Citat:
Sepiritz|55529192]Jag har redan bemött dina tomma påståenden och ogrundade postulat. Det är inga problem. Problemet är att du inte förstår det och varför det du skriver är fel. Som jag påtalade.
Gravitation är en ovetande process som åstadkommer förändring hela tiden. Alla naturlagar är det, problemet är att du tror att so fort någonting händer är det ett ökenspöke som står och drar i trådarna, för du förstår inte hur det annars ska ske. Det är problemet med din sorts indoktrination. Du förstår helt enkelt inte bättre.

Nej gravitation är inte en process. Det är en lag eller om du vill ett fenomen. En process är en kedjereaktion där a leder till b och b leder till c och c leder till d. Vad gravitation beträffar existerar den och skapats av den vise endast för att hålla kroppar i universum och på joden på plats, eller dra kroppar mot varandra. Det är med andra ord ingen process. Bra försök men du hade fel precis som vanligt.
Citat:
Här är ytterligare ett exempel på hur ologisk du är. Om jag säger att ondska är subjektiv, så säger du att man uppfattar mord på oskyldiga osm något gott. När har jag sagt det? Igen misrepresenterar du alla motargument på ett oärligt sätt och ljuger för att vinna. Det är lustigt. Oavsett, ondska är subjektivt och du har inga belägg för motsatsen. Du kan bara tycka. Vilket är subjektivt.
Att nåt är objektivt innebär att man ser på fenomenet, händelsen på ett sakligt sätt, att man inte tar part och inte låter känslorna bestämma när man fattar ett objektivt beslut. Jag har förklarat för dig att objektiv ondska existerar. Alltså är det ingen som tycker att det är gott att mörda ett barn även om man har sina motiv, tycker man inte att man gör nåt gott. Om vi tar förintelsen som exempel. Det som hände i Tyskland var ondska. Alla människor håller med om det, till och med nazisterna själva. Det säger sig självt. Nazisterna valde ut grupper som de tyckte var onda, skyldiga och kriminella. Nazisterna förstod att det de gjorde var inget gott, utan att det var ondska men motivet var att de mördade onda människor med onda handlingar. Alltså förstod till och med nazisterna att handlingarna de gjorde var ondska men motivet de hade var subjektivt. Nazisterna sade själva många gånger att de ville mörda vissa grupper på det GRYMMASTE SÄTTET. Alltså ondaste sättet. Jag har svårt för att tro att du fattar men jag gör ett försök. Objektiv ondska, sanning, moral existerar.
Citat:
Nej, jag väljer att hålla mig till en viss del som jag tycker är intressant.
Frågan är obesvarad i alla fall. Synd att du misslyckas med att besvara min enkla fråga.
Citat:
Vad jag skrev, om du minns, var att antingen vill inte Gud ha en relation med oss eller så är han inte allsmäktig. Så du menar att han inte vill ha det? Då är det ju avklarat. Jag vet inte vad du tjafsar om.
Han som talar om intellektuella nivåer.. Om det är vad du måste intala dig själv för att må bra, så gör det. Det rör mig inte i ryggen. Dina komplex är dina egna.
Jag skrev att DU måste ta första steget. Hela din existens går ut på det. du skapades just för att känna honom och dyrka honom och erkänna honom. Inte att han skulle känna dig, dyrka dig och erkänna dig. Fattar du? Du måste ta första steget. Sluta lägga ansvaret på andra. Du som människa har ett andligt ansvar, ta vara på det.
Citat:
Din dumhetspredikan står för sig själv. Där finns ingenting jag behöver bemöta.
Är det här ett argument?
Citat:
Nej, du ska lära dig skillnaden mellan två koncept. Det är vad du ska göra.
Vilka?
Citat:
Låt säga att vi inte vet var dessa saker kommer ifrån. Inte en enda. Är det bevis för Gud? Varför vill du inte svara på det? Är det för att du förstår själv att det inte utgår bevis för någonting?
Självklart är det bevis för en skapare som vi kallar Gud. Saker ploppar inte upp ur intet. Dessa saker kräver att nån skapar de, kontrollerar de, vidmakthåller de.
Citat:
Igen vägrar du bemöta argumentet. Trist.
Jag skrev inte homosexualitet. Jag skrev bögsex. Vilket är handlandet. Igen bevisar du din fullständiga brist på textförståelse.
Kallar du det för ett argument?
Citat:
Igen, du förstår inte vad du läser. Jag skrev de tyngre elementen. Eller hur? Så hur spelar det in på vad jag skrev? Läs igen och se om du förstår den här gången.
Jodå. Jodå. Det flygande spaghettimonstret är inte skapad. Han är evigare än din Gud.
Uppenbarligen är det du som inte kan läsa och förstå mina texter. Jag skrev från första början att grundämnen ka inte skapas stegvis. silver, guld, metall, helium osv skapades i samma ögonblick som universum skapades. Varpå du svarar att tyngre ämnen skapas i stjärnorna. Vi kan inte observera att de gör det. Det är endast när en stjärna exploderar som vi kan observera det. Vi kan inte heller se att tyngre ämnen skapas i stjärnorna medan de är vid liv.
