2015-11-22, 22:58
Medlem
Citat:
MeanME|55491650]Visa då ett korancitat där de hävdar att det är förbjudet att gifta sig med sin utomäktenskapliga dotter...
Det kan du inte, annars skulle inte Al-Qurtubi ha adresserat frågan.
Man skall inte ljuga och du är kass helt enkelt, du kan ju inget.
Jag gav dig citatet 4:23 vad mer kan jag göra? Att du inte kan läsa och förstå det citatet är inget jag kan göra något åt.

Men din råtta. hahah enligt din logik så är allt tillåtet som koranen inte har förbjudit eller? haha åhh dina hjärnceller kan inte må bra. Du ljuger inte, du har bara otur när du skriver och det är jävla synd om dig. Kom igen ge mig verser som bekräftar att de är tillåtet att gifta sig med sin utomäktenskapliga dotter. Faktum är att man inte ens får ha sex utanför äktenskapet, hur fan i koranen då tillåta giftermål med barn som är oäkta? Din dumhet känner inga gränser.

Citat:
Menar du på fullt allvar att jag skall ge dig koranverser över vilka länder där kusingiften är förbjudna?
Vet du när koranen skrevs och när t.ex USA grundades?
Du är inte lite dum du. (Där har vi kusingiftens skadeverkningar igen.)
Eller du kanske tror att Gabriel citerade framtida länders lagstiftning på 2000-talet för Muhammed?

Nej, idiot. Jag menar att du ska ge mig källa på att kusingifte är förbjudet i specifika länder.

Citat:
Vi ger denna länken som inte pratar om sagor istället.
Men den är på engelska, tror du att du fixar det?
Men det finns bilder på kartor du kan titta på i artikeln så det kanske funkar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
Klart det är. Det är inget objektivt begrepp utan ett subjektivt som man tolkar olika värden över. Att du inte förstår, igen inte mitt problem. För mig är kusinäktenskap incest, punkt slut.
Vi tittar på vad jag skrev.

Cousin marriage is marriage between people with a common grandparent or between people who share another relatively recent ancestor. Such marriages range from being considered ideal and actively encouraged, to being uncommon but still legal, to being seen as incestuous and legally prohibited. Such marriages are largely stigmatized in the Western world,[1] but they remain relatively common in the Middle East, where they account for over half of all marriages in some nations.[2] Worldwide, more than one in every ten marriages is between first and second cousins.[3]

One type of marriage which has been allowed in many cultures is cross-cousin marriage. This kind was common among aboriginal tribes in Australia, North America, South America, and Polynesia in the past.[4] Various religions have ranged from prohibiting sixth cousins or closer from marrying to freely allowing first-cousin marriage. Cousin marriage is an important topic in anthropology and alliance theory.[5]

Children of first-cousin marriages have a doubled risk of genetic disorders (although scientists contend that this is relatively small at six percent, compared with a three percent risk for children whose parents are not genetically related to each other).[1][3] Supporters of cousin marriage in the West may view legal bans as discrimination,[6][7] while opponents may appeal to moral or other arguments.[8]

While many countries across the world continue to allow cousins to marry, the practice is banned in most U.S. states, southeastern Europe, China, Taiwan, the Koreas and the Philippines.

Här har du länken du skickade. Den förklarar hur frekvent förekommande fenomenet var i Europa. Ingenstans i artikeln motsäger det vad jag skrev tidigare. Kusingifte har förekommit bland alla nationer. Din egen länk bekräftar att du lljuger så jävla hårt. Enligt dig var kusingifte en islamisk tradition men läs din egen länk. Även i USA var det lagligt och vanligt tills mitten av 1800 talet.

Citat:
Var hittar du i denna mening att man tillåter det för att det fördubblar defekter?
Man ser dem som godtagbara.
Din bristande läsförståelse igen

Läs om ditt förra inlägg. Du hittar det om du läser. haha.

Citat:
Är uppenbart helt klart smartare än dig lol.
Inte för att det säger något när du inte ens klarar av att förstå vad du läser.
Har du problem med rapporten så tar du upp det i en egen artikel och publicerar den eller ger andra rapporter av samma population som visar på andra resultat.
Ditt gny bryr sig ingen om.
Allt det du skrivit hittills har ju visat sig vara lögner eller att du inte ens fattar skriven text, går inte att göra det klarare än så.
Vad är en "rätta"? LOL
(Kusingiften igen)

Det har du fått, att du inte kan läsa vad som står där eller kan tillgodogöra dig texten är inte mitt problem. Då har du ju inget i ett diskussionsforum att göra snarare, eller hur?

Det gör du uppenbart inte bara löjligt att förneka det.
Har haft rätt i allt jag skrivit hittills att du förnekar det gör ingen skillnad.
Vi vet ju alla nu hur korkad du är.

Jag ska förklara varför du har ljugit.

Du skrev att Islam påbjuder äktenskap på oäkta barn och dess förälder. Nåt som är uppenbart fel och lögnaktigt. Sex får inte ens förekomma före äktenskap, hur kan då det vara tillåtet med äktenskap på oäkta barn och dess förälder? Sen har du misslyckats med att ge mer koranverser som bekräftar dina sinnessjuka påståenden.

