2015-11-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jo, det blir intressant att se hur det går, mitt tips står fast, även om Elias höst inte varit den bästa. Vinner Mikael är det en stor indikation på vem av bröderna som har de största framtidsutsikterna, vinner Elias så säger det i stort sett ingenting om den saken.

Fast så går det inte riktigt se på det heller, visst jag tror Mikael kommer bli en bättre spelare, men bara för att Elias har en svacka spelmässigt så är det inget som säger han behöver bli sämre, han är ung, det är egentligen inget som säger att det kommer gå på räls för Mikael heller.
Citera
2015-11-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast så går det inte riktigt se på det heller, visst jag tror Mikael kommer bli en bättre spelare, men bara för att Elias har en svacka spelmässigt så är det inget som säger han behöver bli sämre, han är ung, det är egentligen inget som säger att det kommer gå på räls för Mikael heller.

Absolut, båda är så unga att det inte går att säga så mycket, båda kan både större än Djokovic, eller peaka på den ranking de har nu. Visst, nu tog jag två extremer, som båda är väldigt osannolika, men vill belysa att utvecklingen, framförallt hos Mikael, kan ta oväntade svängningar, både positivt och negativt. En seger för Mikael imorgon skulle ändå vara en indikation på vilken av bröderna som har störst potential, men som sagt för tidigt att veta säkert.
Citera
2015-11-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Absolut, båda är så unga att det inte går att säga så mycket, båda kan både större än Djokovic, eller peaka på den ranking de har nu. Visst, nu tog jag två extremer, som båda är väldigt osannolika, men vill belysa att utvecklingen, framförallt hos Mikael, kan ta oväntade svängningar, både positivt och negativt. En seger för Mikael imorgon skulle ändå vara en indikation på vilken av bröderna som har störst potential, men som sagt för tidigt att veta säkert.

Ja alltså Mikael känns bra, han är mycket snabbare än Elias är känslan , så fortsätter han utvecklas kan han bli en ferrer vägg faktiskt
Citera
2015-11-15, 14:24
Medlem
Mikael tog första set 6-3, men kastade in handduken vid underläge 1-5 i andra. Elias vidare alltså. Elias hade ett ess i första set och sju i andra, indikerar att Micke kanske inte kunde röra sig fritt. Hoppas det är lugnt.
Citera
2015-11-15, 22:25
Medlem
Fedex ser inte ut att vara redo för ålderdomshemmet riktigt än, fullkomligt krossar Tråkych.
Citera
2015-11-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Tråkych.
Har sett honom två gånger i Stockholm Open och kan bara hålla med.

Gasquet var en riktigt karamell. Hans backhand är vackrare i verkligheten än på TV.
Citera
2015-11-16, 10:08
Medlem
Elias torskade kvalfinalen mot Chiudinelli men kom med ändå som LL. Fick dessutom kanonlottning sett till turneringens styrka med Salvatore Caruso i första omgången. Får ta tillvara på den chansen nu tycker jag. Servesatsningen har verkligen lyckats vilket han kommer ha mycket glädje av framöver bara han hittar tillbaka till spelet igen.
Citera
2015-11-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael tog första set 6-3, men kastade in handduken vid underläge 1-5 i andra. Elias vidare alltså. Elias hade ett ess i första set och sju i andra, indikerar att Micke kanske inte kunde röra sig fritt. Hoppas det är lugnt.

Tydligen en höft som spökar för Mikael, samma skada som gjorde att han bröt finalen i Danderyd tidigare, vet inte vad man kan få för skador i höfter men låter inte så bra han fått tillbaka den?

edit: eller bröt gjorde han inte,men drog på sig skadan då.
Citera
2015-11-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Elias torskade kvalfinalen mot Chiudinelli men kom med ändå som LL. Fick dessutom kanonlottning sett till turneringens styrka med Salvatore Caruso i första omgången. Får ta tillvara på den chansen nu tycker jag. Servesatsningen har verkligen lyckats vilket han kommer ha mycket glädje av framöver bara han hittar tillbaka till spelet igen.

Fast det kan ju va lite därför det gått trögt ett tag egentligen, att han lagt mycket tid på lära sig serva och lagt mindre tid på övriga spelet.

edit: fast Elias förlorade mot Caruso .... spelade tydligen 2 matcher idag, men sådana spelare ska han ju bara slå, riktigt dålig form.
Senast redigerad av pederN 2015-11-16 kl. 17:01.
Citera
2015-11-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Har sett honom två gånger i Stockholm Open och kan bara hålla med.
Han fick sig en skrapa av kommentatorn igår, något i stil med "Han sviker gång på gång på gång.". Han menade på att Berdych med sina kvalitér borde kunna pröva att ändra något i spelet när han blir utspelad. Men som jag har sagt tidigare, han vill inte vinna, han bryr sig inte.
Citera
2015-11-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Han fick sig en skrapa av kommentatorn igår, något i stil med "Han sviker gång på gång på gång.". Han menade på att Berdych med sina kvalitér borde kunna pröva att ändra något i spelet när han blir utspelad. Men som jag har sagt tidigare, han vill inte vinna, han bryr sig inte.

Tror det mer handlar om att han är väldigt obekväm med att anpassa sitt spel till motståndaren.

Uppfattar honom som väldigt "tysk" i sitt sätt. Han har blivit duktig/effektiv på en typ av tennis. Men så fort någon börjar spela på ett sätt som inte tillåter honom att spela som han vill, kan han inte reagera. Då står han där svarslös och blank i blicken.
Citera
2015-11-16, 22:21
Medlem
Att Berdych spelar på ett visst sätt är en sak, men det jag inte gillar med honom är att det aldrig verkar vara någon glöd när han förlorar. Hans attityd är lika monoton som spelet. Han har minst vinnarskalle av alla i topp10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in