2015-11-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Incest är olagligt enligt svensk lag men det är inte kusingifte. Enligt dig ska kusingifte incest, varför ser inte svenska rättvisandet på dessa två fenomen som du gör? Nej, kusingifte är inte incest- Det är inte alls svåra frågor. Det är bara idiotiska frågor. Återigen begick du ett sakfel. Ni är inte ens medvetna om att ni är sinnessjuka. Det är det som är det värsta.

Återigen bevisar du vilken idiot du är. Jag kan lägga min högra arm på att du inte ens kan ha 5 poängs högskoleprov. Först och främst tog jag bogomil som ett exempel och inte för att du skulle ta det och diskutera på djupet. Det är enligt Flashbacks regler förbjudet att göra så, om jag inte missminner mig. Din dumhet bevisar du genom att diskutera en enskild person, som jag gav som exempel bara och ville lämna därefter. Men visst även om jag tar denna diskussion med dig så förlorar du, det är för att du är en förlorare redan. Hoppas att alla som ser detta går in på Bogomils inlägg och kommentarer och ser vad jag pratar om och vad du försvarar. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om och du är helt vilse. Hur många individer på Flashback diskuteras mer än bogomil. Här ser vi individer som startat tråder om personen i fråga. Och du kommer med att det är vi det är fel på och inte bogomil. Men som sagt. Tanken var inte att diskutera honom som person men du diskuterar honom ivrigt bara för att men u förlorar i vlket fall för du är en förlorare.

(FB) Problemet Bogomil Här har vi en individ som gjort ett inlägg om fenomenet.

(FB) Religionsforumet och användaren Bogomil Här har vi en individ som förstått det och gjort ett inlägg om fenomenet

Fel, Meanme skrev att inom Islam är det tillåtet med att gifta sig med sitt oäkta barn. Min fråga till dig och Meanme är om Islam förbjuder sex utanför äktenskap hur kan ni då i er sinnessjuka tillstånd tolka det som att Islam tillåter giftermål med sitt oäkta barn? Har ni svårt att förstå? Du som hade HP meriter. haha tillåt mig att småle.

Då är du en individ som inte känner ansvar. Du är ett får som vill ledas av herden. Stora samhällsfrågor är ingenting för dig så länge du lämnas i fred. Du är fördärvet självt. Du och Meanme är gelikar. Ni är lika dumma, ologiska och motsägelsefulla. Ni vägrar att förstå de mest grundläggande.

Men er dumhet känner inga gränser. Det var från första början inte mitt argument och nej han skrev inte så. Mitt argument var att kusingifte förekommer och har förekommit bland alla kulturer och religioner. Alltså är det nåt normalt, vanligt och förekommande. Incest däremot har inte förekommit inom alla kulturer, religioner och är inte vanligt. Fattar du nu vad mitt argument var. du som fått höga meriter på HP, tillåt mig att småle lite. Meanme skrev att kusingifte förekommer inom Islam och är islamisk tradition. Jag påvisade att så inte är fallet.

Jag tolkade din text helt korrekt och du hade uppenbarligen fel. Du fick det att låta att barn födda av kusiner blir uteslutna handikappade. Jag bevisade för dig att så är inte fallet. Du snackar en massa skit utan substans och jag börjar misstänka att din HP merit är en ren lögn.

HAHAH, tror du på et själv? Inte undra på att svenska skolor går helt åt helvete. Om högskolor och universitet producerar sådana som dig, är Sverige helt klart illa ute och nästa pisa-test får Sverige skämmas ännu mer på grund av sådana som dig.

Men du snackar uppenbar skit. Det finns miljontals barn födda av kusiner som är helt friska och krya, det finns barn födda av par som varit helt okända för varann och kommit från olika etniciteter men ändå fått handikappade barn. Inget är givet. Forskningen kan säga nåt men verkligheten säger nåt annat. Det du pratar om är skitsnack. Förkovra dig.

Uppenbarligen inte du. Du är snäppet dummare än Meanme, endast bogomil slår dig i dumhet hittills. Att du inte är medveten om det är ju bara ironiskt.

HAHA, stackaren Är en definition riktigt endast för att Tarriq eller någon annan använder definitionen. Vem har definierat liberal muslim? Finns det ens liberala muslimer och icke-liberala muslimer? Hur är en liberal muslim? Vem har satt kriterier för hur en liberal muslim ska vara? HAHA. det är synd om dig även om du har 300 HP, verkar de inte ga hjälpt dig i ditt tänkande särskilt mycket.

