2015-11-14, 13:52
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Ja det vore intressant med en extramätning efter ett sånt här dåd. Hur mycket det skulle påverka? Eller folk kanske inte kopplar ihop detta med dagens massinvandring, vem vet?

Jag har undrat det många gånger tidigare och undrar fortfarande vad som ska krävas för att folket i större utsträckning ska börja sympatisera med SD? Även om paritet ökar i opinionen så sker förändringarna väldigt långsamt. 2015 har ju i princip bara handlat om invandring, krig och terror. Vi har sett två stora muslimska terrordåd i Paris, en dött barn på en strand som utlöste masspyskos och massinvasion till Europa, en svensk ung man som utförde mord i en invandrartät skola, en asylsökare som knivmördade två svenskar på Ikea, ett antal brutala våldtäkter utförda av invandrare, invandrare som vägrat kliva av bussar, invandrare som hungerstrejkat, zigenare som blivit avhysta från ockuperad mark (tack vare Janne Josefsson). Och samtidigt som zigenare byggt andra kåkstäder så har asylboenden bränts ner och övriga boenden tagit slut, trots att man slagit upp tältläger och öppnat fängelser. Vi har sett gränskontroller införas, vi har sett Sverige låna pengar för att invandringen ska fortgå. Moderaterna har till råga på allt kommit ut som rasister (enligt deras egna tolkning av begreppet). Tätt följt av ett "främlingsfientligt" KD. Allt tyder på och har också basuneras ut i media att resurserna är slut.

Listan kan göras längre men jag nöjer mig med detta...

Hur som helst. Invandring vara något som finns alla svenskars huvuden. Även om man bara tittar på sin Iphone dagarna i ända så kan man omöjligt vara så avskärmad att man inte får ta del av det mångkulturella och invandringsextrema Sverige. Man matas med det dagligen överallt. På nyheterna, i sociala medier, av människor man möter osv.

När når SD 30% när saker och ting aldrig varit sjukare och mer extremt än det är Sverige anno 2015? Vad ska krävas? Svält, upplopp, krig inom rikets gränser? Vem/vad väcker de svenskar som fortfarande sover sin törnrosasömn?
2015-11-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorkaKrafter
Jag har undrat det många gånger tidigare och undrar fortfarande vad som ska krävas för att folket i större utsträckning ska börja sympatisera med SD? Även om paritet ökar i opinionen så sker förändringarna väldigt långsamt. 2015 har ju i princip bara handlat om invandring, krig och terror. Vi har sett två stora muslimska terrordåd i Paris, en dött barn på en strand som utlöste masspyskos och massinvasion till Europa, en svensk ung man som utförde mord i en invandrartät skola, en asylsökare som knivmördade två svenskar på Ikea, ett antal brutala våldtäkter utförda av invandrare, invandrare som vägrat kliva av bussar, invandrare som hungerstrejkat, zigenare som blivit avhysta från ockuperad mark (tack vare Janne Josefsson). Och samtidigt som zigenare byggt andra kåkstäder så har asylboenden bränts ner och övriga boenden tagit slut, trots att man slagit upp tältläger och öppnat fängelser. Vi har sett gränskontroller införas, vi har sett Sverige låna pengar för att invandringen ska fortgå. Moderaterna har till råga på allt kommit ut som rasister (enligt deras egna tolkning av begreppet). Tätt följt av ett "främlingsfientligt" KD. Allt tyder på och har också basuneras ut i media att resurserna är slut.

Listan kan göras längre men jag nöjer mig med detta...

Hur som helst. Invandring vara något som finns alla svenskars huvuden. Även om man bara tittar på sin Iphone dagarna i ända så kan man omöjligt vara så avskärmad att man inte får ta del av det mångkulturella och invandringsextrema Sverige. Man matas med det dagligen överallt. På nyheterna, i sociala medier, av människor man möter osv.

När når SD 30% när saker och ting aldrig varit sjukare och mer extremt än det är Sverige anno 2015? Vad ska krävas? Svält, upplopp, krig inom rikets gränser? Vem/vad väcker de svenskar som fortfarande sover sin törnrosasömn?

Ja det är en väldigt bra fråga varför inte fler redan har gått över till SD, men jag tror folk i största allmänhet är lite sinneslöa och dumnaiva. Man köper fortfarande stasimedias bild om hur bra allt blir bara man får mer multikultur, trots att man ser saker haverera omkring sig. Man klagar och pratar skit om hur dåligt allt börjar bli med nära och bekanta, man kanske har blivit väskryckt av en invällare men ser det som att han är bara en brottsling det kunde ju lika bra ha varit en Svensk.

Sen går man hem tittar på stasitv som visar hur synd det är om flyktingarna som har behövt åka tåg och buss genom 5-6 länder för att komma till säkra Sverige, men man lägger inte en tanke på varför "flyktingarna" inte stannade i det första säkra landet. Sen ringer Sifo och frågar om hur man upplever den fruktansvärda flyktingkatastrofen och man tycker det är ju såklart fruktansvärt synd om flyktingarna, en fråga till vad skulle du rösta på om det var val idag? Ja det blir som alltid socialdemokraterna för dem vill väl
2015-11-14, 15:59
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Ja det är en väldigt bra fråga varför inte fler redan har gått över till SD, men jag tror folk i största allmänhet är lite sinneslöa och dumnaiva. Man köper fortfarande stasimedias bild om hur bra allt blir bara man får mer multikultur, trots att man ser saker haverera omkring sig. Man klagar och pratar skit om hur dåligt allt börjar bli med nära och bekanta, man kanske har blivit väskryckt av en invällare men ser det som att han är bara en brottsling det kunde ju lika bra ha varit en Svensk.

