2015-11-14, 17:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Seriöst!! Var fan hittar jag rad-away?!??!?! Halva livet fyllt med radiation nu. Har inte hittat EN ENDASTE RAD-AWAY. Helt otroligt.
Det finns inte många men dom finns lite varstans och man kan även tillverka det själv.

Citat:
Varför är spelet så svårt? Man har ett sniperrifle och skjuter från 10 meter men dom tar ingen skada för att dom är för långt ifrån. Tydligen måste man stå 2 meter bort för att göra någon skada

Jag spelar på easy men fortfarande skitsvårt som in i helvete.
Det låter som du har missförstått spelet och istället stuckit iväg långt åt helvete, i början ska man hålla sig i övre vänstra hörnet tills man levlat upp gubben och valt perks som gör gubben mer dödlig, möter du death claw, supermutants och you goy gai som level 6 så har du sprungit för långt.

Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
Kör på hard dör aldrig förutom mot de jävlar som har raketkastare.
Survival och dör lite titt som tätt har en tendens att springa in i ett rum och hoppla där står 5 super mutants

Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Om fienderna har en döskalle över sig när du ser dom i VATS skall du börja fundera på vart du är. Det går att lösa ändå men du kommer bränna många stimpack samt ammo.
Jag slog ut en legendary deathclaw utan besvär som level 11-12...

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Är det bara jag eller känns det här som ett uppsminkat skyrim?
Till viss del känns det som copypaste från skyrim men samtidigt...finns inte så mycket unika grejer man kan göra med ett spel idag så därför kommer det finnas element som är snarlikt det som finns i andra spel.

Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Är det bara jag som har spelat utan problem och inte fått någon krasch eller stor bugg än?
Jag spelar på PC.
En av dom få buggarna jag fått var att jag skulle gå ner i ett stenbrott och jag klev på en uthuggen sten stor sten och föll rakt igenom den och dog, annars har det flytit på bra, jag har spelat i 26 timmar.
Några buggar, till hälften åkt ned i marken ett par gånger för markens nivå och spelets programmerade nivå inte har stämt överens, CTD 1 gång och quicksave har försvunnit 1 gång på kanske 20-25 timmar.

Det värsta problemet är ändå att jag har microstutters precis som med skyrim, 60fps men ändå laggar det...men flyter på mycket bättre med borderless window mode.
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-11-14 kl. 17:31.
Citera
2015-11-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Till viss del känns det som copypaste från skyrim men samtidigt...finns inte så mycket unika grejer man kan göra med ett spel idag så därför kommer det finnas element som är snarlikt det som finns i andra spel.

Precis som det är med musik, och även precis så som det är med film. I film tycker jag det märks mer än vad det gör i datorspel, men film har ju å andra sidan funnits längre så snart är vi väl på den nivån med spel också.

Och jag vet inte om jag vill säga tyvärr heller, för i grund och botten är det väl inget fel i det? Vi är vanedjur, vi gillar att känna igen oss och vara trygga.
Citera
2015-11-14, 17:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Och jag vet inte om jag vill säga tyvärr heller, för i grund och botten är det väl inget fel i det? Vi är vanedjur, vi gillar att känna igen oss och vara trygga.
Det beror på hur det implementeras, bygga hus kändes meh för det gjorde jag förra veckan i skyrim men att sätta upp stängsel, bygga fällor och sätta upp turrets för att skydda ens bosättning och även planera för mat & vatten gjorde det lite mer intressant.
Citera
2015-11-14, 19:04
Medlem
Lite tips för settlements: https://www.youtube.com/watch?v=Y9PKUVWUwEQ
Citera
2015-11-14, 20:14
Medlem
Vilken jävla plot twist.
Citera
2015-11-14, 20:24
Medlem
Har kul med spelet, men fyfan vad lätt det är, efter man fått Assault Rifle är det bara att meja ner motståndet. Höjde till Survival när jag oneshottade allt i Normal, men tar fortfarande ner fiender på några skott. Ska försöka segwaya till en mer stealth/sniper build för att göra saker roligare.

Hade verkligen älskat Hardcore.
Citera
2015-11-14, 20:35
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Döm om min förvåning när Halloweendekorationer dök upp i Diamond City på 31:a oktober.

