2015-11-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Fördelen med att bygga ett settlement är att du i ett senare skede kan bygga affärer som genererar inkomst (faktiska caps) till dig samt vattensystemen genererar purified water och slutligen grödorna som genererar.. you guessed it, grödor. Kan ha missat något men det är ungefär det i ett nötskal.

Någon sade sig ha 4st industrial water purifiers igång samtidigt som genererade 160st purified water per dag, säljer du dessa så får du en hel del pengar alltså.

Också, varje gång du bygger något så får du ju XP så det är inte så tokigt ändå.

Jag har inte ignorerat någon utav mina settlements så jag vet faktiskt inte vad som händer mer än att deras happiness börjar droppa, om de sticker när den når noll vet jag inget om.

När får jag användning för vatten, grödor och caps?
Citera
2015-11-28, 18:59
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93

Av 3 st Corn, 3 st Mutfruit, 3 st Tato, 1 st Purified water kan du vid en Cooking station göra 1 st Vegetable starch. Det blir sedan 5 st Adhesive som du kan använda när du craftar.
Citera
2015-11-28, 19:03
Medlem
McHammereds avatar
Citat:

Caps är valutan i Fallout.

Grödor kan du använda i cooking stations för att skapa chems och annat, du får även XP när du använder cooking station. Du kan ju givetvis också sälja grödorna eller plantera dessa.

Purified water get din karaktär hälsa utan att ge radiation, används också i cooking station (tror jag?) och kan givetvis också säljas.

Kort och gott, allt som du kan plocka upp där ute i världen kan du i princip sälja/byta mot ammo, armor, vapen etc etc.
Citera
2015-11-28, 19:21
Medlem
NaCC.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Snart uppe i 4 dagars speltid och börjar kännas långtråkigt mest för att min gubbe är så djävla op, bethesda har fullständigt misslyckats med att göra spelet utmanande, level 55 typ.
Maxade du INT i början?
Citera
2015-11-28, 19:22
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Förstår dig, varför äta och dricka när stimpak är så vanliga och som vanligt i spel är det knappt lönt att köpa något. Så byggandet är mest för de som gillar sådant och inte för att det ger någon spelteknisk fördel.
Citera
2015-11-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Är den verkligen exakt likadan? Alla stats lika (förutom legendary effect såklart)?

Ja jag kollade, det är samma receiver, samma grip, samma allt förutom att den är legendary och har "fires another round"
Citera
2015-11-28, 21:13
Medlem
BAH, så efter 109 timmar speltid så har man klarat Fallout 4!
Jag har gjort väldigt många side missions och repeatable missions så nu har jag inga quests kvar att göra förutom repeatable Minutemen missions och att söka efter junk för att bygga på mitt settlement, men också att explora efter ställen och missions som jag har missat någonstans.

Fan, nu är det bara att vänta på dlc då.

Jag har en fråga angående i slutet av main missions (spoliers)

Citera
2015-11-28, 23:14
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Snart uppe i 4 dagars speltid och börjar kännas långtråkigt mest för att min gubbe är så djävla op, bethesda har fullständigt misslyckats med att göra spelet utmanande, level 55 typ.

Jo dom har ju gått lite väll all out med perk trädet, när man får så jävla mykt för varje perk och contentet inte scalar spårar man ut rätt fort.

Fö tycker jag det här systemet med power armors är så sjukt jävla tråkigt, de gör fan spelet till en jävla cakewalk. Ok om cores hade varit extremt sällsynta hade det varit ok, men sitter fan på 50st och har inte ens försökt hitta en core. Försöker att undvika skiten
Citera
2015-11-28, 23:25
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
BAH, så efter 109 timmar speltid så har man klarat Fallout 4!
Jag har gjort väldigt många side missions och repeatable missions så nu har jag inga quests kvar att göra förutom repeatable Minutemen missions och att söka efter junk för att bygga på mitt settlement, men också att explora efter ställen och missions som jag har missat någonstans.

Fan, nu är det bara att vänta på dlc då.

Jag har en fråga angående i slutet av main missions (spoliers)

Svar
Citera
2015-11-29, 00:15
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Började äntligen hända något (Fusion-uppdraget där man måste välja falang for ever). 5 minuter in i det så kraschade spelet för typ första gången haha. Så nu får det blir en pause igen.
Skrev upp min save så jag kan testa andra falangen när jag klarat denna om jag orkar.

Har 30h speltid. Hyfsat mycket för mig som generellt tröttnar ganska snabbt på spel.
Men saken är att dessa 30h har inte varit så jäkla roliga. Det har bara varit att saker tar lång tid i spelet. Det är nästan som att jag fortfarande efter 30h sitter och väntar på att spelet ska ta fart och bli kul.

Det absolut största problemet i detta RPG är just rollspels-delen. Det finns inte en enda karaktär jag bryr mig det minsta om. Alla beslut jag tar blir helt baserade på om jag tror jag ska få spela vidare i en grupp/tror efterföljdena kommer bli för att få fortsätta spela. Inte baserat på vad jag tycker om en karaktär (om man tex ska döda x eller inte).

Är ju inte så lätt så klart, men finns de som spel som lyckas. Mass effect spelen tex. De är ju förvisso lite mer linjära.

Så det var iaf värt pengen för dig? Förmodligen mer?
Jag är bara trött på att höra folk gå bonkers för de inte får ut 200h speltid.
Citera
2015-11-29, 00:18
Medlem
Firewaias avatar
Citat:

Googla efter guider som beskriver hur spelet fungerar, titta även på youtube.
Vid 55 måste du ha upptäckt åtminstone 75% av kartan? Anser du inte att spelet redan innan dess levt upp till sin investering? Fallout har ju inte handlat om avslut sedans de isometriska versionerna, och knappt ens då.
Citera
2015-11-29, 00:25
Medlem
Korders avatar
Angående att bry sig om karaktärer så är det väl jävligt standard i Bethesda-spel att man aldrig bryr sig om en jävel, då folket allt som oftast är väldigt slapphänt skrivet.

Med det sagt så köpte jag Fallout 4 idag och har lirat en 5-6h tror jag, och har redan stött på två karaktärer som initialt känns som de kan vara nått att ha. Nu säger väl inte det så mycket kan man tycka, men det är mer än vad jag hade att säga om Fallout 3, Skyrim eller Oblivion (Morrowind hade dock ett par bra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in