2015-11-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Nej jag vill inte ha några jävla settlers i "min by". Fan att man ska behöva bli borgmästare och ta hand om varenda fredlig campingplats man stöter på, vad är det för realism egentligen

/En onödigt arg man

Men skit i det då bara, man måste inte. och du gör inga grova pengar (kapsyler) på och göra settlements. Det är bara en feature om man vill.

Du kan fortfarande samla resurser i workbenchen på sancuary.
Senast redigerad av beron 2015-11-17 kl. 21:24.
Citera
2015-11-17, 21:23
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Är det värt att bara bygga det man får någon nytta av? Har sett att folk snackar som stationer som samlar scrap och skit åt en.

Kan man liksom pissa på folks lycka och välmående och ändå bara bygga det lilla man drar nytta av, eller kommer det bovar och banditer för att panga sönder allt för mig sen?
Helt klart, bygg inte för mycket bara om du inte vill ha det enormt. Det krävs inte så mycket för att få ut det mesta, men du lär nog fastna i 15-20h innan du har en okej bas iaf. De 2 "färdiga"/prefab trähusen som finns kan du bygga med det du får, så använd de som insperation. Ja de finns ett föremål som heter "scraping station" eller liknande under misc, den säger att man får mer scrap under tooltip men jag vet inte exakt hur den fungerar. Jag har aldrig haft problem med happiness, bara placera ut saker och assigna så blir settlers automatiskt glada.

Jag har bara blivit raidad en gång och då dödades alla mina settlers men det kom nya efter 1-2 dygn ingame time.

Du får ju lite "osynliga" perks som är ganska bra, bla gratis purified water om du byggt en water purifier, sen tror jag det finns ett elverk som man kan använda för att få fusion cells eller liknande. Vi får inte glömma att du får väldigt mycket XP av att bygga med och bästa av allt, tillverka adhesive vid en cooking fire.
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-17 kl. 21:33.
Citera
2015-11-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
tillverka adhesive vid en cooking fire.

Kan du utveckla
Citera
2015-11-17, 21:31
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Kan du utveckla
Kan utveckla med en bild.
Om du har en water purifier så tas inte purified water från inventoriet heller.
Citera
2015-11-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Awareness var namnet på perken.

"To defeat your enemies, know their weaknesses! You can view a target's specific damage resistances in V.A.T.S."

Ser som sagt ingenting i V.A.T.S, något jag måste aktivera?

När du targetat en fiende och cyclar mellan där du kan träffa så ser du hur mycket liv ett skott tar bort (på fiendens health bar) T.ex har du target på huvudet försvinner kanske 50% HP medan om du har target på left arm bara 25%
Så fattar jag iaf det..
Citera
2015-11-17, 21:35
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
När du targetat en fiende och cyclar mellan där du kan träffa så ser du hur mycket liv ett skott tar bort (på fiendens health bar) T.ex har du target på huvudet försvinner kanske 50% HP medan om du har target på left arm bara 25%
Så fattar jag iaf det..
Man ser vilka defence de har, armor, rad och energy. Rätt värdelös perk i de flesta fall för rad är bara bra på människor(det healar ghouls bla), pure damage är det bästa på det mesta förutom high armored, och energy är det bästa på synth och robotar. Behövs ingen perk för att förstå det.
Citera
2015-11-17, 21:36
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag spelar Survival via mod, där alla gör dubbel skada mot varandra. Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är roligt att spela på högre svårighetsgrad där enda skillnaden är att fienderna tar längre tid att döda.

Metro 2033 är ett spel som satte huvudet på spiken vad gäller svårighetsgrader.

Bara tar längre tid att döda? När jag ökade från hard till survival så dog jag på 3 skott från en vanlig pissig laserpistol, på hard tål jag normalt flertalet fler skott än så.

Det kanske var något speciellt med den vanliga raider fienden iofs, men den hade bara en vanlig laserpistol på sig.
Citera
2015-11-17, 21:43
Medlem
Citat:
Oacceptabelt..JAPP ...jag sitter på ett 780 och går aldrig under 60 på ultra@1080p

Du ser - optimeringen är helt skev. Ett 980 som inte klarar sextio fps oavsett hur mycket du tummar på kvalitén...

Det där kommer lösa sig, men det är en dryg väntan. Kikar man runt på forumen verkar det inte riktigt finnas något samband mellan de som lider av FPS-drop. Det finns ju betydligt mycket sämre kort än 780 som fortfarande kan köra det med full kräm i 1080 utan att dippa ner under 60.
Citera
2015-11-17, 21:49
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Kan du utveckla

Tato, mutfruit, corn och purified water = vegetable starch = 5 adhesive.

Så nu kan du modda vapen lite mer fritt och testa olika builds /spelstilgar utan att ha ångest över att en mod kostar halva ihopsamlade adhesive förrådet.
Citera
2015-11-17, 21:53
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Man ser vilka defence de har, armor, rad och energy. Rätt värdelös perk i de flesta fall för rad är bara bra på människor(det healar ghouls bla), pure damage är det bästa på det mesta förutom high armored, och energy är det bästa på synth och robotar. Behövs ingen perk för att förstå det.

Du missade det han skrev eller? i VATS så ser du vart en fiende tar mest skada, är det i huvudet, lilltån högerpungkula eller vart finns det "weakspots"

Ska man inte dela in fienderna i mindre gruppen än så du gör så kan man ju likagärna säga att "jaa det är bara o skjuta ihjäl dom så dör dom, behövs ingen perk för det"

Citera
2015-11-17, 22:34
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
GTX 970 här och den dippar ner ditåt också. Gör dessutom ingen skillnad ifall jag drar ner så inåt helvete på texturer och godrays. Provade att sänka upplösningen mest för att se skillnaden, från 1080 till 900 - fick lägre fps... ?

Väntar på patch från Bethesda nu. Det, eller en riktigt omfattande mod som inte bara fixar .ini-filerna för de har jag pillat runt i löjligt mycket nu.
Navigera till C:\Users\USER\Documents\my games\Fallout4 och öppna upp Fallout4.ini och Fallout4Prefs.ini i valfri textbehandlare (se till att de inte är "Read Only", annars går det inte att göra några ändringar). Leta upp iPresentInterval=1 under [Display] i vardera ini-fil, och byt ut ettan mot en nolla. Spara och stäng ner filerna, ställ in de till "Read Only" igen så att inte ändringarna återställs, och starta upp spelet. Denna ändring inaktiverar V-Sync så att spelet kan flyta på i högre FPS.

Eftersom spelet börjar strula om man uppnår för hög FPS rekommenderar jag ett tredjepartsprogram för att begränsa din FPS i spelet. Personligen använder jag Nvidia Inspector, vilket fungerar utmärkt. Det kräver dock att du har ett Nvidia-kort i datorn.
Citera
2015-11-17, 22:36
Medlem
Fan, nån måste komma med en menymodd snart. Consol-fuskade till mig bärkraft för att jag inte orkar gå genom mina vapen en gång var femte minut.
Tror jag kommer ha svårt att gå tillbaka till vanlig bärkraft nu även om det kommer en vettig meny, men hoppas. Slippery slope det där med att fuska lite grann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in