Citat:
Ursprungligen postat av
Tlagnoj
Vill Carlgren förlänga är den stora frågan. Han har ju vidret Cetinkaya som agent, han skickar iväg spelare till skitklubbar där de får agera bänkisar på löpande band.
Nej, egentligen inte. Det enda är väl just att Carlgren, av vad jag hört, trivs oerhört bra i AIK. Jag tror definitivt att han är mån om att AIK ska få sig en slant när han går. Om det innebär att han ska få en 30% ägarandel i sig själv vid nytt kontrakt så är jag förstås tveksam.
Cetinkaya är förstås ett aber, men det finns också en anledning till varför många väljer honom som agent. Han lyckas trots allt få in sina klienter på rätt lukrativa avtal. Till syvende och sist är allt pengar, vilket också betyder att jag inte heller tror att han kritar på ett nytt kontrakt med AIK. Sen är det förstås tråkigt att det aldrig blir annat än obskyra lag i arabvärlden, när potentialen definitivt finns där för en topp 5-liga. Men som sagt, pengar.
--
Om vi ska avhandla lite lösa rykten som florerat främst i AIK-domäner så är förstås Erton i AIK otänkbart. Medelmåtta och dyr. Vad gäller Stefan Silva (som det ryktats om i flera år) så är det väl primärt en toppanfallare AIK behöver, och inte någon form av bredd. Alltså lär det inte hända.
Vad jag vill se är just en anfallare av klass, Fällman (om vi någonsin lyckas kränga av en Pertan som tyvärr är slut), och eventuellt en ytter. Och så eventuellt en målvakt beroende på hur det där artar sig.