Du är en råtta, dum i huvudet och är vilse. Jag skriver det inte för att vara taskig utan utifrån din text att döma är du det. Jag skriver det med ödmjukaste sinnet men tyvärr, utifrån dina egna texter är du inte mer än dum och vilse.

Ursäkta? Sen när fick du uppgiften att sätta kriterier på hur en lugn person diskuterar? HAHA Det här blir bara bättre och bättre.

Dina åsikter men sådana som dig ska jag bekämpa med pennas bruk och hjärnan hjälp. Sådana som du ska inte få nåt inflytande i samhället. Som tur är, är er egen dumhet i vägen för att ni skulle få nåt inflytande men om ni mot allförmodan skulle försöka få det är jag där och bekämpar er.

Lögnare, lägger du in ord i munnen på mig också? Hela kvinnans väsen är sexuell och kvinnor är lika mycket sexuella varelser som männen är om inte mer. Byt inte diskussion i din egen förvirring. Vi diskuterar nåt annat. Lögnare.
(FB) Religion - en mentalsjukdom
Denna tråd kanske är något för dig?
Citera
2015-11-23, 00:54
Medlem
Citat:
MeanME|55492468]Nej det ger att den versen klart ger vilka släktingar det är förbjudet att gifta sig med, Al-Qurtubi ger till och med att det råder delade meningar om detta och ger exempel på framstående skriftlärda som tolkar frågan olika, vissa gör det uppenbart ifrån källor utanför koranen då den är solklar vad som är haram i denna frågan. Det är inga konstigheter med det, alla länder vad jag vet har lyckats med att ta fram en sexuallagstiftning som ger vad som är förbjudet att du hävdar att Muhammed inte fixade det enkla blir bara patetiskt.
Då tycker jag att du skriver det då och låter bli att svamla så mycket.

Men lilla människa, kan du förklara för mig hur detta kan vara möjligt? Om Islam och koranen tydligt förbjuder sex utanför äktenskap, hur kan då barn som blivit till utanför äktenskap så kallade oäkta kunna gifta sig med sin förälder? ´Ser du inte motsägelsen.

Citat:
Nu fick du det och som du såg hade du helt fel i den frågan.
Nu har vi igen att adressera din bristande läsförståelse.
Du sa:
Och det är det ju uppenbart inte enligt den text du själv citerar så du hade uppenbart fel och ljuger igen om det.
Du är så kass.

Ur ett historiskt perspektiv har jag inte kommenterat det hela.

Okej, skit i historien. I dagens datum är det fullt lagligt och okej att gifta sig med sin kusin enligt svensk lag, däremot är incest förbjudet enligt svensk lag. Vad har di att säga om det? Hur du än vrider och vänder på det så är du en lögnare. Kusingifte är inte incest. Kusingifte förekommer nästan överallt vare sig nationen har Islam som statsreligion eller inte.

Citat:
LOL
Inte ens nu fixar du att se att du hade fel än mindre att visa var det påhittade felet ligger.
(Skador av kusingifte igen...)

Lol på dig själv. Du ser inte att du har haft fel hela tiden. Men för att reda ut det hela förvirringen som du skapat, ställer jag ett par frågor:

Är kusingifte ett Islamiskt påfund?
Är kusingifte incest?

Citat:
Redan här i första meningen blir det fel.
Jag har inte sagt att koranen påbjuder det, jag sa att den inte förbjuder det.
Det är en jävla skillnad det.

Ja och enligt din logik så är allt koranen inte förbjuder är fritt fram Tänk bara på att sex utanför äktenskap är förbjudet inom Islam. Om man inte har sex utanför äktenskap, hur i helvete kan man då få oäkta barn?

Citat:
Resten blir ju att argumentera mot en halmgubbe då du inte fattade ens vad jag skrev eller använder dig av ord du inte ens vet vad de betyder.

Vad finns det mer att fatta? Du skrev klart och tydligt att Islam ger grönt ljus för giftermål mellan äkta barn och dess förälder. Nåt som är uppenbarligen fel.

Citat:
Sedan var det uppenbart att det förekommer äktenskapsbrott med komplikationer redan för 800 år sedan inom islam och därför adresserade Al-Qurtubi frågan och beskrev hur tankegångarna gick hos olika skriftlärda, att du inte fattar det ens 800 år senare är märkligt om man inte tar IQ problematiken hos för ivrigt praktiserande av kusingiften i din släkt i beaktande.

