2015-11-16, 14:55
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Nu drar du iofs alla över en kam och bakar ihop alla som ifrågasätter den officiella versionen till ett och samma gäng, "Ni konspirationsteoretiker".
Samtidigt skiljer du på de som tvivlar på vem som ligger bakom, och de som spekulerar kring om det verkligen skett.
Alltså försöker du med ett långt inlägg idiotförklara alla som ifrågasätter den officiella versionen?
Att ifrågasätta saker är Bra, oavsett hur. Och tokstollar finns det överallt.
Hade jag orkat hade jag gett en teori om vem som ligger bakom, men då det i princip innebär att gå igenom minst 300 år av historia för att se helhetsbilden för en yrvaken, hoppar jag över det.
Jag håller det kort och gott:
-Vem tjänar på händelsen?
...inte IS iaf...
Vad tjänar Frankrike på det?
Citera
2015-11-16, 15:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Säg att de skrek, " vi är sionister, vi gör det här för israel för att ni fransmän stöttar palestina, dessutom varnade bibi er i november att tragiska saker skulle hända frankrike", hur skulle du reagera då?

Då skulle jag tänka - vilka jävla idioter, hoppas polisen kommer och skjuter dem fort som fan!
Jag är varken projude eller prosionist eller antijude eller antisionist. Jag är pro liv och anti illa underbyggda konspirationsteorier och folk som hatar andra bara för att de är judar eller muslimer eller färgade eller kvinnor eller vad du vill...
Citera
2015-11-16, 15:08
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
1 500 kameror inne i lokalen, och allt som har kommit fram från publikhavet, 60 timmar efter händelsen, är 1 stillbild, som man dessutom inte vet om det är crisis actors på bilden som det var under False flag vid Boston Marathon?

Allvarligt?

Här kan du se Crisis Actors och "blod" vid drillen under Boston Marathon:

https://truthandshadows.wordpress.co...taged-carnage/

"Crisis actors"? Några belägg för att sådana finns? Nej, du bara fortsätter att försvara det faktum att din mördarreligion har gjort ännu ett vidrigt terrordåd i guds namn.
Citera
2015-11-16, 15:32
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
"Crisis actors"? Några belägg för att sådana finns? Nej, du bara fortsätter att försvara det faktum att din mördarreligion har gjort ännu ett vidrigt terrordåd i guds namn.
Du missförstår begreppet. En crisis actor är någon som är lik någon annan, i ett annat sammanhang, och måste därför vara samma person. I det här fallet är det främst en tjej med långt brunt hår som hängts ut att vara samma tjej på fyra olika händelser - sen får man ignorera att hon är identifierad som tre helt olika personer (hon i frankrike är inte identifierad ännu).

Vidare kan man enkelt kolla av Salons sammanställning för att få en uppfattning av hur bristfälliga dom här teorierna är http://www.salon.com/2013/01/18/your...piracy_theory/ och bilda sig sin egen uppfattning om hur det här "logiska arbetet med ockhams rakblad etc" ser ut.

Kvar står att det diskuteras nonsens som en rökridå för de större lögnerna även här.
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2015-11-16 kl. 15:36.
Citera
2015-11-16, 15:59
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin

Case closed (ni andra idioter kan fortsätta tro på fantasierna som pumpas i mainstream media)

Konspiratörerna smiter med svansen mellan benen när deras så kallade bevis faller.

När man bräcker deras felaktiga teorier och så kallade bevis så svarar de på olika fula sätt. Men de svarar inte på argumentationen.

Bevisen var lätta att bräcka då de var av ovanligt låg kvalitet. Det visar även konspiratörerna när de smiter som användaren ovan gör.

Jag är dock fortfarande intresserad av argumentationen som gör att konspiratörerna fortfarande håller fast vid sina bräckta "bevis". Men jag misstänker att om jag får svar på detta så är det nog bara något fult?
Citera
2015-11-16, 16:16
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Vad tjänar Frankrike på det?

Bara för att jag tvivlar på ISIS äkthet och dess inblandning i dådet betyder det väl inte per automatik att franska regeringen ligger bakom?
Världen är bra mycket större än så. Eller mindre, beroende på hur man ser på det.
Citera
2015-11-16, 16:22
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
"Qui bono" är flashbacks mest uttjatade fras.

IS har under en längre tid bombats av ett antal länder, däribland Frankrike, och det ligger givetvis i deras intresse att visa att de är kapabla till att slå tillbaka, inte bara på plats i Syrien utan också i det "trygga" Europa. Det syftar både till hämd, skrämsel, och att locka till sig nya rekryter genom att visa sin makt. De vill också så splittring och få europeerna att vända sig mot de muslimer som bor här. Således är terroraktioner i väst givetvis i IS intresse. Sen får det självfallet andra konsekvenser; attackerna mot IS kommer säkert att intensifieras. Då ska man komma ihåg att IS är jihadister som ser martyrdöden som något eftertraktansvärt. Bombningar kan också, om de utförs klumpigt med många civila dödsfall, få folket att sluta upp bakom dem.

Vad menar ni att Frankrike skulle tjäna på det här?

Din bild av IS är verkligen klippt och skuren från Aftonbladet
Om du tänker efter så inser du att IS inte alls tjänar på att försöka ta sitt jihad till europa redan nu, kanske om 10-15 år, men inte nu.
Du tillskriver dem alltså inte intelligensen att de kan räkna ut vad som tjänar dem bäst? Det låter lite rasistiskt tycker jag
Citera
2015-11-16, 16:34
Medlem
Jag kanske överskattar effekten en automatkarbin har i en stadskärna, men jag reagerar på hur lite folk det ändå dog med tanke på hur många jihadisterna var, snabb och effektiv fransk polis (kanske redan visste om det innan?), eller bara värdelösa attentatsmän? Hur svårt ska det vara att spränga sig i en folksamling egentligen, samma bombbyggare som vår svenske Taimour hade?
Citera
2015-11-16, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Ja vad finns det för andra teorier.
Flase flag?
Nytt krig i MENA?
ja tror att det är franskrikes president som iscensatt alltihop för o få själ att starta krig mot is, samma som hände 2001 i usa.
Citera
2015-11-16, 17:40
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
ja tror att det är franskrikes president som iscensatt alltihop för o få själ att starta krig mot is, samma som hände 2001 i usa.

Vad har du för belägg för din tro? Eller tror du bara lite sådär helt apropå? Frankrike behöver ingen motivering för att kriga mot IS. Frankrike med flera länder gör redan det. Visste du inte det?
Citera
2015-11-16, 17:52
Medlem
det har nu kommit upp att en youtube-kanal med namnet "Videos Paris attack exclusively" registrerats dagen innan attacken...

kan sionisterna på forumet kommentera det och den statistiska sannolikheten att prediktera sånt? Tänk alla städer i världen och timingen??
Citera
2015-11-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Din bild av IS är verkligen klippt och skuren från Aftonbladet
Om du tänker efter så inser du att IS inte alls tjänar på att försöka ta sitt jihad till europa redan nu, kanske om 10-15 år, men inte nu.
Du tillskriver dem alltså inte intelligensen att de kan räkna ut vad som tjänar dem bäst? Det låter lite rasistiskt tycker jag

1: Du menar att IS måste tjäna på de val de gör
2: Du antar att din definition av att "tjäna" på det är densamma som IS definition av det

Därmed falierar ditt resonemang om intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in