2015-11-19, 01:55
Medlem
Jag tror detta var en False Flag. designat att öka trycket och godkännandet på militära insatser mot Syrien, för att få bort Al Assad ur spelet.

För er som har tid så berättar Ole Dammegard under 2 timmar om detta tillsammans med en snubbe i USA. Rätt intressant!

Avsaknad av videomaterial inifrån teatern, avsaknad av blod, avsaknad av människor runtomkring området där dåden begicks (pga avspärrade gator) m.m.... Många saker som "doesen't add up"

https://www.youtube.com/watch?v=bN89lVPkli0
Citera
2015-11-19, 01:56
Medlem
Säkerligen har interna maktkamper öppnat upp
för försämrad översyn.

Så att det kunde ske.

Det anser jag är det mest troliga.
Det brukar vara så.
Citera
2015-11-19, 05:47
Medlem
nedboys avatar
Detta kom i min PM. Men eftersom användaren inte kan ta emot meddelanden så väljer jag att klippa in det här i tråden och mitt svar.
-->

Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas
Tjena. Jag skrev mitt inlägg 15.32 och det tar en stund bara att läsa, att sedan ordentligt gå igenom länkarna tar en god stund - du hade skrivit klart din långa kommentar 18.05 alltså är frågan hur lång tid det tog för dig att skriva o när du började?

Du har knappast inte ens klickat på alla, om du ens klickat på någon, av länkarna, än mindre gå igenom vad som levereras innan du svarar. Det är material för ett par timmars analys av Usa-Isis-Israel-Syrien-False Flag- m.m. Du har bara precis läst mitt inlägg innan du skriver!! Du vanhedrar ju därmed dig själv ... och tycker sen stöddigt att jag skall föra dialog med dig... när du inte ens gått igenom materialet...snacka om bebis
Mvh

Men dina länkar är ju off-topic. Vem fan tror du ägnar timmar åt off-topic.

Det enda som har kommit fram som skulle vara typ av bevis är att tusentals personer världen över är inblandade och den franska polisen använder smatterband i olika kulörta färger? Andra bevis är att en person blir buren eftersom han är skadad ifrågasätts varför han blir buren och då är det ett bevis? Så dumt. Det är väl så att han är skadad och därför behöver bli buren? Kan det verkligen vara svårt att förstå?

Varför skriver du här för föresten? Kan du inte hålla dig i tråden och hålla dig till topic?
Citera
2015-11-19, 07:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Detta kom i min PM. Men eftersom användaren inte kan ta emot meddelanden så väljer jag att klippa in det här i tråden och mitt svar.
-->

Det enda som har kommit fram som skulle vara typ av bevis är att tusentals personer världen över är inblandade och den franska polisen använder smatterband i olika kulörta färger? Andra bevis är att en person blir buren eftersom han är skadad ifrågasätts varför han blir buren och då är det ett bevis? Så dumt. Det är väl så att han är skadad och därför behöver bli buren? Kan det verkligen vara svårt att förstå?

Varför skriver du här för föresten? Kan du inte hålla dig i tråden och hålla dig till topic?

Det är normalt konspirationstroende-beteende att när bevisen faller ett och ett så slår man istället om kursen och hävdar att det är summan av alla obetydliga bevis som utgör bevisning... Connect the dots, see the whole picture osv. Då gäller det att leta fram så mycket youtubefilmer och irrelevanta texter som möjligt så man kan trötta ut alla som ifrågasätter genom ren utnötningstaktik... Antagligen förstår de själva hur tramsigt det är, men det verkar ändå ha blivit modus operandi..
Citera
2015-11-19, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
-->

Jag fick exakt samma pm så det måste tagit skruv.
Instämmer att det inte går att lägga timmar på att gå igenom Youtube klipp, man kan dock genom att skumma dem se att de inte har med saken att göra.
Mitt svar 273 tycker jag trots Att jag inte tittat på alla länkar, vilket svaret om du läser det förklara varför du inte kan förvänta dig att folk lägger timmar på att gå igenom OT länkar.

Hela idén är att du ska debattera det är inte länkarna som ska utgöra debatten. Du ska förklara vad du vill lägga fram för belägg och länken är en källhänvisning om jag vill kontrollera vad du bygger din argumentation på.

Du ska alltså själv i text beskriva vad en länk tillför oxh hur den styrker ditt resonemang.

Inser du inte det orimliga i att FB skulle vara ett forum där debatter sker genom att man skickar filmer och artiklar till varandra.

Läs mitt inlägg 273 där jag gör precis detta och beskriver vad jag saknar i konspiratörers bristande debatt teknik.

