2015-11-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Fargo, Lingonsexy,Zylfiden och depla !

Ser Ni inte vad Ni har om man ser till Era alster.

- En lösning på en av Sveriges mest bevakade mord, och Ni har avslöjat att fel man är dömd för mord.

Ni som är så pass insatta i fallet vet att det förbereds en ny rättegång i HD. Med Era uppgifter så kan omöjligt NB vara gärningsman åtminstone inte själv. Med Ert avslöjande så kan man inte döma NB som ensam gärningsman och Polisen måste ta upp utredningen igen och göra rätt.
NB behöver inte som Ni skrivit tidigare fortsätta att skydda den egentliga gärningsmanen.
Ni har ju bevisat att han omöjligt kan varit ensam gärningsman.

Det är inte utan att man får respekt för Er som löser gåtan som i svensk kriminalhistoria kommer som avslöjande nummer två då jag anser att Quick fallet är något större än detta.

Mitt förslag är att Ni sätter ihop Era bevis och nu är det bråttom, och kontaktar NB:s advokat och begär ett möte där Ni presenterar Era bevis (alltså på samma sätt som den nu avlidne Hannes Råstam gjorde)

För oss som har följt Ert arbete skulle vara tacksamma om Ni kunde hålla oss uppdaterade hur arbetet går. En riktig önskedröm skulle vara om Ni kan presentera Er sammanställda inlaga här på FB.

Jag bifogar länk till Advokat Inger Rönnbäck med all information Ni behöver om henne och hennes advokatbyrå.
http://www.allabolag.se/5569564999/Advokatbyran_Inger_Ronnback_AB

Glöm inte att hålla oss underättade.

Säger inte att han är oskyldig men däremot finns det mycket oklarheter och en mördare kan gå fri och viktiga detaljer är utelämnade. Bensindunk i byssja borde också undersökts. Logiskt borde den innehålla fingeravtryck med
2015-11-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsexy
Säger inte att han är oskyldig men däremot finns det mycket oklarheter och en mördare kan gå fri och viktiga detaljer är utelämnade. Bensindunk i byssja borde också undersökts. Logiskt borde den innehålla fingeravtryck med
Bensindunken hade kunnat innehålla NBs fingeravtryck. Vad hade det sagt? Ingenting eftersom NB kunde ha använt dunken tidigare. Bensindunken kunde ha någon annans fingeravtryck. Vad hade det sagt? Ingenting eftersom någon annan kunde ha använt dunken tidigare. Har bensindunken något samband med mordet? Kan ha det eller behöver inte ha det.
2015-11-22, 12:40
Bannlyst
Citat:

Man verkar alltid studera dagböcker o dylikt bland offrets tillhörigheter i mordfall. Har det skett i detta mål?

Så man får ett grepp om Lisas sista tid enligt henne själv.
2015-11-22, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Bensindunken hade kunnat innehålla NBs fingeravtryck. Vad hade det sagt? Ingenting eftersom NB kunde ha använt dunken tidigare. Bensindunken kunde ha någon annans fingeravtryck. Vad hade det sagt? Ingenting eftersom någon annan kunde ha använt dunken tidigare. Har bensindunken något samband med mordet? Kan ha det eller behöver inte ha det.

Hur många här tror att en sexiualbrottsling inte ens skulle petat på Lisa?

Lämnat kläder i ordning medan han fraktat offret?

Inte städat sin data?

Inte grävt en grop?

Inväntat 5 dagar med att bli gripen?
2015-11-22, 12:57
Medlem
Citat:

Men det viktiga är ju inte att Ni hittar mördaren utan att Ni nu med bergfasta bevis och frågeställningar bistår advokaten så hon kan driva målet på rätt sätt.

Advokaten hade en svår sits då hon hade väldigt lite bevis som kunde förklara åklagarens bevisning. Advokaten saknade stark bevisning för en alternativ gärningsman eller medhjälpare.

Allt ovanstående har ju Ni löst, och då är det Eran plikt som samhällsmedborgare att delge advokaten detta.

