2015-11-23, 02:05
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Men det viktiga är ju inte att Ni hittar mördaren utan att Ni nu med bergfasta bevis och frågeställningar bistår advokaten så hon kan driva målet på rätt sätt.

Advokaten hade en svår sits då hon hade väldigt lite bevis som kunde förklara åklagarens bevisning. Advokaten saknade stark bevisning för en alternativ gärningsman eller medhjälpare.

Allt ovanstående har ju Ni löst, och då är det Eran plikt som samhällsmedborgare att delge advokaten detta.

Hur skulle set se ut om Ni nu har alla frågeställningar och alla slutsatser klara och inte har haft ett möte med advokaten för att lämna denna information.

Om han blir dömd i HD eller om domen fastställs så kommer jag hålla Er som ansvariga om Ni smiter undan.

- Gör er plikt.
Ok, är det så att advokaten eller polisen är intresserade av annat än att det ska vara NB som är GM, så borde dom redan fattat detta och insett att han inte hunnit med att göra allt på den korta tiden b l a, men enklast så här, som alltid, varför orka göra mer än man behöver? Den "tekniska" bevisningen är ju klockren, eller?

Pappa Holm har inte varit misstänkt heller, alltså; vissa frågor ställer man inte då. Jag lämnar gärna över min teori, men hoppas att dom läser här, det brukar dom göra, men kan förklara för dom exakt var det brister om dom vill lyssna, det är väl mest där problemet är. Kan väl i o f ringa, "tipsa polisen" också anonymt var dom glömt att titta eller var och vad dom ska titta på, det har jag gjort innan, och ja, det har gett resultat(kanske därför jag blivit så självsäker?)Men ville främst se vad som kommer fram här ute i detta fall och hur folk tänker m m innan, men det visar väl sig hur det ligger till, det brukar det göra när inget är en slump liksom. Apropå slump, jag tror nog att jag ska gå och kolla och ev skriva lite i tråden om försvunna Helena A nu, det är ju inte en dag för tidigt att det blir uppklarat.
2015-11-23, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jaha så bra att du kan gå runt och känna dig lugn och trygg nu då? Tänk om det faktiskt är så att någon är oskyldigt dömd här och blivit ditsatt? Folk vill snabbt ha en GM, finns tyvärr många oskyldiga som blivit disatta; det perfekta mordet. Pappa Holm återigen, beter sig underligt och uttalar sig lika underligt, vilket gör att jag har reagerat ifrån början på detta fall, något stämmer inte. Huruvida pappa Holm är inblandad och på vilket sätt och exakt vad som hänt, det är han den ende som vet!

Sen är du förmodligen släkt eller vän till familjen eftersom du skriver och tycker som du gör, inte objektiv någonstans, men det är jag här och därför kan jag se saker och ting ur ett annat perspektiv och rent psykologiskt, nej jag köper inte vissa uttalanden och s k reaktioner. Och vad muslimer och deras döttrar har med detta att göra fattar jag inte alls?

Nej det är tydligt att du inte förstår.

- Att det finns många oskyldiga ditsatta vad bygger du det på.
- Du återkommer ständigt till att Lisas pappa beter sig underligt, kan du beskriva hur han skulle bete sig.
- Vad är det tyngsta beviset som pekar på att Lisas pappa var inblandad. är det

Att du inte förstår jämförelser ned muslimer förvånar mig.

Du bygger mycket av dina misstankar på att pappan var överbeskyddande mot Lisa, fick inte ha facebook, skulle inte dejta osv. Det var ju du som skrev att Lisa troligen kunde tänkas revoltera mot faderns kontroll av henne. Detta faktum skulle göra honom till mördare eller den som städade brottsplatsen och lade ut bevis för att sätta fast NB.

Då det finns vissa (inte alla) men vissa muslimska fäder som inte tillåter sina döttrar att vara ute efter skolan, inte dejta eller själv bestämma vem de ska gifta sig med.

Då du såg Lisas pappas obekräftade kontrollbehov av Lisa som ett tydligt bevis för att peks ut honom dom mördare eller medhjälpare.

Så undrar jag hur du ser på de muslimska fädernas som kontrollerar sina döttrar 100 ggr mer. är de med din logik potentiella mördare.

Hela argumentationen är att du kan inte ta som intäkt Lisas pappas obekräftade uppgifter att han var överbeskyddande som bevis för att peka ut honom som mördare/medhjälpare.

