Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror Fazer
Är det värt att bara bygga det man får någon nytta av? Har sett att folk snackar som stationer som samlar scrap och skit åt en.
Kan man liksom pissa på folks lycka och välmående och ändå bara bygga det lilla man drar nytta av, eller kommer det bovar och banditer för att panga sönder allt för mig sen?
Helt klart, bygg inte för mycket bara om du inte vill ha det enormt. Det krävs inte så mycket för att få ut det mesta, men du lär nog fastna i 15-20h innan du har en okej bas iaf. De 2 "färdiga"/prefab trähusen som finns kan du bygga med det du får, så använd de som insperation. Ja de finns ett föremål som heter "scraping station" eller liknande under misc, den säger att man får mer scrap under tooltip men jag vet inte exakt hur den fungerar. Jag har aldrig haft problem med happiness, bara placera ut saker och assigna så blir settlers automatiskt glada.
Jag har bara blivit raidad en gång och då dödades alla mina settlers men det kom nya efter 1-2 dygn ingame time.
Du får ju lite "osynliga" perks som är ganska bra, bla gratis purified water om du byggt en water purifier, sen tror jag det finns ett elverk som man kan använda för att få fusion cells eller liknande. Vi får inte glömma att du får väldigt mycket XP av att bygga med och bästa av allt, tillverka adhesive vid en cooking fire.