Hur skulle set se ut om Ni nu har alla frågeställningar och alla slutsatser klara och inte har haft ett möte med advokaten för att lämna denna information.

Om han blir dömd i HD eller om domen fastställs så kommer jag hålla Er som ansvariga om Ni smiter undan.

- Gör er plikt.
2015-11-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Man verkar alltid studera dagböcker o dylikt bland offrets tillhörigheter i mordfall. Har det skett i detta mål?

Så man får ett grepp om Lisas sista tid enligt henne själv.

Vad är det du frågar eller vad förväntade du dig.

Att Polisen, domstolen skulle gå ut med vilkas dagböcker man läst och vad det stod i dem.
- Låter det rimligt.

Med det jag vet så arbetar polisen enligt följande, om de hittar Lisas och personer i hennes närhet samt misstänkta personer så letar man efter dagböcker. Men då almanackan är 2015 så lägger man ner ännu mer tid på samma grupper vad det gäller deras dator och vad som finns på sociala medier.

Att polisen hittade våld, bounding sexmaterial på NBs dator är talande, det hade varit sensationellt om det hittat det i hans dagbok.

Frågan kvarstår:
- Vad ska du med dagböckerna till
- Tror du polisen går ut i media med information om material man gått igenom men inte hittat något.
2015-11-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Hum? Ja det var intressant, åter igen, ingen slump som inte är en slump eftersom det inte finns någon slump. Jag hoppas att det dyker upp mer, för det finns mycket här som hopar sig och bara "råkar" vara så. Brukar alltid gå på känsla och från början har detta fall haft über-stora dimensioner, jämfört med många andra fall och s k "sommarmord", förstod ärligt talat först inte varför det blev sånt himla pådrag och sån uppståndelse, men började rätt snart att ana att det måste ligga mycket mer nedgrävt här bakom, som t e x försvunna Helena A från 1992. Sedan bara att addera allt och inget stämmer med NB, han är framead och pappa Holm pratar strunt och emot sig själv hela tiden.
Hon hette Sand i efternamn på den tiden, om man är intresserad av att hitta artiklar om Helena-fallet.
2015-11-22, 18:02
Medlem
KimNeilJungs avatar
O.t om vem, var och när man får skriva på Flashback är raderat.
//mod.
2015-11-23, 00:07
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Hut tänker du människa skulle ovanstående beskrivning av vad pappan gjorde och hur han var samt hur han reagerade när inte Lisa kom hem och när han såg moppeden med nycklarna i tändningslåset. Är det detta du bygger dina misstankar på ?

Jag ser inget konstigt alls, man kan ha åsikter om föräldrar till en 17 åring ska förbjudas att ha facebooks konton (vet inte hur du vet det men jag får väl lita på dig) men det är ju inte ett tydligt tecken på konstigt eller misstänkt föräldrar beteende.

Jah vet inte hur du ställer dig till de muslimer som inte låter sina döttrar var ute efter skolan, inte dejta, och inte själv välja vem de ska gifta sig med.

Med din hemsnickrade logik så har vi en grupp potentiella massmördare om det är kriteriet för överbeskyddande fäder.

Att han blev orolig och åkte för att leta och trodde att Lisa råkat ut för en trafikolycka tycker du också är ett väldigt misstänkt beteende speciellt att han var rädd för att en trafik olycka inträffat.
Jag vet inte hur du fungerar men om min dotter ringde och sa att hon skulle ta moppen hem och inte dök upp och inte svarade på elefon så hade jag också blivit orolig och tanken på en trafik olycka hade legat nära till hands.
- Vad menar du ett normalt beteende hade varit, alltså vad borde han tänkt utan att du skulle fatta misstankar.

Slutligen måste jag ställa liknande fråga till dig som till Fargo.

Är du inte rädd för att göra folk illa med dina fria fantasier som du väljer att publicera.
Du pekar ju ut pappan som just förlorat sin dotter som antingen gärningsman, eller medhjälpare. Det du utan förbehåll påstår är att pappan är den som städat bort bevis och planterat bevis.

Det finns många som känner sig lugnade av att mördaren är dömd, vad ska tänka om de läser dina inlägg.

