2015-11-17, 22:42
  #3073
Medlem
Kombinations avatar
Lite offtopic kanske, men märkta ett det finns nya drivrutiner att hämta för AMDs grafikkort, släppta med fokus på bl.a. Fallout.
Citera
2015-11-17, 22:44
  #3074
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Antar att det skiljer från de olika svårighetsgraderna för jag kan inte känna igen era problem med ammo, stimpaks och caps. När jag klarade spelet på medium hade jag runt 5000 ammo till alla kalibers, 35000 caps och 380 stycken stimpaks. I början fick jag slut på bobby pins en hel del men även där slutade jag med 500 stycken eller nåt.
Survival och har ~120 stimpacks och gott om ammunition men måste rotera vapen.


Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Vilken svårigshetsgrad spelar ni på?
Survival och det skulle gjorts mycket svårare.
Citera
2015-11-17, 22:49
  #3075
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Bara tar längre tid att döda? När jag ökade från hard till survival så dog jag på 3 skott från en vanlig pissig laserpistol, på hard tål jag normalt flertalet fler skott än så.

Det kanske var något speciellt med den vanliga raider fienden iofs, men den hade bara en vanlig laserpistol på sig.
Förlåt, du har rätt. I survival utan mods gör spelaren hälften så mycket skada, och fienderna gör dubbelt så mycket skada. Det ändrar dock inte det faktum att fienderna är mycket mer tåliga, vilket visserligen gör spelet svårare, men jag tycker att det förstör inlevelsen totalt när man skjuter en vanlig människa 3-6 gånger i huvudet utan att de dör.
Citera
2015-11-17, 22:51
  #3076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Navigera till C:\Users\USER\Documents\my games\Fallout4 och öppna upp Fallout4.ini och Fallout4Prefs.ini i valfri textbehandlare (se till att de inte är "Read Only", annars går det inte att göra några ändringar). Leta upp iPresentInterval=1 under [Display] i vardera ini-fil, och byt ut ettan mot en nolla. Spara och stäng ner filerna, ställ in de till "Read Only" igen så att inte ändringarna återställs, och starta upp spelet. Denna ändring inaktiverar V-Sync så att spelet kan flyta på i högre FPS.

Eftersom spelet börjar strula om man uppnår för hög FPS rekommenderar jag ett tredjepartsprogram för att begränsa din FPS i spelet. Personligen använder jag Nvidia Inspector, vilket fungerar utmärkt. Det kräver dock att du har ett Nvidia-kort i datorn.

Alla aktuella .ini-ändringar har jag gjort, men de där omotiverade FPS-droppen kvarstår. Att uncappa FPS:en, och sedan cappa den via Nvidias kontrollpanel löser ju en del av problemet. Att köra Windowed - Borderless-läge fixar microstutter, men det flyter fortfarande inte hundra. Det är dock så bra som det kommer bli tills dess att en patch kommer ut. Den absolut största kicken i framerate fick jag av att dra ner Shadow Quality eftersom värdet mellan "high" och "medium" är bisarrt högt och kostar rutor - för den som undrar.
Citera
2015-11-17, 22:52
  #3077
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Nej jag vill inte ha några jävla settlers i "min by". Fan att man ska behöva bli borgmästare och ta hand om varenda fredlig campingplats man stöter på, vad är det för realism egentligen

/En onödigt arg man
Alla settlements har en rekryteringsantenn som lockar till sig nya settlers. Om du stänger av den kommer det inga fler. Sedan kan du skicka iväg de som redan bor i byn till andra ställen.
Citera
2015-11-17, 23:03
  #3078
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Du missade det han skrev eller? i VATS så ser du vart en fiende tar mest skada, är det i huvudet, lilltån högerpungkula eller vart finns det "weakspots"

Ska man inte dela in fienderna i mindre gruppen än så du gör så kan man ju likagärna säga att "jaa det är bara o skjuta ihjäl dom så dör dom, behövs ingen perk för det"

Jag läste vad han skrev, och det där att man ser liv och vart skotten gör mest ont behövs ingen perk till. Perken awareness gör att man ser hur mycket armor de har, inget mer. Det finns 4 typer av armor, rad, energy, ballistic och osäker på den sista, pulse eller explosive kanske? Men oavsett om du har perken eller inte så kommer du alltid göra mest skada på deras weakspot och den hittar du genom att scrolla och bara kolla skadan. Jag gissar på att perken en gång i tiden var mer användbar än den är nu och föredragit att de gjort om den helt och gjort så att den markerar fiender som skjuter på en eller liknande. Låt dig inte luras, systemet varken genomtänkt och är inte djupare än så, perken är värdelös.