HAHAH, nån har jobbat på dina hjärnceller, hur du vrider och vänder på det får du inte till det för du har så fel en människa kan ha. Äktenskapsbrott och sex utanför äktenskap är förbjudet enligt Islam. Om man som muslim begår sådana orätt, och det eventuellt leder till barn måste pappan gifta sig med mamman, om detta inte går måste pappan se på barnet som sin eget barn och sörja för barnet men aldrig gifta sig med det.

Citat:
Och varför skulle jag ge dig fler verser?!?
Alla länder jag känner har en sexuallagstiftning som reglerar vad som är förbjudet.
Menar du att Islam skulle behöva flera?
LOL

Vad har det med saken att göra? Du påstår nåt om Islam som är uppenbart fel och Islam vilar på koranen. Så för att bevisa dina teser måste du hämta dina påståenden ur koranen. Detta misslyckas du med eftersom du är en lögnare och satans medhjälpare.

Citat:
Och idag är det nästan bara muslimer som ägnar sig åt det med eller hur?
Det är det ju inte.
Ditt eget citat ger ju:
Det är bara i muslimska länder eller i länder med en stor muslimsk minoritet det förekommer frekvent. Möjligen att det kan förekomma i övriga Afrika uppgifter saknades troligen på kartan de sammanställt eller så saknades det data eller att det kan förekomma i Indien. I övriga världen är det jävligt ovanligt idag att så sker. Historiskt har jag inte uttalat mig om dess frekvens alls. Att två döda personer varav en död sedan nästan 150 år varit gifta med kusiner ger inte ett skit på att det är vanligt idag över huvud taget.

Men det var inte min argument. Du skrev att kusingifte är incest och är en Islamisk tradition. Jag gav dig exempel på att kusingifte inte är incest och inte är en Islamisk tradition. Varför fattar du inte det. Vadå är inte historiska händelser och fenomen godtagbara som bevis på att ditt påstående är felaktigt? Är kusingifte olagligt i Sverige? Varför inte om det är så fel med kusingifte? Förklara gärna.

Citat:
Varför skall jag lyssna på halmgubbar för?
Och att du har grava problem med din läsförståelse ser vi numera i varje inlägg du skriver så att du inte förstår vad ditt citat säger är det ingen som blir förvånad över.
Den visar inte ett skit mer än att jag har rätt i sak och att i att du inte förstår skriven text.

Haha vad har du rätt i? Att Islam tillåter att barn utanför äktenskap ska få gifta sig med sin förälder men samtidigt förbjuder Islam sex utanför äktenskap? Är det vad du har rätt om? Varför misslyckas du med att presentera det genom att ge mig koranverser som bevis?

Har du rätt om att kusingifte är incest?

Har du rätt om att kusingifte är en Islamisk tradition?

Du har ju inte rätt nånstans.
Citera
2015-11-23, 00:57
Medlem
Citat:
=ConnyKlasson|55492578]Inte alltid, den ena kan vara i koma. Dödshjälp får betydligt allvarligare konsekvenser än homosex.

Vem är du att sätta premisserna? Jag pratar om en vuxen individ som är frisk till kropp och själ, inga sjukdomar, är vid sina sinnes fulla bruk, är vuxen, fullt vaken och alert, bestämmer att avsluta sitt liv. Ska vi förbjuda honom/henne eller ska vi gå hennes/hans vilja till mötes?

Citat:
Det är fler personer inblandade i dödshjälp och abort, någon ska utföra det o.s.v.
Alltså är det mer komplexa frågor än om två personer har sex på ett sätt som inte du gillar.

Det är också flera som är inblandade i homosexualitet. Föräldrar, syskon, släktingar, barn, partner osv.
Citat:
Va? Hur är självmord och abort ett beslut som fattas av två vuxna människors samtycke?

Dödshjälp syftade jag på.
Citera
2015-11-23, 01:11
Medlem
Citat:
Sir.|55492163]Därför att homosexuellt umgänge handlar om sex mellan två vuxna människor, som gör det av fri vilja.
Droger, abort och incest, är inte fullt så enkla frågor.

HAHA varför inte det? Om en vuxen individ väljer att ta droger, varför ska det vara olagligt för denne att göra så, samtidigt ska det vara lagligt för en vuxen människa att välja att få saker röven. Vad är skillnaden. I både fallen handlar det om vuxna människor som gör sina respektive aktiva beslut och som inte skadar någon annan mer än sig själva? Förklara skillnaden.