Dessutom gör du det efter att FUP är släppt och domen finns att läsa. Kända experter har uttalat sig om att FU är väl utförd och domen den förväntade.

- Vem fan är du som självsäkert vet att det skulle förhålla sig på något mystiskt sätt.

Mitt råd är att du ska använda ditt engagemang påFG men välja ett annat ämne än mord då du kan såra och skada människor offantligt.
Jaha så bra att du kan gå runt och känna dig lugn och trygg nu då? Tänk om det faktiskt är så att någon är oskyldigt dömd här och blivit ditsatt? Folk vill snabbt ha en GM, finns tyvärr många oskyldiga som blivit disatta; det perfekta mordet. Pappa Holm återigen, beter sig underligt och uttalar sig lika underligt, vilket gör att jag har reagerat ifrån början på detta fall, något stämmer inte. Huruvida pappa Holm är inblandad och på vilket sätt och exakt vad som hänt, det är han den ende som vet!

Sen är du förmodligen släkt eller vän till familjen eftersom du skriver och tycker som du gör, inte objektiv någonstans, men det är jag här och därför kan jag se saker och ting ur ett annat perspektiv och rent psykologiskt, nej jag köper inte vissa uttalanden och s k reaktioner. Och vad muslimer och deras döttrar har med detta att göra fattar jag inte alls?
2015-11-23, 00:27
Bannlyst
Är det någon som har slasken tillgodo ?
2015-11-23, 00:34
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Fargo, Lingonsexy,Zylfiden och depla !

Ser Ni inte vad Ni har om man ser till Era alster.

- En lösning på en av Sveriges mest bevakade mord, och Ni har avslöjat att fel man är dömd för mord.

Ni som är så pass insatta i fallet vet att det förbereds en ny rättegång i HD. Med Era uppgifter så kan omöjligt NB vara gärningsman åtminstone inte själv. Med Ert avslöjande så kan man inte döma NB som ensam gärningsman och Polisen måste ta upp utredningen igen och göra rätt.
NB behöver inte som Ni skrivit tidigare fortsätta att skydda den egentliga gärningsmanen.
Ni har ju bevisat att han omöjligt kan varit ensam gärningsman.

Det är inte utan att man får respekt för Er som löser gåtan som i svensk kriminalhistoria kommer som avslöjande nummer två då jag anser att Quick fallet är något större än detta.

Mitt förslag är att Ni sätter ihop Era bevis och nu är det bråttom, och kontaktar NB:s advokat och begär ett möte där Ni presenterar Era bevis (alltså på samma sätt som den nu avlidne Hannes Råstam gjorde)

För oss som har följt Ert arbete skulle vara tacksamma om Ni kunde hålla oss uppdaterade hur arbetet går. En riktig önskedröm skulle vara om Ni kan presentera Er sammanställda inlaga här på FB.

Jag bifogar länk till Advokat Inger Rönnbäck med all information Ni behöver om henne och hennes advokatbyrå.
http://www.allabolag.se/5569564999/Advokatbyran_Inger_Ronnback_AB

Glöm inte att hålla oss underättade.
Denna ironi måste jag faktiskt ändå beundra någonstans och ja, tänk om det faktiskt förhåller sig exakt som vi uttryckt här? Jag hoppas att poliser och utredare läser här och tänker ett steg längre och förstår vad vi menar och inte bara ser enklaste utvägen, som den flata Inger Rönnbäck gör, hon vill bara ha betalt för minsta möjliga arbete och har inget att komma med. NB behöver en ny advokat, samt att de rätta frågorna ska ställas och till de rätta personerna och på rätt sätt. Sen verkar du ha glömt att detta är en tråd angående konspirationer och alternativa teorier.
Senast redigerad av Zylfiden 2015-11-23 kl. 00:40.
2015-11-23, 00:53
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Hon hette Sand i efternamn på den tiden, om man är intresserad av att hitta artiklar om Helena-fallet.
Ok, ska kolla lite närmare på detta och kommer nog att gå in på Helena A tråden och skriva lite också snart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in