Vidare skrev du att kusingifte var nåt Islam ägnar sig åt och förekommer bland muslimer. Jag gav dig exempel på att Darwin, Albert var gifta med sina kusiner som exempel på att det även är vanligt bland andra nationer och kulturer. Du ville inte lyssna utan skickade en länk, även om det var wikipedia, så bekräftade de mina påståenden. Jag har kopierat och klistrat in länken ovan. Kan du engelska, ser du på en gång varför du har fel och jag rätt. Dra dig tillbaka och dra nåt gammalt över dig.
Citera
2015-11-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
För att de inte handlar om en akt mellan två samtyckande vuxna människor.

haha, Va? förstod du ens exemplet?
Citera
2015-11-22, 23:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det var den här listan jag menade:

Citat:
1) Incest att göra
2) Självmord
3) Dödshjälp
4) Abort
5) droger för eget bruk
6) Homosexualitet m.m.
Dessa är mer komplicerade, utom homosexualitet, som gäller vad två vuxna samtyckande människor gör tillsammans.
Citera
2015-11-22, 23:03
Medlem
Citat:
Vilket exempel? Han svarade på din fråga!
Citera
2015-11-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det var den här listan jag menade:

Dessa är mer komplicerade, utom homosexualitet, som gäller vad två vuxna samtyckande människor gör tillsammans.

Ja, dödshjälp är ett beslut som fattas mellan två vuxna människor. En som vill dö och godtar att få i sig ett dödligt gift, en som fattar beslutet att ge giftet. Två vuxna människor precis som md homosexualitet.

Allt i listan är beslut som fattas av två vuxna människors samtycke.
Citera
2015-11-22, 23:17
Medlem
Citat:
Jag har så jävla fog för mitt påstående när jag säger att du är en råtta och det är du. När jag hoppade in i diskussionen så svarade jag på spiritiz inlägg om homosexualitet och inte trådens fråga. Den frågan har jag varken sett eller brytt mig om, således kan det inte räknas som att jag inte svarat på ''svåra frågor'' så som du påstod. Jag kan mer än gärna svara på trådens fråga också. Det är inte svåra frågor. Det är pisslätta frågor. Att jag tycker att Bogomil skriver som en kratta är en subjektiv analys från mig. Jag anser att han på grund av danskan inte kan skriva på ett sätt som är begripbart. Detta har fler än mig påpekat. Vad säger detta om mig din råtta? Kom igen, hitta på en teori. Det säger bara att jag inte tycker om danska blandad med svenska. Men låt höra vad dina hjärnceller kan producera gällande detta.
Visa det då istället för att bara gapa som en ökenbarbar... Jag syftar alltså enbart på dom senaste sidornas diskussion om homosexualitet, där du inte gör annat än att ljuga och ducka så fort folk faktiskt bemödar sig att argumentera med dig. Dom svåra frågorna är alltså sådant som du medvetet ignorerar, t.ex. att kusingifte är inavel och incest. Att dina analogier inte är hållbara när du försöker beskriva varför homosexualitet är onaturligt, objektivt fel, etc. Det är ju för fan bara att titta på länkarna istället för att hitta på något som inte är sant. Inläggen har alltså nummer 574 och 575...

Ja alltså hans språkliga fel till följd av att han är dansk är inte allt för stora. Man måste vara ganska dålig på svenska för att inte förstå vad han skriver. Däremot använder han sig ofta av ett ordförråd som ofta förekommer inom mer belästa och akademiska kretsar, vilket flashbacks mer obildade religiösa skribenter brukar ha svårt att förstå. Har man svårt att förstå Bogomil brukar det vara en indikation på att man är dålig på svenska, samt inte är bekant med ett mer akademiskt språk. På enkel svenska, man är helt enkelt obildad. Att du inte är ensam om att inte klara av att förstå Bogomils texter är inget annat än tragiskt...

Citat:
HAHA, Han har inte visat ett skit. Jag har gång efter annan bett honom ge mig verser i koranen som bekräftar hans påståenden, han misslyckas med de gång efter annan. Du fattar visst trögt du också. När jag säger dina gelikar menar jag sådana som Meanme och dylika personer. Ni är av samma sort. Vilsna i er själva.

MeanMe hänvisade till en Surah, plocka fram din Koran och slå upp 4:23...
Vidare var det en skriftlärd som han hänvisade till, Al-Qurtubi.

Jag och MeanMe har ofta ganska motstridiga åsikter, så vi är inte på samma lag och inte några gelikar. Däremot har vi en någorlunda förmåga att producera argument som inte baseras på eget tyckande, lögner och ignorans. Vilsen är jag inte heller, utan ganska säker på vem jag är och vad jag vill, därför får jag t.ex. inte moralpanik över att muslimer kan skaffa 4 fruar, att somliga vill knulla djur och att en del vill använda droger. Så länge dom inte tvingar mig (eller någon annan) att vara med på ett hörn är jag nöjd och glad.