Och för att ställa ovanstående frågor behöver man inte vara släkt med offret man kan använda kunskap,logik och sannolik´het,
2015-11-23, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ok, är det så att advokaten eller polisen är intresserade av annat än att det ska vara NB som är GM, så borde dom redan fattat detta och insett att han inte hunnit med att göra allt på den korta tiden b l a, men enklast så här, som alltid, varför orka göra mer än man behöver? Den "tekniska" bevisningen är ju klockren, eller?

Pappa Holm har inte varit misstänkt heller, alltså; vissa frågor ställer man inte då. Jag lämnar gärna över min teori, men hoppas att dom läser här, det brukar dom göra, men kan förklara för dom exakt var det brister om dom vill lyssna, det är väl mest där problemet är. Kan väl i o f ringa, "tipsa polisen" också anonymt var dom glömt att titta eller var och vad dom ska titta på, det har jag gjort innan, och ja, det har gett resultat(kanske därför jag blivit så självsäker?)Men ville främst se vad som kommer fram här ute i detta fall och hur folk tänker m m innan, men det visar väl sig hur det ligger till, det brukar det göra när inget är en slump liksom. Apropå slump, jag tror nog att jag ska gå och kolla och ev skriva lite i tråden om försvunna Helena A nu, det är ju inte en dag för tidigt att det blir uppklarat.

Det var ett underligt självförtroende du har, du är bergsäker på att du har rätt och har bevis för det. Ditt självförtroende bygger på att du så¨ofta haft rätt förut.

Men när det kommer till att tipsa polisen, eventuellt anonymt eller att kontakta NBs advokat då vet du inte riktigt utan hoppas på att polisen och advokaten läser allt här på FB.

- Nej det duger inte, du ska självklart samla ihop fina bevis och hjälpa till så att rätt person döms.

Ett tips från mig, du skrev att du nu även skulle lösa försvinnandet av Helena , gör inte det utan gör färdigt Lisa fallet. Du ska veta att det är en försvinnande liten del av privar personer som löser mål där polis och domstol dömd den åtalade, så att du även skulle lösa ett försvinnande av en ann flicka är nog att ta för mycket på samma gång.

Rapporter gärna hur det arbetet går.
2015-11-23, 07:20
Medlem
När Lisa lämnade mopeden gick hon inte mot ladan om så hade varit fallet skulle det ha funnits spår för det, spårhundarna kunde endast ta upp spår att hon rört sig vid mopeden. Enligt mobilen skall hon ha rört sig mot Martorp, som blir i en helt annan riktning.
Det sannolika är att hon åkte bil från platsen där mopeden fanns, som är logiskt, det finns också indicier för det.
Påståendet att hon blivit mördad i ladan är inte sannolikt, utan ser ut att vara en "set up" där motivet är att NB skall få skulden för mordet på Lisa.
En handske och örhänge är planterat i ladan och kan sammankopplas med planterade saker efter grusvägen från cafeet till Martorp. Efter den vägen är det 11 saker som blivit planterade, även domen vid Tingsrätten kan inte se någon förklaring till att sakerna hamnat där. När det bevisligen finns planteringar finns det orsak till dem och i det här fallet är det helt klart att avsikten är att NB skulle få skulden för mordet.
Polisen sökte igenom ladan med flertal hundar men ingen av dem markerar i ladan, som visar att Lisa aldrig har varit i ladan.
Det påstås att Lisa blev hängd av gärningsmannen i ladan, men för en ensam person att hänga en annan person fungerar inte.
Om en snara sättes runt halsen, måste personen lyftas upp och snöret stoppas i upphissat läge, det fordras två personer för att genomföra en sådan procedur, en ensam person kan inte göra det.
När en person hänges som inte utför det själv användes fallucka, men att en gärningsman hänger offret, något sådant förekommer inte.
Nu har man anklagat NB för att han har hängt Lisa, som är helt osannolikt.
Att Lisa blivit hängd i ladan finns ingen sanning till det, utan det är ett "set up".
Domen mot NB är en rättsskandal och det bevisas med att det finns så många händelser som direkt motsätter att han är gärningsmannen.
2015-11-23, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När Lisa lämnade mopeden gick hon inte mot ladan om så hade varit fallet skulle det ha funnits spår för det, spårhundarna kunde endast ta upp spår att hon rört sig vid mopeden. Enligt mobilen skall hon ha rört sig mot Martorp, som blir i en helt annan riktning.
Det sannolika är att hon åkte bil från platsen där mopeden fanns, som är logiskt, det finns också indicier för det.
Påståendet att hon blivit mördad i ladan är inte sannolikt, utan ser ut att vara en "set up" där motivet är att NB skall få skulden för mordet på Lisa.
En handske och örhänge är planterat i ladan och kan sammankopplas med planterade saker efter grusvägen från cafeet till Martorp. Efter den vägen är det 11 saker som blivit planterade, även domen vid Tingsrätten kan inte se någon förklaring till att sakerna hamnat där. När det bevisligen finns planteringar finns det orsak till dem och i det här fallet är det helt klart att avsikten är att NB skulle få skulden för mordet.
Polisen sökte igenom ladan med flertal hundar men ingen av dem markerar i ladan, som visar att Lisa aldrig har varit i ladan.
Det påstås att Lisa blev hängd av gärningsmannen i ladan, men för en ensam person att hänga en annan person fungerar inte.
Om en snara sättes runt halsen, måste personen lyftas upp och snöret stoppas i upphissat läge, det fordras två personer för att genomföra en sådan procedur, en ensam person kan inte göra det.
När en person hänges som inte utför det själv användes fallucka, men att en gärningsman hänger offret, något sådant förekommer inte.
Nu har man anklagat NB för att han har hängt Lisa, som är helt osannolikt.
Att Lisa blivit hängd i ladan finns ingen sanning till det, utan det är ett "set up".
Domen mot NB är en rättsskandal och det bevisas med att det finns så många händelser som direkt motsätter att han är gärningsmannen.