Citat:
Det är för att du gör ett grundläggande argumentationsfel som gör all efterföljande argumentation onödig. Rätta ditt fel så slutar folk påpeka det. Du tror att det är att bevisa något att din okunskap om sakers tillstånd gör det giltigt att postulera en magisk lösning typ en gud. Det är det inte, det är bara en bortförklaring.
Jag har bevisat gång på gång. Ni är oförmögna att se det bara.
Citat:
Nej, det krävs inte vilja. Alla sorters krafter som utövar effekt på saker handlar om energi. Godhet är subjektivt likväl som ondska. Exempel? Solen som tillför energi till växter. Gravitation som skapar planeter och håller fast saker på dess yta. Det skulle vi kunna anse vara goda saker och komplexitetsökande.
Är du säker på att det är gravitation som skapar planeter? Har detta observerats en enda gång? Solen är inte en process, och inte heller gravitation. Det existerar objektiv sanning, ondska, godhet, moral.
Citat:
Inte direkt, nej. Men det är inget fel i det dem säger då man faktiskt bemöter korkad kreationistpropaganda. Jag vet exakt vad jag pratar om då irreducerbar komplexitet är ett vanligt ID-argument och det har aldrig hållt för kritiskt bemötande. Det finns ingen del i ögat som inte kan förklaras från en evolutionär synvinkel. Nämn en sak som inte kunnat uppstå naturligt. Till och med encelliga varelser kan ha ögon. Det du sysslar med är bara att upprepa argument du hört ska vara bra.
Idiot! Jag har förklarat för dig förut varför ögonen omöjligen kan gradvis utvecklats. Vid en give tidpunkt saknades förbindelserna mellan ögonens svarta prickar och de nervtrådar som skickar ljuset till hjärnan. Det området som tolkar ljuset i hjärnan fanns inte där vid en given tidpunkt. det innebär att dessa trådar och förbindelser har skapats stegvis och detta är helt omöjligt. Det innebär en gigantisk förändring för individen eller arten och individen skulle falla på fläcken om nåt sånt hände. Se på denna bild och fundera om en icke vetande icke tänkande process kan skapa dessa trådar och binda samman det med hjärnan.
https://www.google.se/search?q=%C3%B6gonen&biw=1366&bih=651&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMy9qzh6_JAhVBEHIKHdfFDYs Q_AUIBigB#tbm=isch&q=the+ye+brain&imgrc=mXT5ku8uCF OGmM%3A Om du inte ser ingenjörens arbete bakom detta måste jag tyvärr dumförklara dig. och lär dig. Jag vet inte hur mycket du kan om människokroppen men lär dig en sak och det är att mista förädlingen i en organism förändrar hela organismen till det sämre och slutligen med döden. Alla delar i kroppen samarbetar med varandra och information skickas fram och tillbaka ständigt. Om nånting tillkommer i kroppen reagerar hela kroppen med det. En sten som stegvis utvecklas i njurar eller gallan påverkar hela kroppen succesivt till det sämre. Bakterier eller virus som invaderar kroppen påverka kroppen till det sämre. Om en människa får en annan människas hjärta, njure, lunga försöker kroppen stöta dessa delar bort eftersom informationen säger att det är främmande delar i kroppen. Allting i kroppen måste finnas där från första början. Könsorganen är ett annat exempel. Se på hur kvinnas äggstockar är formade, hur livmodern är formade, slidan osv. Om en del av det hela inte är 100% funktionell kan kvinnan inte bli med barn. Fråga vilken läkare du vill. Enligt dig så utvecklades dessa delar stegvis, alltså en gång i tiden var de inte 100% funktionella. Hjärtat och klaffarna som stängs och öppnas vid varje hjärtslag så att blodet rinner åt rätt håll och inte rinner tillbaka i hjärtkammaren. Hanne och hona för att förökning ska vara möjlig. Bevisen har du överallt. Men människan kropp är ett gott bevis i sig. Sluta lyssna på Sam och Dawkins. Börja med att betrakta människans innersta med videoklipp på Youtube och bilder på nätet. Se och varsebli och den allsmäktiga ingenjören som är den bästa domaren.
https://www.google.se/search?q=%C3%B6gonen&biw=1366&bih=651&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMy9qzh6_JAhVBEHIKHdfFDYs Q_AUIBigB#tbm=isch&q=m%C3%A4nniskokroppen&imgrc=UN dI-il3aqha8M%3A Se ingenjören. Varje del vittnar om hans allsmäktighet.
Citat:
Men min fria vilja gör ju honom impotent. Då är han inte allsmäktig.
Just för att han är allsmäktig kan du ha en fri vilja. Ett gott exempel. Du sitter bakom din dator låter datorn välja ett visst bestämt nummer. Nu har makt att påverka den men gör inte det. Du kan också välja att välja ett specifikt nummer själv. Detta har ja redan förklarat för dig. Du har en fri vilja. Gud har makt att påverka dig och Gud har makt att låta dig välja eftersom han har makt över allt. Han är allsmäktig.
Citat:
Usch vad mycket sagor och fantasier. Fast det är klart, livet är kanske mer spännande om man tror på Tomten också.
Svaret på frågan är att jag tycker det är intressant.
Hur kan nåt som du inte tror på vara intressant? Hur stort är intresset? Att endast diskutera det?