2015-11-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Många miljöpartister mm har nog innerst inne väldigt dåligt samvete

Yep. Större delen av deras väljarbas är politiskt ointresserade som bara röstade på MP för att det hade miljö i namnet och man hade sett "The day the earth stood still". Och det är ju bekvämt okomplicerat. Vem kan liksom tycka illa om någon som röstar på miljön?

Har flera vänner i helsvenska områden som ofta pratar om att man bör slänga ut packet och inte ta in fler. Vänner som konsumerar som grisar och inte snålar med bensinen. Och några av dem har till och med klämt ur sig att SD fan hade rätt i allting. Sedan röstade allihop ändå på MP. Och när man frågar varför så får man "Men vem orkar bry sig?" Men de vet ändå att det är viktigt att rösta och tycka till så likväl släpar de sig till vallokalen

Tror dock att många av de här har börjat vakna upp nu som du säger när mångkulturen även sprider sig till helsvenska områden. Och det är förmodligen den målgruppen med politiskt ointresserade SD framförallt bör fokusera på för det är jävligt många väljare.
2015-11-14, 18:24
Medlem
DalPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
30% i Sentio och/eller Yougov innan jul, 40% under nästa år och 50% under 2017 kanske?

Personligen tror jag dock mer och mer att annat kommer ske innan riksdagsvalet 2018 så OU blir ointressanta.

Vad menar du med detta?
Menar du att mer händelser kommer hända som påverkar det politiska klimatet i Sverige eller menar du att ou inte är exakta?
Ursäkta min oförståelse.

Och när kan vi förvänta oss sifo undersökningen?
2015-11-14, 18:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorkaKrafter
Jag har undrat det många gånger tidigare och undrar fortfarande vad som ska krävas för att folket i större utsträckning ska börja sympatisera med SD? Även om paritet ökar i opinionen så sker förändringarna väldigt långsamt. 2015 har ju i princip bara handlat om invandring, krig och terror. Vi har sett två stora muslimska terrordåd i Paris, en dött barn på en strand som utlöste masspyskos och massinvasion till Europa, en svensk ung man som utförde mord i en invandrartät skola, en asylsökare som knivmördade två svenskar på Ikea, ett antal brutala våldtäkter utförda av invandrare, invandrare som vägrat kliva av bussar, invandrare som hungerstrejkat, zigenare som blivit avhysta från ockuperad mark (tack vare Janne Josefsson). Och samtidigt som zigenare byggt andra kåkstäder så har asylboenden bränts ner och övriga boenden tagit slut, trots att man slagit upp tältläger och öppnat fängelser. Vi har sett gränskontroller införas, vi har sett Sverige låna pengar för att invandringen ska fortgå. Moderaterna har till råga på allt kommit ut som rasister (enligt deras egna tolkning av begreppet). Tätt följt av ett "främlingsfientligt" KD. Allt tyder på och har också basuneras ut i media att resurserna är slut.

Listan kan göras längre men jag nöjer mig med detta...

Hur som helst. Invandring vara något som finns alla svenskars huvuden. Även om man bara tittar på sin Iphone dagarna i ända så kan man omöjligt vara så avskärmad att man inte får ta del av det mångkulturella och invandringsextrema Sverige. Man matas med det dagligen överallt. På nyheterna, i sociala medier, av människor man möter osv.

När når SD 30% när saker och ting aldrig varit sjukare och mer extremt än det är Sverige anno 2015? Vad ska krävas? Svält, upplopp, krig inom rikets gränser? Vem/vad väcker de svenskar som fortfarande sover sin törnrosasömn?
Var tionde väljare har tagit steget till SD på ett år, det tar tid men SD växer, SD kommer passera 30 % under nästa år.
2015-11-14, 18:43
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Kommer Sifo i natt?
Japp
2015-11-14, 21:08
Medlem
Rickuzs avatar
Såg att detta togs upp tidigare i tråden, men det var ingen som riktigt hakade på.

Att jämföra "Facebook-likes" mellan olika partier, kanske inte är det bästa eller träffsäkraste sättet att mäta folkopinionen, men här är i alla fall antalet 'likes' som varje parti fått till sina Facebook-uttalanden om attacken mot Frankrike.

SD - 7600 likes
S - 2100 likes
V - 2000 likes
M - 1300 likes
MP - 500 likes
FP - 400 likes
C - 300 likes
KD - 300 likes

Som ni kan se så toppar SD listan med 7600 likes. Det är ju en väldigt markant ledning över t.ex Socialdemokraterna som hamnar på andra plats med 2100 likes.

