2015-11-17, 19:54
  #3049
Medlem
Vanskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Spelat 47 timmar nu, inte klar med nån questline. Börjat tröttna ur redan
Känns som att spelet går ut på och samla köksfläktar etc till uppgraderingar mer än försöka överleva.

Samma fiender överallt fast med olika level, dålig variation.
Perks som tex "gör 20% mer skada" ,"smyg bättre" etc märker man ingen skillnad på.

Aja hoppas suget kommer tillbaka snart.

Ett tips kan jag komma med iaf till er som kör 144hz skärmar. Ställ ner skärmen till 120hz (ingen märkbar skillnad) så försvinner dom flesta buggar, gjorde det för mig iaf.

Jag kände detsamma efter ett tag när jag bara gick omkring och farmade olika items så jag sket i det och drog några quests istället. Dagen efter var suget tillbaka och jag explorade lite delar jag inte hade besökt än samt fortsatte med story questet. Har dock inte tröttnat på riktigt än och lär inte göra det på ett bra tag
Citera
2015-11-17, 20:15
  #3050
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tycker inte spelet är så bra, är ganska besviken att jag pröjsade drygt 500 för detta. Har ingen orka eller lust att sätta mig in i craftingsystemet, ärligt talat, ska jag behöva lägga 10 timmar bara på att samla resurser så jag kan modda mitt vapen lite grann? Det är väl för fan inget deltidsjobb att spela datorspel.

Har dessutom konstant slut på ammo till vapnen, de är också riktigt tråkiga att använda. Combat-systemet känns uselt, svårt att se vad man skjuter på när man använder vapnen, VATS är obrukbart då man dör innan man ens hinner avlossa skott. Finns inget sätt att ta skydd heller.

Companion AIn är det mest bedrövliga jag har upplevt i ett modernt spel. Tar 10 sekunder innan ain uppfattar vad man har beordrat, och hälften av gångerna ignoreras ordern.

Sen är hela UIn uppbyggd som om man spelade på en fucking xbox.

Craftingsystemet är väl där för att det är ett rpg-spel och inte fps-spel. Sedan tycker jag inte det är så svårt.

Ang ammo så tycker jag att jag har överflöd av vissa då man har använt sitt favoritbössa för mycket. Man får rotera lite bland bössorna.

Ang AI companion så håller jag med att den är helt retard så då skiter man i att ha med någon. Mest i vägen imo.

Ang UIn så har jag inga problem med den. Kändes konstigt i början och det märks att den är anpassad för konsol. Men vi får hoppas på mods.

I övrigt så är det ett bra spel som har givit mig 30 timmar av underhållning.
Citera
2015-11-17, 20:30
  #3051
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Kolla om ini-filen är skrivskyddad.
(C:\Users\-ditt användarnamn-\Documents\My Games\Fallout4 borde det vara)
Fallout4.ini

Är den inte det, testa ta bort den och sen starta Fallout 4-launchern (Fallout4Launcher.exe i spelmappen)
Still
Citera
2015-11-17, 20:42
  #3052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Bara jag som har problem med fpsen? Sitter på ett gtx 980 men ibland går det ner på 33 fps. Oacceptabelt!!

GTX 970 här och den dippar ner ditåt också. Gör dessutom ingen skillnad ifall jag drar ner så inåt helvete på texturer och godrays. Provade att sänka upplösningen mest för att se skillnaden, från 1080 till 900 - fick lägre fps... ?

Väntar på patch från Bethesda nu. Det, eller en riktigt omfattande mod som inte bara fixar .ini-filerna för de har jag pillat runt i löjligt mycket nu.
Citera
2015-11-17, 20:51
  #3053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Bara jag som har problem med fpsen? Sitter på ett gtx 980 men ibland går det ner på 33 fps. Oacceptabelt!!

Hur mäter man fps?
Citera
2015-11-17, 20:52
  #3054
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Spelat 47 timmar nu, inte klar med nån questline. Börjat tröttna ur redan
Känns som att spelet går ut på och samla köksfläktar etc till uppgraderingar mer än försöka överleva.

Samma fiender överallt fast med olika level, dålig variation.
Perks som tex "gör 20% mer skada" ,"smyg bättre" etc märker man ingen skillnad på.

Aja hoppas suget kommer tillbaka snart.

Ett tips kan jag komma med iaf till er som kör 144hz skärmar. Ställ ner skärmen till 120hz (ingen märkbar skillnad) så försvinner dom flesta buggar, gjorde det för mig iaf.

Jo men hur många spel håller i 47h? Tycker det är lite för svårt o segt att samla material. Önskar man kunde tjäna mer pengar på sina settlements. Har butiker men tror inte de genererar inkomst?
Citera
2015-11-17, 21:02
  #3055
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Hur mäter man fps?
Ladda ner Fraps
Citera
2015-11-17, 21:10
  #3056
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
Skit i dom bara. Har en char där jag pillar med det där struntar i det på den andra.

Är det värt att bara bygga det man får någon nytta av? Har sett att folk snackar som stationer som samlar scrap och skit åt en.

Kan man liksom pissa på folks lycka och välmående och ändå bara bygga det lilla man drar nytta av, eller kommer det bovar och banditer för att panga sönder allt för mig sen?
Citera
2015-11-17, 21:10
  #3057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Jo men hur många spel håller i 47h? Tycker det är lite för svårt o segt att samla material. Önskar man kunde tjäna mer pengar på sina settlements. Har butiker men tror inte de genererar inkomst?

Plocka på dig all junk och transfer det till en och samma workbench (beroende på perks) så finns det tillgängligt när du uppgraderar vapen och armor. Efter ett tag så lär man sig att tex duct tape och fläktar och zippotändare etc är ovärderliga (hehe).
__________________
Senast redigerad av beron 2015-11-17 kl. 21:16.
Citera
2015-11-17, 21:12
  #3058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Är det värt att bara bygga det man får någon nytta av? Har sett att folk snackar som stationer som samlar scrap och skit åt en.

Kan man liksom pissa på folks lycka och välmående och ändå bara bygga det lilla man drar nytta av, eller kommer det bovar och banditer för att panga sönder allt för mig sen?

Om du väl börjar bygga kommer du fastna i byggarhelvetet och spendera minst en dag, så oroa dig inte för det.

Tänk på att maximalt antal settlers är 10 + din charmstat så bygg inte för mycket sängar.
__________________
Senast redigerad av beron 2015-11-17 kl. 21:15.
Citera
2015-11-17, 21:18
  #3059
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Om du väl börjar bygga kommer du fastna i byggarhelvetet och spendera minst en dag, så oroa dig inte för det.

Tänk på att maximalt antal settlers är 10 + din charmstat så bygg inte för mycket sängar.

Nej jag vill inte ha några jävla settlers i "min by". Fan att man ska behöva bli borgmästare och ta hand om varenda fredlig campingplats man stöter på, vad är det för realism egentligen

/En onödigt arg man
Citera
2015-11-17, 21:20
  #3060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Bara jag som har problem med fpsen? Sitter på ett gtx 980 men ibland går det ner på 33 fps. Oacceptabelt!!

Oacceptabelt..JAPP ...jag sitter på ett 780 och går aldrig under 60 på ultra@1080p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in