Sen går man hem tittar på stasitv som visar hur synd det är om flyktingarna som har behövt åka tåg och buss genom 5-6 länder för att komma till säkra Sverige, men man lägger inte en tanke på varför "flyktingarna" inte stannade i det första säkra landet. Sen ringer Sifo och frågar om hur man upplever den fruktansvärda flyktingkatastrofen och man tycker det är ju såklart fruktansvärt synd om flyktingarna, en fråga till vad skulle du rösta på om det var val idag? Ja det blir som alltid socialdemokraterna för dem vill väl

grejen är den att när man pratar med sjuklöverpolitiker,ibland tom miljöpartister håller dom med om problemen och de ska behandlas.
problemet är att det sker aldrig. De som har hjärna saknar ryggrad vice versa.
2015-11-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Om man får vara lika okänslig som Romson och helt bortse från offren i denna tragedi så tror jag vi kommer får se en opinionsraket utan dess like för SD de närmaste månaderna.

Inte ens ett docusåpa-tittande WT-hjon utan politisk kunnighet kan undgå att lägga ihop 1+1 i läget vi befinner oss i nu, det väller in över 10.000 muslimer i veckan bitvis samtidigt som de muslimska terrordåden haglar allt tätare i Europa. Lägg till alla alarmerande kostnadsrapporter, tältläger och överfulla gymnastiksalar.

Innan nyårsafton har vi passerat 30% i både YouGov och Sentio.

Jag tror också vi passerar 30% innan nyår. Skulle vara mycket förvånande om vi inte gör det.

Folk börjar äntligen vakna och den här attacken i Paris kommer inte kunna pratas bort av media trots om man försöker med damage Control allt vad man kan. Folk börjar förstå att med den här öppna-gränser-politiken som 7-klövern kör med så är det stor risk att vi även får se liknande attacker i Sverige.
2015-11-14, 16:40
Avslutad
Med tanke på att våldtäkterna kommer öka av s.k "flykingbarn" så finns det nu inte så många fler alternativ än SD.

Nu kan det väl inte vara många vettiga människor kvar som med stolthet sympatiserar med 7-klövern i allmänhet och regeringen i synnerhet?

SD - ligger ju flera år före i politiken. I nästan allt de sagt tar de andra partierna efter.
Sverige kommer bokstavligt talat att gå under utan SD.

SD - enda alternativet!
2015-11-14, 16:41
Avslutad
50% vore inte speciellt orimligt inom ett par år.
2015-11-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag gjorde samma koll och tänkte likadant. Dessa siffror ska inte avfärdas som obetydliga Facebook-likes. Helt solklart att dom betyder något.

Förmodligen återspeglar det folks åsikter om att SD är det enda partiet som faktiskt arbetar för att förhindra den muslimska invasionen, medan dom andra partierna orsakar / har orsakat den.

Många miljöpartister mm har nog innerst inne väldigt dåligt samvete
2015-11-14, 17:17
Medlem
40% nästa år om jag själv fick gissa.
2015-11-14, 17:19
Medlem
Kommer Sifo i natt?
2015-11-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorkaKrafter
Jag har undrat det många gånger tidigare och undrar fortfarande vad som ska krävas för att folket i större utsträckning ska börja sympatisera med SD? Även om paritet ökar i opinionen så sker förändringarna väldigt långsamt.

Utvecklingen sker långsamt och våldsamt för att 7K har en propagandaapparat bakom sig som kommer att gå till historien med sin manipulering.
Detsamma gäller alla länder som en gång börjat sjunga mångkulturens lov.
Den ideologiska baksmällan är för stor och det blir bättre att ta en sup till.
2015-11-14, 17:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
30% i Sentio och/eller Yougov innan jul, 40% under nästa år och 50% under 2017 kanske?

Personligen tror jag dock mer och mer att annat kommer ske innan riksdagsvalet 2018 så OU blir ointressanta.

Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
40% nästa år om jag själv fick gissa.

Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
50% vore inte speciellt orimligt inom ett par år.
2015-11-14, 17:39
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
30% i Sentio och/eller Yougov innan jul, 40% under nästa år och 50% under 2017 kanske?

Personligen tror jag dock mer och mer att annat kommer ske innan riksdagsvalet 2018 så OU blir ointressanta.
Exakt min tanke. Om SD fortsätter att växa i den här takten så kommer dom att bilda regering 2018.

Dock är det ju som du säger. Det lär hända massor av fruktansvärda saker innan dess, så SD kanske t.o.m kommer att växa ännu snabbare än vad dom gör nu.

Jag börjar känna mig ganska säker på detta, och jag undrar verkligen hur Sverigedemokraternas motståndare, sjuklövern, medier och andra muppar tänker kring att SD kanske tar makten 2018?.. Har dom ens reflekterat över det, eller blundar dom fortfarande? Om jag var en vänsterliberalmupp så skulle jag ha panik idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in