Citat:
Ursprungligen postat av
Hallowen
Tack för att du postar din konspiration med bara en smailes och utan OT Youtube länkar.
Det är dock svårt att föra en debatt då de troende har så olika uppfattningar om vad som hänt och varför. Det är inga små skillnader och dessutom så ändrar sig vissa troende allt efter som deras teser motbevisas.
Du tror att denna konspiration kan bestå av 5 man och att allt som beskrivs inte är ett gigantiskt skådespel utan att det är döda och skadade. Det ger onekligen dig viss legitimitet jämfört andra sagoberättare.
Men sen tar det stopp ....... Att IS tar på sig skulden inte är ett bevis förstår jag inte, och att du i nästa mening tar det som intäkt för att Judarna ligger bakom. Just den typen av slutledningar är för mig ett mysterium att det sida upp och ned i tråd efter tråd så använder troende den argumentationen.
Jag skulle kunna säga att det inte kan vara Israel som har gjort det så det måste vara Ryssland för att Putin vill flytta fokus från wadas doping anklagelser. Det kan ju jag tro men inte för en sekund skulle jag tro att någon annan skulle uppfatta det som ett argument.
Slutligen presenterar du den vanliga obevisade teorin att Israel styr allt och hela tiden håller på att jävlas med hela världen, förutom Ryssland där Putin ser till att judarna är chanslösa.
Ärligt talat är jag trött på att gå in på Israel, judar och NWO för de som tror det går inte att övertyga de kommer när det passar spela ut detta kortet, gärna inleda den djuplodande analysen med
Som alla vet, eller de som kan se vet eller alla som vaknat vet.
Vem är ISIS? Vem är dessa Daesh, vem lärde upp dessa herrar? Israel (menar inte judarna i helhet, då det finns väldigt många oskyldiga, men just sionister), USA med fler sägs vara grundaren till denna organisation, och det var just för att slå ut Assad från makten.
Jag säger inte att Israel ligger bakom, jag bara säger att de kan ha något med händelsen att göra. Vad skulle ISIS tjäna på en sådan här handling? Knappast terror för så lättpåverkade är vi inte (om de nu inte kommer gå all-in i flera länder, med knivdåd, skjutningar och sprängningar väldigt frekvent och inte bara denna händelse. Men visst, det kan komma flera dåd i flera länder eventuellt. Min teori är för att få Frankrike mer engagerad i kriget.
Jag nämnde Israel (juden var fel ord då det är zionismen jag menar) ligger bakom mycket skit här i världen. Tänk nazism fast judisk stil som även anses vara OK i Israel. Förr i tiden höll de väldigt mycket på med just destabilisering främst i Mellanöstern.
Var väldigt trött när jag skrev mitt tidigare inlägg. Det kan också vara så som det är, att uppåt 8 pers eventuellt fler som ligger bakom det hela och att ISIS är de som ligger bakom dådet just för att fransmännen bombar i Syrien och detta var för att protestera emot. Att gå på oskyldiga människor är dock helt fel förstås.
Är dock inte så pass korkad som annat folk här i tråden (jag var själv väldigt konspiratoriskt lagd av mig förr, men det har jag växt ifrån förutom 9/11) som påstår att det aldrig hänt, att en hel regering ligger bakom, att det mörkas om händelsen, att alla videos är fake, att ingen dog, att alla är skådespelare, att det inte finns något blod, etc etc etc är bara urbota dumt.
Men det du nämnde angående judarna äger världen. Det är just det dem gör (i princip). Äger man all media har man kontroll på politiker, man kan kontrollera nästan hela länder. Tror du mig inte så är det bara kolla vilka som äger Tv4 koncernen, vilka som äger Expressen respektive Aftonbladet osv här i Sverige. Kolla sedan vilka som äger allt som har med nyheter i USA, tror siffran var kring 94%. Lägg sedan till att många judar äger banker privat (t.ex JP morgan samt federal reserve bank (vilket också är privat men som inte låter så på namnet). Bara för det, intressant klipp :
https://www.youtube.com/watch?v=t1NVPEg1jrQ som beskriver det hela väldigt bra, på ett roligt men ack så tragiskt sätt. Aja nu börjar detta bli off-topic igen. Det där klippet är dock ingen konspiration.