2015-11-19, 13:18
Medlem
Det som händer mellan sekund 33 och 38 i klippet ovan får förklaras omgående.... snake och alla andra, vad är det vi ser??? ge oss logiska, trovärdiga förklaringar....
Citera
2015-11-19, 13:58
Medlem
Vore det inte lättare att faktiskt genomföra en riktig terrorattack istället för att ha anlita ett par tusen människor som ska låtsas vara med/inblandade i terrorattacken.. eller det faktum att 130 ca dör och så måste några tiotusen vänner och släktingar tills de dör av hög ålder hålla inne med sanningen om de som "dog"?

Helt sinnesjukt att tro att man kan göra falseflag med så här många inblandade.

(där falseflag antyder att det bara är en bluff)

Om det är fransmännen själv som gör en attack på sina egna för att skapa opinion för krig låter jag vara osagt (ej rimligt det heller) men folk som faktiskt tror att man kan bluffa sådana här saker är ju helt galna..
Senast redigerad av frazkakan 2015-11-19 kl. 14:01.
Citera
2015-11-19, 14:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Det som händer mellan sekund 33 och 38 i klippet ovan får förklaras omgående.... snake och alla andra, vad är det vi ser??? ge oss logiska, trovärdiga förklaringar....

Du gärna citera mig om du önskar svar - lätt att missa annars.

Om kvinnan i filmen:

The exclusive images show the merciless savagery of an Islamic State assassin and the extraordinary bravery and survival instincts of his intended victims.

They also show the incredible luck of a young woman who would have died had the terrorist's assault rifle not misfired as he held the weapon over her head, giving her a chance to run away.

Police believe her to be the luckiest person to escape with their life during Friday's psychopathic rampage which left 129 people dead and 99 critically injured.

Vid en false flag hade man givetvis inte släppt filmen i första hand...
Citera
2015-11-19, 14:42
Medlem
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...un-jammed.html

I dailymail står det at hon klarade sig pga at AK'an ''låste'' sig.
Bättre video på på dailymail för dom som vil granska den lite.

Men tycker videon ser lite fipplad ut.

Blev 2'a där.
Senast redigerad av Landkrabbe 2015-11-19 kl. 14:53.
Citera
2015-11-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Vore det inte lättare att faktiskt genomföra en riktig terrorattack istället för att ha anlita ett par tusen människor som ska låtsas vara med/inblandade i terrorattacken.. eller det faktum att 130 ca dör och så måste några tiotusen vänner och släktingar tills de dör av hög ålder hålla inne med sanningen om de som "dog"?

Helt sinnesjukt att tro att man kan göra falseflag med så här många inblandade.

(där falseflag antyder att det bara är en bluff)

Om det är fransmännen själv som gör en attack på sina egna för att skapa opinion för krig låter jag vara osagt (ej rimligt det heller) men folk som faktiskt tror att man kan bluffa sådana här saker är ju helt galna..

Saken är inte den att det krävs så många insatta i en false-flag. Det krävs bara 5 personer kanske som begår terrordådet och sedan skyller man det hela på någon, detta fall ISIS som tydligen tar på sig skulden. Det räcker för att vara en false-flag attack, regeringar och mörkläggningar och förfalskningar behövs inte. Det enda jag tror är att Israel har något med detta att göra för att få med Frankrike i ett större krig mot skuggan ISIS. ISIS är varken en stat eller dylikt, det är bara en organisation och kan därför inte heta IS. ISIS var från början några som Qatar, Saudi, Israel, USA skapade och stödde för att avsätta Assad.

Det finns inga bevis heller att ISIS är de som ligger bakom, förutom att de enbart tar på sig skulden, vilket inte är ett bevis i sig. Passen som överlevde explosionen (hur vet jag inte, detta är 9:11 all over again där pass är det enda som klarade sig) är ett sätt att sätta dit eventuella människor - lyckas ge kopplingar till någon, men nu är det ändå väldigt enkelt att förfalska pass så det är inte heller något bevis.

War is money. Många industrier (särskilt USA) tjänar otroligt mycket pengar på krig. Vilket man inte gör under fredstider. Sedan gör Israel allt för att de ska få det bättre i Mellanöstern. De har gjort många false-flag operationer och den största anledningen är för att destabilisera ett land. Har du hört hur Ungern m.m skyller denna våg av asylsökande människor på t.ex George Soros? En judisk sionist som är otroligt rik. Undrar hur mycket han ligger bakom egentligen. Bland annat den extrema feminist gruppen Femen. Sionismen har alltid varit ett problem och Hitler är den enda som var på väg att lyckades driva bort judarna (inte genom gasning, utan till Palestina och få dem ut ur EU).

