Citat:
Jag tror inte jag har möjlighet att styra upp en likadan tipstävling igen. Formatet är lite knepigt i och med att rundorna ligger så tätt inpå varandra. Under VM hade jag väldigt mycket ledig tid och kunde konstant vara aktiv och uppdatera. Dessutom krävs det att alla som deltar håller koll på och tar sig tiden att tippa under de små "fönstren" där man kan tippa. Jag upplevde att många inte riktigt hann med och det är ju inte riktigt tanken...Jag skulle personligen föredra något tips som lämnas in helt och hållet innan turneringen börjar så att man kan fokusera och njuta till 100% av snookern därefter. Jag håller med om att det inte låter lika spännande, och i sådana fall kan vi nog slopa det där med vinstmarginalen. Men något kanske går att fixa? Bara mina tankar...
_____
Det blir final mellan Robertson och Allen i CoC idag. Med tanke på hur semifinalerna blev så var det rätt väntat. Såg lite av semin mellan Allen och Kyren Wilson. En del bedrövliga missar av Wilson som inte får förekomma om han vill konkurrera i alla turneringar och klättra på rankingen.
Anmärkningsvärt från turneringen är att de unga kineserna ifrån lag-VM slog ut Smurfen och Bingo i första rundan och att Wilson slog ut Trump.
Selby måste vara under isen eller något. Han har förlorat och slagits ut av Jamie Jones, Ken Doherty, Scott Donaldson, Mark Williams, Ryan Day och Maguire. Är egentligen bara i International Championship som han spelat bra där han spelade semi mot Higgins. Tydligen lämnade han WO i Shanghai Masters pga dödsfall i familjen, det kan ju mycket väl spela in.