Citat:
Amatörpsykologiska analyser, hör inte till topic.

Är det för att du inte har nåt att komma med.

Citat:
Halmgubbe. Läs vad jag skriver. Är helt omöjligt att tolka det jag skrev på det sättet.

Jag vet vad jag läser och vad jag svarar.

Citat:
Dess funktion är till för detta, ja. Men om en vuxen människa vill stoppa upp grejer i sin egen röv, så är inte detta något du har med att göra. Förstår du skillnaden?

Om en människa vill sticka en kniv i sin mage då?

Citat:
Haha, nej. Anatomin har inte yttrat sig om huruvida vuxna människor får ha saker i arslet eller ej, din idiot.

VA?!! Du är en äkta idiot! Anatomi kan inte yttra sig men effekten av att få saker uppkörda i röven leder till komplikationer. Sök mer fakta på det. Din lilla idiot.

Citat:
Halmgubbe. Läs vad som skrivs.

Jag har läst och svarat.

Citat:
Du skrev att homosexuella mår dåligt och begår självmord just för att de är homosexuella. Jag frågade efter belägg. Du borde vid det här laget ha lärt dig att du inte kommer undan med att slänga ur dig massa verklighetsfrämmande påståenden, utan att presentera belägg.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5290853

http://www.dn.se/sthlm/sjalvmordsforsok-vanligt-bland-unga-homosexuella/

Unga homo- och bisexuella har sämre hälsa, både fysiskt och psykiskt, jämfört med heterosexuella. Självmordsförsök är tre gånger vanligare bland unga homosexuella kvinnor jämfört med heterosexuella.

Unga homo- och bisexuella har sämre hälsa, både fysiskt och psykiskt, jämfört med heterosexuella. Självmordsförsök är tre gånger vanligare bland unga homosexuella kvinnor jämfört med heterosexuella.

– Ungdomsgruppen tillsammans med medelålders homosexuella kvinnor mår sämst, säger Regina Winzer, på Statens folkhälsoinstitut (Fhi).

I samband med Stockholm Pride presenterar Fhi en sammanställning av hälsosituationen för unga hbt-personer (16-29 år), utifrån den nationella folkhälsoenkäten från 2005 och 2008.

Annons:

Det står hyfsat bra till med den fysiska hälsan, även om unga hbt-personer oftare uppger en dålig hälsa jämfört med heterosexuella. Men risken för psykisk ohälsa, stress, oro, ångest och självmordstankar är ofta dubbelt, ibland trefaldigat större, eller ännu mer, för unga hbt-personer och för dem som är osäkra på sin sexuella läggning, jämfört med heterosexuella i samma åldersgrupp.

En fjärdedel av alla homosexuella kvinnor i studien hade försökt ta sitt liv. Bland kvinnor som är osäkra på sin sexuella läggning uppgav 21 procent självmordsförsök jämfört med åtta procent bland övriga unga kvinnor. Sjutton procent av de homosexuella

Citat:
Vad har pridefestivalen med det här att göra? Varför länkar du till bilder på nakna män?

Det är vad du argumenterar för. Det är vad du vill att samhället ska erbjuda sina medborgare. Det är vad du vill ska anses som normalt. Idiot

Citat:
Frågan gällde ditt påstående att barn till homosexuella par blir mobbade
.

Jag har gett dig statistik men du vägrar att inse.

Citat:
Ja, du behöver presentera belägg för alla dina korkade påståenden.
För övrigt är ditt resonemang om att alla barn behöver kvinnliga och manliga förebilder, en falsk dikotomi i den här frågan. Finns inget som säger att barn inte kan ha förebilder av båda könen, bara för att dess föräldrar är av samma kön.

HAHA, sök på fakta. Jag orkar inte vara din lärare.

Citat:
Pedofili förekommer bland heteorosexuella också. Detta borde ju logiskt sätt innebära att heterosexualitet är fel, om du vill vara konsekvent i ditt resonemang.

