2015-11-16, 12:56
Medlem
Är det för övrigt någon som kan kommentera detta?

https://www.intellihub.com/planned-m...-paris-attack/

Om det nu är så att det var övningar i effekt just samma tidpunkt, ÄVEN om det inte direkt indikerar false flag, så är det ett återkommande tema? Hur många såna övningar har man årligen? Är det exakt samma scenario? om någon statistiker kan generera en sannolikhet att en terrorattack med exakt samma beskaffenhet som den som övas äger runt samtidigt skulle jag vara tacksam.

Vad tror ni den siffran är själva? 50 %? 10 %? 1 %? 0.1%? 0.0001 %??

vill gärna höra åsikter. dvs frågan är HUR STOR ÄR CHANSEN STATISTISKT ATT EN ÖVNING AV I PRINCIP SAMMA SCENARIO GENOMFÖRS SAMTIDIGT SOM ATTACKEN?
Citera
2015-11-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om man utför en terrorhandling vill man givetvis bli identifierad, annars försvinner ju värdet i dådet. Det var väl även därför skyttarna skrek att det var för Syrien etc.

Självmordsbombarna vid stadion hade biljetter och en avslöjades när de försökte ta sig in, därför blev väl just den attacken misslyckad - hade de lyckats ta sig in hade det antagligen slutat mycket värre.

Det var nytt att dom vill bli identifierade på bombplatsen, hemska tanke då om passen skulle brinna upp av explosionen. Dessutom var det ena passet falskt!

Är det inte brukligt att göra en inspelning innan som visas efteråt där syfte och utförare kommer fram?

Vad jag förstod av CNN så sprängdes det på tre olika ställen utanför stadion dessutom med mellanrum, alla tre misslyckade ur deras perspektiv, tycker du inte det låter underligt?
Senast redigerad av CalleDussin 2015-11-16 kl. 13:09.
Citera
2015-11-16, 13:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Det var nytt att dom vill bli identifierade på bombplanen, hemska tanke då om passen skulle brinna upp av explosionen. Dessutom var det ena passet falskt!

Är det inte brukligt att göra en inspelning innan som visas efteråt där syfte och utförare kommer fram?

Vad jag förstod av CNN så sprängdes det på tre olika ställen utanför stadion dessutom med mellanrum, alla tre misslyckade ur deras perspektiv, tycker du inte det låter underligt?
De skrek vilka de representerade, isis tog på sig skulden efteråt, underrättelsetjänsten hade varnats dagen innan. Jag tror nog de vill att vi ska veta vilka de är...

När en sprängts insåg väl de andra att de inte skulle komma in, en gick till McDonalds och utlöste sin bomb istället - självklart måste det varit ett misslyckande.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-11-16 kl. 13:15.
Citera
2015-11-16, 13:20
Medlem
farbror Svens avatar
Hej alla foliehattar!

Visst är det självklart att franska staten vill sabba regionalvalen nu i december, FN:s klimatmöte, julhandeln, turismen- Paris´största inkomstkälla- och fotbolls EM nästa är. Att vi inte fattade det tidigare. Mönstret är ju uppenbart. Vi väntar nu bara på att presidenten tar på sig en självmordsväst den 14 juli under militärparaden på Champs-Elysées, så är operationen slutförd.

Hej då alla gfoliehattar!
Citera
2015-11-16, 13:21
Medlem
snakepillsken.

du har svar på allt... som sagt, ingen kan bevisa sin tes bortom all tvivel undantaget 911 då där man kan anföra teknisk bevisning.

men dina ideer låter alltför hoppfulla, det är det jag menar. ingen säger att du är en ondskefull false flag jude, men det bara att dina argument, om man skulle tillskriva sannolikheter, blir lägre och lägre.
Citera
2015-11-16, 13:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
snakepillsken.

du har svar på allt... som sagt, ingen kan bevisa sin tes bortom all tvivel undantaget 911 då där man kan anföra teknisk bevisning.

Snälla, gör det!! Jag och många andra har väntat i 14 år nu på detta.. Tag det i rätt tråd bara.

Citat:
men dina ideer låter alltför hoppfulla, det är det jag menar. ingen säger att du är en ondskefull false flag jude, men det bara att dina argument, om man skulle tillskriva sannolikheter, blir lägre och lägre.
Jodå, jag blir regelbundet beskylld för att vara jude eller judelakej...
Om mina idéer (vilka du nu syftar på - jag tycker jag mest ägnat mig åt att ifrågasätta en massa trams här inne) är alltför hoppfulla så behöver du ju bara visa vad som är fel.
Citera
2015-11-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Hej alla foliehattar!

