Citat:
Ursprungligen postat av
StarOnEarth
Tycker inte spelet är så bra, är ganska besviken att jag pröjsade drygt 500 för detta. Har ingen orka eller lust att sätta mig in i craftingsystemet, ärligt talat, ska jag behöva lägga 10 timmar bara på att samla resurser så jag kan modda mitt vapen lite grann? Det är väl för fan inget deltidsjobb att spela datorspel.
Har dessutom konstant slut på ammo till vapnen, de är också riktigt tråkiga att använda. Combat-systemet känns uselt, svårt att se vad man skjuter på när man använder vapnen, VATS är obrukbart då man dör innan man ens hinner avlossa skott. Finns inget sätt att ta skydd heller.
Companion AIn är det mest bedrövliga jag har upplevt i ett modernt spel. Tar 10 sekunder innan ain uppfattar vad man har beordrat, och hälften av gångerna ignoreras ordern.
Sen är hela UIn uppbyggd som om man spelade på en fucking xbox.
Delar till crafting plockar iaf jag på mig medan jag questar. Man lär sig efter ett tag vad man får för beståndsdelar av alla items och vad som då är värt att loota (typ allt). Sen är det bara att slänga in all junk i workshoppen så scrappas det automatiskt när man craftar(om du inte visste det).
Sen kan man ju gå till junkshoppen i Diamond City och köpa det man saknar.
Ammo kan man ju också köpa i affärerna. VATS räddar mig ofta, en bra grej jag märkt är att gå in i VATS när måste ladda om så att man laddar om i VATS eftersom det går snabbare och man tar mindre skada. Skydd kan man ta, är väl bara att ställa sig bakom nåt. Om man siktar in när man står precis vid ett hört så lutar man sig ut.