Storbankerna, media och allt styrs av judar, men inte i Ryssland bl.a och där kan vi gissa varför EU och USA är så emot Ryssland och sprider sådan desinformation om dem. Ryssland är det land som är de enda vettiga just nu. Herregud, USA blir ju förbannade på att ryssarna lyckas bomba USA-skapta terrorister, bara det säger något. Aja, börjar gå off-topic nu.

Edit: Sedan finns det en massa idioter här i tråden som säger att det inte har skett några skjutningar, inga som dött etc (personen ovan mig) dessa är bara... för korkade.
Senast redigerad av Dicevy 2015-11-19 kl. 14:49.
Citera
2015-11-19, 14:54
Medlem
christallqhulaaas avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...l-stadium.html

ännu en person med extrem tur.mobiltelefon räddar livet.
Citera
2015-11-19, 16:47
Medlem
så ak47, världens mest pålitliga vapen i strid, känd för att aldrig låsa i strid, låste sig just då. Vad är den statistiska chansen för det att hända snake? kan du räkna ut det? jag är villig att köpa den förklaringen om du bara ger mig en sannolikhet på att det ska hända. Och för övrigt, det där är inget argument som du gör nu, "om det var en false flag skulle inte videon släppas överhuvudtaget". Vad är det för omvänd bevisning?
Citera
2015-11-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Saken är inte den att det krävs så många insatta i en false-flag. Det krävs bara 5 personer kanske som begår terrordådet och sedan skyller man det hela på någon, detta fall ISIS som tydligen tar på sig skulden. Det räcker för att vara en false-flag attack, regeringar och mörkläggningar och förfalskningar behövs inte. Det enda jag tror är att Israel har något med detta att göra för att få med Frankrike i ett större krig mot skuggan ISIS. ISIS är varken en stat eller dylikt, det är bara en organisation och kan därför inte heta IS. ISIS var från början några som Qatar, Saudi, Israel, USA skapade och stödde för att avsätta Assad.

Det finns inga bevis heller att ISIS är de som ligger bakom, förutom att de enbart tar på sig skulden, vilket inte är ett bevis i sig. Passen som överlevde explosionen (hur vet jag inte, detta är 9:11 all over again där pass är det enda som klarade sig) är ett sätt att sätta dit eventuella människor - lyckas ge kopplingar till någon, men nu är det ändå väldigt enkelt att förfalska pass så det är inte heller något bevis.

War is money. Många industrier (särskilt USA) tjänar otroligt mycket pengar på krig. Vilket man inte gör under fredstider. Sedan gör Israel allt för att de ska få det bättre i Mellanöstern. De har gjort många false-flag operationer och den största anledningen är för att destabilisera ett land. Har du hört hur Ungern m.m skyller denna våg av asylsökande människor på t.ex George Soros? En judisk sionist som är otroligt rik. Undrar hur mycket han ligger bakom egentligen. Bland annat den extrema feminist gruppen Femen. Sionismen har alltid varit ett problem och Hitler är den enda som var på väg att lyckades driva bort judarna (inte genom gasning, utan till Palestina och få dem ut ur EU).

Storbankerna, media och allt styrs av judar, men inte i Ryssland bl.a och där kan vi gissa varför EU och USA är så emot Ryssland och sprider sådan desinformation om dem. Ryssland är det land som är de enda vettiga just nu. Herregud, USA blir ju förbannade på att ryssarna lyckas bomba USA-skapta terrorister, bara det säger något. Aja, börjar gå off-topic nu.

Edit: Sedan finns det en massa idioter här i tråden som säger att det inte har skett några skjutningar, inga som dött etc (personen ovan mig) dessa är bara... för korkade.

Tack för att du postar din konspiration med bara en smailes och utan OT Youtube länkar.

Det är dock svårt att föra en debatt då de troende har så olika uppfattningar om vad som hänt och varför. Det är inga små skillnader och dessutom så ändrar sig vissa troende allt efter som deras teser motbevisas.

Du tror att denna konspiration kan bestå av 5 man och att allt som beskrivs inte är ett gigantiskt skådespel utan att det är döda och skadade. Det ger onekligen dig viss legitimitet jämfört andra sagoberättare.

Men sen tar det stopp ....... Att IS tar på sig skulden inte är ett bevis förstår jag inte, och att du i nästa mening tar det som intäkt för att Judarna ligger bakom. Just den typen av slutledningar är för mig ett mysterium att det sida upp och ned i tråd efter tråd så använder troende den argumentationen.