Ett steg i rätt riktning vore om debattinlägg förbjöds Youtube länkar som är mer än källhänvisning men själva argumentationen ska stå på egna ben och man ska som läsare kunna välja om man vill använda länkar eller inte.

Dessutom vore det en dröm att påståenden och slutsatser presenterades så att de var möjliga att kontrollera, alltså förlöarade så att man som läsare kunde googla.

När jag ändå önskar så skulle jag vilja förbjuda smiles, de används ofta för att förstärka taskig eller ofullständig argumentation, eller istället för argument.

Ja en sak till när jag önskar förbjuda alla företeelser på FB så skulle alla inlägg med svar som,

Det vet väl alla
Det är allmänt känt att XXX var en False flag
De som vaknat vet att YYY styr världen
Alla med öppet sinne vet
Jag kan inte avslöja mina resultat eller källor då jag är hotad

Nu är du säkert förbannad och tycker att jag istället borde avsätta 3 timmar för att kolla dina Youtube länkar, men det kommer inte att ske.

I stället fick du ett svar, utan länkar, smielis eller svepande alla vet argument.

Det är dock fullt möjligt för dig att kontrollera delar jag påstår som fakta.
Det som inte går att kontrollera är det jag tycker men det har jag förklarat varför jag tycker som jag tycker och du kan ifrågasätta det och då måste jag svara.

Kan du göra det samma.
Citera
2015-11-19, 11:24
Medlem
snake

återigen, bevis och bevis, det anomalier man tar fram. Det verkar intuitivt inscensatt, sen om det bevisbart är en annan fråga.

Det som stär false flag hypotesen är ju att alla dessa har vissa
  • Övningar pågår samtidigt
  • Crisis actor finns tillgängliga (märkligt, nonchalant beteende av civila)
  • Narrativet i sionistmedian klar innan attacken ens påbörjat (i fallet 911 rapporterades wtc7 som kollapsat innan det hände)
  • Prompt erkännande av nån som hävdar sig vara ISIS (hur vet vi att det sk isis? det kan lika gärna vara nån från tel aviv???)
  • Ett uttalande av netanyahu där han i princip säger "vad var det jag sa" och "NU förstår världen vad Israel går igenom"

Snake, en fråga där endast ja eller nej svar önskas;
  • Förstärkte staten Israels ställning och förståelse för Israel efter att europeerna fick smaka lite islamistisk terror?
Citera
2015-11-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
snake

återigen, bevis och bevis, det anomalier man tar fram. Det verkar intuitivt inscensatt, sen om det bevisbart är en annan fråga.

Det som stär false flag hypotesen är ju att alla dessa har vissa
  • Övningar pågår samtidigt
  • Crisis actor finns tillgängliga (märkligt, nonchalant beteende av civila)
  • Narrativet i sionistmedian klar innan attacken ens påbörjat (i fallet 911 rapporterades wtc7 som kollapsat innan det hände)
  • Prompt erkännande av nån som hävdar sig vara ISIS (hur vet vi att det sk isis? det kan lika gärna vara nån från tel aviv???)
  • Ett uttalande av netanyahu där han i princip säger "vad var det jag sa" och "NU förstår världen vad Israel går igenom"

Snake, en fråga där endast ja eller nej svar önskas;
  • Förstärkte staten Israels ställning och förståelse för Israel efter att europeerna fick smaka lite islamistisk terror?

Jag svarar in istället för SnakP det klarar aha utmärkt själv. Mitt svar på din fråga.

Ja absolut världen över ökar förståelsen och sympatierna för Israel och deras situation. Anledningen är att det hände på kort tid i Frankrike X2, Libanon och plan över Egypten. Det drabbar således Europa, Ryssland och Mellanöstern och det pågår helatiden strider i Israel vi Palestina. USA verkar ha kvar sitt trauma från 911.

Så svaret är tvetydigt Ja förståelsen för Israel ökar i hela världen. Men förståelsen för Palestina är på en historisk frammarsch med flera länder bla Sverige som erkänna Palestina och ett antal amerikanska presidenter har försökt att skapa fred i detta område.

Man skulle kunna ställa frågan har beredskapen och svenska folkets acceptans för att staten jagar terrorister i Sverige och vid behov använder extra ordinär teknik och vapen efter det som hänt i Frankrike.

Svaret även på det är ett rungande ja av samma anledning som för Israel, man behöver inte bara mentalt förstå terrorn när den kommer nära ens egen vardag så blir den påtaglig och sympatier och förståelse för andra blir på ett djupare plan.

