Citat:
Ursprungligen postat av
Sleepyoh22
Behöver inte scrappa, ligger det i workbench så används delarna automatiskt.
Jag vet! Men hade du läst vad han innan mig skrev så undrade han om det gick att autoscrappa massa skit så man slipper göra det object för object om man t.ex. vill ta med det till ett annat settlement.
Blir så jävla mycket junk man måste gå igenom, vet att man kan high lighta objects med det ingredienserna man behöver, men det hjälper ändå inte att det är otroligt störigt att behöva scrappa för hand om det ska vara vettigt att ta med någonstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
searchfunction
Andra saker som man kan tänka på är att man kan använda sina resurser från en bas i andra, genom att sätta upp supply lines.
Några funderingar: Hur många settlers kan man ha i ett settlement? Har 17 i sanctuary, 85% gladhet. Någon som har fler?
Någon som haft en attack på Sanctuary?
Någon som vet om man kan trigga attacker genom consolen?
Har haft en del attacker på sanctuary, vet inte hur det fungerar dock! Bommade att hjälpa the castle när dom blev attackerade, men hände inte så mycket!
Hur fungerar egentligen supply lines, jag har högsta på cap collector, local leader osv. Trodde workshops skulle vara delade(BORDE finnas perk för detta, men finns ej). Tycker inte det gjort något speciellt.
Personligen kan jag tycka att craftingen blivit riktigt nice, men att perksen i allmänhet är sådär. Mycket critical i vats mestadels. Hade gärna sett lite flummigare perks likt, vara bra med kvinnor.