2016-05-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
De har ändrat nu, stapeln fanns inte med då jag kollade innan. Dubbelkollade tre ggr.

Stämmer och egendomligt!

Viktigast dock att SD är störst...
2016-05-26, 08:29
Medlem
Trevligt att Mp kraschar fullständigt i Yougov, men samtidigt är jag lite skeptisk. Tycker Yougovs siffror för småpartier slänger upp och ner lite för kraftigt ofta. Åtminstone för KD har jag tidigare noterat det. Har ett svagt minne av att FI också svängt lite väl kraftigt hos Yougov.

Men jag hoppas de har rätt nu och att vi slipper MP i riksdagen efter nästa val.

Edit: Det skulle ju kunna vara väljarnas respons på att Fridolin sitter kvar ändå. Han har väl inte hanterat utfrågningar och dylikt så särskilt väl vill jag minnas, och personligen så ser jag honom som rent farlig, medan Romson mest var inkompetent och PK-skadad.
Senast redigerad av Sommarsune 2016-05-26 kl. 08:35.
2016-05-26, 08:32
Medlem
SD störst, mp åker ur (äntligen), och rödgröna under 30 procent.

Ändå finns det folk som tycker att SD spelat ut sin roll
2016-05-26, 09:31
Medlem
TarzansFarsas avatar
Mp 2.4% och SD största parti enligt Yougov. En vacker läsning att starta sin dag på. Kom ihåg när MP gick till val och dom sa ''Vi ska bli Sveriges tredje största parti'' HA!

Jag tippar på att SD får 23-25% i nästa val.
2016-05-26, 09:48
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Mp 2.4% och SD största parti enligt Yougov. En vacker läsning att starta sin dag på. Kom ihåg när MP gick till val och dom sa ''Vi ska bli Sveriges tredje största parti'' HA!

Jag tippar på att SD får 23-25% i nästa val.
Ja, MP fick ju högt i EU valet (alla gör väl som jag och är inte så noga med eu valet som med riksdagsvalet) sen var det väl nån SD röstare här på forumet som sa till folk att han röstade på miljöpartiet, för att smälta in... numera smälter man nog in bättre om man säger SD.
2016-05-26, 10:21
Medlem
Dom tre största partierna minskar marginellt, vad är detta för skämt? Inte trovärdigt. Är det ens lönt att studera mätningen.

SD är större än vad medierna och folket tror. Känslan mellan tummen och pekfingret säger minst 20% och valet 2018 blir en rysare. Någon gång måste den ansträngda ekonomin komma fram och det kommer att drabba sossarna.

SD har nu ett utomordentligt utgångsläge. SD måste pressa på mycket mer med minskade bidrag för nyanlända och med större kraft begära en omorganisation av polisen UTAN spyfärdige Eliasson. Man skall erbjuda M samarbete samtidigt som man hugger robotdockan Batra i ryggen.

Och tyvärr kommer inte MP att försvinna ur rikdsdagen. Dom kommer att gå upp till 5% jag känner detta och behöver inte svara på frågan "källa på detta"... ....
2016-05-26, 12:02
Medlem
Floragatans avatar
Dom tre borgerliga miniatyrpartierna uppvisar en allt annat än önskvärd utveckling - så det väljer jag att helt sonika inte tro på.

Att MP får vad dom förtjänar är logiskt och sannolikt.

SD tappar i alla fall minst av dom tre stora partierna och det gäller att se det positiva i varje undersökning.
2016-05-26, 12:44
Medlem
MonaSvisas avatar
Vad trevligt att SD är Sveriges största parti och ALLA andra partier är mindre än dom

Ännu trevligare när vi tillsammans ser åt vilket håll Miljöpartiet går

Har fått mig rejält goda skratt av vad en del "anal-ytiker" försöker påskina i denna tråd ang SD och dess partiledning.

Är väl inte dom skarpaste analyser jag läst och knappast av dom skarpaste knivarna i lådan
2016-05-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
SD störst, mp åker ur (äntligen), och rödgröna under 30 procent.