Citat:
Först och främst har jag fog för att kalla dig för råtta då du gång efter annan visar på att du brister i de mest rudimentära. HAHA din gelike vän Meanme påstod att kusingifte var nåt som endast förekom inom Islam, jag visade att så inte var fallet. Det är vad kusingifte bland finare societeter i västvärlden har med inlägget att göra. Det var ett svar på din gelike väns sinnessjuka påstående.
Nej han påstod att det var vanligast inom den muslimska kultursfären idag. Då är det liksom helt irrelevant vad som var normen bland adelsätter i Europa under 1800-talet och tidigare. Alla med någorlunda historiskt kunnande vet att kungaätterna t.ex. var extremt inavlade.

Citat:
Hur i helvete kan du vara så säker på din sak? Inga studier visar på att kusiner som får barn ihop med säkerhet får handikappade barn. Risken ökar nåt men att hävda att handikappade barn är givet bland kusiner som skaffar barn är bara lögnaktigt. Riken ökar nåt är inte samma sak som att göra det hela till en regel. Förkovra dig.
Eftersom jag har förkovrat mig. Det finns gott om forskning som gjorts på genetik och inavel, det är bara att läsa. Jag har som sagt redan gett dig en länk som behandlar ämnet, den är dessutom ganska "snäll" mot de som ägnar sig åt just kusingifte. Att risken ökar är hela poängen, ingen har hävdat att alla barn som någonsin alstras inom ett kusinäktenskap kommer vara dödfödda, efterblivna etc. Men att risken ökar beror på att genpoolen tagit skada till följd av inaveln. Har du svårt att tolka vad folk skriver eller vad beror alla dina missförstånd på egentligen?

Citat:
HP är inget att hänga i julgran. Själv skrev jag för 5te gången och hade totalt 125 rätt av 160. Detta trots att jag kommit till Sverige som 7 årig. Vad betygen beträffar har jag minst VG. Även om du fick 160 av 160, visar det inget om att du på nåt sätt ska vara bättre än mig i nåt ämne eller på nåt sätt. Jag märker dessutom att du skriver och svarar på ett visst sätt i hopp om att träna på HP till nästa prov. Bara det att du vill jämföra HP och betyg säger mycket om på vilken nivå du ligger. Trots att svenska är mitt andra språk, är jag helt övertygad om att jag både tar dig HP-mässigt och betygsmässigt. Vidare har du haft fel i allt du presenterat. Du tror att det är givet att barn födda av kusiner blir handikappade. Dina lärare har svikit dig och värst av allt. Har du svikit dig själv. Det är synd om dig, grovt synd om dig.

Jag syftade på HP som i högskolepoäng, alltså sådana man skaffar efter att skrivit högskoleprovet. Men nu menade jag betyg från universitetet, inte betyg från grundskolan... Jag vill inte jämföra någonting, det var du som hävdade att jag skulle tillbaka till skolbänken och då kunde jag inte hålla mig från att demonstrera varför man inte ska kasta sten i glashus... Jag övar förövrigt inte inför något högskoleprov, jag skriver mitt examensarbete.

Nej jag har påpekat att genpoolen tar skada, bland annat genom den ökade risken för defekter på barn som föds av föräldrar som är just kusiner. Att du inte kan läsa utan att missförstå är en annan sak, som egentligen bara än mer bekräftar att du är tämligen korkad och framstår som någon som är tappad bakom en vagn.

Citat:
Ändå säger du att du är klokare än mig haha ger du mig wikipedia? Har du inte lärt dig än att bara för att någon på TV säger att liberal muslim och andra sorters muslimer existerar inte? HAHA vem är du att ge definition på vad en muslim är? Vem är wikipedia att ge definition på vad eller vem en liberal muslim är?

Ja i princip alla på det här forumet framstår som klokare än dig, med några få undantag. Wikipedia är en fullt rimlig källa, annars kan ju MeanMe's sammanfattning duga om du vill ha det lite kortare:
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
En bra måttstock är trogen traditionerna och en mycket restriktiv användning av olika hadither och en lika restriktiv inställning till att praktisera ijtihad (kan översättas i detta sammanhanget till en kristen kontext som motsvarande reformation av islam).

Jag ger ingen definition, jag hänvisar till en redan etablerad. Wikipedia ger inte heller en definition, utan hänvisar till en etablerad definition. Vidare hänvisar wikipedia till diverse debattörer den muslimske juristen Muhammad Abduh eller den idag verksamma teologen Tariq Ramadan. Liberal Islam är alltså ett begrepp som återfinns i debatten, att du inte hänger med i debatten är inte mitt problem.

Citat:
Tanken är inte att du eller någon annan ska bli imponerad heller. Jag har ingen attityd. Ledsen att du tolkar det på det sättet. Ja är kolugn, sitter och dricker loka och lyssnar på musik. Du är vilse.
Nej men så bra, sluta gapa om råttor, hävda att folk är vilsna, dumma i huvudet etc. och producera lite argument då. Hitintills är det ju nämligen bara attityd du har visat upp.

Någon som var lugn skulle t.ex. vara betydligt mycket mer intresserad av att diskutera sakfrågan än att spekulera om folk är homosexuella eller vill ligga med sina barn. Så även på den punkten misslyckas du att framstå som trovärdig, utan enbart som en arg, förorättad och korkad liten muselman-blatte.

