2015-11-24, 16:32
Medlem
Sundsvalls mb Fjoluson lämnar Sundsvall står mellan Örebro och Norrköping.
2015-11-24, 19:00
Medlem
hortaxis avatar
GIF Sundsvall gör vävning #2: Eric Björkander(HB) från Mjällby
2015-11-24, 21:36
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det har insinuerats här och där på gatan om att Carlgren ska gå till Italien. Huruvida det finns någon faktiskt substans i det låter jag vara osagt, men det är väl knappast otänkbart. Han bör väl avyttras nu i vinter om AIK ska få några kronor. Jag ser väl helst att man förlänger kontraktet med honom om möjligt.

Om han säljs så måste vi förstås ha in en målvakt. Stam är en katastrof.

Vill Carlgren förlänga är den stora frågan. Han har ju vidret Cetinkaya som agent, han skickar iväg spelare till skitklubbar där de får agera bänkisar på löpande band.
2015-11-24, 21:55
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Vill Carlgren förlänga är den stora frågan. Han har ju vidret Cetinkaya som agent, han skickar iväg spelare till skitklubbar där de får agera bänkisar på löpande band.

Cetinkaya som agent, då är det väl rätt troligt att Carlgren hamnar i Turkiet? Är det inte dit i princip alla hans klienter flyttar?
2015-11-24, 22:16
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Cetinkaya som agent, då är det väl rätt troligt att Carlgren hamnar i Turkiet? Är det inte dit i princip alla hans klienter flyttar?
Nej.

2015-11-25, 08:40
Medlem
Elfsborg meddelar nu att inlånade Niklas Gunnarsson inte stannar i klubben.
2015-11-25, 08:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Har han Cetinkaya så kan ni glömma att han kommer att skriva på nytt om ni inte ger honom en jättelön. Sälj i januari.
2015-11-25, 09:32
Medlem
svulles avatar
Citat:

Nej, egentligen inte. Det enda är väl just att Carlgren, av vad jag hört, trivs oerhört bra i AIK. Jag tror definitivt att han är mån om att AIK ska få sig en slant när han går. Om det innebär att han ska få en 30% ägarandel i sig själv vid nytt kontrakt så är jag förstås tveksam.

Cetinkaya är förstås ett aber, men det finns också en anledning till varför många väljer honom som agent. Han lyckas trots allt få in sina klienter på rätt lukrativa avtal. Till syvende och sist är allt pengar, vilket också betyder att jag inte heller tror att han kritar på ett nytt kontrakt med AIK. Sen är det förstås tråkigt att det aldrig blir annat än obskyra lag i arabvärlden, när potentialen definitivt finns där för en topp 5-liga. Men som sagt, pengar.

--

Om vi ska avhandla lite lösa rykten som florerat främst i AIK-domäner så är förstås Erton i AIK otänkbart. Medelmåtta och dyr. Vad gäller Stefan Silva (som det ryktats om i flera år) så är det väl primärt en toppanfallare AIK behöver, och inte någon form av bredd. Alltså lär det inte hända.

Vad jag vill se är just en anfallare av klass, Fällman (om vi någonsin lyckas kränga av en Pertan som tyvärr är slut), och eventuellt en ytter. Och så eventuellt en målvakt beroende på hur det där artar sig.
2015-11-25, 11:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, lite. Ingen klubb som har presenterat någon prestigevärvning. Undrar om det dröjer till januari?

Brukar inte MFF presentera en julklapp/värvning strax innan jul?

Häljarps IF kan väl bra presentera en prestigeförlust?
2015-11-25, 12:02
Avslutad
Hallenius på gång till Sundsvall?

Bra lösning för alla parter isf. Linus får en ny chans att börja om på nytt, och Bajen frigör utrymme för att spetsa till truppen ordentligt.
2015-11-25, 12:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Bra lösning för alla parter isf. Linus får en ny chans att börja om på nytt, och Bajen frigör utrymme för att spetsa till truppen ordentligt.

Jag tror han kan passa i Sundsvall faktiskt. Han var ju jävligt bra en gång i tiden och kanske det passar honom bättre där.
2015-11-25, 12:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag tror han kan passa i Sundsvall faktiskt. Han var ju jävligt bra en gång i tiden och kanske det passar honom bättre där.

Det finns några straffsparkar att slå in här. Var det inte han som bara behövde ett halvår, en ordentlig försäsong och sedan skulle han vara grym för Hammarby?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in