Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Power armor? jag testade power armor inatt och meh, gubben kändes stel och oflexibel så jag parkera härket i sanctuary där det stått sen jag började.
Jag har döpt alla pistoler till A1 nånting, laservapen till A2 nånting, hagelbössor till A3 nånting, gevär till A4 nånting...så hamnar det högst upp i listan.
Det var smart. Tror jag kopierar det med modifikation och döper dem till Z1 Z2 etc. Slipper scrolla när jag säljer.
Ett tips till alla är att inte kasta pengar på power armor frame eftersom det finns löjligt många powerarmors att hitta på kartan. Hittade min fjortonde idag. Bara följ vägarna så hittar du military checkpoints som ofta innehåller en PA.
Är det någon vendor som säljer powerhjälmar ? Jag har stor brist på dem.
Inte för att jag behöver dem, de är bara för dekoration.
När dina settlements blir anfallna av raiders och gunners passa på att loota allt inklusive armor och ge till settlersen så kan de försvara sig bättre. De behöver bara ett par skott till vapnet då de har evig ammo. Brukar ge dem magasinet gånger 2.
Om de bara tackar för hjälpen och vägrar gå i tradeläge (bugg?) bygger du bara en container och dumpar allt i tills nästa besök. Passa på att flytta fast travel target till en strategisk plats för nästa attack.
Jag har börjat köra teman för mina settlements. Ett gäng i kostym, hatt och Submachinegun. I ett är alla nakna och i murkwater har alla gasmask, combat armor och supersledege.
Finch farm rekommenderas att ni annekterar om ni vill bygga uppe på motorvägsbro. Bara att bygga trappa upp och sen kan du bygga i vart fall 4 våningar där uppe.