Citat:

1) Incest att göra
2) Självmord
3) Dödshjälp
4) Abort
5) droger för eget bruk
6) Homosexualitet m.m.
Så för att döda även det här meningslösa spåret, ja självklart får man ägna sig åt alla dessa saker. Så länge man gör det för sina egna pengar, inte utsätter någon annan för skada eller lidande mot dennes vilja (t.e.x ger dödshjälp till någon som inte vill ha det) så är det bara köra på med att knarka, böga, abortera foster, ligga med syrran, assistera vid dödshjälp samt avsluta det hela med ett stort jävla braksjälvmord.

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför förutsätter du att homosex är lika med analsex? Det verkar som du är mer emot bögar än lesbiska?
Det skulle inte förvåna mig om demotrams har samma syn på kvinnlig sexualitet som man hade här under 1800-talet, d.v.s. den finns egentligen inte utan det är enbart män som känner sexuell lust. Jag kan ju så klart ha fel, men du har rätt i att det är ett jävla fokus på just bögar och analsex i hans "resonemang"...
Senast redigerad av Faludjah 2015-11-22 kl. 23:36.
Citera
2015-11-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ja, dödshjälp är ett beslut som fattas mellan två vuxna människor. En som vill dö och godtar att få i sig ett dödligt gift, en som fattar beslutet att ge giftet. Två vuxna människor precis som md homosexualitet.

Att du inte kan se att exemplen i listan är mer komplicerad än homosexualitet är,minst sagt, häpnadsväckande. Dödshjälps vara eller icke vara, är mycket mer komplicerat än samtyckande homosex mellan två vuxna.
Citera
2015-11-22, 23:26
Medlem
Citat:
Jag förstår precis vad du menar. Men enligt din tankesätt ska det vara fritt fram för människor att begå självmord, abort, dödshjälp osv. Även om du tycker att det är fel ska det inte vara förbjudet enligt dig. Jag förstår precis var du vill komma. Men vad du inte fattar är att samhället som entitet måste sätta sina gränser och sända signaler på vad som är okej och inte okej. Bara för att samhället sänder ut signaler, innebär det inte att ALLA människor håller sig i skinnet och gör precis som samhället i stort vill men det är signalerna, det är gränserna som är viktiga.

Om vi går efter din logik så ska samhället inte ha nåt med:

1) Incest att göra
2) Självmord
3) Dödshjälp
4) Abort
5) droger för eget bruk
6) Homosexualitet m.m.

Jag kan förstå att humanismen och ateismen har hjärntvättat dig grovt men kom igen lite skam i kroppen har du väl ändå kvar. Allt det ovan vill du argumenterar starkt för, samtidigt vet både du och jag att du personligen är starkt emot alla punkter. Hur kan du ens leva med dig själv? Nåt i ditt innersta, i det inbyggda kompassen talar om för dig vad som är vidrigt men du tycker att den här känslan inte ska vara skäl nog att du ska argumentera emot , utan trots det argumenterar du för. Du är så vilse en människa kan vara.

Homosexualitet är onaturligt, omänskligt och fyller ingen egentlig funktion. Kom inte hit och säga att homosexualitet förekommer bland andra arter. et är mycket som andra arter ägnar sig åt; finns arter som hänger i träd och gör sig löjliga, människor skulle aldrig få för sig att sjunka till samma nivå. Finns arter som äter direkt ur sopkorgen, ingen människa med självrespekt skulle göra det. Kort och gott är det mycket som andra arter gör men som människor aldrig skulle få för sig att uträtta på grund av självrespekt. Så kom inte och ge mig det som argument att eftersom homosexualitet existerar i naturen är det fritt fram för människor.

Sexets främsta funktion är förökning. Hos alla arter och växter är sexets främsta mål förökning. Detta går inte att motargumentera. Sex är skönt just för att det ska utföras och förökningen ska vara ett faktum. Så är arterna programmerade av den vise. Den här funktionen går förlorade hos homosexuella personer som är aktiva.

Rövens enda uppgift är att vara en väg ut för slaggprodukter som människan eller individen lämnar ifrån sig, och inte för att nåt ska stoppas i den. Saker ska komma ut ur den och inte in i den. För man in saker i röven leder det oundvikligen endast till skada i ändtarmen och andra komplikationer.

Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella och detta är bevisat.

Homosexuella är mer benägna att må dåligt och begå självmord i de mest öppna samhället. Så människors restriktiva åsikter om homosexualitet är inte anledningen till att de mår dåligt och oftast begår självmord utan det är sjukdomen som får de att bli deprimerad och ta sitt liv. Sjukdomen är psykiskt.

Barn som adopteras av homosexuella mår sämre, blir oftare mobbad verbalt eller icke-verbalt. Barnet kommer sakna antingen en manlig förebild eller en kvinnlig förebild beroende på om paret är honor eller hannar. Detta är inte sunt för barnets uppväxt och psykiska mående.

Pedofili förekommer oftare bland homosexuella. M.m.
Varför förutsätter du att homosex är lika med analsex? Det verkar som du är mer emot bögar än lesbiska?
Citera
2015-11-22, 23:27
Medlem
Citat:

Varför är dessa som jag angav mer komplicerade än homosexualitet?

Därför att homosexuellt umgänge handlar om sex mellan två vuxna människor, som gör det av fri vilja.
Droger, abort och incest, är inte fullt så enkla frågor.

Citat:
Det är det jag har gjort hela tiden. Har du svårt att se det?

