2015-11-27, 14:06
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag vände mig bara emot påståendet att Goitom presterade otroligt mycket mer sin första tid i klubben, Goitoms första tid i AIK var sådär av olika anledningar precis som Khalilis tid i Hammarby.
I övrigt håller jag med dig förutom att den spanska andradivisionen är en europeisk toppliga.

Jag säger inte att den var bra. Men av det jag sett av Khalili så har han inte bidragit med någonting på sina 12 matcher. Goitom, trots dålig egen prestation, tycker jag öppnade upp anfallsspelet något.
2015-11-27, 15:16
Medlem
SkrXcs avatar
What?

MELLBERG tar över BP
2015-11-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
What?

MELLBERG tar över BP
Är väl ändå inte så otippat då han varit i föreningen ett tag nu.

Snart börjar väl folk ropa på att han ska ta över efter Hamren...
2015-11-27, 15:27
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Är väl ändå inte så otippat då han varit i föreningen ett tag nu.

Snart börjar väl folk ropa på att han ska ta över efter Hamren...

Eller AIK...

2015-11-27, 15:28
Medlem
SkrXcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Eller AIK...

Med Mjällby som assisterande.
2015-11-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Grattis till Owoeri. Fullständigt lysande anfallare som med bättre spelare runt omkring sig kommer utmärka sig ännu mer. Häcken anno 2016 kommer vara väldigt intressant att följa.

Även riktat till Trazke:

Visst är det väl ett hyggligt förvärv, men synd att Häcken inte riktigt visar de muskler man faktiskt har. Rexhepi springer en del men han gör ju inga mål. Det hade behövts en Kabirnivå på värvning.

Vad Häcken också måste vässa om man vill bli bra är psyket. Blir trött på Peter G som aldrig pratar placeringar. Det känns som om spelarna är alltför nöjda med en mittenplacering, alldeles för många matcher där man viker ned sig för lätt. Nu är man etablerade, dags att ta nästa steg.

När man såg Häcken slå ut Norrköping i cupen i våras kunde man definitivt inte se att det var blivande AS-vinnarna man såg.

Även om placeringarna varit kanske godkända så tycker jag det är irriterande att man slarvar bort högre placeringar. De viker ned sig mot AIK och Blåvitt men har hur lätt som helst mot MFF.

Djupdykningar mot FFF. Det måste till mer jämnhet.
Nya arenan var ett lyft men bortaspelet måste upp i nivå, topplagen i år var ruskigt bra borta.

Tycker förvärven som helhet ser bra ut, nästa år borde topp 5 vara ett minimikrav med chans på topp tre om än inte guldstrid, där jag räknar med att MFF blir extremt revanschsugna och absurt svårslagna för alla lag utom ett.
2015-11-27, 17:02
Medlem
Ryktas mycket om att Engvall är på väg bort, Augesburg i Bundesliga bla.

Hoppas som fan att det inte sker, han har tid på sig, ett år till i Blåvitt, då han förhoppningsvis blommar ut och levererar hög kvalitet under hela säsongen hade varit härligt. Säljer vi, hoppas jag att det inte blir reapris, minst 20 MSEK.
2015-11-27, 17:34
Medlem
Readyfreddies avatar
"Det blir inget Malmö FF eller AIK för . Nu har supertalangen Lumala Abdu enligt Kvällsposten gjort sitt val - Kalmar FF."

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/mff-och-aik-snuvas-pa-stortalangen---valjer-konkurrenten/

Klokt att gå till Kalmar men kanske lite oväntat.
2015-11-27, 17:40
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Det blir inget Malmö FF eller AIK för . Nu har supertalangen Lumala Abdu enligt Kvällsposten gjort sitt val - Kalmar FF."

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/mff-och-aik-snuvas-pa-stortalangen---valjer-konkurrenten/

Klokt att gå till Kalmar men kanske lite oväntat.

Verkligen ett bra val. Han lär få kontinuerligt med speltid där och slipper det stressmoment en storklubb innebär. Inte otänkbart att Kalmar faktiskt ger honom en gedigen lön också. Man kan nog vara relativt säkra på att man kan räkna hem den där investeringen med god avkastning på, i värsta fall, ett år.

Nu var han nog aldrig nära AIK egentligen, så jag grämer mig inte så mycket.
2015-11-27, 17:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Undrar om det innebär att Marcus Antonsson lämnar, KFF spelar väl bara med en toppforward...?
2015-11-27, 17:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Undrar om det innebär att Marcus Antonsson lämnar, KFF spelar väl bara med en toppforward...?

Det rapporterades ju att Kalmar hade en del ekonomiska bekymmer någon gång i somras så rimligen bör man ta chansen att håva in en handfull miljoner eller så för Antonsson. Det kan nog antas att han inte kommer göra en lika bra säsong igen nästa år.
2015-11-27, 17:54
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det rapporterades ju att Kalmar hade en del ekonomiska bekymmer någon gång i somras så rimligen bör man ta chansen att håva in en handfull miljoner eller så för Antonsson. Det kan nog antas att han inte kommer göra en lika bra säsong igen nästa år.
Kan väl tänkas att Nanne är intresserad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in