2015-04-18, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Har nu använt Lyrica till och från under en Imovane-AT. Nedtrappningen av Imovane har äntligen nått sitt slut och jag får förhoppningsvis tag på Lyrica på Måndag igen för att ta mig genom slutspurten. Den första veckan helt utan Imovane börjar nu på Måndag alltså. Har trappat ut tre månader typ.

Sedan gäller det att inte falla för Lyrica (igen) istället så att man faktiskt kan kalla sig drogfri på längre sikt.

Nu på Måndag kommer det vara gudomligt skönt att låta Lyrica ta bort mig från denna sjukt långa, utdragna AT. Det viktigaste av allt är att Lyrican kommer hjälpa mig få tillbaka arbetslusten - då jag håller på att få jobb igen efter 3 års arbetslöshet. En Imovane-AT får inte förstöra detta!

Lyrica är fan bästa räddaren i nöden, alltid. Gud vad jag ser fram mot Måndag!!
Under hur lång tid hade du tänkt att ta Lyrica? Så man inte byter ett beroende mot ett annat.
Citera
2015-04-18, 13:28
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Jag tycker att Lyrica är som alkohol i tablettform, fast utan den där glädjen man får i början när man dricker. Man blir yr av Lyrica, hämningar släpper, ångest dämpas och man mår ganska bra av dom i lagom dos

Allright. Yr lät ju mindre ..kul. Resten lät mycket mer kul
Citera
2015-04-18, 13:57
Medlem
Någon här som har någon koll på gaba-a recpetorn som tex. Lyrica integrerar på ? Jag har missbrukat benso/lyrica förut tar jag säg lyrica 600mg så får jag i princip at symptom i en vecka någon som har någon aning? händer inte om jag tar tex. Imovane men just lyrica. Det bör nog ha att göra med att jag missbrukade lyran förut.
Citera
2015-04-18, 15:27
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Under hur lång tid hade du tänkt att ta Lyrica? Så man inte byter ett beroende mot ett annat.

Tills jag känner att den kryckan inte behövs längre. Må hända att jag får Lyrica-AT istället då, men för mig personligen har den fysiska AT'n på Lyrica alltid varit relativt kort, även efter mina värre missbruksperioder. Det är fortfarande förjävligt att kliva av, men lättare än Imovane (för mig, vet att många anser Lyrica AT vara bland de värsta som finns).

Psykiskt beroende lär jag dock vara resten av livet är jag rädd (av Lyrica alltså, inte Imovane) mest pga att Lyrica hjälper mig med alla sorts problem. Allt från AT till motivation och jobb. Men jag vill hålla det på måttlig nivå när Imovanesuget börjar släppa. Säg 1-2ggr per vecka.

Lyrica kommer "rädda" mitt liv då jag inte kan jobba under Imovane-AT, och skulle jag inte kunna det hade jag fått sparken. Så just nu behövs verkligen Lyrica. Inte särskilt för att bli hög på, utan först och främst som en krycka som hjälper mig hålla någon kontroll på mitt psyke tills Imovanen släppt taget.
Citera
2015-04-18, 20:23
Medlem
wtfhappends avatar
Det sjuka är man kan köpa piratkopierat pulver för typ halva priset än vad apoteket säljer. Nyss tagit 2 gram lyrica med noll tolerans för var över en vecka sen jag tog det senat. Älska känslan, blir bara så glad och snurrig :P Nån som har tips på bra drog att blanda med lyrica för att får ett bättre rus?inte benzo dock.
Citera
2015-04-18, 20:38
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfhappend
Det sjuka är man kan köpa piratkopierat pulver för typ halva priset än vad apoteket säljer. Nyss tagit 2 gram lyrica med noll tolerans för var över en vecka sen jag tog det senat. Älska känslan, blir bara så glad och snurrig :P Nån som har tips på bra drog att blanda med lyrica för att får ett bättre rus?inte benzo dock.

Nu röker jag inte längre men vet du, jag tror fan att en liten joint skulle sitta fint ihop. Inte sitta med en bong och dundra på utan en liten, liten välsmakande joint, och en tv-apparat.
Citera
2015-04-19, 04:50
Medlem
ViviOrnitiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasen
Jag blir små påtänd på doser på 1000-1500mg kan börja möblera om i lägenheten osv osv, bara jag som blir så?

Jag började med Lyrica för någon vecka sedan, och jag tar det varannan till var tredje dag.
Fick också för mig att möblera om, så jag möblerade om lägenheten och städade överallt. Har aldrig varit så fint i min lägenhet som det är nu ^^
Citera
2015-04-19, 21:10
Medlem
Saxad ifrån denna (FB) Isopropylphenidate - Ny stimulant besläktad med Etyl/Metylfenidat Då folk i allmänhet säkert har mer kunskap om risker vad gäller kramp oså här, samt att tråden är mer aktiv.