Amatörpsykologiska analyser, hör inte till topic.

Citat:
Ska vi tillåta homosexualitet och förbjuda de att skaffa barn?
Halmgubbe. Läs vad jag skriver. Är helt omöjligt att tolka det jag skrev på det sättet.

Citat:
HAHA, bestämma? Är du seriös? Analöppningens uppgift är just för bajset. Hur kan du inte hålla med om det? HUR?!! haha
Dess funktion är till för detta, ja. Men om en vuxen människa vill stoppa upp grejer i sin egen röv, så är inte detta något du har med att göra. Förstår du skillnaden?

Citat:
Men enligt anatomin ska människan inte ha saker i röven. Är du på riktigt eller skriver du bara för att?
Haha, nej. Anatomin har inte yttrat sig om huruvida vuxna människor får ha saker i arslet eller ej, din idiot.

Citat:
Du är för mycket, bara för mycket. HAHA ska vi tillåta homosexualitet men förbjuda dom att knulla oskyddad?
Halmgubbe. Läs vad som skrivs.

Citat:
Ser du inte allt jag skriver?
Du skrev att homosexuella mår dåligt och begår självmord just för att de är homosexuella. Jag frågade efter belägg. Du borde vid det här laget ha lärt dig att du inte kommer undan med att slänga ur dig massa verklighetsfrämmande påståenden, utan att presentera belägg.

Citat:
Hur löser vi det? Genom att ha gayparade på gatorna, där föräldrar med småbarn står och klappar händer för att se nakna vuxna människor hoppa och ha sig? Vi förbjuder porr men bjuder å andra sidan helt öppet alla människor i alla åldrar att skåda porr i reallife på gatorna. Om detta inte är porr, då vet jag inte vad som är porr:

https://www.google.se/search?q=garparade&biw=1366&bih=651&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0ahUKEwit-MHk_qTJAhWHDSwKHacgACwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=pride+p arade+suck+dick&imgrc=txjzubr7dzWIbM%3A Se hur lilla flickan har händerna för ögonen.

https://www.google.se/search?q=garparade&biw=1366&bih=651&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0ahUKEwit-MHk_qTJAhWHDSwKHacgACwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=pride+p arade+naked&imgrc=YBqtz8TXr9en1M%3A

https://www.google.se/search?q=garparade&biw=1366&bih=651&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0ahUKEwit-MHk_qTJAhWHDSwKHacgACwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=pride+p arade+naked&imgrc=LKoRD_-GqEdrZM%3A
Vad har pridefestivalen med det här att göra? Varför länkar du till bilder på nakna män?

Frågan gällde ditt påstående att barn till homosexuella par blir mobbade.

Citat:
Behövs det en källa till det? Vet du inte utan källa att alla barn är i behov av manliga och kvinnliga förebilder? Så vi ska tillåta homosexualitet men förbjuda adoption?
Ja, du behöver presentera belägg för alla dina korkade påståenden.
För övrigt är ditt resonemang om att alla barn behöver kvinnliga och manliga förebilder, en falsk dikotomi i den här frågan. Finns inget som säger att barn inte kan ha förebilder av båda könen, bara för att dess föräldrar är av samma kön.

Citat:
Pedofili förekommer oftare bland homosexuella och inte hetro.
Pedofili förekommer bland heteorosexuella också. Detta borde ju logiskt sätt innebära att heterosexualitet är fel, om du vill vara konsekvent i ditt resonemang.
Citera
2015-11-23, 00:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Men din råtta. hahah enligt din logik så är allt tillåtet som koranen inte har förbjudit eller? haha åhh dina hjärnceller kan inte må bra. Du ljuger inte, du har bara otur när du skriver och det är jävla synd om dig. Kom igen ge mig verser som bekräftar att de är tillåtet att gifta sig med sin utomäktenskapliga dotter. Faktum är att man inte ens får ha sex utanför äktenskapet, hur fan i koranen då tillåta giftermål med barn som är oäkta? Din dumhet känner inga gränser.
Nej det ger att den versen klart ger vilka släktingar det är förbjudet att gifta sig med, Al-Qurtubi ger till och med att det råder delade meningar om detta och ger exempel på framstående skriftlärda som tolkar frågan olika, vissa gör det uppenbart ifrån källor utanför koranen då den är solklar vad som är haram i denna frågan. Det är inga konstigheter med det, alla länder vad jag vet har lyckats med att ta fram en sexuallagstiftning som ger vad som är förbjudet att du hävdar att Muhammed inte fixade det enkla blir bara patetiskt.
Citat:
Nej, idiot. Jag menar att du ska ge mig källa på att kusingifte är förbjudet i specifika länder.
Då tycker jag att du skriver det då och låter bli att svamla så mycket.

