2015-11-14, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Master race? Jo jajamen, speciellt när spelet fuckar ur vid 70+ fps

Utvecklarna har knappast bett dig gå in och ändra INI filen....så sluta gnäll att spelet fuckar ur 70fps+
Citera
2015-11-14, 10:23
Medlem
Är det bara jag som har spelat utan problem och inte fått någon krasch eller stor bugg än?
Jag spelar på PC.
En av dom få buggarna jag fått var att jag skulle gå ner i ett stenbrott och jag klev på en uthuggen sten stor sten och föll rakt igenom den och dog, annars har det flytit på bra, jag har spelat i 26 timmar.
Citera
2015-11-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym216
Doh. Ingen glitch, bara att vapnet inte är "framme", mitt kommer fram så fort jag trycker på "sikta" knappen, dvs höger-musknapp.

Man kan även hålla inne reload för att gömma/visa vapnet
Citera
2015-11-14, 10:37
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Utvecklarna har knappast bett dig gå in och ändra INI filen....så sluta gnäll att spelet fuckar ur 70fps+
Fast det är ju lite trist för de som spelar på en 120Hz/144Hz-skärm.
Citera
2015-11-14, 11:25
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER

Det enda detta visar är som så många andra gånger med tech runkare dvs att man märker ingen skillnad i praktiken.

Jag har sett x antal personer säga hur jävla bra fallout 4 flyter med deras 120+ Hz skärmar. Att 60hz är totalt ospelbart osv osv.

Dom alla har suttit kappade på 60hz och trott det är skärmens max dom har.......

Påminner om detta med ljudkvalitet på mp3, alla tech runkare påstår att något annat än flac utan komprimering är totalt skit och inte ens hög kvalité mp3 går att lyssna på för det är så dåligt att det gör ont i öronen. In The meantime kan inte ens hi-fi experter skilja på flac med flera tusen kbps och en hög kvalité mp3 på 320kbps i blind tester eftersom mänskliga örat är inte kapabel att uppfatta flera tusen kbps.

Så otroligt komiskt med alla tech runkare som klagar på hur kasst 60Hz är och att det är närmast ospelbart när det är så lite skillnad för mänskliga ögat att dom inte märker om dom spelar på 60 eller 120.

Säger man till en tech runkare att det är 120Hz på skärmen så kommer han sitta med stånd och tycka det flyter som fan, trots det är 60Hz och man lurat han.

Samma andra vägen, säger man det är 60Hz trots att det faktiskt är 120Hz kommer han sitta och klaga på hur ospelbart det är.
Senast redigerad av confused... 2015-11-14 kl. 11:30.
Citera
2015-11-14, 11:31
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Så vitt jag förstått är det V-sync som varit på i .ini filen, inte fps cap. Därför skiter det sig för alla som har en skärm över 60Hz.

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Exakt.
Citera
2015-11-14, 11:38
Medlem
Fishurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det går bra att börja med det fjärde spelet. Mitt första Fallout-spel kom med 3an och det vart snabbt en favorit Det är väldigt mycket utforskande i 3an och 4an så du vet.

Tack för svaret. Låter bra och jag gillar spel som bygger en del på att utforska så det får nog bli att inskaffa det till PS4 :an
Citera
2015-11-14, 12:01
Medlem
Three-Gringoss avatar
Tänkte bara tipsa om den här killen "ESO - Fallout & Elder Scrolls Guides" på youtube. Han gör inte det här "professionellt" så därför är inte guiderna heltäckande men jag tycker ändå att han har ganska mycket att tillföra när det gäller builds på gubbar och var man kan hitta ovanliga vapen.

https://www.youtube.com/user/MyTopGame
Citera
2015-11-14, 12:52
Medlem
Ang ett sidouppdrag

Citera
2015-11-14, 13:27
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Det enda detta visar är som så många andra gånger med tech runkare dvs att man märker ingen skillnad i praktiken.

Jag har sett x antal personer säga hur jävla bra fallout 4 flyter med deras 120+ Hz skärmar. Att 60hz är totalt ospelbart osv osv.

Dom alla har suttit kappade på 60hz och trott det är skärmens max dom har.......

Påminner om detta med ljudkvalitet på mp3, alla tech runkare påstår att något annat än flac utan komprimering är totalt skit och inte ens hög kvalité mp3 går att lyssna på för det är så dåligt att det gör ont i öronen. In The meantime kan inte ens hi-fi experter skilja på flac med flera tusen kbps och en hög kvalité mp3 på 320kbps i blind tester eftersom mänskliga örat är inte kapabel att uppfatta flera tusen kbps.

Så otroligt komiskt med alla tech runkare som klagar på hur kasst 60Hz är och att det är närmast ospelbart när det är så lite skillnad för mänskliga ögat att dom inte märker om dom spelar på 60 eller 120.

Säger man till en tech runkare att det är 120Hz på skärmen så kommer han sitta med stånd och tycka det flyter som fan, trots det är 60Hz och man lurat han.

Samma andra vägen, säger man det är 60Hz trots att det faktiskt är 120Hz kommer han sitta och klaga på hur ospelbart det är.
Alltså vad är grejen, det blir mer fluid med högre hz . Jag tycker 60 är okej, 60-100 ser bra ut men över 100 kan nästan se lite skumt ut tycker jag. Sen kan människan typ inte reagera på en FPS högre än 30, även om vi kan se det. Det är därför film ofta är capat på 24 FPS. Det går att spela på 30FPS men 60FPS är klart trevligare. Finns ju 160hz skärmar nu också.

Som andra sagt är ini-filen katastrof, det har redan kommit ut modtools för den och vissa kodare har beskrivit att koden är förjävlig, tydligen skriver fallout över den ibland vilket kan ställa till det.

Sen orka driva om pcmasterrace, en bra subreddit och bara för ni inte gillar deras gags så betyder det inte att den är skit, det är väl också relevant och intressant att veta hur FO4 flyter på olika stationer!

MP3 tar bort alla frekvenser som mänskliga örat inte kan höra, med studiolurar går det höra skillnad på flac och mp3 om sampleljudet är tillräkligt bra, men så är aldrig fallet.

Ni bråkar verkligen om allting.

Jag reshadade spelet igår med Ruined City FX.
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-14 kl. 13:40.
Citera
2015-11-14, 13:39
Medlem
Hirvis avatar
Spelat till lvl 19 nu.

+ Det är så mycket mer en "hem-känsla" än i tidigare spel när man kan bygga saker och samla skräp och material. Nu tycker jag faktiskt det är lite mysigt att åka tillbaka till sanctuary, odla lite grönsaker, och samla lite skräp o.s.v
+ Tycker mainquesten är ganska bra, eller ja. Iaf institutet som fenomen, har dock inte kommit så långt.
Men gillar mystiken och lite "Illuminati-vibben".

- Tycker konversationerna är värdelösa, går inte att kallprata ordentligt. Man lär inte känna andra karaktärer vilket jag tycker gick ganska bra i både trean men i synnerhet också New Vegas. Liksom när man träffar en sån som Hancock, då vill man bli bästa vän.
- Perks, så jävla dåliga. Tycker verkligen det är rätt tråkiga perks, och jobbigt upplagda.
- Radion, hur svårt kan det vara att lägga in en 4-5 låtar till på rotation?

Hoppas det kommer ett "New Vegas" också, med mer frihet. För det här känns som F3, d.v.s inte dålig alls. Men inte helt optimalt.

8/10
Citera
2015-11-14, 13:50
Medlem
Efter att ha slitit i säkert över 10 timmar har jag äntligen inlett ett romantiskt förhållande med Cait. Wooooorth it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in