Citat:
Ursprungligen postat av
StarOnEarth
Tycker inte spelet är så bra, är ganska besviken att jag pröjsade drygt 500 för detta. Har ingen orka eller lust att sätta mig in i craftingsystemet, ärligt talat, ska jag behöva lägga 10 timmar bara på att samla resurser så jag kan modda mitt vapen lite grann? Det är väl för fan inget deltidsjobb att spela datorspel.
Har dessutom konstant slut på ammo till vapnen, de är också riktigt tråkiga att använda. Combat-systemet känns uselt, svårt att se vad man skjuter på när man använder vapnen, VATS är obrukbart då man dör innan man ens hinner avlossa skott. Finns inget sätt att ta skydd heller.
Companion AIn är det mest bedrövliga jag har upplevt i ett modernt spel. Tar 10 sekunder innan ain uppfattar vad man har beordrat, och hälften av gångerna ignoreras ordern.
Sen är hela UIn uppbyggd som om man spelade på en fucking xbox.
Craftingsystemet är väl där för att det är ett rpg-spel och inte fps-spel. Sedan tycker jag inte det är så svårt.
Ang ammo så tycker jag att jag har överflöd av vissa då man har använt sitt favoritbössa för mycket. Man får rotera lite bland bössorna.
Ang AI companion så håller jag med att den är helt retard så då skiter man i att ha med någon. Mest i vägen imo.
Ang UIn så har jag inga problem med den. Kändes konstigt i början och det märks att den är anpassad för konsol. Men vi får hoppas på mods.
I övrigt så är det ett bra spel som har givit mig 30 timmar av underhållning.