Nu fick du det och som du såg hade du helt fel i den frågan.
Citat:
Cousin marriage is marriage between people with a common grandparent or between people who share another relatively recent ancestor. Such marriages range from being considered ideal and actively encouraged, to being uncommon but still legal, to being seen as incestuous and legally prohibited. Such marriages are largely stigmatized in the Western world,[1] but they remain relatively common in the Middle East, where they account for over half of all marriages in some nations.[2] Worldwide, more than one in every ten marriages is between first and second cousins.[3]

One type of marriage which has been allowed in many cultures is cross-cousin marriage. This kind was common among aboriginal tribes in Australia, North America, South America, and Polynesia in the past.[4] Various religions have ranged from prohibiting sixth cousins or closer from marrying to freely allowing first-cousin marriage. Cousin marriage is an important topic in anthropology and alliance theory.[5]

Children of first-cousin marriages have a doubled risk of genetic disorders (although scientists contend that this is relatively small at six percent, compared with a three percent risk for children whose parents are not genetically related to each other).[1][3] Supporters of cousin marriage in the West may view legal bans as discrimination,[6][7] while opponents may appeal to moral or other arguments.[8]

While many countries across the world continue to allow cousins to marry, the practice is banned in most U.S. states, southeastern Europe, China, Taiwan, the Koreas and the Philippines.

Här har du länken du skickade. Den förklarar hur frekvent förekommande fenomenet var i Europa. Ingenstans i artikeln motsäger det vad jag skrev tidigare. Kusingifte har förekommit bland alla nationer. Din egen länk bekräftar att du lljuger så jävla hårt. Enligt dig var kusingifte en islamisk tradition men läs din egen länk. Även i USA var det lagligt och vanligt tills mitten av 1800 talet.
Nu har vi igen att adressera din bristande läsförståelse.
Du sa:
Citat:
Det är enligt alla lagar och kulturer lagligt och fritt fram att gifta sig med sina kusiner och det är inget fel i det.
Och det är det ju uppenbart inte enligt den text du själv citerar så du hade uppenbart fel och ljuger igen om det.
Du är så kass.

Ur ett historiskt perspektiv har jag inte kommenterat det hela.
Citat:
Läs om ditt förra inlägg. Du hittar det om du läser. haha.
LOL
Inte ens nu fixar du att se att du hade fel än mindre att visa var det påhittade felet ligger.
(Skador av kusingifte igen...)
Citat:
Jag ska förklara varför du har ljugit.

Du skrev att Islam påbjuder äktenskap på oäkta barn och dess förälder.
Redan här i första meningen blir det fel.
Jag har inte sagt att koranen påbjuder det, jag sa att den inte förbjuder det.
Det är en jävla skillnad det.
Citat:
Nåt som är uppenbart fel och lögnaktigt. Sex får inte ens förekomma före äktenskap, hur kan då det vara tillåtet med äktenskap på oäkta barn och dess förälder? Sen har du misslyckats med att ge mer koranverser som bekräftar dina sinnessjuka påståenden.
Resten blir ju att argumentera mot en halmgubbe då du inte fattade ens vad jag skrev eller använder dig av ord du inte ens vet vad de betyder.

Sedan var det uppenbart att det förekommer äktenskapsbrott med komplikationer redan för 800 år sedan inom islam och därför adresserade Al-Qurtubi frågan och beskrev hur tankegångarna gick hos olika skriftlärda, att du inte fattar det ens 800 år senare är märkligt om man inte tar IQ problematiken hos för ivrigt praktiserande av kusingiften i din släkt i beaktande.

Och varför skulle jag ge dig fler verser?!?
Alla länder jag känner har en sexuallagstiftning som reglerar vad som är förbjudet.
Menar du att Islam skulle behöva flera?
LOL

Citat:
Vidare skrev du att kusingifte var nåt Islam ägnar sig åt och förekommer bland muslimer.
Och idag är det nästan bara muslimer som ägnar sig åt det med eller hur?
Citat:
Jag gav dig exempel på att Darwin, Albert var gifta med sina kusiner som exempel på att det även är vanligt bland andra nationer och kulturer.
Det är det ju inte.
Ditt eget citat ger ju:
Citat:
Such marriages are largely stigmatized in the Western world, but they remain relatively common in the Middle East
Det är bara i muslimska länder eller i länder med en stor muslimsk minoritet det förekommer frekvent. Möjligen att det kan förekomma i övriga Afrika uppgifter saknades troligen på kartan de sammanställt eller så saknades det data eller att det kan förekomma i Indien. I övriga världen är det jävligt ovanligt idag att så sker. Historiskt har jag inte uttalat mig om dess frekvens alls. Att två döda personer varav en död sedan nästan 150 år varit gifta med kusiner ger inte ett skit på att det är vanligt idag över huvud taget.
Citat:
Du ville inte lyssna utan skickade en länk, även om det var wikipedia, så bekräftade de mina påståenden.
Varför skall jag lyssna på halmgubbar för?
Och att du har grava problem med din läsförståelse ser vi numera i varje inlägg du skriver så att du inte förstår vad ditt citat säger är det ingen som blir förvånad över.
Citat:
Jag har kopierat och klistrat in länken ovan. Kan du engelska, ser du på en gång varför du har fel och jag rätt. Dra dig tillbaka och dra nåt gammalt över dig.
Den visar inte ett skit mer än att jag har rätt i sak och att i att du inte förstår skriven text.
Senast redigerad av MeanME 2015-11-23 kl. 00:11.
Citera
2015-11-23, 00:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Inte alltid, den ena kan vara i koma. Dödshjälp får betydligt allvarligare konsekvenser än homosex.
Det är fler personer inblandade i dödshjälp och abort, någon ska utföra det o.s.v.
Alltså är det mer komplexa frågor än om två personer har sex på ett sätt som inte du gillar.

