2015-11-21, 21:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Mhmm...från att aldrig bajsa, till lös i magen nonstop. AT är hemsk, på alla sätt.
Blir man förstoppad av Lyrica?
Citera
2015-11-21, 21:48
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jag blir det iallafall. Det är ju inte som opiater men det påverkar absolut "hårdheten".

Mvh
Citera
2015-11-21, 23:42
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Att säga att "jag bajsar aldrig" skulle vara felaktigt eftersom jag varje dag äter, blir t o m extra hungrig av lyrica. Men jag bajsar nästan aldrig när jag går på lyrica (vilket är jämt). Det är som att det blir stopp, en gång i veckan max jämfört med nästan dagligen förr i tiden.

Pinknödig oftare blir man, och känslan av pinknödigheten är udda på lyrica, man kan gå omkring och känna "äh jag är pinknödig men kan gå på den här 2-timmarsföreläsningen och pinka efteråt". Sen pinkar man, och 30 minuter senare är man pinknödig igen.

Har lämnat mängder av blodprover (för andra orsaker) nyligen, och det ska bli intressant att se hur de ser ut, speciellt njur- och levervärden.

Helt ofarligt är det nog inte att käka dubbel rek. maxdos, dagligen, i flera månader eller t o m år.
Citera
2015-11-22, 14:39
Medlem
adamrs avatar
Citat:
Att säga att "jag bajsar aldrig" skulle vara felaktigt eftersom jag varje dag äter, blir t o m extra hungrig av lyrica. Men jag bajsar nästan aldrig när jag går på lyrica (vilket är jämt). Det är som att det blir stopp, en gång i veckan max jämfört med nästan dagligen förr i tiden.

Pinknödig oftare blir man, och känslan av pinknödigheten är udda på lyrica, man kan gå omkring och känna "äh jag är pinknödig men kan gå på den här 2-timmarsföreläsningen och pinka efteråt". Sen pinkar man, och 30 minuter senare är man pinknödig igen.

Har lämnat mängder av blodprover (för andra orsaker) nyligen, och det ska bli intressant att se hur de ser ut, speciellt njur- och levervärden.

Helt ofarligt är det nog inte att käka dubbel rek. maxdos, dagligen, i flera månader eller t o m år.

De där med att man måste kissa hela tiden känner jag igen.

Ätit Lyrica varje dag i snart 7 års tid(ryggmärgsskada) genererar i att jag känner mig pissnödig väääldigt ofta. Tror dock det har mycket att göra med att jag dricker väldigt mycket vatten, eftersom jag blir extremt jäkla torr i munnen av Lyrican. =)

PS. jag går på regelbundna läkarkontroller, alla mina värden är "top-notch", fortfarande iaf. :>
Citera
2015-11-22, 16:03
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamr
PS. jag går på regelbundna läkarkontroller, alla mina värden är "top-notch", fortfarande iaf. :>

Intressant, dom har inte sagt ett ord om njurarna alltså?
Citera
2015-11-22, 20:18
Medlem
adamrs avatar
Citat:

Nej inte något speciellt prat om njurarna, och då har jag ändå bara en fullt fungerande!
Citera
2015-11-23, 00:43
Bannlyst
Citat:
Var njur prover osv bra??? Grattis!!!!!!
Citera
2015-11-23, 06:41
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillagumman66
Var njur prover osv bra??? Grattis!!!!!!

Jag har inte fått tillbaka än..
Citera
2015-11-23, 17:16
Bannlyst
Citat:
Jag har inte fått tillbaka än..

Återkom då!!

Det andra.. man går aldrig.. Dags o trappa ner igen, när man är över grammet.. VOJNE!!
Citera
2015-11-23, 18:20
Medlem
bananajoe33s avatar
Hej, äter lyrica mot ångest 300mg per dag, men funderar på fråga läkaren om jag kan få 600mg per dag.. Nån som ätit 600mg/dag en längre tid? Funkar det mot ångest fortfarande?
Citera
2015-11-23, 18:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Hej, äter lyrica mot ångest 300mg per dag, men funderar på fråga läkaren om jag kan få 600mg per dag.. Nån som ätit 600mg/dag en längre tid? Funkar det mot ångest fortfarande?

Lyrica fungerar några veckor/månader, sen måste en del höja dosen för att inte få ångest. Tolerans...
Citera
2015-11-23, 19:07
Medlem
Endemisks avatar
Någon som har testat att lindra Lyrica-abstinens med alkohol? Slutade (för sjuttionde gången eller nåt) i förrgår och hade tänkt att unna mig ett par folköl om dagen som komplement till det cannabis jag alltid röker under alla sorters avtändningar.

Fungerar förvånansvärt bra trots att de två saknar korstolerans och gemensam verkningsmekanism, och det är ju knappast som att man blir farligt beroende på ett par folkisar om dagen i nån vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in