Ändå finns det folk som tycker att SD spelat ut sin roll
Moraliskt och politiskt har de snart gjort det. De har inte lyckats med någonting, inte ens att vara en trovärdig opposition till Ahlissansen. Om de inte gör sig av med toppen är de stekta.
2016-05-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Ytterst märkligt! Samtidigt som sverigedemokraterna hux flux blev ett av landets opinionsstarkaste partier börjar allt fler av SD:s ivrigaste supporters att totalfördöma partiledningen och dess agerande.
Man får intrycket att SD blivit ett ytterst instabilt politiskt parti av missnöjeskaraktär utan egna politiska målsättningar.
När flyktingkrisen plötsligt skrämde slag på många väljare medförde SD:s anseende som främlingsfientligt att många väljare lade sina sympatier hos partiet. Nu verkar SD oförmöget att använda framgången.
Normalt skulle ett parti i plötslig vågmästarposition börja ställa krav och försöka spela ut regeringsblocket och oppositionsblocket mot varandra. Så har icke skett. Istället agerar SD defensivt utan märkbar stridsvilja. Vad har egentligen hänt?
Råder sådan splittring och osämja inom partiet att ledningen måste öda all kraft på att hålla SD samman? Stockholmsdistriktet verkar - av debatten att döma - nära nog stå inför inbördeskrig.
Olika målsättningar finns inom SD. En del är bara intresserade av att minska invandringen till en någorlunda hanterbar nivå, framförallt ekonomiskt. En annan - numera mindre - grupp är rasistisk och drömmer om att på sikt åstadkomma ett helvitt Sverige. Den gruppen tycks allt oftare hamna på kontrakurs med partiledningen. Andra supportergrupper är mest intresserade av en mer konservativ eller en mer "borgerlig" politik än den nuvarande. Somliga är enbart etablissemangsfientliga rebeller med 7-klöverpolitiker och media som hatobjekt. En del är antifeminister.
Vilken kurs den arma partiledningen väljer, så väljer den i hög grad fel, när supporterskaran är så brokig som den just nu förefaller.
SD kanske måste satsa på att bli ett ordinärt, småkvirrigt mittenparti och strunta i alla pockande särintressen.
Jag säger inte att det är främst politiken (enligt partiprogrammet), det är allt det andra.

SD har sina opinionsnivåer inte pga av, utan trots sin inkompetenta ledning (och möjligen ännu mer extremt inkompetent ledning i 7K).

Väljarna är, som vi har märkt ett intellektuellt trögt släkte. Men ser och hör de den inkompetenta Jimpan säga nonsens i TV tillräckligt många gånger kommer till slut de trögaste att börja fundera, speciellt om det finns alternativ. Man kan som parti förstås överleva en stund på gamla lagrar, men inte länge. SD måste förnyas och inte fortsätta vara moderaternas knähund. För det krävs en ny ledning. En ny ledning är ofta också ett utmärkt tillfälle att vitalisera ett parti samt vinna nya anhängare (samtidigt som om man är normalskicklig, lyckas hålla kvar de gamla).

Själv fattar jag inte varför du är så intresserad av politik, då du vill se ett parti, och det enda du tjatar om är att göra alla partier identiska av taktiska skäl. Snarare borde du benämnas fascist, av den orsaken.
2016-05-26, 14:07
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Moraliskt och politiskt har de snart gjort det. De har inte lyckats med någonting, inte ens att vara en trovärdig opposition till Ahlissansen. Om de inte gör sig av med toppen är de stekta.

Tyvärr pekar det mesta på att det inte spelar så stor roll hur mycket sd sviker... Så länge det inte finns alternativ har väljarna inte så mycket val.
2016-05-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

De tvingade genom sin opinions ökning i höstas fram en kursändring (i migrationspolitiken) hos M och S iaf; utan den hade de nog tagit längre tid att komma till en realistisk migrationspolitik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in