Citat:
Va? Hur är självmord och abort ett beslut som fattas av två vuxna människors samtycke?
Citera
2015-11-23, 00:31
Medlem
Citat:
Faludjah|55492044]Visa det då istället för att bara gapa som en ökenbarbar... Jag syftar alltså enbart på dom senaste sidornas diskussion om homosexualitet, där du inte gör annat än att ljuga och ducka så fort folk faktiskt bemödar sig att argumentera med dig. Dom svåra frågorna är alltså sådant som du medvetet ignorerar, t.ex. att kusingifte är inavel och incest. Att dina analogier inte är hållbara när du försöker beskriva varför homosexualitet är onaturligt, objektivt fel, etc. Det är ju för fan bara att titta på länkarna istället för att hitta på något som inte är sant. Inläggen har alltså nummer 574 och 575...

Incest är olagligt enligt svensk lag men det är inte kusingifte. Enligt dig ska kusingifte incest, varför ser inte svenska rättvisandet på dessa två fenomen som du gör? Nej, kusingifte är inte incest- Det är inte alls svåra frågor. Det är bara idiotiska frågor. Återigen begick du ett sakfel. Ni är inte ens medvetna om att ni är sinnessjuka. Det är det som är det värsta.

Citat:
Ja alltså hans språkliga fel till följd av att han är dansk är inte allt för stora. Man måste vara ganska dålig på svenska för att inte förstå vad han skriver. Däremot använder han sig ofta av ett ordförråd som ofta förekommer inom mer belästa och akademiska kretsar, vilket flashbacks mer obildade religiösa skribenter brukar ha svårt att förstå. Har man svårt att förstå Bogomil brukar det vara en indikation på att man är dålig på svenska, samt inte är bekant med ett mer akademiskt språk. På enkel svenska, man är helt enkelt obildad. Att du inte är ensam om att inte klara av att förstå Bogomils texter är inget annat än tragiskt...

Återigen bevisar du vilken idiot du är. Jag kan lägga min högra arm på att du inte ens kan ha 5 poängs högskoleprov. Först och främst tog jag bogomil som ett exempel och inte för att du skulle ta det och diskutera på djupet. Det är enligt Flashbacks regler förbjudet att göra så, om jag inte missminner mig. Din dumhet bevisar du genom att diskutera en enskild person, som jag gav som exempel bara och ville lämna därefter. Men visst även om jag tar denna diskussion med dig så förlorar du, det är för att du är en förlorare redan. Hoppas att alla som ser detta går in på Bogomils inlägg och kommentarer och ser vad jag pratar om och vad du försvarar. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om och du är helt vilse. Hur många individer på Flashback diskuteras mer än bogomil. Här ser vi individer som startat tråder om personen i fråga. Och du kommer med att det är vi det är fel på och inte bogomil. Men som sagt. Tanken var inte att diskutera honom som person men du diskuterar honom ivrigt bara för att men u förlorar i vlket fall för du är en förlorare.

(FB) Problemet Bogomil Här har vi en individ som gjort ett inlägg om fenomenet.

(FB) Religionsforumet och användaren Bogomil Här har vi en individ som förstått det och gjort ett inlägg om fenomenet

Citat:
MeanMe hänvisade till en Surah, plocka fram din Koran och slå upp 4:23...
Vidare var det en skriftlärd som han hänvisade till, Al-Qurtubi.

Fel, Meanme skrev att inom Islam är det tillåtet med att gifta sig med sitt oäkta barn. Min fråga till dig och Meanme är om Islam förbjuder sex utanför äktenskap hur kan ni då i er sinnessjuka tillstånd tolka det som att Islam tillåter giftermål med sitt oäkta barn? Har ni svårt att förstå? Du som hade HP meriter. haha tillåt mig att småle.

Då är du en individ som inte känner ansvar. Du är ett får som vill ledas av herden. Stora samhällsfrågor är ingenting för dig så länge du lämnas i fred. Du är fördärvet självt. Du och Meanme är gelikar. Ni är lika dumma, ologiska och motsägelsefulla. Ni vägrar att förstå de mest grundläggande.

Citat:
Nej han påstod att det var vanligast inom den muslimska kultursfären idag. Då är det liksom helt irrelevant vad som var normen bland adelsätter i Europa under 1800-talet och tidigare. Alla med någorlunda historiskt kunnande vet att kungaätterna t.ex. var extremt inavlade.

Men er dumhet känner inga gränser. Det var från första början inte mitt argument och nej han skrev inte så. Mitt argument var att kusingifte förekommer och har förekommit bland alla kulturer och religioner. Alltså är det nåt normalt, vanligt och förekommande. Incest däremot har inte förekommit inom alla kulturer, religioner och är inte vanligt. Fattar du nu vad mitt argument var. du som fått höga meriter på HP, tillåt mig att småle lite. Meanme skrev att kusingifte förekommer inom Islam och är islamisk tradition. Jag påvisade att så inte är fallet.

