2015-11-14, 14:00
Medlem
pantherTypeGs avatar
Seriöst!! Var fan hittar jag rad-away?!??!?! Halva livet fyllt med radiation nu. Har inte hittat EN ENDASTE RAD-AWAY. Helt otroligt.

Varför är spelet så svårt? Man har ett sniperrifle och skjuter från 10 meter men dom tar ingen skada för att dom är för långt ifrån. Tydligen måste man stå 2 meter bort för att göra någon skada

Jag spelar på easy men fortfarande skitsvårt som in i helvete.
Senast redigerad av pantherTypeG 2015-11-14 kl. 14:02.
Citera
2015-11-14, 14:17
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Seriöst!! Var fan hittar jag rad-away?!??!?! Halva livet fyllt med radiation nu. Har inte hittat EN ENDASTE RAD-AWAY. Helt otroligt.

Varför är spelet så svårt? Man har ett sniperrifle och skjuter från 10 meter men dom tar ingen skada för att dom är för långt ifrån. Tydligen måste man stå 2 meter bort för att göra någon skada

Jag spelar på easy men fortfarande skitsvårt som in i helvete.
Gå till en doktor om du inte hittar. Har själv sålt många rad-away och rad-x.
Dålig range på din sniper? Du kanske är för långt söderut för din level?
Kör på hard dör aldrig förutom mot de jävlar som har raketkastare.
Citera
2015-11-14, 14:22
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
Gå till en doktor om du inte hittar. Har själv sålt många rad-away och rad-x.
Dålig range på din sniper? Du kanske är för långt söderut för din level?
Kör på hard dör aldrig förutom mot de jävlar som har raketkastare.
Hur vet jag i förväg om en fiende är för svår? Det vet jag inte! Hur vet jag om en quest är svår? Jag följer bara main quest verkar det som. Jag är level 6 och ska attackera ett "castle" men det är svårt nog att ta sig dit för jag blir attackerat av massa gubbar som är mycket starkare än mig.

Var hittar jag en doktor?
Citera
2015-11-14, 14:38
Bannlyst
Citat:
Hur vet jag i förväg om en fiende är för svår? Det vet jag inte! Hur vet jag om en quest är svår? Jag följer bara main quest verkar det som. Jag är level 6 och ska attackera ett "castle" men det är svårt nog att ta sig dit för jag blir attackerat av massa gubbar som är mycket starkare än mig.

Sluta grina och börja spela spelet korrekt istället. Läs runt lite om du tycker spelet är för svårt. Du är antagligen väldigt oförsiktig och har ingen aning om vad du gör. Jag spelar på survival som är allra svåraste, jag dör, det gör jag men då är det av mina egna misstag. Lär dig och läs på istället för att whinea. Jag älskar dock faktumet att spelet är svårt, tycker det kunde ha varit ännu svårare.
Citera
2015-11-14, 14:42
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Sluta grina och börja spela spelet korrekt istället. Läs runt lite om du tycker spelet är för svårt. Du är antagligen väldigt oförsiktig och har ingen aning om vad du gör. Jag spelar på survival som är allra svåraste, jag dör, det gör jag men då är det av mina egna misstag. Lär dig och läs på istället för att whinea. Jag älskar dock faktumet att spelet är svårt, tycker det kunde ha varit ännu svårare.
Då kan ju du svara på mina frågor istället. Är det meningen att jag ska läsa på wiki för att kunna spela spelet?

Går det att se om en quest är för svår för ens level?
Citera
2015-11-14, 14:50
Medlem
TzOns avatar
Citat:

'

Om fienderna har en döskalle över sig när du ser dom i VATS skall du börja fundera på vart du är. Det går att lösa ändå men du kommer bränna många stimpack samt ammo. Rad away tycker jag att jag hittar lite överallt samt köper på mig från handlare om dom har. Du kan även kolla om du kan laga någon mat som tar bort radiation?
Citera
2015-11-14, 14:52
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
'

Om fienderna har en döskalle över sig när du ser dom i VATS skall du börja fundera på vart du är. Det går att lösa ändå men du kommer bränna många stimpack samt ammo. Rad away tycker jag att jag hittar lite överallt samt köper på mig från handlare om dom har. Du kan även kolla om du kan laga någon mat som tar bort radiation?
Var hittar jag handlare? Vet att man kan bygga "medic market" men det har jag inte råd till.
Citera
2015-11-14, 14:56
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Var hittar jag handlare? Vet att man kan bygga "medic market" men det har jag inte råd till.

Finns några stycken som vandrar omkring annars skall det tydligen finnas affärer i Diamond city och dit skall du ju snart bege dig. =)
Citera
2015-11-14, 14:56
Medlem
majorapas avatar
Citat:

Du märker ju om en quest är för svår om du inte kan klara den. Så det ska vara.
Bara att komma tillbaka senare och prova igen.

Vissa fighter spelar jag om 20 gånger innan jag klarar dem.

Doktor finns i Diamond City. Han tar bort alla rads för 40 caps tror jag. Värt.
Citera
2015-11-14, 16:50
Medlem
majxstros avatar
Citat:

Du kanske skulle vandra runt kartan lite istället för att bara följa main quest? Gör lite sidequests så ska du se att du har både bättre vapen, fler radaways, stimpaks och allt som man behöver.
Har ett överskott av både stimpaks, radaways, rad-x och allt annat matnyttigt och jag har kört ca. 5 mainquests. Jag är lvl 26 dessutom.
Citera
2015-11-14, 16:52
Medlem
Draedons avatar
Är det bara jag eller känns det här som ett uppsminkat skyrim?
Citera
2015-11-14, 16:54
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:

du kan ju köra items glitchen som ger dig kapsyler samt allt som vendors har. Börja med att hitta Diamond City, då blir allt enklare. Jag är medveten om att mitt tips är ett fusk men spelet är svårt nog oavsett om man har mycket cash eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in