Har dessa siffror någon betydelse eller är det bara brus? Kan det vara så att SD får många fler likes eftersom att dom är det enda partiet som aktivt arbetar för att stoppa massinvandringen (samt inflödet av ilskna muslimer), medan de andra partierna aktivt arbetar för att vi ska få in ännu mer skit till Sverige och Europa?
Senast redigerad av Rickuz 2015-11-14 kl. 21:41.
2015-11-14, 22:56
Medlem
kristofferGs avatar
Är SIFO något att bry sig om? Vinklar de OP?
2015-11-14, 23:10
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG

Vinklar OP? Något sådant skulle dom aldrig göra...

Det är väl bara att kolla historiken för SD och SIFO, prognos kontra valresultat.
2015-11-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG

De viktar ganska ofta till S och MP:s fördel, ja.

Om de är något att bry sig beror på hur du ser det. Men om SD bara skulle öka en sketen procent i deras mätning hade det förmodligen betytt att partiet egentligen stormar fram likt ett X-2000. Så något värde har det allt.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-11-14 kl. 23:16.
2015-11-14, 23:14
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
De viktar ganska ofta till S och MP:s fördel, ja.
Ja, inte så mycket till Socialdemokraternas fördel men helt abnormt mycket till Miljöpartiets fördel och till Sverigedemokraternas nackdel.

Påminner om Sentios abnorma underskattning av KD i varje opinionsmätning.
2015-11-14, 23:19
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag börjar känna mig ganska säker på detta, och jag undrar verkligen hur Sverigedemokraternas motståndare, sjuklövern, medier och andra muppar tänker kring att SD kanske tar makten 2018?.. Har dom ens reflekterat över det, eller blundar dom fortfarande? Om jag var en vänsterliberalmupp så skulle jag ha panik idag.

Jag tror inte mycket på att SD når 50%, dels p.g.a. Motvilja bland stora delar av befolkningen, dels p.g.a att övriga kommer kopiera deras politik så att tillväxten avstannar. Synd, få jag helst hade sett att övriga partier straffades hårt för hur de agerat hittills.

Socialdemokratiska kommunpolitiker i Vännäs, Västerbotten går enligt säkra källor bärsärk och tuggar fråga över SD's framgång i OU. De "kan inte förstå varför" folk röstar på dessa fascistiska charlataner.

True Story. Det verkar som om polletten ännu inte trillat ner hos vissa...
2015-11-14, 23:23
Medlem
Rickuzs avatar
Det skulle vara intressant att höra hur snacket går i fikarummet hos t.ex Sifo, just då en färsk opinionsmätning blivit klar.

"Oj, ser ni? SD ligger på 26% nu!.. MP ligger nära spärren, S backar... Nej, så får folk inte tycka. Det här är inte bra.. Ja men hur gör vi? Ändra siffrorna. Ta bort 4% från SD, ta bort 1% från varje parti i Alliansen och födela dessa hos S och MP... Ja! Så gör vi! Det låter toppen, eller hur Gösta? Ja verkligen. Folk får inte tro att det går bra för SD!"

Skäms dom inte? Har dom ingen yrkesstolthet ö.h.t? Får dom mutor från regeringen för att vikta siffrorna, eller gör dom det p.g.a sina egna skruvade värderingar?
Senast redigerad av Rickuz 2015-11-14 kl. 23:25.
2015-11-14, 23:33
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Jag tror inte mycket på att SD når 50%, dels p.g.a. Motvilja bland stora delar av befolkningen, dels p.g.a att övriga kommer kopiera deras politik så att tillväxten avstannar. Synd, få jag helst hade sett att övriga partier straffades hårt för hur de agerat hittills.

Socialdemokratiska kommunpolitiker i Vännäs, Västerbotten går enligt säkra källor bärsärk och tuggar fråga över SD's framgång i OU. De "kan inte förstå varför" folk röstar på dessa fascistiska charlataner.

True Story. Det verkar som om polletten ännu inte trillat ner hos vissa...
Om du syftar på de s.k gränskontrollerna som sattes upp i förrgår, eller vissa attitydförändringar hos Moderaterna, så är detta endast ett fult spel. Deras skådespeleri kanske lugnar vissa väljare tillfälligt, men i det långa loppet så finns det inga förändringar i sjuklöverns politik.

Det är fortsatt massinvandring som är den heliga kon, och deras enda lösning på alla problem är att messa om "förbättrad integration". Även om SD stannar upp nu så kommer tillväxten att ta fart igen, särskilt då förödelsen från den pågående invandringsvågen uppenbarar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in