Sidospår: Egentligen behöver man bara veta att fiender tar olika skada, och utgå från det. Ungefär såhär: Människar tar mer skada av rad, djur tar ca 70% skada av rad, super mutants tar ca 50%, ghouls blir helade av rad, etc. Det finns ett unikt radvapen(en gamma gun) som gör 50% extra skada på ghouls men istället healar vapnet ghouls, det har aldrig funnits radvapen förr heller så det är märkligt att de lagt in ett trasigt unikt vapen.

Här står det lite vad vapnen är bra för: http://fallout.wikia.com/wiki/Damage

Rank 1: To defeat your enemies, know their weaknesses!
You can view a target's specific damage resistances in V.A.T.S. (Requires: PER 3)
__________________
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-17 kl. 23:43. Anledning: många edits, trött efter all tid i FO4!
Citera
2015-11-17, 23:25
  #3079
Medlem
Kleops avatar
Jag gick omkring lite i Boston för att ta reda på vilka ställen som fick mig att lagga som mest. Visade sig att jag får ~30 fps när jag stirrar in i en stenmur och 60 fps när jag slåss mot flera banditer i kraftigt solljus.
Givetvis droppade fps:en på andra, mindre konstiga ställen också men jag jämförde de ställena med andra områden som torde vara minst lika krävande, men där fick jag 60 fps.
Jag har ett 970 + fx-8350 och hoppas som ovanstående att Bethesda snart kommer ut med ett patch som fixar dessa konstiga fps-drops.
Citera
2015-11-17, 23:26
  #3080
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Jag gick omkring lite i Boston för att ta reda på vilka ställen som fick mig att lagga som mest. Visade sig att jag får ~30 fps när jag stirrar in i en stenmur och 60 fps när jag slåss mot flera banditer i kraftigt solljus.
Givetvis droppade fps:en på andra, mindre konstiga ställen också men jag jämförde de ställena med andra områden som torde vara minst lika krävande, men där fick jag 60 fps.
Jag har ett 970 + fx-8350.
Boston är horribelt, speciellt när det regnar. Synd att så mycket quest verkar vara runt det området.
Citera
2015-11-18, 00:00
  #3081
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Boston är horribelt, speciellt när det regnar. Synd att så mycket quest verkar vara runt det området.
Håller med, tycker det är riktigt tråkigt att spelet har quests i staden som spelet utspelar sig i.
Citera
2015-11-18, 00:18
  #3082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Kan utveckla med en bild.
Om du har en water purifier så tas inte purified water från inventoriet heller.

Stort tack!
Citera
2015-11-18, 00:29
  #3083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Boston är horribelt, speciellt när det regnar. Synd att så mycket quest verkar vara runt det området.

Verkar va regel nr 1.....ha inte en processor från amd . blir säkert bättre efter några patchar...både spelet och moderkort och grafikkort...alla verkar ha problem
Citera
2015-11-18, 01:02
  #3084
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Jag gick omkring lite i Boston för att ta reda på vilka ställen som fick mig att lagga som mest. Visade sig att jag får ~30 fps när jag stirrar in i en stenmur och 60 fps när jag slåss mot flera banditer i kraftigt solljus.
Givetvis droppade fps:en på andra, mindre konstiga ställen också men jag jämförde de ställena med andra områden som torde vara minst lika krävande, men där fick jag 60 fps.
Jag har ett 970 + fx-8350 och hoppas som ovanstående att Bethesda snart kommer ut med ett patch som fixar dessa konstiga fps-drops.
Lattjo, får knappt fps drop alls och när jag får det är ofta utomhus högt upp...kör mediuminställningar med amd 7950 så inget monsterkort direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in