Citat:
MeanME|55491650]Visa då ett korancitat där de hävdar att det är förbjudet att gifta sig med sin utomäktenskapliga dotter...
Det kan du inte, annars skulle inte Al-Qurtubi ha adresserat frågan.
Man skall inte ljuga och du är kass helt enkelt, du kan ju inget.
Jag gav dig citatet 4:23 vad mer kan jag göra? Att du inte kan läsa och förstå det citatet är inget jag kan göra något åt.
Det kan du inte, annars skulle inte Al-Qurtubi ha adresserat frågan.
Man skall inte ljuga och du är kass helt enkelt, du kan ju inget.
Jag gav dig citatet 4:23 vad mer kan jag göra? Att du inte kan läsa och förstå det citatet är inget jag kan göra något åt.
Men din råtta. hahah enligt din logik så är allt tillåtet som koranen inte har förbjudit eller?
haha åhh dina hjärnceller kan inte må bra. Du ljuger inte, du har bara otur när du skriver och det är jävla synd om dig. Kom igen ge mig verser som bekräftar att de är tillåtet att gifta sig med sin utomäktenskapliga dotter. Faktum är att man inte ens får ha sex utanför äktenskapet, hur fan i koranen då tillåta giftermål med barn som är oäkta? Din dumhet känner inga gränser.
Citat:
Menar du på fullt allvar att jag skall ge dig koranverser över vilka länder där kusingiften är förbjudna?
Vet du när koranen skrevs och när t.ex USA grundades?
Du är inte lite dum du. (Där har vi kusingiftens skadeverkningar igen.)
Eller du kanske tror att Gabriel citerade framtida länders lagstiftning på 2000-talet för Muhammed?
Vet du när koranen skrevs och när t.ex USA grundades?
Du är inte lite dum du. (Där har vi kusingiftens skadeverkningar igen.)
Eller du kanske tror att Gabriel citerade framtida länders lagstiftning på 2000-talet för Muhammed?
Nej, idiot. Jag menar att du ska ge mig källa på att kusingifte är förbjudet i specifika länder.
Citat:
Vi ger denna länken som inte pratar om sagor istället.
Men den är på engelska, tror du att du fixar det?
Men det finns bilder på kartor du kan titta på i artikeln så det kanske funkar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
Klart det är. Det är inget objektivt begrepp utan ett subjektivt som man tolkar olika värden över. Att du inte förstår, igen inte mitt problem. För mig är kusinäktenskap incest, punkt slut.
Vi tittar på vad jag skrev.
Men den är på engelska, tror du att du fixar det?
Men det finns bilder på kartor du kan titta på i artikeln så det kanske funkar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
Klart det är. Det är inget objektivt begrepp utan ett subjektivt som man tolkar olika värden över. Att du inte förstår, igen inte mitt problem. För mig är kusinäktenskap incest, punkt slut.
Vi tittar på vad jag skrev.
Cousin marriage is marriage between people with a common grandparent or between people who share another relatively recent ancestor. Such marriages range from being considered ideal and actively encouraged, to being uncommon but still legal, to being seen as incestuous and legally prohibited. Such marriages are largely stigmatized in the Western world,[1] but they remain relatively common in the Middle East, where they account for over half of all marriages in some nations.[2] Worldwide, more than one in every ten marriages is between first and second cousins.[3]
One type of marriage which has been allowed in many cultures is cross-cousin marriage. This kind was common among aboriginal tribes in Australia, North America, South America, and Polynesia in the past.[4] Various religions have ranged from prohibiting sixth cousins or closer from marrying to freely allowing first-cousin marriage. Cousin marriage is an important topic in anthropology and alliance theory.[5]
Children of first-cousin marriages have a doubled risk of genetic disorders (although scientists contend that this is relatively small at six percent, compared with a three percent risk for children whose parents are not genetically related to each other).[1][3] Supporters of cousin marriage in the West may view legal bans as discrimination,[6][7] while opponents may appeal to moral or other arguments.[8]
While many countries across the world continue to allow cousins to marry, the practice is banned in most U.S. states, southeastern Europe, China, Taiwan, the Koreas and the Philippines.
Här har du länken du skickade. Den förklarar hur frekvent förekommande fenomenet var i Europa. Ingenstans i artikeln motsäger det vad jag skrev tidigare. Kusingifte har förekommit bland alla nationer. Din egen länk bekräftar att du lljuger så jävla hårt. Enligt dig var kusingifte en islamisk tradition men läs din egen länk. Även i USA var det lagligt och vanligt tills mitten av 1800 talet.
Citat:
Var hittar du i denna mening att man tillåter det för att det fördubblar defekter?
Man ser dem som godtagbara.
Din bristande läsförståelse igen
Man ser dem som godtagbara.
Din bristande läsförståelse igen
Läs om ditt förra inlägg. Du hittar det om du läser. haha.
Citat:
Är uppenbart helt klart smartare än dig lol.
Inte för att det säger något när du inte ens klarar av att förstå vad du läser.
Har du problem med rapporten så tar du upp det i en egen artikel och publicerar den eller ger andra rapporter av samma population som visar på andra resultat.
Ditt gny bryr sig ingen om.
Allt det du skrivit hittills har ju visat sig vara lögner eller att du inte ens fattar skriven text, går inte att göra det klarare än så.
Vad är en "rätta"? LOL
(Kusingiften igen)
Det har du fått, att du inte kan läsa vad som står där eller kan tillgodogöra dig texten är inte mitt problem. Då har du ju inget i ett diskussionsforum att göra snarare, eller hur?
Det gör du uppenbart inte bara löjligt att förneka det.
Har haft rätt i allt jag skrivit hittills att du förnekar det gör ingen skillnad.
Vi vet ju alla nu hur korkad du är.
Inte för att det säger något när du inte ens klarar av att förstå vad du läser.
Har du problem med rapporten så tar du upp det i en egen artikel och publicerar den eller ger andra rapporter av samma population som visar på andra resultat.
Ditt gny bryr sig ingen om.
Allt det du skrivit hittills har ju visat sig vara lögner eller att du inte ens fattar skriven text, går inte att göra det klarare än så.
Vad är en "rätta"? LOL
(Kusingiften igen)
Det har du fått, att du inte kan läsa vad som står där eller kan tillgodogöra dig texten är inte mitt problem. Då har du ju inget i ett diskussionsforum att göra snarare, eller hur?
Det gör du uppenbart inte bara löjligt att förneka det.
Har haft rätt i allt jag skrivit hittills att du förnekar det gör ingen skillnad.
Vi vet ju alla nu hur korkad du är.
Jag ska förklara varför du har ljugit.
Du skrev att Islam påbjuder äktenskap på oäkta barn och dess förälder. Nåt som är uppenbart fel och lögnaktigt. Sex får inte ens förekomma före äktenskap, hur kan då det vara tillåtet med äktenskap på oäkta barn och dess förälder? Sen har du misslyckats med att ge mer koranverser som bekräftar dina sinnessjuka påståenden.
Vidare skrev du att kusingifte var nåt Islam ägnar sig åt och förekommer bland muslimer. Jag gav dig exempel på att Darwin, Albert var gifta med sina kusiner som exempel på att det även är vanligt bland andra nationer och kulturer. Du ville inte lyssna utan skickade en länk, även om det var wikipedia, så bekräftade de mina påståenden. Jag har kopierat och klistrat in länken ovan. Kan du engelska, ser du på en gång varför du har fel och jag rätt. Dra dig tillbaka och dra nåt gammalt över dig.
Ändå säger du att du är klokare än mig