Jag skulle kunna säga att det inte kan vara Israel som har gjort det så det måste vara Ryssland för att Putin vill flytta fokus från wadas doping anklagelser. Det kan ju jag tro men inte för en sekund skulle jag tro att någon annan skulle uppfatta det som ett argument.

Slutligen presenterar du den vanliga obevisade teorin att Israel styr allt och hela tiden håller på att jävlas med hela världen, förutom Ryssland där Putin ser till att judarna är chanslösa.

Ärligt talat är jag trött på att gå in på Israel, judar och NWO för de som tror det går inte att övertyga de kommer när det passar spela ut detta kortet, gärna inleda den djuplodande analysen med
Som alla vet, eller de som kan se vet eller alla som vaknat vet.
Citera
2015-11-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Tack för att du postar din konspiration med bara en smailes och utan OT Youtube länkar.

Det är dock svårt att föra en debatt då de troende har så olika uppfattningar om vad som hänt och varför. Det är inga små skillnader och dessutom så ändrar sig vissa troende allt efter som deras teser motbevisas.

Du tror att denna konspiration kan bestå av 5 man och att allt som beskrivs inte är ett gigantiskt skådespel utan att det är döda och skadade. Det ger onekligen dig viss legitimitet jämfört andra sagoberättare.

Men sen tar det stopp ....... Att IS tar på sig skulden inte är ett bevis förstår jag inte, och att du i nästa mening tar det som intäkt för att Judarna ligger bakom. Just den typen av slutledningar är för mig ett mysterium att det sida upp och ned i tråd efter tråd så använder troende den argumentationen.

Jag skulle kunna säga att det inte kan vara Israel som har gjort det så det måste vara Ryssland för att Putin vill flytta fokus från wadas doping anklagelser. Det kan ju jag tro men inte för en sekund skulle jag tro att någon annan skulle uppfatta det som ett argument.

Slutligen presenterar du den vanliga obevisade teorin att Israel styr allt och hela tiden håller på att jävlas med hela världen, förutom Ryssland där Putin ser till att judarna är chanslösa.

Ärligt talat är jag trött på att gå in på Israel, judar och NWO för de som tror det går inte att övertyga de kommer när det passar spela ut detta kortet, gärna inleda den djuplodande analysen med
Som alla vet, eller de som kan se vet eller alla som vaknat vet.

Vem är ISIS? Vem är dessa Daesh, vem lärde upp dessa herrar? Israel (menar inte judarna i helhet, då det finns väldigt många oskyldiga, men just sionister), USA med fler sägs vara grundaren till denna organisation, och det var just för att slå ut Assad från makten.

Jag säger inte att Israel ligger bakom, jag bara säger att de kan ha något med händelsen att göra. Vad skulle ISIS tjäna på en sådan här handling? Knappast terror för så lättpåverkade är vi inte (om de nu inte kommer gå all-in i flera länder, med knivdåd, skjutningar och sprängningar väldigt frekvent och inte bara denna händelse. Men visst, det kan komma flera dåd i flera länder eventuellt. Min teori är för att få Frankrike mer engagerad i kriget.

Jag nämnde Israel (juden var fel ord då det är zionismen jag menar) ligger bakom mycket skit här i världen. Tänk nazism fast judisk stil som även anses vara OK i Israel. Förr i tiden höll de väldigt mycket på med just destabilisering främst i Mellanöstern.

Var väldigt trött när jag skrev mitt tidigare inlägg. Det kan också vara så som det är, att uppåt 8 pers eventuellt fler som ligger bakom det hela och att ISIS är de som ligger bakom dådet just för att fransmännen bombar i Syrien och detta var för att protestera emot. Att gå på oskyldiga människor är dock helt fel förstås.

Är dock inte så pass korkad som annat folk här i tråden (jag var själv väldigt konspiratoriskt lagd av mig förr, men det har jag växt ifrån förutom 9/11) som påstår att det aldrig hänt, att en hel regering ligger bakom, att det mörkas om händelsen, att alla videos är fake, att ingen dog, att alla är skådespelare, att det inte finns något blod, etc etc etc är bara urbota dumt.

Men det du nämnde angående judarna äger världen. Det är just det dem gör (i princip). Äger man all media har man kontroll på politiker, man kan kontrollera nästan hela länder. Tror du mig inte så är det bara kolla vilka som äger Tv4 koncernen, vilka som äger Expressen respektive Aftonbladet osv här i Sverige. Kolla sedan vilka som äger allt som har med nyheter i USA, tror siffran var kring 94%. Lägg sedan till att många judar äger banker privat (t.ex JP morgan samt federal reserve bank (vilket också är privat men som inte låter så på namnet). Bara för det, intressant klipp : https://www.youtube.com/watch?v=t1NVPEg1jrQ som beskriver det hela väldigt bra, på ett roligt men ack så tragiskt sätt. Aja nu börjar detta bli off-topic igen. Det där klippet är dock ingen konspiration.
Citera
2015-11-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Vem är ISIS? Vem är dessa Daesh, vem lärde upp dessa herrar? Israel (menar inte judarna i helhet, då det finns väldigt många oskyldiga, men just sionister), USA med fler sägs vara grundaren till denna organisation, och det var just för att slå ut Assad från makten.