Citat:
Eftersom jag har förkovrat mig. Det finns gott om forskning som gjorts på genetik och inavel, det är bara att läsa. Jag har som sagt redan gett dig en länk som behandlar ämnet, den är dessutom ganska "snäll" mot de som ägnar sig åt just kusingifte. Att risken ökar är hela poängen, ingen har hävdat att alla barn som någonsin alstras inom ett kusinäktenskap kommer vara dödfödda, efterblivna etc. Men att risken ökar beror på att genpoolen tagit skada till följd av inaveln. Har du svårt att tolka vad folk skriver eller vad beror alla dina missförstånd på egentligen?

Jag tolkade din text helt korrekt och du hade uppenbarligen fel. Du fick det att låta att barn födda av kusiner blir uteslutna handikappade. Jag bevisade för dig att så är inte fallet. Du snackar en massa skit utan substans och jag börjar misstänka att din HP merit är en ren lögn.

Citat:
Jag syftade på HP som i högskolepoäng, alltså sådana man skaffar efter att skrivit högskoleprovet. Men nu menade jag betyg från universitetet, inte betyg från grundskolan... Jag vill inte jämföra någonting, det var du som hävdade att jag skulle tillbaka till skolbänken och då kunde jag inte hålla mig från att demonstrera varför man inte ska kasta sten i glashus... Jag övar förövrigt inte inför något högskoleprov, jag skriver mitt examensarbete.

HAHAH, tror du på et själv? Inte undra på att svenska skolor går helt åt helvete. Om högskolor och universitet producerar sådana som dig, är Sverige helt klart illa ute och nästa pisa-test får Sverige skämmas ännu mer på grund av sådana som dig.

Citat:
Nej jag har påpekat att genpoolen tar skada, bland annat genom den ökade risken för defekter på barn som föds av föräldrar som är just kusiner. Att du inte kan läsa utan att missförstå är en annan sak, som egentligen bara än mer bekräftar att du är tämligen korkad och framstår som någon som är tappad bakom en vagn.

Men du snackar uppenbar skit. Det finns miljontals barn födda av kusiner som är helt friska och krya, det finns barn födda av par som varit helt okända för varann och kommit från olika etniciteter men ändå fått handikappade barn. Inget är givet. Forskningen kan säga nåt men verkligheten säger nåt annat. Det du pratar om är skitsnack. Förkovra dig.

Citat:
Ja i princip alla på det här forumet framstår som klokare än dig, med några få undantag. Wikipedia är en fullt rimlig källa, annars kan ju MeanMe's sammanfattning duga om du vill ha det lite kortare:

Uppenbarligen inte du. Du är snäppet dummare än Meanme, endast bogomil slår dig i dumhet hittills. Att du inte är medveten om det är ju bara ironiskt.

Citat:
Jag ger ingen definition, jag hänvisar till en redan etablerad. Wikipedia ger inte heller en definition, utan hänvisar till en etablerad definition. Vidare hänvisar wikipedia till diverse debattörer den muslimske juristen Muhammad Abduh eller den idag verksamma teologen Tariq Ramadan. Liberal Islam är alltså ett begrepp som återfinns i debatten, att du inte hänger med i debatten är inte mitt problem.

HAHA, stackaren Är en definition riktigt endast för att Tarriq eller någon annan använder definitionen. Vem har definierat liberal muslim? Finns det ens liberala muslimer och icke-liberala muslimer? Hur är en liberal muslim? Vem har satt kriterier för hur en liberal muslim ska vara? HAHA. det är synd om dig även om du har 300 HP, verkar de inte ga hjälpt dig i ditt tänkande särskilt mycket.

Du är en råtta, dum i huvudet och är vilse. Jag skriver det inte för att vara taskig utan utifrån din text att döma är du det. Jag skriver det med ödmjukaste sinnet men tyvärr, utifrån dina egna texter är du inte mer än dum och vilse.
Citat:
Någon som var lugn skulle t.ex. vara betydligt mycket mer intresserad av att diskutera sakfrågan än att spekulera om folk är homosexuella eller vill ligga med sina barn. Så även på den punkten misslyckas du att framstå som trovärdig, utan enbart som en arg, förorättad och korkad liten muselman-blatte.

Ursäkta? Sen när fick du uppgiften att sätta kriterier på hur en lugn person diskuterar? HAHA Det här blir bara bättre och bättre.

Citat:
Så för att döda även det här meningslösa spåret, ja självklart får man ägna sig åt alla dessa saker. Så länge man gör det för sina egna pengar, inte utsätter någon annan för skada eller lidande mot dennes vilja (t.e.x ger dödshjälp till någon som inte vill ha det) så är det bara köra på med att knarka, böga, abortera foster, ligga med syrran, assistera vid dödshjälp samt avsluta det hela med ett stort jävla braksjälvmord.

Dina åsikter men sådana som dig ska jag bekämpa med pennas bruk och hjärnan hjälp. Sådana som du ska inte få nåt inflytande i samhället. Som tur är, är er egen dumhet i vägen för att ni skulle få nåt inflytande men om ni mot allförmodan skulle försöka få det är jag där och bekämpar er.

Lögnare, lägger du in ord i munnen på mig också? Hela kvinnans väsen är sexuell och kvinnor är lika mycket sexuella varelser som männen är om inte mer. Byt inte diskussion i din egen förvirring. Vi diskuterar nåt annat. Lögnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in