Heterosexualitet är nödvändigt för förökningen. Det är inte homosexualitet.
Citera
2015-11-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kernelpanic
Jag trodde goda kristna undviker svordomar och förlåter andra människors brister

Jag svär åt satan och djävular vitt och brett
Citera
2015-11-23, 01:33
Medlem
Citat:
HAHA varför inte det? Om en vuxen individ väljer att ta droger, varför ska det vara olagligt för denne att göra så, samtidigt ska det vara lagligt för en vuxen människa att välja att få saker röven. Vad är skillnaden. I både fallen handlar det om vuxna människor som gör sina respektive aktiva beslut och som inte skadar någon annan mer än sig själva? Förklara skillnaden.
Jag tycker inte det ska vara förbjudet att ta droger. Men det är fortfarande en fråga som inte är lika självklar som frågan om homosexualitet.

Citat:
Är det för att du inte har nåt att komma med.

Du ägnar mest troligt stora delar av dina inlägg åt amatörpsykologi och argumentationsfel, för att du inte klarar av att argumentera för din sak, ja. Väx upp.

Citat:
Jag vet vad jag läser och vad jag svarar.
Du tror dig veta. Runt hälften av det jag och alla andra skriver, misstolkar du totalt. Det är svårt att veta om det är för att du är så dum eller om du gör det med flit för att slippa argumentera för din ståndpunkt dock.

Citat:
Om en människa vill sticka en kniv i sin mage då?

Falsk analogi.

Citat:
VA?!! Du är en äkta idiot! Anatomi kan inte yttra sig men effekten av att få saker uppkörda i röven leder till komplikationer. Sök mer fakta på det. Din lilla idiot.
Talar du av egen erfarenhet?
Vare sig man får komplikationer eller ej, så är det INTE upp till dig vad andra människor väljer att göra med sina kroppar.
Denna ständiga sjuka besatthet av andra människors sexliv som ni religiösa foliehattar uppvisar, är för mig en gåta. Sköt du ditt eget religionsdikterade sexliv och lämna andra människor i fred.

Citat:
Jag har läst och svarat.
Du läste uppenbarligen fel. Läs det jag skrev igen och sluta bemöta argument som ingen har presenterat.

Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5290853

http://www.dn.se/sthlm/sjalvmordsforsok-vanligt-bland-unga-homosexuella/

– Ungdomsgruppen tillsammans med medelålders homosexuella kvinnor mår sämst, säger Regina Winzer, på Statens folkhälsoinstitut (Fhi).

I samband med Stockholm Pride presenterar Fhi en sammanställning av hälsosituationen för unga hbt-personer (16-29 år), utifrån den nationella folkhälsoenkäten från 2005 och 2008.

Annons:

Det står hyfsat bra till med den fysiska hälsan, även om unga hbt-personer oftare uppger en dålig hälsa jämfört med heterosexuella. Men risken för psykisk ohälsa, stress, oro, ångest och självmordstankar är ofta dubbelt, ibland trefaldigat större, eller ännu mer, för unga hbt-personer och för dem som är osäkra på sin sexuella läggning, jämfört med heterosexuella i samma åldersgrupp.

En fjärdedel av alla homosexuella kvinnor i studien hade försökt ta sitt liv. Bland kvinnor som är osäkra på sin sexuella läggning uppgav 21 procent självmordsförsök jämfört med åtta procent bland övriga unga kvinnor. Sjutton procent av de homosexuella

Ditt påstående var att homosexuella tar självmord i högre grad just för att de är homosexuella.
Säger dessa undersökningar att det inte finns några andra faktorer att ta hänsyn till?

Citat:
Det är vad du argumenterar för. Det är vad du vill att samhället ska erbjuda sina medborgare. Det är vad du vill ska anses som normalt. Idiot
Halmgubbe.
.

Citat:
Jag har gett dig statistik men du vägrar att inse.
Lögn. Du har inte länkat till någon statistik alls som stödjer ditt påstående.

Citat:
HAHA, sök på fakta. Jag orkar inte vara din lärare.
Problemet är ju att det du påstår, inte är fakta. Du visar prov på din oförmåga att skilja mellan åsikt/tro och objektiv fakta, i varenda diskussion.

Citat:
Heterosexualitet är nödvändigt för förökningen. Det är inte homosexualitet.
Och vad har det med saken att göra?
Citera
2015-11-23, 02:07
Medlem
Citat:
Sir.|55493017]Jag tycker inte det ska vara förbjudet att ta droger. Men det är fortfarande en fråga som inte är lika självklar som frågan om homosexualitet.

Men förklara varför dessa nedanför inte är en självklar fråga som frågan om homosexualitet. Du förklarar ju inte varför.

