2015-11-28, 05:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Folk får trosorna i en knut för att de inte lyckats pusha mer än 50 timmar i spelet innan de blir uttråkade. Seriöst?.... mellan 20-50 timmar är inte mycket i spelvärlden, men inte lite heller. Anser ni inte att en aktivitet ni betalat i runda slängar en femhundring för gjort sitt efter så lång tid?
Snart uppe i 4 dagars speltid och börjar kännas långtråkigt mest för att min gubbe är så djävla op, bethesda har fullständigt misslyckats med att göra spelet utmanande, level 55 typ.

Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Alltså hur lång tid brukar det ta innan man lär sig spelet? Har spelat cirka 7 timmar och fattar fortfarande knappt vart man ska spara sina saker. Sparar allt i workbench nu men skruvar och sånt kanske är bättre att ha i vapenbänken?

Sjukt svårt att veta vilka perks man ska satsa på också. Finns det kanske någon sorts nybörjarguide till spelet någonstans?

Ska väl tillägga att det här är det första rpg-liknande spelet jag någonsin spelar.

Annars är spelet sjukt kul, skithäftigt att gå runt i världen och sjukt mäktig känsla när man äntligen klurade ut hur det funkar att ge elektricitet till sitt hus.
Googla efter guider som beskriver hur spelet fungerar, titta även på youtube.
Citera
2015-11-28, 06:01
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Snart uppe i 4 dagars speltid och börjar kännas långtråkigt mest för att min gubbe är så djävla op, bethesda har fullständigt misslyckats med att göra spelet utmanande, level 55 typ.

Kör du svåraste? Tycker verkligen själv inte om att ändra under spelet gång Satte hard men det känns ju ganska lätt
Citera
2015-11-28, 06:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Kör du svåraste? Tycker verkligen själv inte om att ändra under spelet gång Satte hard men det känns ju ganska lätt
Survival sen första sekunden
Citera
2015-11-28, 07:05
Medlem
failures avatar
Det är trevligt om man faktiskt måste använda taktik och välja sina strider. Men hur är det på survival, faller tex en AK47 sönder i atomer efter tre avlossade patroner? Det behöver inte vara realistiskt men jobbigt ibland när det är kraftigt överdrivet.
Senast redigerad av failure 2015-11-28 kl. 07:08.
Citera
2015-11-28, 07:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Men hur är det på survival, faller tex en AK47 sönder i atomer efter tre avlossade patroner?
Det finns inte längre med i spelet tyvärr, nu kan du spela från början till slut med samma vapen.
Citera
2015-11-28, 09:59
Medlem
Kan någon förklara för mig varför min vanliga 10mm pistol som jag har modifierat gör mer skada än min 10mm legendary pistol som har "fires another round" som jag har modifierat på exakt samma sätt som den vanliga?

Och den vanliga pistolen har typ 55 damage och legendary har 98 damage men den gör ändå mindre skada när jag skjuter på fiender.
Citera
2015-11-28, 10:34
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Kan någon förklara för mig varför min vanliga 10mm pistol som jag har modifierat gör mer skada än min 10mm legendary pistol som har "fires another round" som jag har modifierat på exakt samma sätt som den vanliga?

Och den vanliga pistolen har typ 55 damage och legendary har 98 damage men den gör ändå mindre skada när jag skjuter på fiender.

Är den verkligen exakt likadan? Alla stats lika (förutom legendary effect såklart)?
Citera
2015-11-28, 12:55
Medlem
confused...s avatar
Citat:

Menar du att ett rollspel likt fallout inte är utmanande efter så många speltimmar? :O

Dom andra fallout har inte heller varit utmanande efter så mycket spelande. lol. Vid max level i fallout 3 t.ex så var alla monster lätta, och så är det i dom flesta rpg. I fallout 4 har dom inte max lvl som i 3, så klart det är lätt när man spelat så länge.

I fallout 4 på normal svårighets graden så var man totalt körd om man gick till svåra delar av kartan vid level 1-10. Ammunitionen räckte inte ens att döda en grupp med monster, om man inte farmat som en jävla dåre på förhand då.

Du har farmat i sidoquests och utforskat världen i sjukt många timmar före du ens börjat med main quest. Och självklart blir det lätt då.

Man kan köra en hel del sidoquests och utforska ganska mycket vid sidan av main storyn före det blir lätt om man kör på survival.

Det måste vara det första rpg du spelar i hela ditt liv och förstår inte att iprincip alla rpg som existerar blir lätta om man sitter i flera dagars playtime och blir väldigt hög level före du hoppar på mainquest.

Har sett många såna i fallout 4, typ "Fan vad kul fallout 4är, jag är lvl 20-30 och har knappt börjat mainquest", ett par dagar senare "fan vad dom misslyckats med fallout 4, det är för lätt"

No shit sherlock , krävs inte en raketforskare för att förstå ett rpg spel blir lätt om man tar detta med sidoquests och utforska till extrem överdrift och blir high level och ordentligt gearad före man ens lämnar dom lätta ställen på kartan. För man kan göra en hel del utforskning och sidoquests före fallout 4 blir super lätt.
Citera
2015-11-28, 14:00
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Vad gjorde fallout 3 bättre menar du? Iallafall inte gunplay, kartan är dessutom mindre, grafiken fulare och mer enformigt.. Det enda jag kan komma på är konversationerna. Kanske var det mer variation i uppdragen men radiant quests ska man skita fullständigt i

Uppdragen kändes med varierande och roligare att spela. Efter knappt 10 timmar blev Fallout 4 långtråkigt, kikade lite på Youtube på kommande uppdrag också. Såg inte ut att bli så mycket roligare. Fallout 3 la jag över 50 timmar på, det vart aldrig långtråkigt. Förutom otroligt ful grafik för att vara ett nytt spel, så saknar Fallout 4 helt enkelt spelglädje.
Citera
2015-11-28, 15:36
Medlem
Började äntligen hända något (Fusion-uppdraget där man måste välja falang for ever). 5 minuter in i det så kraschade spelet för typ första gången haha. Så nu får det blir en pause igen.
Skrev upp min save så jag kan testa andra falangen när jag klarat denna om jag orkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Folk får trosorna i en knut för att de inte lyckats pusha mer än 50 timmar i spelet innan de blir uttråkade. Seriöst?.... mellan 20-50 timmar är inte mycket i spelvärlden, men inte lite heller. Anser ni inte att en aktivitet ni betalat i runda slängar en femhundring för gjort sitt efter så lång tid?
Har 30h speltid. Hyfsat mycket för mig som generellt tröttnar ganska snabbt på spel.
Men saken är att dessa 30h har inte varit så jäkla roliga. Det har bara varit att saker tar lång tid i spelet. Det är nästan som att jag fortfarande efter 30h sitter och väntar på att spelet ska ta fart och bli kul.

Det absolut största problemet i detta RPG är just rollspels-delen. Det finns inte en enda karaktär jag bryr mig det minsta om. Alla beslut jag tar blir helt baserade på om jag tror jag ska få spela vidare i en grupp/tror efterföljdena kommer bli för att få fortsätta spela. Inte baserat på vad jag tycker om en karaktär (om man tex ska döda x eller inte).

Är ju inte så lätt så klart, men finns de som spel som lyckas. Mass effect spelen tex. De är ju förvisso lite mer linjära.
Citera
2015-11-28, 16:53
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Survival sen första sekunden

Alltså är survival en pc mod?
Citera
2015-11-28, 17:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Alltså är survival en pc mod?
Det är en svårighetsgrad i spelet.
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-11-28 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in