2015-11-15, 11:46
Avslutad
Har fortfarande ett problem med att jag inte kan "rensa" Lexington, närmare bestämt Corvega Assembly Plant (gjort questet där) och Super-Duper Mart. Rensar dem om och om igen och efter "ett tag" blir de två områdena befolkade igen.

Har även problem med ett av mina settlements, nämligen Covenant:

Ska det vara så?
Citera
2015-11-15, 13:40
Medlem
bosse.gote48s avatar
När anfaller raiders och dylikt settlements? Har aldrig hänt och har 20 timmar på gubben..
Citera
2015-11-15, 14:58
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Det har la varit halloweendecartioner hela tiden i spelet?
Blev tvungen att kolla upp saken mer noggrant. På 31/10 dyker det upp större mängder dekorationer och folk har unika repliker relaterade till Halloween som de bara säger på den dagen.

Tydligen ska det firas jul också:

http://www.polygon.com/2015/11/12/9723784/fallout-4-christmas-day
Citera
2015-11-15, 15:27
Medlem
HappyHours avatar
Var märkligt nog, då Fo3 & NV är mina favoritspel genom tiderna, lite tveksam till fyran innan release, efter att ha läst några recensioner av det. Men nu många timmar lirade kan jag konstatera att det är ett riktigt bra spel! Fortfarande inte märkt en enda bugg, och må va något lågupplöst grafik men fortfarande vackert visuellt (texturerna går ju ändå modda).

4/5 är mitt preliminära betyg innan jag kört ut det. Men just nu nära totalnöjd.
Citera
2015-11-15, 15:48
Medlem
Glauciuss avatar
Jag har förstått att man måste assigna ens settlers till olika arbeten i sina hembaser.
Men vad händer med settlers som inte är assignade någonting? Går de bara runt och gör ingenting eller hoppar de in och samlar på sig grönsaker och liknande?
Hur fungerar det med settlers "ssignade" till att vara farmers? Måste man ha flera settlers på grönsakerna eller räcker det bara att ta en settler och sätta assign på en grönsak så tar han/hon hand om alla som är i basen?
Går det att flytta på permanenta settlers i olika settlements? Tänker till exempel på den första basen efter Sanctuary där det är en man och en kvinna som är bönder.
Citera
2015-11-15, 16:16
Medlem
De står säkert någonstans, men latmasken är inne i mig! Hur F** får man bort de radioaktiva på Health baren? Hur blir man mindre radioaktiv?
Citera
2015-11-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr1ppan
De står säkert någonstans, men latmasken är inne i mig! Hur F** får man bort de radioaktiva på Health baren? Hur blir man mindre radioaktiv?

Du tar en radaway eller besöker en doktor.
Citera
2015-11-15, 16:33
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr1ppan
Radaway.

Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag har förstått att man måste assigna ens settlers till olika arbeten i sina hembaser.
Men vad händer med settlers som inte är assignade någonting? Går de bara runt och gör ingenting eller hoppar de in och samlar på sig grönsaker och liknande?
Hur fungerar det med settlers "ssignade" till att vara farmers? Måste man ha flera settlers på grönsakerna eller räcker det bara att ta en settler och sätta assign på en grönsak så tar han/hon hand om alla som är i basen?
Går det att flytta på permanenta settlers i olika settlements? Tänker till exempel på den första basen efter Sanctuary där det är en man och en kvinna som är bönder.

'Idle' settlers verkar inte göra något, bara gå runt.
En settler kan endast hantera 9 grödor, så vill du ha mer mat så får du göra fler till bönder.
Du kan flytta settlers mellan baser, gå in i workshop modet och gå till en settler och kolla på nedre delen av guin så ser du vilken knapp det är. Du kan endast flytta settlers, inte namngivna NPCer.

Andra saker som man kan tänka på är att man kan använda sina resurser från en bas i andra, genom att sätta upp supply lines. Om det fattas resurser för att bygga något där du är så används resurserna från länkade baser. Detta betyder dock inte att du kan gå till workshop inventoryn i en bas för att nå saker från en annan bas. Workshop inventoryn delas endast inom samma bas.

Några funderingar: Hur många settlers kan man ha i ett settlement? Har 17 i sanctuary, 85% gladhet. Någon som har fler?
Någon som haft en attack på Sanctuary?
Någon som vet om man kan trigga attacker genom consolen?
Senast redigerad av searchfunction 2015-11-15 kl. 16:45.
Citera
2015-11-15, 16:40
Medlem
Då var det slut, skulle ge spelet 7/10, för mycket fokus på dödande och fördummande av saker och ting jag verkligen gillade med Bethesdas tidigare spel. Varför inte ha Skyrims sätt att göra vad man vill så blir man bättre på det? Känns perfekt i ett spel som handlar om val och frihet.
Citera
2015-11-15, 16:52
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Behöver inte scrappa, ligger det i workbench så används delarna automatiskt.
Jag vet! Men hade du läst vad han innan mig skrev så undrade han om det gick att autoscrappa massa skit så man slipper göra det object för object om man t.ex. vill ta med det till ett annat settlement.

Blir så jävla mycket junk man måste gå igenom, vet att man kan high lighta objects med det ingredienserna man behöver, men det hjälper ändå inte att det är otroligt störigt att behöva scrappa för hand om det ska vara vettigt att ta med någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction

Andra saker som man kan tänka på är att man kan använda sina resurser från en bas i andra, genom att sätta upp supply lines.

Några funderingar: Hur många settlers kan man ha i ett settlement? Har 17 i sanctuary, 85% gladhet. Någon som har fler?
Någon som haft en attack på Sanctuary?
Någon som vet om man kan trigga attacker genom consolen?
Har haft en del attacker på sanctuary, vet inte hur det fungerar dock! Bommade att hjälpa the castle när dom blev attackerade, men hände inte så mycket!

Hur fungerar egentligen supply lines, jag har högsta på cap collector, local leader osv. Trodde workshops skulle vara delade(BORDE finnas perk för detta, men finns ej). Tycker inte det gjort något speciellt.

Personligen kan jag tycka att craftingen blivit riktigt nice, men att perksen i allmänhet är sådär. Mycket critical i vats mestadels. Hade gärna sett lite flummigare perks likt, vara bra med kvinnor.
Senast redigerad av Custom_made 2015-11-15 kl. 16:59.
Citera
2015-11-15, 17:00
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
När anfaller raiders och dylikt settlements? Har aldrig hänt och har 20 timmar på gubben..

Har ungefär 4 timmar och har redan fått ett settlement attackerat. Tror att om din defence är hög så avråder det raiders. Om defence är likvärdig med mat och vatten så tar det kanske längre tid.
Citera
2015-11-15, 17:07
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Hur fungerar egentligen supply lines, jag har högsta på cap collector, local leader osv. Trodde workshops skulle vara delade(BORDE finnas perk för detta, men finns ej). Tycker inte det gjort något speciellt.

Säg att du vill sätta upp en ny by, helt från scratch, fast där du vill bygga har du redan rensat från resurser från tidigare. Då måste du fylla din karaktär med junk och promenera dit för att ha resurser att bygga med. Eller. Så går du till en settler som du har i din stora fina bas och sätter denna på supply line eller vad det kallas, dit du vill bygga. Då används resurser från den länkade basen när du är i byggläget.
Men återigen, du kan inte plocka individuella items som finns i workshop i by A från workshop i by B trots supply line.
Detta är i alla fall vad jag har tolkat mig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in