2015-11-16, 22:22
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Sitter här och river mig i hårbotten... Har två val...

Vad gjorde ni? Hur tänkte ni? Vad kände ni?

Citera
2015-11-16, 22:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Det du kan göra är att bygga en klocka, som då samlar alla settlers när du ringer i den, gör det lite lättare att hitta några som inte har tilldelats en uppgift.
Får testa det.
Citera
2015-11-16, 22:59
Medlem
Är i lvl 16 nu. Upplever nästan att det finns för mycket att göra, vet inte riktigt vilka quest jag bör göra. Har gjort lite sidequest med Brotherhood Of Steel och Minutemen. Har kanske gjort 5-6 main quest.
Bör man göra side quest först innan main story eller tvärt om? Vill inte känna att spelet blir ointressant efter man är klar med storyn.
Citera
2015-11-16, 23:08
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
lvl 26 och typ 30 timmar in i spelet. Haha. Snacka om att det finns mycket saker att göra och utforska!

Just ja, kanske ska dra mig till diamond city`?

Blev överväldigad igår när jag dök upp i goddneighbour och varenda kotte hade nått intressant att säga och/eller uppdrag att ge mig.

Har du träffat Kent i Goodneighbor? I alla fall än så länge är han min absoluta favorit i spelet.
Citera
2015-11-17, 00:17
Medlem
Holgersons avatar
När man bashar (slår) fienden med sitt vapen, går detta under melee attack eller punching attack? Bör rimligtvis vara melee (och således perken big leagues jag är ute efter) men är lite osäker.

EDIT:
Aj då. Såg nu att det ju faktiskt finns en perk som heter basher. Och den är tillgängligt vid strength level 8... där sket det sig.
Senast redigerad av Holgerson 2015-11-17 kl. 00:20.
Citera
2015-11-17, 00:56
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoZlatan
Är i lvl 16 nu. Upplever nästan att det finns för mycket att göra, vet inte riktigt vilka quest jag bör göra. Har gjort lite sidequest med Brotherhood Of Steel och Minutemen. Har kanske gjort 5-6 main quest.
Bör man göra side quest först innan main story eller tvärt om? Vill inte känna att spelet blir ointressant efter man är klar med storyn.

Jag känner också att det nästan finns för mycket o göra. Jag brukar växla mellan att köra side-quests och main storyn. Musiken är förresten riktigt bra i spelet.
Citera
2015-11-17, 01:05
Medlem
Farbror Fazers avatar
Har spelat i drygt 12h nu, är level 11 eller något. Måste man bry sig om hur glada folk är i de olika settlements som finns? Borde man?

Känner mig jävligt osugen på att börja bygga baser och grejer, hur stor del av spelet är det? Har fan inte tid med att se efter om någon annan jävel är hungrig eller glad
Citera
2015-11-17, 01:06
Medlem
En liten förvarning till er som frågar vad för quest ni ska göra. Jag skulle rekommendera att ta det lite lugnt med mainstoryn, rätt vad det är står ni där och main-questen är över. Personligen ångrar jag lite att jag körde på så hårt med main-questen.

Ibland kommer det upp en grön Pip-Boy gubbe på skärmen och gör något skumt och irriterande ljud, vad fan innebär det?
Citera
2015-11-17, 02:52
Medlem
Tycker inte spelet är så bra, är ganska besviken att jag pröjsade drygt 500 för detta. Har ingen orka eller lust att sätta mig in i craftingsystemet, ärligt talat, ska jag behöva lägga 10 timmar bara på att samla resurser så jag kan modda mitt vapen lite grann? Det är väl för fan inget deltidsjobb att spela datorspel.

Har dessutom konstant slut på ammo till vapnen, de är också riktigt tråkiga att använda. Combat-systemet känns uselt, svårt att se vad man skjuter på när man använder vapnen, VATS är obrukbart då man dör innan man ens hinner avlossa skott. Finns inget sätt att ta skydd heller.

Companion AIn är det mest bedrövliga jag har upplevt i ett modernt spel. Tar 10 sekunder innan ain uppfattar vad man har beordrat, och hälften av gångerna ignoreras ordern.

Sen är hela UIn uppbyggd som om man spelade på en fucking xbox.
Citera
2015-11-17, 03:17
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Håller på och bygger ett staket runt ett settlement nu vilket är lite bökigt och har tagit lång tid. Blir lite glapp i staketet lite här och var. Undrar om det finns något bra sätt att veta att det är tätt så ingen kommer igenom vid ett anfall? Typ om jag själv inte kan klämma in mig kommer inte nån supermutant eller annat miffo kunna komma in heller? Om man bygger staket runt hela skiten utan någon ingång borde ingen komma varken in eller ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Har spelat i drygt 12h nu, är level 11 eller något. Måste man bry sig om hur glada folk är i de olika settlements som finns? Borde man?

Känner mig jävligt osugen på att börja bygga baser och grejer, hur stor del av spelet är det? Har fan inte tid med att se efter om någon annan jävel är hungrig eller glad

Hela den biten är helt frivillig, precis som mycket annat i spelet. Du behöver inte bygga en enda grej i något settlement eller kan du lägga 40 timmar på det.
Citera
2015-11-17, 03:33
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer

Skit i dom bara. Har en char där jag pillar med det där struntar i det på den andra.
Citera
2015-11-17, 04:06
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tycker inte spelet är så bra, är ganska besviken att jag pröjsade drygt 500 för detta. Har ingen orka eller lust att sätta mig in i craftingsystemet, ärligt talat, ska jag behöva lägga 10 timmar bara på att samla resurser så jag kan modda mitt vapen lite grann? Det är väl för fan inget deltidsjobb att spela datorspel.

Har dessutom konstant slut på ammo till vapnen, de är också riktigt tråkiga att använda. Combat-systemet känns uselt, svårt att se vad man skjuter på när man använder vapnen, VATS är obrukbart då man dör innan man ens hinner avlossa skott. Finns inget sätt att ta skydd heller.

Companion AIn är det mest bedrövliga jag har upplevt i ett modernt spel. Tar 10 sekunder innan ain uppfattar vad man har beordrat, och hälften av gångerna ignoreras ordern.

Sen är hela UIn uppbyggd som om man spelade på en fucking xbox.

Delar till crafting plockar iaf jag på mig medan jag questar. Man lär sig efter ett tag vad man får för beståndsdelar av alla items och vad som då är värt att loota (typ allt). Sen är det bara att slänga in all junk i workshoppen så scrappas det automatiskt när man craftar(om du inte visste det).
Sen kan man ju gå till junkshoppen i Diamond City och köpa det man saknar.

Ammo kan man ju också köpa i affärerna. VATS räddar mig ofta, en bra grej jag märkt är att gå in i VATS när måste ladda om så att man laddar om i VATS eftersom det går snabbare och man tar mindre skada. Skydd kan man ta, är väl bara att ställa sig bakom nåt. Om man siktar in när man står precis vid ett hört så lutar man sig ut.
Senast redigerad av majorapa 2015-11-17 kl. 04:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in