2015-11-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag har inte förlorat någon debatt mot dig hittills, att du beter dig barnsligt och undviker att svara på frågor är det på sin höjd bara du som ser som en seger. Låt se om du kan vinna åtminstone en liten delseger, det vore väl kul för dig.

Kan du citera australiska försvarsmakten där de säger sig ha övervägt köp av Virginiaklassen?
Jag har redan förklarat det jag tidigare skrev.

Du hänvisade till en länk från 2009 på ett projekt som startade slutet av 1990-talet.

Jag vinner varje debatt mot dig, och det utan att ens behöva anstränga mig.
Citera
2015-11-27, 23:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Jag har redan förklarat det jag tidigare skrev.

Du hänvisade till en länk från 2009 på ett projekt som startade slutet av 1990-talet.

Jag vinner varje debatt mot dig, och det utan att ens behöva anstränga mig.
Kan du citera australiska försvarsmakten där de säger sig ha övervägt köp av Virginiaklassen?
Citera
2015-11-28, 00:01
Medlem
Citat:
Är du 8 år gammal?

Jag har redan förklarat det jag tidigare skrivit, testa att läs om eller så återgår du till att läsa Bamse eller något annat lämpligt.
Citera
2015-11-28, 00:04
Medlem
Citat:
Kawasaki slutmonterade stirlingmotorer av delar levererade av Kockums. Motorn är en Kockumsutveckling (förmodligen baserade på en Volvo B 18 om du frågar Brunkeberg...) fast själva stirlingprincipen är förstås den gamle skotske prästens förtjänst.

Så var det i alla fall för tio år sedan, jag vet inte om Kawasaki har gått vidare med någon egen stirlingutveckling efter det.

För drygt tio år sedan funderade jag på att skaffa en stirlingmotor till en anläggning på land och fick tillfälle att tala med pappan (eller en av fäderna, frågar du Brunkeberg så var säkert PG Gyllenhammar både uppfinnare av stirlingprincipen och har byggt all världens stirlingmotorer men skit i det nu) till Kockumsmotorn, Lennart Lundström. Han var ju ärlig och sa att har man ett bränsle som kan brännas i en vanlig diesel- eller ottomotor och inte behöver stirlingmotorns tysthet o dyl så bör man satsa på en vanlig motor.

Själv har jag tre halva små stirlingmotorer i en låda i källaren. Någon gång före pensionsdags ska jag bygga färdigt åtminstone en av dem.
De sista ubåtarna i Japans nya ubåtsklass har inga Stirlingmotorer, de har istället nya batterier. Men Dieselmotorerna har de kvar, eftersom de är Diesel-elektriska ubåtar, precis som A26 ( men där den senare har AIP).

Ubåtarna man vill sälja till Australien lär också vara utan Stirlingmotorer.
Citera
2015-11-28, 00:04
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Är du 8 år gammal?

Jag har redan förklarat det jag tidigare skrivit, testa att läs om eller så återgår du till att läsa Bamse eller något annat lämpligt.
Det här var tydligen jättesvårt för dig. Du har fått dina chanser men du förlorade för du är värdelös. Du kan alltså inte citera australiska försvarsmakten där de säger sig ha övervägt köp av Virginiaklassen. Då är det noterat.
Citera
2015-11-28, 00:09
Medlem
Citat:
Det här var tydligen jättesvårt för dig. Du har fått dina chanser men du förlorade för du är värdelös. Du kan alltså inte citera australiska försvarsmakten där de säger sig ha övervägt köp av Virginiaklassen. Då är det noterat.
Har aldrig sagt att jag skulle visa citat från Australiens försvarsmakt om att de skulle anskaffa Virginia ubåtar.
Men det har övervägts, vilket jag då länkade till.
Projektet startade i slutet av 1990-talet och många olika alternativ har övervägts. Din länk var från 2009 och säger då inte så mycket av det som var tidigare.