Precis som jag skrev. Du tycker inte att det ska vara förbjudet med:

1) Droger
2) Dödshjälp
3) Självmord
4) Homosexualitet
5) Prostitution

Citat:
Du ägnar mest troligt stora delar av dina inlägg åt amatörpsykologi och argumentationsfel, för att du inte klarar av att argumentera för din sak, ja. Väx upp.

Säger den som misslyckas med att förklara sina påståenden och kommer med ord och begrepp som ''halmgubbe'' ''falsk analogi'' och dylikt. Det är ju du som misslyckas med att motargumentera mina inlägg. Du ägnar hela din tid åt att skriva ''halm gubbe'' ''falsk analogi'' I bästa fall och då har man tur, påstår du nåt utan att förklara varför du tycker så. Som ovan. Du ansåg att frågan om droger inte var lika självklar som frågan om homosexualitet men förklarar inte varför. Det är du som ska växa upp. Din dumhet kommer vara ditt eget fördärv.

Citat:
Du tror dig veta. Runt hälften av det jag och alla andra skriver, misstolkar du totalt. Det är svårt att veta om det är för att du är så dum eller om du gör det med flit för att slippa argumentera för din ståndpunkt dock.

Det säger mig ingenting. Ge mig de punkter som jag har misstolkat. Jag har fel inte misstolkat ovanstående kommentarer, kom med svar till mina frågor ovan.

Citat:
Falsk analogi.

HAHA, Där kom det. Berätta varför det är falsk analogi.

Citat:
Talar du av egen erfarenhet?
Vare sig man får komplikationer eller ej, så är det INTE upp till dig vad andra människor väljer att göra med sina kroppar.
Denna ständiga sjuka besatthet av andra människors sexliv som ni religiösa foliehattar uppvisar, är för mig en gåta. Sköt du ditt eget religionsdikterade sexliv och lämna andra människor i fred.

Du har inte fattat det hela. Nej jag ägnar mig inte åt sådana skamlösa handlingar. Vi religiösa menar på att homosexualitet i sig är en tendens som vissa individer kan ha och är medfödd och inte är synd i sig men går man till handling och är man aktiv begår man synd. detta säger vi för att homosexuella människor ska förstå att detta är synd. Sedan om de lyssnar på oss eller inte ger vi blanka fan i. Inom rummet fyra väggar kan de spätta upp varandras rövhåla men gör de det offentligt accepterar vi inte det. Det är vårt ståndpunkt. Vi religiösa förstår att vi inte kan utrota onda handlingar men vi påpekar vilka handlingar som är onda och skickar en rakt in i helvetet. Sen om människor lyssnar eller inte är inte vår ensak att göra nåt åt. Privat kan de göra vad dom vill. Men kommer de fram till mig och frågar mig vad som händer med de, svarar jag ärligt, helvetet är arvedelen.

Man kan inte lämna andra i fred. Hur kan man lämna andra i fred när det andra gör påverkar en själv och ens barn på ett eller annat sätt.

Citat:
Du läste uppenbarligen fel. Läs det jag skrev igen och sluta bemöta argument som ingen har presenterat.

Jag läste precis rätt.

Citat:
Ditt påstående var att homosexuella tar självmord i högre grad just för att de är homosexuella.
Säger dessa undersökningar att det inte finns några andra faktorer att ta hänsyn till?

Du ville ha en undersökning och du fick den. Vad mer begär du? Din falska otrogna jävel. haha.

Citat:
Halmgubbe.

Kom igen argumentera istället för att skriva dessa intetsägande ord och begrepp.

Citat:
Lögn. Du har inte länkat till någon statistik alls som stödjer ditt påstående.

Har jag inte? Nu ljuger du så din näsa blir en meter.

Citat:
Problemet är ju att det du påstår, inte är fakta. Du visar prov på din oförmåga att skilja mellan åsikt/tro och objektiv fakta, i varenda diskussion.

Jag gav dig undersökning. Jag räknade upp för dig problemen med homosexualitet. Återigen påstår du nåt utan att utveckla. Berätta vad som är problemet i det jag påstår och berätta vad som inte är fakta?

Citat:
Och vad har det med saken att göra?

Har du inte fattat?
Citera
2015-11-23, 02:53
Medlem
Citat:
Men förklara varför dessa nedanför inte är en självklar fråga som frågan om homosexualitet. Du förklarar ju inte varför.

