2015-11-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Weapon och workbench är sammankopplade. Ja, lägg allt junk i i din workbench så när du vill bygga något så tar den komponenter från junket automagiskt. bara dumt att gå omkring och släpa på det.
Ett tips kan vara att skaffa en eller två perkspoäng i scrapping, då får man extra värdefulla komponenter när du exempelvis plockar sönder pistoler/gevär som du inte tänkt använda.

Lägger allt junk i WB, men om jag lägger t ex en leksaksbil där så scrappas den automatiskt eller? Om ja, scrappas ett vapen som läggs däri också? Eller måste jag slänga ut vapnen på marken och sen scrappa manuellt?
Citera
2015-11-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Alltså vad trött jag blir, spelat 26h nu. La ner för ett tag sedan för en massa repetitiva missions inte ledde någonstans utan bara fyllde på fler i "Quest"-menyn.
Åk till farm. Rädda farm. Åk till ny farm. Rädda farm.

Tog upp spelandet igen idag och bestämde mig för att följa main quest.

Det där är exakt repetitiva quests så att man alltid ska ha något att göra, det finns mer repetitiva questar än farmarna också.
Citera
2015-11-27, 20:32
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Är faktiskt lite besviken på fallout 4. Verkade nice i början, vilket det var, men det saknar lite djup.
Kan även tycka att många uppdrag var rätt platta, t.ex. som någon annan sa, så trodde jag att hjälpa BoS t.ex. skulle på något sätt hjälpa dem, men det är mest samma uppdrag som varvas, och har man redan varit på ett ställe innan man får det questet, blir det lite trist att utforska samma ställe för att uppdraget låg där man var.

Håller med dig. Det roligaste i spelet är att bygga hus, det säger väl det mesta. Tycker även att kartan är relativt liten, och uppdragen känns mer som en utfyllnad. Göra samma sak om och om igen, på platser man redan besökt. Man känner aldrig något vidare engagemang till att vilja fortsätta spela. Ett riktigt överskattat spel, med fruktansvärd ful grafik. Kanske blir till att damma av Fallout 3 som var bättre på nästan alla punkter. Ett av årets sämsta spel till PS4, tillsammans med det överskattade Metal gear solid V.
Senast redigerad av henkess 2015-11-27 kl. 20:35.
Citera
2015-11-27, 20:47
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Var kul i 30-40 timmar, nu är suget borta. Fanns en hel del att göra innan det blev för repeterande. Med en dlc blir det nog en ny genomspelning med 30-40 extra timmar med ny karaktär. Men ärligt talat, med 30 timmar speltid och säkert 20 till senare, så blir det ett nöje som kostar 12kr/timme. Fan så mycket billigare än en bira på krogen. Värt köp Imo.
Citera
2015-11-27, 21:23
Medlem
Pattsons avatar
Jag har stött på problem. Ganska tidigt in i spelet än. Har inget med storyn att göra men lägger en spoiler iallafall.

Citera
2015-11-27, 21:50
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattson
Jag har stött på problem. Ganska tidigt in i spelet än. Har inget med storyn att göra men lägger en spoiler iallafall.

Livet är hårt när man är trigger-happy!
Har inget tips, förutom att ladda om ett tidigare save eller försöka prata med honom med vapnet hölstrat.
Citera
2015-11-27, 22:07
Medlem
Nightsorrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattson

En ide kan ju vara att googla på "Fallout 4 Console Commands" och se om du hittar något där som kan lösa det åt dig. Det första jag kommer att tänka på är om det går att ändra hurvida en npc är "hostile" eller inte.
Citera
2015-11-27, 22:09
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Lägger allt junk i WB, men om jag lägger t ex en leksaksbil där så scrappas den automatiskt eller? Om ja, scrappas ett vapen som läggs däri också? Eller måste jag slänga ut vapnen på marken och sen scrappa manuellt?

Ja till den första frågan. Nu minns inte jag på rak arm vad en leksaksbil består av men vi låtsas att det är 1 steel och 1 wood bara för sakens skull. Säg att du vill bygga en turret, den kommer då strippa leksaksbilen på 1 steel men lämna 1 wood kvar i workbenchen då den inte används till en turret.

För att scrappa pistoler och gevär så måste du bygga dig en weaponbench och scrappa dessa där, workbench kan bara lagra vapen likt vilken låda/box/soptunna som helst, men alltså ej scrappa dessa.
Citera
2015-11-27, 23:54
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Håller med dig. Det roligaste i spelet är att bygga hus, det säger väl det mesta. Tycker även att kartan är relativt liten, och uppdragen känns mer som en utfyllnad. Göra samma sak om och om igen, på platser man redan besökt. Man känner aldrig något vidare engagemang till att vilja fortsätta spela. Ett riktigt överskattat spel, med fruktansvärd ful grafik. Kanske blir till att damma av Fallout 3 som var bättre på nästan alla punkter. Ett av årets sämsta spel till PS4, tillsammans med det överskattade Metal gear solid V.

Vad gjorde fallout 3 bättre menar du? Iallafall inte gunplay, kartan är dessutom mindre, grafiken fulare och mer enformigt.. Det enda jag kan komma på är konversationerna. Kanske var det mer variation i uppdragen men radiant quests ska man skita fullständigt i
Citera
2015-11-28, 00:03
Medlem
Firewaias avatar
Folk får trosorna i en knut för att de inte lyckats pusha mer än 50 timmar i spelet innan de blir uttråkade. Seriöst?.... mellan 20-50 timmar är inte mycket i spelvärlden, men inte lite heller. Anser ni inte att en aktivitet ni betalat i runda slängar en femhundring för gjort sitt efter så lång tid?
Citera
2015-11-28, 05:07
Medlem
Vad är fördelen med att bygga en koloni? Måste man göra det? Och vad är fördelen med att ha dwellers att ge mat och vatten? Vad händer om de inte får tillräckligt med mat och vatten? Vad bidrar de med?
Citera
2015-11-28, 05:34
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Vad är fördelen med att bygga en koloni? Måste man göra det? Och vad är fördelen med att ha dwellers att ge mat och vatten? Vad händer om de inte får tillräckligt med mat och vatten? Vad bidrar de med?

Fördelen med att bygga ett settlement är att du i ett senare skede kan bygga affärer som genererar inkomst (faktiska caps) till dig samt vattensystemen genererar purified water och slutligen grödorna som genererar.. you guessed it, grödor. Kan ha missat något men det är ungefär det i ett nötskal.

Någon sade sig ha 4st industrial water purifiers igång samtidigt som genererade 160st purified water per dag, säljer du dessa så får du en hel del pengar alltså.

Också, varje gång du bygger något så får du ju XP så det är inte så tokigt ändå.

Jag har inte ignorerat någon utav mina settlements så jag vet faktiskt inte vad som händer mer än att deras happiness börjar droppa, om de sticker när den når noll vet jag inget om.
Senast redigerad av McHammered 2015-11-28 kl. 05:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in