Men................ beror den världsliga ökade sympati för Israel och Palestina på det du räknar upp, false flag, konapirationer, skådespelare, 911 faki osv så är svaret Nej.

Det är ytterst få som tror det, de allra flesta reagerar som människor gjort i alla tider på krig och terror, med rädsla som leder till sympati med andra i liknande situation.
Citera
2015-11-19, 12:25
Medlem
Terrordåd börjar omkring 22
23:07 Gisslan är tagna
Omkring två timmar senare har polisen stormat stället.

Tänkte på detta igår,
  • Bataclan är under hot ungefär som att stället ligger på gränsen till Gazaremsan.
  • - Inte nog med att man fått direkta hot från Islamister om att dom ska återvända och "inte för prata den gången" -
  • Så ställs dom under ytterligare hotbild genom att ha visningsbild "JE SUIS CHARLIE" på Facebook.

Hur många byggnader/sällskap har fått sådana hot mot sig i Paris?
En byggnad där det också rör sig väldigt många civila!
Inte så brutalt många skulle jag gissa på.

Här har vi alltså ett land med "nästintill" obegränsade militära resurser.

Varför har man till exempel inte installerat taktiska kameror vilka polisen kan få tillgång till om nu en situation som denna inträffat?
Dom flesta gamers har spelat kartan cs_assault på Counter Strike - Där har polisen en bil att spionera in på terroristerna & gisslan i byggnaden.
Många många år sedan!

Visst är det lätt att vara smart i efterhand men är det inte meningen att säkerhetstjänsten ska vara smarta på förhand?

För att vara lite extra "retarded" så: varför inte också installera dolda skjutgluggar e.t.c.
ISTÄLLET TAR POLISEN FLERA TIMMAR PÅ SIG ATT AVGÖRA SITUATIONEN INNAN DO GÅR IN!!!

FULL RETARD::
Som sagt vad kostar en racke stora bomber From Paris With Love? (dom ligger på en lastebil!!)
Vad är kostnaden för att ha ett strike team redo varje gång det är stort event på stället?

I lägenheten mitt emot gatan, på ovanvåningen, ett par civilare redo med pistol och tillgång till SMG i ett låst skåp?
Citera
2015-11-19, 12:39
Medlem
christallqhulaaas avatar
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/vid...rna/vi-BBnbSpH

märklig video,han skjuter alltså genom fönstret men dom ser hela och fina ut,går fram och skjuter en person på några centimeters avstånd men missar???han kollar inte ens om hon är död sen ser man henne springa iväg.vad är det som sprutar vid kameran?
Senast redigerad av christallqhulaaa 2015-11-19 kl. 12:47.
Citera
2015-11-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/vid...rna/vi-BBnbSpH

märklig video,han skjuter alltså genom fönstret men dom ser hela och fina ut,går fram och skjuter en person på några centimeters avstånd men missar???han kollar inte ens om hon är död sen ser man henne springa iväg.

En annan intressant detalj, det finns ju en trappa som går ner till köket eller källaren eller vad det är. Det måste ju finnas en nödutgång där nere. Varför sprang inte tjejerna ner dit? Utan istället gömde de sig bakom disken... mitt framför kamerorna haha. det här kanske är hoaxat rakt igenom...

Nu såg jag dock 3-4 sekunder in i klippen att rutan till dörringången är "spiderwebbad". Kan någon bekräfta? 3-4 sekunder in i klippen, då menar jag dörringångens ruta, är krossad
Senast redigerad av betstar 2015-11-19 kl. 12:49.
Citera
2015-11-19, 12:51
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ja det var lite märkligt. Sionisterna på forumet får förklara det lol. Hon hade änglavakt? Kom igen, vad fan var det där. Dessutom såg jag ingen panik i folket. De var väldigt metodiska...

mycket märkligt.varför går han inte in och avfyrar salvor?en terrorist vill väl ta livet av folk.
Citera
2015-11-19, 12:58
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
En annan intressant detalj, det finns ju en trappa som går ner till köket eller källaren eller vad det är. Det måste ju finnas en nödutgång där nere. Varför sprang inte tjejerna ner dit? Utan istället gömde de sig bakom disken... mitt framför kamerorna haha. det här kanske är hoaxat rakt igenom...

Nu såg jag dock 3-4 sekunder in i klippen att rutan till dörringången är "spiderwebbad". Kan någon bekräfta? 3-4 sekunder in i klippen, då menar jag dörringångens ruta, är krossad

såg hål i dörrfönstret hon somgår in tar det väldigt lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in