Åter igen kontakta polisen (det går i värsta fall att göra anonymt) ock kontakta advokaten.
Du skriver ju själv att du är bergsäker på dina inlägg, varför inte då ge informationen där den skulle göra skillnad.

Inte för att jag tror att det gör någon skillnad, men betänk följande:

1. Enl uppgift har NB aldrig förr varit misstänkt eller åk fast för något brott. Han har ett sk rent straffregister och vänner och bekanta beskriver honom som en trevlig person.

- Om NB burit på hemligheten om bounding och våldssex och detta var hans första brott som dessutom inte var planerat utan det blev så allt efter som situationen accelererade.
Skulle det kunna vara anledningen till att det fanns bevis och annat som ligger och ser ut som om inte en erfaren cool och smart mördare varit farten.

2. Att han omöjligt kunnat hänga Lisa själv, är det en absolut sanning.

- Ponera att han tillfogar våld eller hotar eller annat som gör att Lisa blir passiv skulle man då inte själv kunna fästa en snara som hänger ned från ett rör i taket och sedan dra i repet så att kroppen följer med upp och personen stryps. Mitt förslag är att du googlar detta har hänt förut. Speciellt har det hänt när personer dött av misstag och man har försökt att arrangera så att det ska se ut som ett självmord, och detta har en person klarat.

3. Du verkar väl förtrogen med hur polisen arbetar, men det är en sak som du i din text inte får att stämma.

Polisens sökhundar är en bra hjälp i polisarbetet MEN om de markerar och finner spå eller att de inte finner spår så är det inte avgörande för polisens arbete.
Om hunden inte markerar så betyder inte det att polisen drar slutsatsen att det omöjligen kunde varit en person där.

Men mer viktigt NÄR en hund markerar låt oss säga för en människa så betyder det för polisen att det kan vara värt att börja gräva just där hunden markerar.

Det finns mycket att läsa om just detta i Qiuck - böckerna där hunden zamp(osäker på stavning) markerade för människa där Quick angivit. Tror att zapo markerade på 50 till 100 ställen (vet inte exakt men de var väldigt många ggr.
Man grävde som besatta och hittade inte något, inte den minsta benbit.

