2015-11-24, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vad som är ännu mer lustigt i sammanhanget är att den överlevande piloten tagits till fånga av andra än IS.
Hur kan det komma sig?
Ryssland säger ju att de bombar IS nu.

Fanns inte IS i området de bombade menar de?

Dessutom lyser hela situationen av hyckleri.
För Ukraina räckte det med att de VILLE joina NATO för att Ryssland skulle invadera och förhala planerna.
Men nu, när Ryssland är och till och med bombar tätt intill NATO's gränser (har NATO någonsin bombat tätt intill Rysslands gräns?) så klagar Putin över att ett NATO-land reagerar över huvud taget.
Dubbelmoral!
1) Är du så efterbliven att du inte förstår hur fort ett jetplan flyger och således kan flytta sig från bombplats till nedskjutningsplats?

2) Ukrainas folkvalda ledare tvingades bort av amerikanskbetalda thugs beväpnade med amerikanska vapen så nej, den legitima regeringen i Ukraina ville inte joina NATO.

3) När invaderade Ryssland Ukraina? Har inte hänt förutom i din fantasi faktiskt.

Det här är ett övergrepp från turkisk sida och jag hoppas verkligen att det kommer kosta för ISIS-vännerna Turkiet.
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Nu händer det saker:

"Russian FM cancels trip to #Turkey scheduled for tomorrow "

"Vice-speaker of Russian Duma Nikolay Levichev says it's time to evacuate all Russian tourists from Turkey due to act of aggression."

rutt: http://pbs.twimg.com/media/CUkbwtuUAAAlPfL.png

En ur besättningen:
http://syria.liveuamap.com/en/2015/24-november-unverified-videovery-graphic-claiming-to-show

http://pbs.twimg.com/media/CUkpb22WoAAIf8x.jpg
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Ryssland har aldrig sagt att de endast slår till mot IS.

De sålde in sin intervention till FN med precis det argumentet, sedan har man efter Frankrike-attentatet upprepat att man ämnar fokusera mest på IS.
Citera
2015-11-24, 13:16
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Vad som är ännu mer lustigt i sammanhanget är att den överlevande piloten tagits till fånga av andra än IS.
Hur kan det komma sig?
Ryssland säger ju att de bombar IS nu.

Fanns inte IS i området de bombade menar de?

Dessutom lyser hela situationen av hyckleri.
För Ukraina räckte det med att de VILLE joina NATO för att Ryssland skulle invadera och förhala planerna.
Men nu, när Ryssland är och till och med bombar tätt intill NATO's gränser (har NATO någonsin bombat tätt intill Rysslands gräns?) så klagar Putin över att ett NATO-land reagerar över huvud taget.
Dubbelmoral!

Dags att upprepa det där mantrat igen, jag har svarat tidigare när du skrivit samma sak men du försvinner alltid när folk med motsatta åsikter försöker kommunicera med dig och efterfrågar källor för dina påståenden.

Ryssland har alltså enligt dig sagt att man är i Syrien bara för att bomba just IS, eller menar du att ryssarna har påstått att dom bombat IS i området där turkmanerna finns och planet kraschade?

Som jag och andra svarat tidigare när du kommit med detta sjuka påstående, har du några belägg för detta? För kollar man på ryssarnas och putins uttalande sedan det hela drog igång så är det ju snarare tvärtemot, att man öppet sagt att man inte tänker skilja på diverse rebellgrupper eller för att citera uttalandet korrekt "Inte skilja på terrorister och terrorister"(tror jag det blir på svenska)
Senast redigerad av postkran 2015-11-24 kl. 13:19.
Citera
2015-11-24, 13:19
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Som jag och andra svarat tidigare när du kommit med detta sjuka påstående, har du några belägg för detta? För kollar man på ryssarnas och putins uttalande sedan det drog igång så är det ju snarare tvärtemot, att man öppet sagt att man inte tänker skilja på diverse rebellgrupper eller för att citera uttalandet korrekt "Inte skilja på terrorister och terrorister"(tror jag det blir på svenska)

Ryssarna har bombad Turkmener i flera dagar nu. I det området där flyget sköts ner finns inte mycket av ISIS.

Ryssarna bryr sig inte om ISIS särskilt mycket, de vill bara flytta fram Assads positioner för att skydda sin egen militärbas...
Citera
2015-11-24, 13:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9yrs
1) Är du så efterbliven att du inte förstår hur fort ett jetplan flyger och således kan flytta sig från bombplats till nedskjutningsplats?

Var i området finns IS nu då?
Citera
2015-11-24, 13:22
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ryssarna har bombad Turkmener i flera dagar nu. I det området där flyget sköts ner finns inte mycket av ISIS.

Ryssarna bryr sig inte om ISIS särskilt mycket, de vill bara flytta fram Assads positioner för att skydda sin egen militärbas...

Jahap.. Det var ju inte riktigt det mitt inlägg handlade om..som du kan se.. Utan snarare gällande det här mantrat att ryssland på något sätt skulle påstått att dom är i Syrien för att bomba endast IS
Citera
2015-11-24, 13:26
Medlem
rex144s avatar
Ryssland stödjer Asaad medan Turkiet stödjer alla som bekämpar Asaad, dessa turkmener är en hårdför islamisk gerilla som ryssarna har bombat, som jag skrivit tidigare kan man vara orolig hur den överlevande ryssen kommer behandlas, de kan slita honom i stycken,
Citera
2015-11-24, 13:28
Bannlyst
Citat:
Var i området finns IS nu då?
Finns kartor som visar IS ställningar. Ryssarna är de enda som gör ett bra jobb att minska IS och om de även tar hand om andra terrorister så är det bara bra. Men som sagt, ryssarna bombade inte turkpacket i området där planet gick ner. De bombade långt österut. Turkarna ska dö för detta.
Citera
2015-11-24, 13:29
Medlem
rex144s avatar
Ryssland är officiellt där för att bomba IS men 90% av deras missiler och bomber föll på rebeller som inte är IS
Citera
2015-11-24, 13:40
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ryssland är officiellt där för att bomba IS men 90% av deras missiler och bomber föll på rebeller som inte är IS

Jag kan absolut se hur IS kan ha använts för att skönmåla en rysk intervention, vad jag som följt utvecklingen ganska noga samt vad andra också verkar helt ha missat är när ryssland på något sätt faktiskt skulle sagt/lagt fram det här påståendet att deras insats var för att endast eller främst bomba IS.

Och det är ju det att internet gör att sån här information blir busenkelt att fåtag, men ändå så uteblir alltid någon form av källa till uttalandet.
Citera
2015-11-24, 13:47
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9yrs

Det här är ett övergrepp från turkisk sida och jag hoppas verkligen att det kommer kosta för ISIS-vännerna Turkiet.
Ryssland är ute o flyger över främmande territorium. Turkiet däremot har självfallet utomordentligt god och exakt kontroll över sitt luftrum med fasta o rörliga radar system m.m. som man som byggt ut under årens lopp. Så varför skulle turkarna flyga in i grannlandet Syrien o skjuta ner ett flygplan??
Den ryska versionen bygger som vanligt på ryggmärgsreaktioen att man alltid är oskyldig oavsett alla bevis.
Hade versionen som ryssarna gett varit sann hade den ryska reaktionen varit betydligt hotfullare och ilsknare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in