Citat:
Ursprungligen postat av
Tigerskott
Helt sjukt med tanke på att det var väl en smugglad 6" bomb som hanterades väldigt felaktigt som låg bakom dom tragiska dödsfallen?
Ingen aning om det, men här förbjöds ju större raketer med argumentet att nån MSB-tomte tagit en raket, satt på en fucking lina med destination i ett stycke griskött som grund för "dom är livsfarliga". Sätt någons ansikte framför en 2" och se vad fan som händer liksom. Det är lika representatabelt som deras JÄVLA jämförelse med större raketer...
Införa någon form av "körkort" skulle kunna fungera, jag menar.. Köra bil är JÄVLIGT livsfarligt om någon är i vägen - och det är SAMMA sak med fyrverkerier. Men båda är väldigt harmlösa om man gör som man ska enligt instruktioner. Jag vill även gå så långt att säga att fyrverkerier är mindre harmlösa eftersom dom skjuts uppåt, oftast i trädgårdar och att någon skulle springa in och lägga sig raklång över ett bombrör som är tejpat kring en pinne som är nedstucken i marken är i min värld jävligt otroligt troligt...
Det blir farligt först när man missköter dom, vilket lätt skulle kunna regleras. Men ändå förbjuds fyrverkerier kontinuerligt. Men bilar, som dessutom ger mer negativ påverkan på miljön, är helt lagiga. Seems legit...
Nice Harry!