Det är därför man sällan låter hundar vittna i rättegångar, men det beror säkert även på att de inte kan tala och mest gillar att leka.
2015-11-23, 09:39
Medlem
Citat:
När det bevisligen finns planteringar finns det orsak till dem och i det här fallet är det helt klart att avsikten är att NB skulle få skulden för mordet.
Jag har helt missat att det finns bevis för planteringar. Kan du utveckla det. Vilken avsikt var det att sätta dit NB? Hade den skyldige sex med NBs hustru eftersom IBs DNA finns på Lisas trosa? Varför erkänner inte IB sexet? Är hon rädd för att NB ska straffa henne för det? Nog är det väl bättre att försöka att fria NB än att erkänna otrogenhet.
2015-11-23, 10:43
Medlem
När man ser till NB:s tids cykel fanns det ingen tid för något mord och utplaceringar av saker på grusvägen från cafeet till Martorp.
NB satt utanför huset söndagskvällen den 7 juni och ser Gustav Jönsson vid 19.00 tiden åker förbi med bilen och svänger in på herrgården där hans far bor.
Gustav Jönsson befann sig i Årnäs för en studentfest som gällde hans dotter väninna.
Gustav Jönsson har bekräftat att de befann sig där och åkte mot Blomberg vid 18.30 tiden.
Från Årnäs till Blomberg är det 25 km

Tiden som NB haft till förfogande är alldeles för kort att genomföra något sexmord, som många påstår att han är skyldig till.
2015-11-23, 10:51
Medlem
Citat:
När man ser till NB:s tids cykel fanns det ingen tid för något mord och utplaceringar av saker på grusvägen från cafeet till Martorp.
NB satt utanför huset söndagskvällen den 7 juni och ser Gustav Jönsson vid 19.00 tiden åker förbi med bilen och svänger in på herrgården där hans far bor.
Gustav Jönsson befann sig i Årnäs för en studentfest som gällde hans dotter väninna.
Gustav Jönsson har bekräftat att de befann sig där och åkte mot Blomberg vid 18.30 tiden.
Från Årnäs till Blomberg är det 25 km