Precis som jag skrev. Du tycker inte att det ska vara förbjudet med:

1) Droger
2) Dödshjälp
3) Självmord
4) Homosexualitet
5) Prostitution
Varför håller du på och tjatar om dessa saker? Vi diskuterar homosexualitet.
Är du så jävla dum så du inte förstår vad skillnaden mellan homosexualitet och droger är?
Anledningen till att jag inte vill sitta och göra ett utlägg om vad jag specifikt anser om dessa irrelevanta exempel, är just för att de är irrelevanta för sakfrågan.

Jag tycker inte att det ska vara förbjudet med droger, dödshjälp eller prostitution, det är väl det relevanta. Och ge nu fan i att göra en halmgubbe av detta. Det är inga svartvita frågor.

Citat:
Säger den som misslyckas med att förklara sina påståenden och kommer med ord och begrepp som ''halmgubbe'' ''falsk analogi'' och dylikt.

Det är ju du som misslyckas med att motargumentera mina inlägg. Du ägnar hela din tid åt att skriva ''halm gubbe'' ''falsk analogi'' I bästa fall och då har man tur, påstår du nåt utan att förklara varför du tycker så. Som ovan. Du ansåg att frågan om droger inte var lika självklar som frågan om homosexualitet men förklarar inte varför. Det är du som ska växa upp. Din dumhet kommer vara ditt eget fördärv.

Har du funderat på varför jag med flera kommer med dessa jättesvåra ord och begrepp?
Skulle det möjligtvis kunna vara för att du gång på gång använder dig av logiska felslut? Eller är det bara vi andra som är dumma?
Det är en sak du måste förstå - i en diskussion existerar det bara två typer av argument: ett korrekt argument och icke korrekt argument, även kallat argumentationsfel och/eller logiskt felslut.
Ett logiskt felslut är inget man ska behöva bemöta på annat sätt än att påpeka att det är just ett logiskt felslut.

Citat:
Det säger mig ingenting. Ge mig de punkter som jag har misstolkat. Jag har fel inte misstolkat ovanstående kommentarer, kom med svar till mina frågor ovan.
Det du har misstolkat, är redan påpekat. Jag tänker inte upprepa mig. Ta till dig det som skrivs i stället.

Citat:
HAHA, Där kom det. Berätta varför det är falsk analogi.
Jag måste alltså sitta och berätta för en vuxen (?) människa, varför det inte går att likställa ett knivhugg i magen med analsex?
Skäms du inte? Är du verkligen såhär dum?

Citat:
Du har inte fattat det hela. Nej jag ägnar mig inte åt sådana skamlösa handlingar. Vi religiösa menar på att homosexualitet i sig är en tendens som vissa individer kan ha och är medfödd och inte är synd i sig men går man till handling och är man aktiv begår man synd. detta säger vi för att homosexuella människor ska förstå att detta är synd. Sedan om de lyssnar på oss eller inte ger vi blanka fan i. Inom rummet fyra väggar kan de spätta upp varandras rövhåla men gör de det offentligt accepterar vi inte det. Det är vårt ståndpunkt. Vi religiösa förstår att vi inte kan utrota onda handlingar men vi påpekar vilka handlingar som är onda och skickar en rakt in i helvetet. Sen om människor lyssnar eller inte är inte vår ensak att göra nåt åt. Privat kan de göra vad dom vill. Men kommer de fram till mig och frågar mig vad som händer med de, svarar jag ärligt, helvetet är arvedelen.
Ja, jag vet att du blint följer vad som står i en gammal sagobok. Och det är din ensak. Poängen är att det inte ska gå ut över någon annan.

Citat:
Man kan inte lämna andra i fred. Hur kan man lämna andra i fred när det andra gör påverkar en själv och ens barn på ett eller annat sätt.
Att vuxna människor knullar med varandra är inget som påverkar dig. Om det gör det, så är det något fel på dig.

Citat:
Jag läste precis rätt.

Nej, det gjorde du inte. Följande skrev du:
Citat:
Du är för mycket, bara för mycket. HAHA ska vi tillåta homosexualitet men förbjuda dom att knulla oskyddad?
efter att jag hade skrivit:
Citat:
Det är inte ett argument mot homosexualitet, snarare ett argument för att folk måste lära sig att skydda sig när de knullar.
som svar på:
Citat:
Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella och detta är bevisat.

Så jo, du läste fel.

Citat:
Du ville ha en undersökning och du fick den. Vad mer begär du?
Ditt ursprungliga påstående var föjande:
Citat:
Homosexuella är mer benägna att må dåligt och begå självmord i de mest öppna samhället. Så människors restriktiva åsikter om homosexualitet är inte anledningen till att de mår dåligt och oftast begår självmord utan det är sjukdomen som får de att bli deprimerad och ta sitt liv. Sjukdomen är psykiskt.

