2015-11-21, 20:24
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Så extremt mycket subliminal kulturmarxism i detta programmet. Kreuzberg, pisstrattar, zlatan, mm. Frågorna "rättvist fördelade" så att kakan skulle ha en chans... Det blir bara sämre och sämre...

Kulturmarxismen i programmet är inte subliminal. Det finns ingen baktanke att "smyga på" tittarna feminism, mångkultur osv (bedömer jag). Det här är bara den världsbild programredaktionen har helt enkelt.
Senast redigerad av att 2015-11-21 kl. 21:01.
Citera
2015-11-21, 21:17
Medlem
farlings avatar
Jag är imponerad över Kakan och hennes pappas insats, trodde att vi skulle få se en ny Nordengren och Epstein men icke!
Att de två är med och tävlar i år igen är för mig ofattbart, HUR gick tankegångarna där?
Vem där var väldigt lätt denna gången och det känns som att detta momentet har förenklats avsevärt vilket jag kan tycka är lite trist.
Citera
2015-11-21, 21:20
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
"Torn" är en låt som först är inspelad av danskan Lis Sørensen som förekom i programmet på en helt annan fråga. Mycket svag research på den frågan. Jag tycker att det är tokfel att ha använda en cover i det här sammanhanget. Ungefär som att efter en resa till Seattle sjunger Carola en Nirvanalåt och mitt i den spelar de en trudelutt av All Along The Watchtower som Seattle-sonen Jimi Hendrix har gjort en grym cover av.

Underkänt!

Förvisso, men Lis S fick väl ingen internationell hit med sin version? Och det är inte heller hon som skrivit den.
Men jag fick i alla fall lära mig att Natalie I är från Australien. Alltid något, jag hade kunnat svära på USA eller Kanada.
Citera
2015-11-21, 21:52
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Förvisso, men Lis S fick väl ingen internationell hit med sin version? Och det är inte heller hon som skrivit den.
Men jag fick i alla fall lära mig att Natalie I är från Australien. Alltid något, jag hade kunnat svära på USA eller Kanada.

Nej, det var ingen hitlåt med Sørensen. Det är inte heller australier som skrev låten. De skulle knappast ha tagit med den frågan utan att nämna att det var en cover om de hade gjort en bättre research. Ännu mer pinsamt blev det när Sørensen okommenterat förekom i en helt annan fråga.

Jaja, det är bara frågesport. Ingenting att reta upp sig på.
Citera
2015-11-21, 22:35
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag är imponerad över Kakan och hennes pappas insats, trodde att vi skulle få se en ny Nordengren och Epstein men icke!
Att de två är med och tävlar i år igen är för mig ofattbart, HUR gick tankegångarna där?
Vem där var väldigt lätt denna gången och det känns som att detta momentet har förenklats avsevärt vilket jag kan tycka är lite trist.

Det är ändå otroligt hur dåligt allmänbildade Nordengren och Epstein visade sig vara med tanke på vad de jobbat och jobbar med. Antagligen för stora etanolskador

Förresten, är det här inne man hittar alla besserwissrar?
Senast redigerad av Snubchurp 2015-11-21 kl. 22:49.
Citera
2015-11-21, 23:27
Avstängd
Pitschkas avatar
Bara jag som reagerade på att Luuk angav att Sidney Poitier var den första negern som belönades med en oscar (Lilies of the Field - 1963) när Hattie McDaniel fick en för Borta med vinden redan 1939?
Citera
2015-11-21, 23:34
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Bara jag som reagerade på att Luuk angav att Sidney Poitier var den första negern som belönades med en oscar (Lilies of the Field - 1963) när Hattie McDaniel fick en för Borta med vinden redan 1939?

Bra spottat! Det missade jag. Slarvig research av redaktionen.

Sidney Poitier var den första svarte som fick en oscar för bästa skådespelare men Hattie McDaniel var mycket riktigt första negern som fick en oscar över huvud taget.
Citera
2015-11-21, 23:52
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
"Torn" är en låt som först är inspelad av danskan Lis Sørensen som förekom i programmet på en helt annan fråga. Mycket svag research på den frågan. Jag tycker att det är tokfel att ha använda en cover i det här sammanhanget. Ungefär som att efter en resa till Seattle sjunger Carola en Nirvanalåt och mitt i den spelar de en trudelutt av All Along The Watchtower som Seattle-sonen Jimi Hendrix har gjort en grym cover av.

Underkänt!

Så länge inte originalet är den mest kända är det knappast några problem.
I det här fallet är ju Lis version i det närmaste helt okänd.
Det är ju inte heller enda gången som Torn spelats in, utan det har skett med fler artister.
Natalie Imbruglias är dock den enda versionen som blev en hit.
Citera
2015-11-22, 00:11
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att

Sidney Poitier var den första svarte som fick en oscar för bästa skådespelare men Hattie McDaniel var mycket riktigt första negern som fick en oscar över huvud taget.

Tackar!
Ja, han nämnde ju inte att det måste vara för bästa huvudroll...
Citera
2015-11-22, 01:00
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Så länge inte originalet är den mest kända är det knappast några problem.
I det här fallet är ju Lis version i det närmaste helt okänd.
Det är ju inte heller enda gången som Torn spelats in, utan det har skett med fler artister.
Natalie Imbruglias är dock den enda versionen som blev en hit.

Jag kanske har överreagerat en smula så jag backar lite, men bara ett halvt steg. Nu har jag lagt ner nog med energi på den här ickefrågan.
Citera
2015-11-22, 03:49
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att

Det är inte den första eller sista gången som Luuk slarvar. Det blir en hel bok om man ska räkna upp alla hans brister och ofärdigheter.

Luuk må vara hur omtyckt som helst men han kommer aldrig att komma upp i Ingvar Oldsbergs nivå som programledare för På spåret.
Citera
2015-11-22, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det är inte den första eller sista gången som Luuk slarvar. Det blir en hel bok om man ska räkna upp alla hans brister och ofärdigheter.

Luuk må vara hur omtyckt som helst men han kommer aldrig att komma upp i Ingvar Oldsbergs nivå som programledare för På spåret.

Har kollat en del på gamla avsnitt på svtplay.se. Oldsbergs sociala färdigheter var katastrofala de första 5-10 åren. Han fick de tävlande mindre bekväma och det kändes som att deras jobb delvis var att mata hans, och senare clownen Hellbergs, ego.

Lindström och Luuk är kanon som motsatser, för de är öppna för förändring och det är altlid kul att se när de lär sig av varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in