2015-11-15, 12:09
Medlem
chibibottos avatar
den här bilden visar inne i konserthallen.. efter dådet.
Citera
2015-11-15, 12:16
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Nej jag är inte den där coola killen. När man har följt terroristernas härjningar nere i Syrien och Irak under så lång tid som jag har gjort så är man rejält avtrubbad, det betyder inte att jag saknar känslor för det som har hänt. Det jag reagerar på är att just detta dåd får en sådan stor genomslagskraft om man jämför den dagliga terror dessa skäggsvin utgör på befolkningen där nere... de som inte flytt vill säga.

Det är förjävligt att dessa svin attackerar oss i väst, men jag tycker att det är lika jävligt det de gör varje dag mot befolkningen i mellanöstern... och jag tycker inte att det är en helt annan sak, utan det är exakt samma sak även om det är på deras hemmaplan.

Sanna ord! Bara dagen innan sprängde två självmordsbombare sig i Libanon. 40+ döda, flera skadade. Inte ett ord om detta, knappt någon som känner till. Det är mest synd om Västvärlden när det drabbar oss!

Men det är väl det som är problemet, dom vill skapa rubriker. Det behövs inte mer än att välja en stad. Rätt stad.
Citera
2015-11-15, 12:16
Medlem
Drujnasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är ju intressant (från Aftonbladets liverapportering) :

Det syriska pass som låg vid en av terroristerna, som sprängde sig till döds vid Stade de France, uppges tillhöra en person som tagit sig över gränsen till Serbien och som sökt asyl i landet. Personen ska ha tagit sig till Serbien den 7 oktober, enligt den serbiska inrikesministern, rapporterar Reuters.

Så åtminstone en av terroristerna är en sk "flykting" precis av det slag som nu väller in i Sverige 2000-4000/dag.

Hur kommer det sig att det som hände i Paris inte händer dagligen överallt i Europa om det kommer så många terrorister varje dag?

Det finns dock inga bevis för att det är en flykting som är med i attentatet, utan troligen en person som uppger sig för att vara flykting.
Citera
2015-11-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
AK-47or. Det måste vara dödsknarkarnazisten Pelle som äger dem.
Vad jag menade är att tanken på att vi har flyende terrorister mitt ibland oss är i sig en hemsk tanke, ända tills man tänker på att det finns sovande celler som ännu inte aktiverat sig.
Citera
2015-11-15, 12:21
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drujnasu
Hur kommer det sig att det som hände i Paris inte händer dagligen överallt i Europa om det kommer så många terrorister varje dag?

Det finns dock inga bevis för att det är en flykting som är med i attentatet, utan troligen en person som uppger sig för att vara flykting.
Denna typ av dåd kräver lång planering. Som ett exempel så planerade Breivik sitt dåd i 9 år. Det är extremt men man får räkna med att det kräver minst några månader.

Angående flyktingar så kan det ju mycket väl gömma sig terrorister bland de som vi idag ger asyl för att vi tror att de är flyktingar.
Citera
2015-11-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drujnasu

Många attentat stoppas väl, det är väl lite annan säkerhet i väst kanske
Citera
2015-11-15, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto

Varning för starka bilder.
Citera
2015-11-15, 12:26
Medlem
TeamJesuss avatar
Interesting that this occurred on Friday the 13th, the day in October 1307 when Jacques De Molay and the Knights Templar were rounded up and killed under Papal order. De Molay is a big hero of the Freemasons.
Citera
2015-11-15, 12:27
Medlem
Det hittade passet på den person som gått igenom Grekland och vidare som flykting i oktober som man tror är en av terroristerna.

SVETSKA EKSKLUZIVA Ovo je terorista koji je pro?ao Gr?ku, Srbiju, Hrvatsku, Austriju... DA BI SEJAO SMRT U PARIZU http://blic.rs/i/606473
Citera
2015-11-15, 12:27
Medlem
Golonkas avatar
Har varit off-grid ett par timmar.... Något nytt om den där bilen med beväpnade män som forcerade en betalstation eller liknande och blåste på in mot stan?
Citera
2015-11-15, 12:28
Medlem
Douche-chills avatar
så, två av terroristerna ska ha kommit hit som flyktingar från Syrien via Grekland, och en annan via Serbien, är detta korrekt uppfattat?
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Sanna ord! Bara dagen innan sprängde två självmordsbombare sig i Libanon. 40+ döda, flera skadade. Inte ett ord om detta, knappt någon som känner till. Det är mest synd om Västvärlden när det drabbar oss!
Klart det är så. Extrapolera denna tendens så blir du ju mer upprörd om någon i din familj blir mördad än om någon som bor i samma stad som du blir blir mördad. Det är inget konstigt eller något vi ska behöva skämmas över. Att då försöka påvisa "hyckleri" när vi bryr oss mindre när människor på andra sidan jordklotet blir slaktade och det blir mindre skriverier här hemma än vad det blir om Parisdådet blir ju bara löjligt.
Citera
2015-11-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
En helvetesbild, den ser overklig ut eftersom det ser ut som en teater eller något.

Men tyvärr är det vardagsmat för islamister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in