2015-11-26, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Bra fråga. Spontant kommer jag inte å tänka på nån särskild, eller kanske Rinne/Jansson från ÖSK är realistiskt samt godtagbart.
Rinne är djurgårdare och djurgården vill ha han. så Rinne kan vi nog glömma
2015-11-26, 20:06
Medlem
Hur är det med Hakeem Araba, är han för bra för Falkenberg?
2015-11-26, 20:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Rinne är djurgårdare och djurgården vill ha han. så Rinne kan vi nog glömma
Är medveten om det, men skulle han nu bli andremålvakt och AIK kommer upp med en konkret förslag skulle det nog kunna hända, nåja det var mest ett spontant förslag från min sida.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är det med Hakeem Araba, är han för bra för Falkenberg?
Verkligen inte, hade medgång ett tag i våras och gjorde ett par mål men sedan blev han fullkomligt iskall och slutligen bänkad.
2015-11-26, 20:24
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Grattis till Owoeri. Fullständigt lysande anfallare som med bättre spelare runt omkring sig kommer utmärka sig ännu mer. Häcken anno 2016 kommer vara väldigt intressant att följa.

"Fullständigt lysande anfallare"? Vad är referensramen här? Han har en viss spets i sin snabbhet och djupledslöpet men han saknar flera steg för att ens bli en komplett eller riktigt vass allsvensk anfallare. Relativt speldum och trubbig i avsluten. Det är klart spelare höjer sig med en bättre omgivning men det kanske finns en handfull fullständigt lysande anfallare i Allsvenskan och Owoeri är inte en av dessa.
2015-11-26, 21:59
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag är generellt mycket kritisk till att värva spelare som är ur form/skadade. I AIK har vi ju haft Teteh, Etuhu och Bangura som samtliga kommer skadade/"ur form".

Jag tycker inte heller om det. Nog för att alla värvningar är chansningar men jag tycker det är en onödig risk. Bajen har haft Hallenius, Haglund och Khalili på 1.5 år som varit sådana spelare. Nu snackas det om Petter också.
2015-11-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
"Fullständigt lysande anfallare"? Vad är referensramen här? Han har en viss spets i sin snabbhet och djupledslöpet men han saknar flera steg för att ens bli en komplett eller riktigt vass allsvensk anfallare. Relativt speldum och trubbig i avsluten. Det är klart spelare höjer sig med en bättre omgivning men det kanske finns en handfull fullständigt lysande anfallare i Allsvenskan och Owoeri är inte en av dessa.
Precis det du beskriver. Han ÄR lysande i snabbheten och i djupet. Men också jävligt duktig på att hålla boll i väntan på lagkamrater. En riktigt hal jävel som förtjänar chansen i ett vettigt lag med duktiga medspelare. Är säker på att han kommer få större utdelning rent målmässigt i Häcken.
2015-11-27, 08:18
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Verkligen inte, hade medgång ett tag i våras och gjorde ett par mål men sedan blev han fullkomligt iskall och slutligen bänkad.
Men var inte det för att han fastade under Ramadan...? Å andra sidan gjorde väl Kujovic också det utan att falla igenom lika mycket.
Men Araba är väl en rätt så biffig kille så det borde påverka kan man tycka. Rent näringsmässigt kan jag tycka att det är vansinnigt att en elitidrottsman inte äter på dagarna.
Senast redigerad av gato12 2015-11-27 kl. 08:44.
2015-11-27, 12:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Jag är generellt mycket kritisk till att värva spelare som är ur form/skadade. I AIK har vi ju haft Teteh, Etuhu och Bangura som samtliga kommer skadade/"ur form".

+Goitom+Majstorovic.

Man kan ju faktiskt jämföra Khalili och Goitom. Goitom presterade otroligt mycket mer när han kom full av skavanker och utan ordentlig matchträning.
2015-11-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
+Goitom+Majstorovic.

Man kan ju faktiskt jämföra Khalili och Goitom. Goitom presterade otroligt mycket mer när han kom full av skavanker och utan ordentlig matchträning.
Tre starter, sex inhopp och ett mål är ju inte otroligt mycket mer än Khalili presterat i höst. Jag minns det som att Goitom inte alls levde upp till förväntningarna det första halvåret för att sedan ta igen det med råge.
2015-11-27, 13:38
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Tre starter, sex inhopp och ett mål är ju inte otroligt mycket mer än Khalili presterat i höst. Jag minns det som att Goitom inte alls levde upp till förväntningarna det första halvåret för att sedan ta igen det med råge.

Goitom hade stora problem med ett diskbråck i början, och även efter detta återkommande ryggproblem.

Jag ser väl en viss skillnad i ren och skör kvalitet också. Goitom gjorde 10 år i europeiska toppligor, och presterade trots allt på en hög nivå. Khalili har gjort en bra säsong i sin karriär, och har därefter levt som en fotbollsvagabond där det enda syftet har varit att tjäna pengar. Jag tar det för ganska o-troligt att han kommer explodera på samma sätt som Goitom sedermera gjorde.

Han kommer med all sannolikhet kosta mer än vad han smakar. Rätt sjukt att krita på honom med 4.5 år.
2015-11-27, 13:57
Medlem
Citat:
Goitom hade stora problem med ett diskbråck i början, och även efter detta återkommande ryggproblem.

Jag ser väl en viss skillnad i ren och skör kvalitet också. Goitom gjorde 10 år i europeiska toppligor, och presterade trots allt på en hög nivå. Khalili har gjort en bra säsong i sin karriär, och har därefter levt som en fotbollsvagabond där det enda syftet har varit att tjäna pengar. Jag tar det för ganska o-troligt att han kommer explodera på samma sätt som Goitom sedermera gjorde.

Han kommer med all sannolikhet kosta mer än vad han smakar. Rätt sjukt att krita på honom med 4.5 år.
Jag vände mig bara emot påståendet att Goitom presterade otroligt mycket mer sin första tid i klubben, Goitoms första tid i AIK var sådär av olika anledningar precis som Khalilis tid i Hammarby.
I övrigt håller jag med dig förutom att den spanska andradivisionen är en europeisk toppliga.
2015-11-27, 14:06
Medlem
Citat:

Khalili är född i Dubai och hamnar därför inte i utlänningskvoten om ett lag därifrån vill värva honom. Han har också sagt att han är öppen för en vända till därnere.

Tanken är väl att han ska vara hos oss 1-2 säsonger till för att sedermera bli köpt av en rik Sheik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in