2015-11-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Nej men man blir bara så frustrerad när man börjar spela och allt flyter på skit bra. Och sen slutar det med att man spenderar 3+ timmar med att titta på loadingscreens och ringa klockor..
Och nej jag spelar inte detta PC.
Och lär knappast fortsätta på denna konsolen

Det är trist, men en del av Bethesda-utsläpp är bugs men jag har inte stött på några överhuvudtaget på PS4 och har spelat upp mot 20 timmar på min karaktär. Kompanjonerna är värdelöst kodade och hunden har stjälpt mer än hjälpt, så den är permanent placerad i sin satans hundkoja i min bas. Nu har du betalt för spelet så varför låta någonting ruinera upplevelsen istället för att arbeta förbi den, börja en ny karaktär eller vad fan som helst. Man måste få upplevelse för sin valuta, och en bug skall inte göra så att man stampar på spelet.
Senast redigerad av testocyp 2015-11-13 kl. 19:05.
Citera
2015-11-13, 19:15
Medlem
Hur scrappar man junk på bästa sätt, måste man slänga ut allt på backen och scrappa det med bygg menyn eller finns det något smidigare sätt?
Jag tänker på lim, pennor och sånt skit.
Citera
2015-11-13, 19:34
Medlem
majorapas avatar
Det är farligt att börja läsa om spelet på internet. Finns redan mycket information ute. Började läsa om vad det finns för olika settlements och blev stressad för att det finns så coola som jag inte har upptäckt. Bättre att bara spela.

Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Hur scrappar man junk på bästa sätt, måste man slänga ut allt på backen och scrappa det med bygg menyn eller finns det något smidigare sätt?
Jag tänker på lim, pennor och sånt skit.

Varför scrappa det? Använd transfer på din workshop och sen finns det en knapp för att föra över allt junk till den.
Sedan när du craftar saker på den settlementen så scrappas dem automatiskt.
Citera
2015-11-13, 19:53
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Det är farligt att börja läsa om spelet på internet. Finns redan mycket information ute. Började läsa om vad det finns för olika settlements och blev stressad för att det finns så coola som jag inte har upptäckt. Bättre att bara spela.

Varför scrappa det? Använd transfer på din workshop och sen finns det en knapp för att föra över allt junk till den.
Sedan när du craftar saker på den settlementen så scrappas dem automatiskt.
SERIÖST? det scrappas automatiskt? Haha.

Shit otroligt mycket i detta spel som är otydligt. Man får knappast någon guide till någonting!

Jag personligen brukar dock finna lösningarna ändå så det spelar inte mig så stor roll, men kan tänka mig att det skrämmer iväg vissa när det inte ens finns hjälp att få!
Citera
2015-11-13, 19:57
Medlem
krakans avatar
Fan vad ni snackar, har ni helt glömt bort spoilers?? Blä, allt jag ville veta vad om man inte får dela ut skill points och nu vet jag allt om spelet förutom det... Någon?
Citera
2015-11-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
SERIÖST? det scrappas automatiskt? Haha.

Shit otroligt mycket i detta spel som är otydligt. Man får knappast någon guide till någonting!

Jag personligen brukar dock finna lösningarna ändå så det spelar inte mig så stor roll, men kan tänka mig att det skrämmer iväg vissa när det inte ens finns hjälp att få!

Ja det är väl jävligt bra att mamma inte håller alla spelare i handen, som i alla andra spel, ett spel blir bättre om man måste upptäcka sina misstag och sitt slöseri på tid på egen hand istället för att ifrån början hålla hand med mamma och suga på bröstvårtan.
Citera
2015-11-13, 20:33
Medlem
Tablettaskens avatar
Någon som lyckats låsa upp vapnet i Vault 111 ? skön kommentar i spelet iaf "Coming back for you later!" Like a boss!
Citera
2015-11-13, 20:35
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Någon som lyckats låsa upp vapnet i Vault 111 ? skön kommentar i spelet iaf "Coming back for you later!" Like a boss!
Jag låst upp den.
Citera
2015-11-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken

Fick den i level 3. Hundjäveln kunde på något magiskt sätt lirka in tungan i lådan och gräva fram den. Snacka med hunden och be han "fetch" sen "items", när du är bredvid lådan.

Edit. BTW, trist för er som slarvat bort jycken...
Citera
2015-11-13, 21:14
Medlem
searchfunctions avatar
När man bygger finns det något sätt att rotera runt de andra två axlarna?
Finns det något sätt att låta objekt clippa igenom andra objekt? Blir så irriterad när man har en massa glipor överallt.
Citera
2015-11-13, 21:38
Medlem
majxstros avatar
Någon som har en aning om varför mitt fallout blivit så förbannat grönt? Känns som jag springer runt med nightvision sikte dagligen när jag springer runt.

Bild för att visa vad jag menar:
http://imgur.com/7cO8Pl2

Innan var allt i varma och fina färger, nu är allt grönt och gråtrist.
Laddar jag en gammal sparfil så är det inte likadant då är det som det ska vara.
Senast redigerad av majxstro 2015-11-13 kl. 21:43.
Citera
2015-11-13, 21:48
Medlem
"charisma" perken är så jävla värdelös att jag fan funderar på att starta om ett new game, har dock lagt ner en jävla massa tid redan 25 timmar och är över lvl 20....

men levlandet blir ju segare för varje level och känner att jag slösat 10 poäng på charisma samt några onödiga perks...

Karisma är onödig för att egentligen spelar det inte någon roll ifall du lägger på den eller inte, och det är sällan i dialoger du ens får upp möjligheten att använda "special" valen... har under min speltid inte stött på ett enda läge där jag känner att det har varit något unikt för mig, någon annan som har??

funderar istället på å köra mer balanserat på de andra attributen och fokusera på Luck/agility/perception tillsammans med Intellegence vilket borde vara mycket mer välrundat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in