Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-10-29, 12:27
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Det kan pendla upp o ner sådär. Ibland nere på 5dollar sen upp på 5,5 osv sen ner till 4 dollar.

Youtube rensar väl regelbundet bort fejkvisningar från videos? Kanske kan vara någonting sådant?
Citera
2015-10-29, 12:41
Medlem
Jo så är det men vad jag vet så är det inte visningar som ger pengar. Förstår inte hur det kan ha vart uppe på 6.80 $ för 5 dagar sen , sen efter varje dag har det minskat..

Går inte att googla skiten heller
Citera
2015-11-04, 10:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Fältet Google aviseringar (klockikon)
där man får in andras repliker man gjort på kommentarer man gjort i andras klipp,
jag vill ha en fullständig lista, funktionen "tidigare lästa Google+" sträcker sig inte långt nog bak i tiden
Inne i "studio" inloggad på sin profil hittar jag ingenting
Citera
2015-11-16, 12:12
Medlem
Hej!
Någon som vet hur man gör sitt eget videoklipp tillåtet för mobil/surfplatta?
Citera
2015-11-16, 16:31
Medlem
Fjantors avatar
Nån som kan länka gruppen där man söker youtube klipp?
Kommer ej ihåg namnet på den.
Citera
2015-11-16, 18:53
Medlem
mandelbiskviers avatar
Amerikan vill köpa min youtube video.. Är det en bluff?

Har en yt video med 750 000 visningar. Blev förra veckan kontaktad utav en person som utger sig för att vara "Nate Granzow / Manager, Targeted Acquisitions

(323) 932 0960 / Jukin Media, Inc
Los Angeles, CA / New York, NY / London, UK"

Han skriver följande.

"Hey Mandelbiskvier

Hope you had a good weekend. What we do is we acquire the rights to license YouTube videos from the video owners and we pitch the videos to TV shows and we monetize the videos on YouTube to make money from views. You keep ownership of your video and we split all revenue earned 60/40 in your favor from both licensing and monetization. We also go after any copies on YouTube or other viral video sites to ensure the right party is making money from the video. Also, I would offer a $150 advance towards your payments.

Or

I can buy the video from you for $300."

Är detta en bluff?

Om inte , vilken deal tycker du jag ska köra på?

Har svarat och frågat hur utbetalningar skulle fungera och att det inte känns speciellt "Safe" att lämna ut mina kortuppgifter till någon random.

Har någon varit med om något liknande?
Citera
2015-11-16, 18:56
Medlem
Vet inte vad 750 000 visningar kan vara värt men jag hade inte "sålt" den för ~2700kr
Citera
2015-11-16, 18:57
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Har en yt video med 750 000 visningar. Blev förra veckan kontaktad utav en person som utger sig för att vara "Nate Granzow / Manager, Targeted Acquisitions

(323) 932 0960 / Jukin Media, Inc
Los Angeles, CA / New York, NY / London, UK"

Han skriver följande.

"Hey Mandelbiskvier

Hope you had a good weekend. What we do is we acquire the rights to license YouTube videos from the video owners and we pitch the videos to TV shows and we monetize the videos on YouTube to make money from views. You keep ownership of your video and we split all revenue earned 60/40 in your favor from both licensing and monetization. We also go after any copies on YouTube or other viral video sites to ensure the right party is making money from the video. Also, I would offer a $150 advance towards your payments.

Or

I can buy the video from you for $300."

Är detta en bluff?

Om inte , vilken deal tycker du jag ska köra på?

Har svarat och frågat hur utbetalningar skulle fungera och att det inte känns speciellt "Safe" att lämna ut mina kortuppgifter till någon random.

Har någon varit med om något liknande?
Han finns på riktigt i alla fall, men det behöver ju inte betyda någonting:

http://whoisabout.org/Nate-Granzow/100380360718533936689
Citera
2015-11-16, 19:00
Medlem
Cents4s avatar
Vad är det för videoklipp du har och på hur lång tid har du fått dessa 750k views? Har den potential att få ännu fler views tycker jag du ska joina ett youtube nätverk och monetiza den, alternativt adsense om du inte redan gjort det.
Citera
2015-11-16, 19:10
Medlem
A45Bs avatar
Well, det jobbar i alla fall en Nate Granzow på Jukin Media som manager inom Targeted Acquisitions. https://www.jukinmedia.com/our-team#NateGranzow
Citera
2015-11-16, 19:13
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
Vet inte vad 750 000 visningar kan vara värt men jag hade inte "sålt" den för ~2700kr

Nää de tycker inte jag heller känns värt, dock känns ju första dealen om 60% mer intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Han finns på riktigt i alla fall, men det behöver ju inte betyda någonting:

http://whoisabout.org/Nate-Granzow/100380360718533936689
Nää, sant det..

Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vad är det för videoklipp du har och på hur lång tid har du fått dessa 750k views? Har den potential att få ännu fler views tycker jag du ska joina ett youtube nätverk och monetiza den, alternativt adsense om du inte redan gjort det.
Ett klipp där jag och några kompisar tokar oss med en bil. Har tagit kanske 3mån att få ihop 750k , dock planade det ut ganska snabbt!

Han svarade nu följande:

Generally we pay either by check or through PayPal, we can do band transfer if that is preferred by you, but the first two methods are what we prefer.

We have a dashboard that can keep you updated on your video, though it is in beta. For TV shows they generally pay between $100 to $500 and they tend to pay at the end of their season or once the episode airs, so once we get paid by them we will pay you.

For YouTube, they pay out each month, so if your video has reached their $100 threshold once they pay us we pay you. If the amount has not reached YouTube's threshold they roll the money over to the next month and they will keep doing that until the amount accumulates to reach their threshold and then they pay us and we pay you.

Vad tror ni? Är det inte möjligt att dra tillbaka en betalning via paypal o bli scammad på det viset?..
Citera
2015-11-16, 19:13
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A45B
Well, det jobbar i alla fall en Nate Granzow på Jukin Media som manager inom Targeted Acquisitions. https://www.jukinmedia.com/our-team#NateGranzow

Se mitt nya inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in