Jag säger inte att Israel ligger bakom, jag bara säger att de kan ha något med händelsen att göra. Vad skulle ISIS tjäna på en sådan här handling? Knappast terror för så lättpåverkade är vi inte (om de nu inte kommer gå all-in i flera länder, med knivdåd, skjutningar och sprängningar väldigt frekvent och inte bara denna händelse. Men visst, det kan komma flera dåd i flera länder eventuellt. Min teori är för att få Frankrike mer engagerad i kriget.

Jag nämnde Israel (juden var fel ord då det är zionismen jag menar) ligger bakom mycket skit här i världen. Tänk nazism fast judisk stil som även anses vara OK i Israel. Förr i tiden höll de väldigt mycket på med just destabilisering främst i Mellanöstern.

Var väldigt trött när jag skrev mitt tidigare inlägg. Det kan också vara så som det är, att uppåt 8 pers eventuellt fler som ligger bakom det hela och att ISIS är de som ligger bakom dådet just för att fransmännen bombar i Syrien och detta var för att protestera emot. Att gå på oskyldiga människor är dock helt fel förstås.

Är dock inte så pass korkad som annat folk här i tråden (jag var själv väldigt konspiratoriskt lagd av mig förr, men det har jag växt ifrån förutom 9/11) som påstår att det aldrig hänt, att en hel regering ligger bakom, att det mörkas om händelsen, att alla videos är fake, att ingen dog, att alla är skådespelare, att det inte finns något blod, etc etc etc är bara urbota dumt.

Men det du nämnde angående judarna äger världen. Det är just det dem gör (i princip). Äger man all media har man kontroll på politiker, man kan kontrollera nästan hela länder. Tror du mig inte så är det bara kolla vilka som äger Tv4 koncernen, vilka som äger Expressen respektive Aftonbladet osv här i Sverige. Kolla sedan vilka som äger allt som har med nyheter i USA, tror siffran var kring 94%. Lägg sedan till att många judar äger banker privat (t.ex JP morgan samt federal reserve bank (vilket också är privat men som inte låter så på namnet). Bara för det, intressant klipp : https://www.youtube.com/watch?v=t1NVPEg1jrQ som beskriver det hela väldigt bra, på ett roligt men ack så tragiskt sätt. Aja nu börjar detta bli off-topic igen. Det där klippet är dock ingen konspiration.

Men från ett strategiskt perspektiv, är det gynnsamt för ISIS att attackera och därmed aktivera suveräna länder med mäktiga armér? Det låter väldigt kontraproduktivt för sitt egna mål, dvs att kunna etablera khalifatet. Mer chockerande är frånvaron av attacker/hot mot Israel trots den geografiska närheten. Det finns redan araber i Israel, glöm inte det, muslimer. Dessutom (trots att jag defintivt inte gillar Israel) är det ett demokratisk samhälle, ganska öppet samhälle (nu dock på hög alert då palestinier knivar ner judar). varför tar inte några mussar tillfället i akt och attackerar Israel? Frågar man Muslimer av alla typer av de tycker om Israel skulle moderat som extrem uttrycka avsky. Fan, om du fråga ickemuslimer av alla typer skulle majoritet across the board uttrycka liknande sentiment.

Jag skulle nog tippa att Sionisterna i washington ligger högst upp som "författare" och "grundare" till ISIS. Man har flertal tillfällen bevittnat john "zionist-lover"mccain flörta med al bagdadi.. Dock, de som deltar i strider osv och ansluter sig till ISIS är desillusionerade, drogmissbrukande, ligister från förorterna som knappast någonsin besökt mosken. Dessutom blir de ju generöst kompenserade för sina deltaganden nere i Syrien, med andra ord knappast en ideologisk "jihad" utan mer en "dollar-jihad".

Har bollat det mycket i min hjärna, har läst forumet här och även internationella medier, jag har uteslutit definitivt att det är en "total"-hoax, dvs skådisar across the board, från "offren" till amublansvårdare, till sjukhus, till bårhuset. Det är för omfattande. Även om, som någon stolle sa, "endast 5 personer vet", så är risken för stor att bli röjd av ovetande aktörer. DÄREMOT, det som hände senare, då en "kvinna" sprängde upp sig själv i efterspelet, dvs dagarna efter, kan vara en total hoax. Hur ska vi kunna bekräfta något av det där? Kanske hon blev avrättad?