Ingen av artiklarna du länkade till, säger att den psykiska ohälsan beror på läggningen i sig, vilket var vad du påstod.

Citat:
Din falska otrogna jävel. haha
.
Det är ganska roligt att du anklagar alla andra för att vara falska, när det är helt uppenbart för alla som läser diskussionerna du deltar i, att det är du som är en lögnare.

Citat:
Kom igen argumentera istället för att skriva dessa intetsägande ord och begrepp.
Du bemötte ett påstående/argument som jag aldrig presenterat. Det finns inget att argumentera om.

Citat:
Har jag inte? Nu ljuger du så din näsa blir en meter.
Det här gällde ditt påstående om att barn till homosexuella mår psykiskt dåligt för att deras föräldrar är just homosexuella. Du har inte presenterat ett enda belägg för det påståendet.

Citat:
Jag gav dig undersökning. Jag räknade upp för dig problemen med homosexualitet. Återigen påstår du nåt utan att utveckla. Berätta vad som är problemet i det jag påstår och berätta vad som inte är fakta?
Jag har bemött varenda argument och varenda lögn du presenterat samt bett dig belägga det du påstår, vilket du inte lyckats med. Det borde räcka.

Citat:
Har du inte fattat?
Att du inte klarar av att hålla dig till sakfrågan har jag fattat.
Citera
2015-11-23, 07:38
Medlem
Citat:
Vem är du att sätta premisserna? Jag pratar om en vuxen individ som är frisk till kropp och själ, inga sjukdomar, är vid sina sinnes fulla bruk, är vuxen, fullt vaken och alert, bestämmer att avsluta sitt liv. Ska vi förbjuda honom/henne eller ska vi gå hennes/hans vilja till mötes?

Det är också flera som är inblandade i homosexualitet. Föräldrar, syskon, släktingar, barn, partner osv.

Dödshjälp syftade jag på.
Att andra lägger sig i andras sexliv, är ett mycket mindre problen än dödshjälp m.m.
Ska vi kanske förbjuda all sex,ifall någon utomstående har synpunkter? Är det så du menar?
Citera
2015-11-23, 13:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Säger den som misslyckas med att förklara sina påståenden och kommer med ord och begrepp som ''halmgubbe'' ''falsk analogi'' och dylikt. Det är ju du som misslyckas med att motargumentera mina inlägg.

Mycket roligt att du från ditt anti-logiska håll blir partroniserande omkring andras logik-användande.

(Desutom presenterar du ovan ett klart exempel på förvirring omkring bevisbörda-ansvaret).

*

Lär dig elementär akademisk logik.
Citera
2015-11-23, 13:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Anatomi kan inte yttra sig men effekten av att få saker uppkörda i röven leder till komplikationer.

Koranläsande "ledar" också till komplikationer (alltså enligt din typ av retorik).

Välj dina analogier med större omsorg.
Citera
2015-11-23, 16:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vem är du att sätta premisserna? Jag pratar om en vuxen individ som är frisk till kropp och själ, inga sjukdomar, är vid sina sinnes fulla bruk, är vuxen, fullt vaken och alert, bestämmer att avsluta sitt liv. Ska vi förbjuda honom/henne eller ska vi gå hennes/hans vilja till mötes?.
Vem är du att sätta premisserna? Ovanstående gäller inte alltid.
Hur ofta är det en fullt frisk, vaken och alert person begär dödshjälp/begår självmord?

Den som önskar dödshjälp kanske ligger i koma och inte kan samtycka.
Men, om det nu skulle vara så att två vuxna samtyckande människor kommer överens
om att ge den ena dödshjälp så måste en tredje person (myndighet) bli inblandad.
Alltså är det en mer komplex fråga än att två personer har en sexuell relation.

Citat:
Det är också flera som är inblandade i homosexualitet. Föräldrar, syskon, släktingar, barn, partner osv. .
Skillnaden är att man inte behöver/måste blanda in dessa, om man inte vill.
Det kan också vara så att de också samtycker eller inte har någon fördömmande åsikt.

Du har fortfarande inte lyckats förklara vad som är fel med homosexualitet, förutom din pådyvlande, förlegade och trångsynta (och lite äckliga) åsikt om vad andra gör tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in