2015-11-22, 09:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost.kaka
Vem skulle ni nämna som enskilt största förlusten för erat lag?
I Peking skulle jag välja Traustasson.

Trasten var bra förra säsongen men OJ så han överskattas av folk.
2015-11-22, 17:09
Medlem
Citat:

Det är igentligen bedrövligt att man som HIFare måste sitta och fundera på vem som skulle svida att bli av med. Vi blir redan av med Hansson som jag annars hade svarat.
Men det får bli Jordan. Kommer slå igenom nästa säsong och kan vara den som räddar upp klubbens ekonomi när Celtic ger oss ett överpris som får Markkanen att kännas underskattad
2015-11-22, 18:36
Medlem
Citat:

Hmm bra fråga. Skulle en spelare som Nisse dra av korsbandet i premiären skulle det vara en katastrof, eftersom jag har svårt att se vem som skulle kunna ersätta honom på ens ett halvbra sätt. (nu utgår jag ifrån att Alm fortsätter spela honom som vb och inte mb som vissa supportrar vill se). Som alternativ sitter vi i nuläget med en 18 åring ghanan i Kpozo som inte har spelat en enda match i allsvenskan hittills, och att direkt ersätta Nisse skulle nog bli en väldigt tuff start för honom. Annars skulle en förlust av Ofori vara ett stort tapp, men samtidigt hoppas jag ändå att han säljas hyfsad snart för att få in lite pengar till klubben. Samma med Carlgren förstås, att behöva se Stam i mål igen ger mig kalla kårar.
2015-11-22, 23:39
Medlem
a.e.gs avatar
Största förlusten vore självklart Ofori, han kommer försvinna och ersättaren finns inte i truppen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-11-23, 15:38
Medlem
svulles avatar
Det har insinuerats här och där på gatan om att Carlgren ska gå till Italien. Huruvida det finns någon faktiskt substans i det låter jag vara osagt, men det är väl knappast otänkbart. Han bör väl avyttras nu i vinter om AIK ska få några kronor. Jag ser väl helst att man förlänger kontraktet med honom om möjligt.

Om han säljs så måste vi förstås ha in en målvakt. Stam är en katastrof.
2015-11-23, 16:10
Medlem
Ergasters avatar
Häcken lär ha lagt ett bud på 150000 euro för John Owoeri.
http://www.gp.se/sport/fotboll/hacken/1.2905609-uppgifter-hacken-jagar-allsvensk-anfallare
2015-11-23, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
http://www.gp.se/sport/fotboll/hacken/1.2905609-uppgifter-hacken-jagar-allsvensk-anfallare

Men dom har ju Paulinho...eller...
2015-11-23, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster

Intressant, har alltid gillat Owoeri. Hyfsat snabb och irrationell. Jag tycker han påminner lite om Rantie även om han inte visat lika mycket såklart.
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Men dom har ju Paulinho...eller...

Sluta drömma nu! Det är faktiskt större chans att ni värvar Goitom än Paulinho. Palle är dessutom i första hand vänsterytter så han konkurrerar inte med Owe på något sätt. Men om ni nu tvunget skall värva en anfallare från oss så tror jag nog att Rexhepi kan komma för en billig peng.
Senast redigerad av trazke 2015-11-23 kl. 16:55.
2015-11-23, 16:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Intressant, har alltid gillat Owoeri. Hyfsat snabb och irrationell. Jag tycker han påminner lite om Rantie även om han inte visat lika mycket såklart.

Sluta drömma nu! Det är faktiskt större chans att ni värvar Goitom än Paulinho. Palle är dessutom i första hand vänsterytter så han konkurrerar inte med Owe på något sätt. Men om ni nu tvunget skall värva en anfallare från oss så tror jag nog att Rexhepi kan komma för en billig peng.
Är Owoeri den klassanfallare Häcken behöver för att slåss om guldet nästa år?

Tycker han är en intressant spelare, får man "bara" pli på honom i sitt ständiga offsidestående skulle han va spännande att följa i annan miljö.
2015-11-23, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är Owoeri den klassanfallare Häcken behöver för att slåss om guldet nästa år?

Tycker han är en intressant spelare, får man "bara" pli på honom i sitt ständiga offsidestående skulle han va spännande att följa i annan miljö.

Jag tror ändå att potentialen finns för att han skall kunna hålla hög klass i allsvenskan. Sedan är det ju en billig chansning såklart. Men hellre en chansning än en solklar felvärvning som d-Rex. Jag är fortsatt positiv till en möjlig toppstrid nästa år, det ser redan ut som att vi har den bästa truppen i klubbens historia.
2015-11-23, 17:42
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det har insinuerats här och där på gatan om att Carlgren ska gå till Italien. Huruvida det finns någon faktiskt substans i det låter jag vara osagt, men det är väl knappast otänkbart. Han bör väl avyttras nu i vinter om AIK ska få några kronor. Jag ser väl helst att man förlänger kontraktet med honom om möjligt.

Om han säljs så måste vi förstås ha in en målvakt. Stam är en katastrof.
Palermo vill ha Carlgren.

Jag blir alltid så jävla nervös när Stam står, jag har aldrig gillat honom som målvakt. Som person är han fin dock.

Ny målvakt måste in om Hitlerjugend-frippan drar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-11-23, 18:09
Medlem
Tranberg klar för GIF Sundsvall!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här