Undrar om Bethesda smugit in jul också. Ifall borde man ju nästan tajma sitt spelande så att det blir jul i The Commonwealth samtidigt som i verkligheten.
Citera
2015-11-14, 21:24
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Döm om min förvåning när Halloweendekorationer dök upp i Diamond City på 31:a oktober.

Undrar om Bethesda smugit in jul också. Ifall borde man ju nästan tajma sitt spelande så att det blir jul i The Commonwealth samtidigt som i verkligheten.

Det har la varit halloweendecartioner hela tiden i spelet?
Citera
2015-11-14, 21:27
Medlem
Medves avatar
När man ska skapa en ny settlement, först man rensar området på fiender sen bygger man nåt radiotorn. Allt fixat enkelt, men sen ska jag lägga ut plantor för mat, även om det finns två settlers i "byn" så går inte maten upp i grönt, blir kvar på rött och noll, hade inga problem när jag började på Sanctaury, även när jag lämnar "byn" och kommer tillbaka efter några timmar så har inget växt settlers klagar på att dom är hungriga :S Är detta en bug eller gör jag nåt fel, har faktis sökt men lyckades inte hitta nåt.

Sen måste man samla in junk separat för alla settlemnts? Hade råde i Sanctury att bygga en gun turret men bestämde mig ta den nån annan stans. Så när jag kom till en annan settlement så visade sig att jag inte hade råd, fattade oil :S
Citera
2015-11-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Seriöst!! Var fan hittar jag rad-away?!??!?! Halva livet fyllt med radiation nu. Har inte hittat EN ENDASTE RAD-AWAY. Helt otroligt.

Varför är spelet så svårt? Man har ett sniperrifle och skjuter från 10 meter men dom tar ingen skada för att dom är för långt ifrån. Tydligen måste man stå 2 meter bort för att göra någon skada

Jag spelar på easy men fortfarande skitsvårt som in i helvete.

Hehe jag har 57 stycken och så har jag använt en jäkla massa.
Jag söker dock igenom allt jag kan, alla rum, alla hus och lockpickar alla lås och jag tar allt jag ser som inte är rött (steal) utan jag kör endast på det som är grönt.
Jag känner igen mig lite, det var skit i början, men det kommer att kännas lättare när du får bättre gear, vapen och sätter ut lite perks på olika saker.

Citat:
Ursprungligen postat av majorapa

Varför scrappa det? Använd transfer på din workshop och sen finns det en knapp för att föra över allt junk till den.
Sedan när du craftar saker på den settlementen så scrappas dem automatiskt.

Jo, men jag har hört om du har ett föremål som du får tex 3 olika saker ifrån, typ x2 steel, x1 oil x1 led och jag har lagt in det föremålet i min workshop och om jag craftar något som behöver steel så tar den endast steel ifrån det och oil och led försvinner för evigt.
Sen om det är en bugg som kommer att fixas senare vet jag inte.
Senast redigerad av torteras78 2015-11-14 kl. 21:51.
Citera
2015-11-14, 21:39
Medlem
hej undra om någon skulle vilja hjälpa mig är i början av spelet där man ska fixa sängar och vatten har fixat sängarna men hur fixa jag vattnet ?
Citera
2015-11-14, 21:43
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
När man ska skapa en ny settlement, först man rensar området på fiender sen bygger man nåt radiotorn. Allt fixat enkelt, men sen ska jag lägga ut plantor för mat, även om det finns två settlers i "byn" så går inte maten upp i grönt, blir kvar på rött och noll, hade inga problem när jag började på Sanctaury, även när jag lämnar "byn" och kommer tillbaka efter några timmar så har inget växt settlers klagar på att dom är hungriga :S Är detta en bug eller gör jag nåt fel, har faktis sökt men lyckades inte hitta nåt.

Sen måste man samla in junk separat för alla settlemnts? Hade råde i Sanctury att bygga en gun turret men bestämde mig ta den nån annan stans. Så när jag kom till en annan settlement så visade sig att jag inte hade råd, fattade oil :S

Du måste ju gå fram till en settler och välja assign och sedan sätta på att ta hand om plantorna. Du ser på de grejer som behöver någon som sköter om det att det är en röd gubbe på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in