Får be mod om ursäkt om jag trampar någon på tårna eller gör det här helt fel.

Funderar på att "boosta" denna (Isopropylphenidate) med lyrica för lite fokus och få bort den där LILLA ångesten jag drog på mig efter en dos för nån timme sedan. Vad tror ni? Min lyricatolerans är nog ganska nära noll (åt 900mg senast i tisdags). Eller är det big NO med tanke kramprisken? Har f.ö aldrig tidigare haft kramp o då på rätt höga doser av både tramadol och tjack.

300-450mg Lyrica kanske vore något? Ingen aning om hur mycket ISO jag har i mig men säkert 200mg+ och lär bli mer under kvällen om jag får bukt med den irriterande lilla ångesten som ligger o gror. Igår tog jag klonazolam för att slippa den, men de verkar vara slut nu

EDIT: Internet slutade funkade en sväng så jag orkade inte vänta på svar (vilket jag säkert inte ens får) så jag slängde i mig 300mg.
Citera
2015-04-19, 21:15
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Saxad ifrån denna (FB) Isopropylphenidate - Ny stimulant besläktad med Etyl/Metylfenidat Då folk i allmänhet säkert har mer kunskap om risker vad gäller kramp oså här, samt att tråden är mer aktiv.

Funderar på att "boosta" denna (Isopropylphenidate) med lyrica för lite fokus och få bort den där LILLA ångesten jag drog på mig efter en dos för nån timme sedan. Vad tror ni? Min lyricatolerans är nog ganska nära noll (åt 900mg senast i tisdags). Eller är det big NO med tanke kramprisken? Har f.ö aldrig tidigare haft kramp o då på rätt höga doser av både tramadol och tjack.

300-450mg Lyrica kanske vore något? Ingen aning om hur mycket ISO jag har i mig men säkert 200mg+ och lär bli mer under kvällen om jag får bukt med den irriterande lilla ångesten som ligger o gror. Igår tog jag klonazolam för att slippa den, men de verkar vara slut nu

EDIT: Internet slutade funkade en sväng så jag orkade inte vänta på svar (vilket jag säkert inte ens får) så jag slängde i mig 300mg.

haha du är så fjuttad att du inte orkar vänta 4 minuter på ett svar hahaha

jag skulle säga att du bör va försiktig om du blandar dessa två men att det förmodligen inte är så farligt om du blandar lågt som du verkar gjort med 300mg..
Citera
2015-04-19, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99

Boosta lär det nog inte göra, och du bör nog inte ta mer lyrica än så tillsammans med ISO. Hade själv sparat lyrican till när det dalar och på eventuell ångest/annat dagen efter.
Citera
2015-04-20, 00:02
Medlem
Blev drygt 480mg lyrica och ett par snortar till. ångesten försvann men nu är det nästan psykedeliskt här. Plantorna i fönstren rör sig o stirrar jag på en vägg eller så så flyter hela väggen ihop med mönstren o allt möjligt jävla skit. Vafan har jag köpt egentligen? Hungrig är jag med men svårt att äta
Citera
2015-04-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Någon här som har någon koll på gaba-a recpetorn som tex. Lyrica integrerar på ? Jag har missbrukat benso/lyrica förut tar jag säg lyrica 600mg så får jag i princip at symptom i en vecka någon som har någon aning? händer inte om jag tar tex. Imovane men just lyrica. Det bör nog ha att göra med att jag missbrukade lyran förut.

Någorlunda, ja. Hurså?

Du säger ingenting om hur länge du ätit Lyrica, vilket spelar en avgörande roll i hur din kropp reagerar vid utsättningssymptonen. Och om du växlar från ett beroende rakt in i ett annat, så är det troligen inte Lyrican du lider av, utan helt enkelt den substansen du senast missbrukat.

__________________________________________________ _______________
Tar det igen för alla:

Vad?
Lyrica funkar med: 1. Kaffe & 2. Cannabis. Allt annat dödar effekten. Lyrica är som en vag kombination av kokain, cannabis, morfin & benzo - det finns ingen anledning att mass/blandmissbruka med något annat. Sluta va en dum torsk (säger inte till dig ImovaneKungen, utan rent generellt).

Hur?
En dos, tom mage & hel kapsel (inget snort/skjut/rövpumpande). För det där extra kittlet kan du en halvtimme senare ta en kopp kaffe, eller joint - beroende på vem du är. Vill du ha ett kraftigt rus, se till att bara äta det varannan dag; 6-900mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in