Vidhåller fortfarande att de inte kunde outsmarta säkerhetstjänsterna...de kan knappt outsmarta försäkringskassan som har världens slappaste kontroll, hur fan ska man kunna finta bort säkerhetstjänterna? tror ni sett för mkt på den sionistiska tv-serien "homeland"...
Citera
2015-11-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/vid...rna/vi-BBnbSpH

märklig video,han skjuter alltså genom fönstret men dom ser hela och fina ut,går fram och skjuter en person på några centimeters avstånd men missar???han kollar inte ens om hon är död sen ser man henne springa iväg.vad är det som sprutar vid kameran?

De verkar ha väldigt ljusa kvällar i Paris så här års. I synnerhet filmen från den andra övervakningskameran (lyxigt med tre kameror på ett såpass litet ställe förresten) visar hur midnattssolen (ja nästan, kring halv elva på kvällen) lyser på bilen utanför och in genom fönstret. Eller kan det vara strålkastare uppriggade för filminspelning? Lite märkligt också med den unge mannen som kommer in efter att terroristen schappat, går direkt ner i källaren och kommer upp med ägaren (?) till stället. Hur visste han att vederbörande fanns där, om det inte stod i manus?
Och de unga damerna som känner sig säkra hukande bakom var sitt cafébord, fast folk inne gömmer sig. När terroristen gjort sitt, samlar de ihop sina kassar och ger sig av. Tänk att ha sådan sinnesnärvaro att man inte glömmer den nya blåsan när livet stått på spel.

Jag kan tänka mig att detta visar den övning som skall ha ägt rum samma morgon/förmiddag. Att skräpsidan Nyheter24 visar den förvånar mig inte. Om detta skulle visa en övning, säger det förstås inget om resten av händelserna. Skjutningarna i konsertlokalen tycker jag också är lite suspekt, med fotot på den välstädade lokalen, där det strax innan funnits över tusen människor med drickor och popcorn etc och 80 döda. Däremot har jag läst om två vittnesmål där man sett vad som verkade vara en professionell mördare, helt svartklädd, som mycket lugnt och kallsinnigt skjutit på folk och sedan lika lugnt gett sig iväg.

Jag kan tänka mig att hela historien är en blandning av påhitt och verklighet. False flag blir det hur som helst – alla som inte är helt uppbundna till “godkända” media vet vid det här laget vilka som står bakom ISIS. Som John McCain säger i en intervju: “I know those people, I talk to them all the time”.
Citera
2015-11-19, 21:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
så ak47, världens mest pålitliga vapen i strid, känd för att aldrig låsa i strid, låste sig just då. Vad är den statistiska chansen för det att hända snake? kan du räkna ut det? jag är villig att köpa den förklaringen om du bara ger mig en sannolikhet på att det ska hända.

Ak 47 har inte tillverkats av kalashnikov sedan 1959 och även om den anses pålitlig (tveksamt om någon skulle kalla den världens pålitligaste dock) finns den i en uppsjö varianter och har tillverkats i över 20 länder i kraftigt varierad kvalitet. Så innan man ens kan börja gissa hur troligt ett eldavbrott är måste man förstås veta vad det var för vapen och ammunition terroristen hade - och det skulle ändå bara bli ett estimat om man inte kunde undersöka just det vapnet.
Själv tillhör jag generationen som har gjort lumpen och dessutom skjutit åtminstone hyfsat mycket, och jag kan garantera att eldavbrott knappast är något man blir förvånad över, men det är min erfarenhet, inget bevis.

Gordon L Rottman: The AK-47
se sid 39 - http://www.armascr.com/cms/images/st.../The_AK-47.pdf

There are scores of variants of Kalashnikov assault rifles made in dozens of countries, far too numerous to address here. They all owe their roots to Mikhail Kalashnikov’s AK-47. Many are clones of varying quality ranging from finely engineered weapons to pieces of questionable workmanship.

Citat:
Och för övrigt, det där är inget argument som du gör nu, "om det var en false flag skulle inte videon släppas överhuvudtaget". Vad är det för omvänd bevisning?
Jo det är ett argument - det är inget bevis (det har jag aldrig påstått heller men jag kunde absolut formulerat mig tydligare) men det är tveklöst ett argument - och jag baserade det på logiken i att någon som försöker dölja en false flag troligen inte skulle välja att visa just den episoden.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-11-19 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in