Nej, jag har inte förlorat en enda debatt mot dig, då du är värdelös.
Citera
2015-11-28, 00:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Har aldrig sagt att jag skulle visa citat från Australiens försvarsmakt om att de skulle anskaffa Virginia ubåtar.
Men det har övervägts, vilket jag då länkade till.
Projektet startade i slutet av 1990-talet och många olika alternativ har övervägts. Din länk var från 2009 och säger då inte så mycket av det som var tidigare.

Nej, jag har inte förlorat en enda debatt mot dig, då du är värdelös.
Nej det har du inte sagt men det hör liksom till när du påstår att de övervägt det. Att länka till bloggare och en amerikan som tycker att de borde göra det smäller liksom inte en dB högre än att du sitter här och yrar om saken.

Vi får väl hålla en omröstning om vem som är mest värdelös. Att härmas är förresten både moget och kreativt, fortsätt med det.
Citera
2015-11-28, 00:21
Bannlyst
Citat:
Men först ska man ta sig dit.
När man tar sig in i operationsområdet vill man ha laddade batterier.

Man har även torpedtuber och torpeder, det är för att man ska bedriva strid, annars hade man inte medfört torpeder.
Skjuter man torpeder riskerar man att upptäckas, så även där vill man ha fullt laddade batterier.

Som jämförelse med en atomdriven ubåt så har man inte det problemet, då man alltid har tillgång till den energi som man behöver, och då i över 30 år efter att ubåten byggts ( Virginia klassen).

Nu lever vi fredstid och inget annat. Vid ett skarpt läge så blir det andra bullar.

Jag har inte erfarenhet av ubåtar men däremot är jag god vän med en i flottan som vet vad han pratar om. Vi diskuterar saken ingående ibland och med tanke på dina inlägg så är du faktiskt helt borta i frågan.
Citera
2015-11-28, 00:46
Medlem
Citat:
Nej det har du inte sagt men det hör liksom till när du påstår att de övervägt det. Att länka till bloggare och en amerikan som tycker att de borde göra det smäller liksom inte en dB högre än att du sitter här och yrar om saken.

Vi får väl hålla en omröstning om vem som är mest värdelös. Att härmas är förresten både moget och kreativt, fortsätt med det.
Jag nämnde att man från Australiens sida funderat på atomdrivna ubåtar, vilket man då har gjort.

Jag härmas inte, men du däremot har klippt in citat från mig så att de fått en annan innebörd.

Du kommer med länkar från tiden efter diskussion om atomdrift.
Citera
2015-11-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Nu lever vi fredstid och inget annat. Vid ett skarpt läge så blir det andra bullar.

Jag har inte erfarenhet av ubåtar men däremot är jag god vän med en i flottan som vet vad han pratar om. Vi diskuterar saken ingående ibland och med tanke på dina inlägg så är du faktiskt helt borta i frågan.
Så i ett skarpt läge så behöver batterierna inte laddas.

Eller i ett skarpt läge så kan man inte upptäckas när man snorklar.

Berätta gärna vad som är fel i mina inlägg, så kan du ju rätta mig.

Men du har ju inte tidigare direkt påvisat att du har någon som helst marin kunskap, men där kanske jag har fel .
Citera
2015-11-28, 00:56
Bannlyst
Citat:
USA har ganska stor erfarenhet av marin verksamhet.

Jag har även förklarat detta tidigare.
Du har ej berätta alls vilka sonarSYSTEM jänkarna använde och vilka vi använder visa nu att du vet!
Citera
2015-11-28, 01:00
Bannlyst
Citat:
Så i ett skarpt läge så behöver batterierna inte laddas.

Eller i ett skarpt läge så kan man inte upptäckas när man snorklar.

Berätta gärna vad som är fel i mina inlägg, så kan du ju rätta mig.

Men du har ju inte tidigare direkt påvisat att du har någon som helst marin kunskap, men där kanske jag har fel .

Jag har viss marin kunskap men dina inlägg är faktiskt uppåt väggarna, du gissar bara och har inget vettigt att komma med. Ge dig innan du gör bort dig ännu mer, du blir ju motbevisad hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in