Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-25, 09:45
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Bron tar upp ett tema som jag funderat mycket kring. Detta med att få barn.
Att det har blivit accepterat att få ett barn även om du inte kan få det den naturliga vägen.
Jag kan inte av medicinska skäl få barn, finns i släkten ,har två fastrar som inte heller kunde få barn.
Tanken att på konstgjord väg få ett barn har aldrig funnits i min värld.
Bron visar så tydligt att barn inte är en pryl vilken som helst som man kan köpa.
Respekterar dem som väljer insemination eller andra metoder men man kanske ska tänka efter före
att det konstgjorda barnet inte har dina gener.
bra poäng där, håller med. dessutom tar de upp teman om barnen som används som manipulationsverktyg, och utsätts för otrolig lidande.

ang emil larsson, han är ju bror till freddes lilla nyfödda, eller hur.
tror han vill rädda bebisen, inte döda. pistolen är bara för att skrämma freddie, inte skada barnet. han håller bebisen fint inlindad på bröstet, ger den mat och flaska, byter om mm
Citera
2015-11-25, 13:52
Medlem
dainsis avatar
Jag försöker klura ut varför Morten Anker hade "koden" på sitt kylskåp?
Citera
2015-11-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Jag försöker klura ut varför Morten Anker hade "koden" på sitt kylskåp?
Jag gissar att han fått tag i den antingen genom egen ansträngning eller (troligare) genom att "huvudmördaren" (den som planerat morden i serien) givit honom den så att han kunde finna sin biologiska pappa.
Citera
2015-11-25, 14:28
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
bra poäng där, håller med. dessutom tar de upp teman om barnen som används som manipulationsverktyg, och utsätts för otrolig lidande.

ang emil larsson, han är ju bror till freddes lilla nyfödda, eller hur.
tror han vill rädda bebisen, inte döda. pistolen är bara för att skrämma freddie, inte skada barnet. han håller bebisen fint inlindad på bröstet, ger den mat och flaska, byter om mm

Om Emil är mördaren så är han tillräckligt sjuk för att kunna skada sin "lillebror" också. Sådana bestialiska och icensatta mord begår inte vem som helst, även om offren (iaf vissa av dem) kanske "förtjänade" det.

Men det kan ju hända att Emil inte alls är mördaren utan någon annan. Emil kidnappade Jeanette för att "rädda" bebisen från Holst, men någon annan kan ha begått konstverksmorden.
Citera
2015-11-25, 14:52
Medlem
Detta med att Hans plötsligt blev sämre på sjukhuset och de inte riktigt kunde förstå varför. Kan det vara kirurgen igen? Han borde väl kunna komma förbi övervakningen och trixa med mediciner/ge honom något som han blev sämre av?
Citera
2015-11-25, 15:03
Medlem
Om trailern och sista avsnittet:
Citera
2015-11-25, 16:57
Medlem
Varför köpte Jeanette ett hus i Sverige? För att ta Marc bort från Köpenhamn eller av annan anledning? Var hon fosterbarn i Sverige?
Citera
2015-11-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Om trailern och sista avsnittet:
Vad tänker du där? Den säger ju inte så mycket tycker jag, eller har du nån analys?
Citera
2015-11-25, 17:06
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Edit
Citera
2015-11-25, 18:03
Medlem
Personen som kör runt i Kjell Söders gula bil....

I avsnitt 7, ca 33.15, när Saga och Henrik springer fram till bassängen där läsplattan slängts i, springer de under en bro och under den bron står en figur som skulle kunna vara personen i grön jacka som kört den gula bilen och flängt runt med läsplattan. Nån mer som tänkte på det? Personen ser i mina ögon manlig ut och skulle kunna vara mannen från kyrkogården förutom att mitt intryck är att personen som går i och ur den gula bilen inte är så väldigt lång - detta kan ju vara fel förstås. De här figurerna skulle alla kunna vara Kevin. Eller möjligen läkar-fosterbarnet. Jag tror inte det är Emil.
Citera
2015-11-25, 20:40
Medlem
lilladinyas avatar
Det där sista mordet i dockskåpet - med 2 hängda kroppar - den ena kan ev vara Holst, men den andra Emil?
Citera
2015-11-25, 20:54
Medlem
lilladinyas avatar
Och Annikas fega jävla "pappa" som drog sig ur när han fick veta att hon inte hade någon biologisk anknytning till honom (svin), han heter ju Bror och har militärutstyrsel. Koppling till Killbrothers?, var det han som tog livet av Morten också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in