Visst är det självklart att franska staten vill sabba regionalvalen nu i december, FN:s klimatmöte, julhandeln, turismen- Paris´största inkomstkälla- och fotbolls EM nästa är. Att vi inte fattade det tidigare. Mönstret är ju uppenbart. Vi väntar nu bara på att presidenten tar på sig en självmordsväst den 14 juli under militärparaden på Champs-Elysées, så är operationen slutförd.

Hej då alla gfoliehattar!

Vet inte om jag ingår i din hälsning till alla foliehattar, jag tror naturligtvis detta var en planerad och utförd terrorattack av IS, ingen tvekan!

Däremot kan väl en uppkommen situation som denna utnyttjas, dessutom uppkommer frågetecken, jag hoppas och tror att fransmännen sköter detta snyggt, i krig o kärlek är allt tillåtet!
Citera
2015-11-16, 13:38
Bannlyst
Om detta stammer, varfor skulle de gora detta?
Det finns forresten en bild pa en massa doda i konserthallen? fullt av blod.
Senast redigerad av JalleKalleBalle 2015-11-16 kl. 13:57.
Citera
2015-11-16, 14:13
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Om detta stammer, varfor skulle de gora detta?
Det finns forresten 1 bild pa en massa doda i konserthallen? fullt av blod.

1 500 kameror inne i lokalen, och allt som har kommit fram från publikhavet, 60 timmar efter händelsen, är 1 stillbild, som man dessutom inte vet om det är crisis actors på bilden som det var under False flag vid Boston Marathon?

Allvarligt?

Här kan du se Crisis Actors och "blod" vid drillen under Boston Marathon:

https://truthandshadows.wordpress.co...taged-carnage/
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-16 kl. 14:16.
Citera
2015-11-16, 14:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det är Hare Krishna som är sura att de inte får begå övergrepp på små, vilket visas då en person så starkt går ut med att det är fejk.

Nu kommer fega tangentbordsryttare ha tidig julafton när ni kan sitta och fabulera som de patetiska nollor ni är istället för att tänka på anhöriga.

Nej det är inte fejk, det är det inte, det är inte false flag och inte en action film men ni lär väl fortsätta gräva ur arslet ni har på halsen med den ena dummare än den andra förklaringen.

Det är ett terrordåd utfört av galna människor som lever efter devisen, där argumentaionen. tar slut tar nävarna vid.
Ja absolut, hare krishna-lakejen doå försöker desinformera för att dölja att de stulit julen då de som syndare aldrig får några julklappar på grund av tomtens policy.

"Död och återfödd" har ingen aning om vad han ska hitta på för konspirationsteori denna gången så vi kanske får hjälpa den förvirrade stackarn? Han är just nu i förnekelsestadiet, fastän terrorister gripits, självmordsbombare bombat sig själva. En false flag med självmordsbombare får idioten doå svårt att förklara, och gripna terrorister är dödsstöten som får teorinissens svammel att bli totalt trams. Inte för att det någonsin varit något annat än trams heller för den delen.
Citera
2015-11-16, 14:38
Medlem
"Qui bono" är flashbacks mest uttjatade fras.

IS har under en längre tid bombats av ett antal länder, däribland Frankrike, och det ligger givetvis i deras intresse att visa att de är kapabla till att slå tillbaka, inte bara på plats i Syrien utan också i det "trygga" Europa. Det syftar både till hämd, skrämsel, och att locka till sig nya rekryter genom att visa sin makt. De vill också så splittring och få europeerna att vända sig mot de muslimer som bor här. Således är terroraktioner i väst givetvis i IS intresse. Sen får det självfallet andra konsekvenser; attackerna mot IS kommer säkert att intensifieras. Då ska man komma ihåg att IS är jihadister som ser martyrdöden som något eftertraktansvärt. Bombningar kan också, om de utförs klumpigt med många civila dödsfall, få folket att sluta upp bakom dem.

Vad menar ni att Frankrike skulle tjäna på det här?
Citera
2015-11-16, 14:50
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Nån som kan förklara hur kvinnan som hänger utanför fönstret är kapabel att släppa ena handen när hon tittar ner. Hon måste ju vara klättrare i världsklass för att utföra en sån där sak under dessa stressade omständigheter.
Varför måste hon vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in