Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Jag var inne på samma linje i ett tidigare inlägg.
Men, med vilken trovärdighet kommer NB att kunna lägga fram ett annorlunda händelseförlopp?
Jag tror att han kommer att ändra sig och till en viss del erkänna och "designa" sitt story att bättre passa den tekniska bevisningen....allt med förhoppningen att komma undan en livstidsdom.
Frågan är bara hur mycket tilltro Hovrätten kommer att ha till hans eventuella ändring? Inte mycket är mitt tips.
Mitt fetade: Det enda som kan få honom att lätta på trycket är nog att Gud eller liknande uppenbarar sig i hans liv men även det är utsiktslöst, han kommer leva i förnekelse hela sitt liv.
Sen kan han dribbla ihop vilken historia som helst för HovR har en mycket bra FUP som underlag vilket där framgår med önskvärd tydlighet att det är mord med särskild hänsynslöshet.
Man lyssnar av inspelade vittnen från TR, hör den tilltalade och förkunnar samma dom.
Inte ens stjärnadvokaten Tomas Olsson kan få till en mildare dom även om han är erkänt duktig.
Sen hade givetvis inte advokat IR en särskilt lätt uppgift med en klient som har fingrarna i syltburken å det grövsta och säger samtidigt, "jag har aldrig någonsin sett eller träffat flickan".
Lite märklig slutplädering av IR som inte alls gick hem utan blev bara sämre för totalen.