Citat:
Ursprungligen postat av
Hyfundan
Har det satts eld på något av de tilltänkta boenden som SD i Lund upplyste medborgarna om?
Det behövs inte. Ted är inte misstänkt för något, han är bara urbota korkad och politiskt okänslig.
Resonerandet går så här:
"Kolla, Sverigevänner, här är de platser som är tänkta att bli flyktingboenden: (visar lista). Det bör ni veta om, Sverigevänner, så ni kan vara riktiga Sverigevänner... (hint, wink, hint, nudge, nudge)"
Sedan blir det förstås
guilt by association, när det väl brinner - även om det inte sker i Lunds kommun (det är bara där som Ted Ekeroth kan agera, ju). Det är inte många (vad de än tycker om asylboenden) som tycker att mordbrand är lösningen, även om det går att hitta sådana yttringar i tråden.
SJÄLVKLART måste då Åkesson intervenera och försöka balansera detta, i riktning mot a) Det är inte vi som gör det, b) Det är ont och illa att göra så och c) Det är som sagt inget som vi på minsta sätt vill försvara...
Som sagt, synd att det behövs, bra att det görs.