Tiden som NB haft till förfogande är alldeles för kort att genomföra något sexmord, som många påstår att han är skyldig till.
Men såg Gustav Jönsson NB? Det har jag i så fall helt missat. Att NB såg Gustav Jönsson är inget alibi, hustrun kan ju ha berättat att Gustav körde förbi. Att tiden är för kort är din egen version. TR har ansett att tiden räcker till. Om du läser den andra tråden ser du att flera har skrivit om tidscykeln och visat att tidsspannet räcker till för hela kedjan.
2015-11-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Men såg Gustav Jönsson NB? Det har jag i så fall helt missat. Att NB såg Gustav Jönsson är inget alibi, hustrun kan ju ha berättat att Gustav körde förbi. Att tiden är för kort är din egen version. TR har ansett att tiden räcker till. Om du läser den andra tråden ser du att flera har skrivit om tidscykeln och visat att tidsspannet räcker till för hela kedjan.
NB:s uppgifter är mycket säkra, därför han sitter ensam utanför huset som också Irana kände till.
Han är ensam när han ser Gustav Jönssons bil köra förbi, som sedan Gustav Jönsson vid förhör bekräftar uppgiften, när man ser till när han åkte från Årnäs.
De flesta som skriver i tråden du uppger har utsett NB som gärningsmannen, har ingen betydelse vad uppgifter som finns, för dem är NB mördaren. Många tycks tro att det här sexmordet med alla komponenter kunde genomföras på 10 minuter.
Jag kan också säga att hissa upp en levande människa som kanske väger 50 kg är inte genförbart genom att sätta en snara om halsen och via ett rör hänga personen. Det här snöret skulle ge sådan friktion mot röret att det fordras sådana krafter att snöret skulle skära in i operatörens händer och orsaka ett större blodflöde. Många tror att det är en enkel operation men det är det inte, har man tillgång till block blir det en annan sak, men med ett smalt rör och tunt snöre funkar det inte. Sedan är röret där snöret är använt mycket nära väggen, som verkar helt orealistiskt, helt säkert har det inte varit genomförbart.
Handsken som hittades i ladan är ditplanterat, samma sak med örhängen som hittades i den påstådda hängningslokalen. En Kommissarie som sökte i lokalen var 100% säker att örhänget fanns inte där det hittades när han var in och sökte dagen innan, finns foto på örhänget och mycket lätt att se det, naturligtvis var det ditplanterat.
Mordplatsen i ladan är fejkad, det har aldrig skett något mord där.
Varför tror du man planterar in saker i ladan och ut på grusvägen m.m. ?
Svaret är enkelt, man försöker få NB att få skulden för det här mordet på Lisa.
Om Hovrätten går på den här soppan då finns det absolut ingen rättssäkerhet i landet.
Människor låter sig luras något helt otroligt, däremot polishundarna lurar ingen och de visade samtliga att det har aldrig förekommit något mord i ladan.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-23 kl. 12:24.
2015-11-23, 12:27
Medlem
Citat:
NB:s uppgifter är mycket säkra, därför han sitter ensam utanför huset som också Irana kände till.
Han är ensam när han ser Gustav Jönssons bil köra förbi, som sedan Gustav Jönsson vid förhör bekräftar uppgiften, när man ser till när han åkte från Årnäs.
De flesta som skriver i tråden du uppger har utsett NB som gärningsmannen, har ingen betydelse vad uppgifter som finns, för dem är NB mördaren. Många tycks tro att det här sexmordet med alla komponenter kunde genomföras på 10 minuter.
Jag kan också säga att hissa upp en levande människa som kanske väger 50 kg är inte genförbart genom att sätta en snara om halsen och via ett rör hänga personen. Det här snöret skulle ge sådan friktion mot röret att det fordras sådana krafter att snöret skulle skära in i operatörens händer och orsaka ett större blodflöde. Många tror att det är en enkel operation men det är det inte, har man tillgång till block blir det en annan sak, men med ett smalt rör och tunt snöre funkar det inte. Sedan är röret där snöret är använt mycket nära väggen, som verkar helt orealistiskt, helt säkert har det inte varit genomförbart.
Handsken som hittades i ladan är ditplanterat, samma sak med örhängen som hittades i den påstådda hängningslokalen. En Kommissarie som sökte i lokalen var 100% säker att örhänget fanns inte där det hittades när han var in och sökte dagen innan, finns foto på örhänget och mycket lätt att se det, naturligtvis var det ditplanterat.
Mordplatsen i ladan är fejkad, det har aldrig skett något mord där.
Varför tror du man planterar in saker i ladan och ut på grusvägen m.m. ?
Svaret är enkelt, man försöker få NB att få skulden för det här mordet på Lisa.
Om Hovrätten går på den här soppan då finns det absolut ingen rättssäkerhet i landet.
Människor låter sig luras något helt otroligt, däremot polishundarna lurar ingen och de visade samtliga att det har aldrig förekommit något mord i ladan.
Du glömde att svara på motivet att sätta dit NB. Du glömde också att berätta varför IB inte avslöjar med vem hon hade sex med. Eftersom det var den riktige gärningsmannen vet hon ju vem det är.
Källa på att Gustav vittnar att han såg NB, tack.
Senast redigerad av Vierstein 2015-11-23 kl. 12:32.
2015-11-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag har helt missat att det finns bevis för planteringar. Kan du utveckla det. Vilken avsikt var det att sätta dit NB? Hade den skyldige sex med NBs hustru eftersom IBs DNA finns på Lisas trosa? Varför erkänner inte IB sexet? Är hon rädd för att NB ska straffa henne för det? Nog är det väl bättre att försöka att fria NB än att erkänna otrogenhet.
De här DNA bevisen är ditplanterade, att plocka in Iranas DNA var väl inget märkvärdigt som en extra krydda, som i rätten blev till en riktig snuskfantasi, men många tycks gotta sig i sådant.
Det finns ingen brist på fantasi de som engagerat sig i det här fallet, desto värre den är desto mer trovärdig blir den bland många.
2015-11-23, 12:38
Medlem
Citat:
De här DNA bevisen är ditplanterade, att plocka in Iranas DNA var väl inget märkvärdigt som en extra krydda, som i rätten blev till en riktig snuskfantasi, men många tycks gotta sig i sådant.
Det finns ingen brist på fantasi de som engagerat sig i det här fallet, desto värre den är desto mer trovärdig blir den bland många.
Jag håller med att det var en extra krydda för GM att ha sex med Irina. Inte heller du verkar lida brist på fantasi. Du trollar så att Joe Labero skulle bli grön av avund. Du glömde att ange källan till att Gustav vittnar på att han såg NB. Om det nu var så att det var NB som såg Gustav och som därmed ger NB alibi så får du faktiskt ta kontakt med de lagkloka och lansera din nya häpnadsväckande teori. Från och med nu räcker det för en misstänkt att se någon så ger det alibi. Tidigare gällde det för att få alibi att någon såg den misstänkte.
Senast redigerad av Vierstein 2015-11-23 kl. 13:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in