2015-11-14, 00:17
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
När borde Yougov komma?

I nästa vecka.
2015-11-14, 00:39
Medlem
Kvällens barbari a la muslim i Paris kommer att väcka vissa politiska idioter.
Därmed tror jag på ytterligare två-tre procent sett över ett par månaders tid.
2015-11-14, 00:47
Medlem
VelvetReds avatar
Är chockad över att inte fler röstar på SD i dessa SJUKA tider.
2015-11-14, 01:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Skulle bli intressant att se den Sentio eller Yougov mätning som startar från och med i morgon.

100 döda på konsert, ytterligare 40 döda på restaurangerna och stadium. Undantagstillstånd utlyst, gränserna stängda och militär som patrullerar gatorna i Paris.

Sådant otäckt händer ju bara utomlands. Sverige har aldrig varit tryggare...

Undrar vad MSM ska prata om imorgon, Hibo, Trollhättan eller Breivik?
2015-11-14, 06:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Om SD blir största parti som i Sentio, så skall de bilda regering, men med vem då?
Kan vi få samma impotenta djävulskap som nu?

De känns tröstlöst.

Det är nog första gången som jag känner att jag skulle välkomna en statskupp oavsett vem som gör den. Men inte ens det går ju inte att hoppas på eftersom vi inte har någon militär kvar.

Jag vill ha nyval nu. bara av den anledning, att jag vill veta vilka opinionsinstitut som visar rätt. Någon bättring väntar jag mig dock inte.
Sossarna har varit största parti i Evigheter men hade inget att säga till om under alliansen. Att vara störst är odugligt om man inte har någon att samarbeta med.
Som det ser ut nu kan Sd ha 49 % och ha noll inflytande men det ska vara så om man använder riksdagsmän att dela ut flygblad på Lesbos.
Folkpartiet bildade regering med 11 % i ryggen. Se och lär åsa nisse partiet.
Senast redigerad av Jensenbiffhus 2015-11-14 kl. 06:16.
2015-11-14, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Skulle bli intressant att se den Sentio eller Yougov mätning som startar från och med i morgon.

100 döda på konsert, ytterligare 40 döda på restaurangerna och stadium. Undantagstillstånd utlyst, gränserna stängda och militär som patrullerar gatorna i Paris.

Sådant otäckt händer ju bara utomlands. Sverige har aldrig varit tryggare...

Undrar vad MSM ska prata om imorgon, Hibo, Trollhättan eller Breivik?

Ja det vore intressant med en extramätning efter ett sånt här dåd. Hur mycket det skulle påverka? Eller folk kanske inte kopplar ihop detta med dagens massinvandring, vem vet?
2015-11-14, 10:10
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Sossarna har varit största parti i Evigheter men hade inget att säga till om under alliansen.
jo men man är inte längre speciellt stora moderatena har ju varit större några gånger.
Citat:
Att vara störst är odugligt om man inte har någon att samarbeta med.
jodå om man har egen majoritet.
Som det ser ut nu kan Sd ha 49 % och ha noll inflytande men det ska vara så om man använder riksdagsmän att dela ut flygblad på Lesbos. om SD har 49% då bildar dom regering ,så enkelt är det.
Citat:
Folkpartiet bildade regering med 11 % i ryggen. Se och lär åsa nisse partiet.
Men hur korkad är du egentligen? ,Fälldins regering föll ,men det var ändå borgelig majoritet i riksdagen.
2015-11-14, 10:10
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Ja det vore intressant med en extramätning efter ett sånt här dåd. Hur mycket det skulle påverka? Eller folk kanske inte kopplar ihop detta med dagens massinvandring, vem vet?
Sker säkert mätningar nu direkt,om folket får ta del av dessa är en annan fråga.
2015-11-14, 12:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Facebook säger en hel del. De flesta partier har givetvis lagt ut kondoleanser för offren i Paris på sina officiella Facebook-sidor.

Man kan kolla hur många som "gillar" dessa inlägg:
SD: 5200
S: 1700
M: 980
FP: 200
KD: 120
C: 120
MP: 70
V: Inget inlägg
2015-11-14, 12:38
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Facebook säger en hel del. De flesta partier har givetvis lagt ut kondoleanser för offren i Paris på sina officiella Facebook-sidor.

Man kan kolla hur många som "gillar" dessa inlägg:
SD: 5200
S: 1700
M: 980
FP: 200
KD: 120
C: 120
MP: 70
V: Inget inlägg
Jag gjorde samma koll och tänkte likadant. Dessa siffror ska inte avfärdas som obetydliga Facebook-likes. Helt solklart att dom betyder något.

Förmodligen återspeglar det folks åsikter om att SD är det enda partiet som faktiskt arbetar för att förhindra den muslimska invasionen, medan dom andra partierna orsakar / har orsakat den.
Senast redigerad av Rickuz 2015-11-14 kl. 12:40.
2015-11-14, 13:19
Medlem
Lost-Souls avatar
Om man får vara lika okänslig som Romson och helt bortse från offren i denna tragedi så tror jag vi kommer får se en opinionsraket utan dess like för SD de närmaste månaderna.

Inte ens ett docusåpa-tittande WT-hjon utan politisk kunnighet kan undgå att lägga ihop 1+1 i läget vi befinner oss i nu, det väller in över 10.000 muslimer i veckan bitvis samtidigt som de muslimska terrordåden haglar allt tätare i Europa. Lägg till alla alarmerande kostnadsrapporter, tältläger och överfulla gymnastiksalar.

Innan nyårsafton har vi passerat 30% i både YouGov och Sentio.
2015-11-14, 13:49
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Sker säkert mätningar nu direkt,om folket får ta del av dessa är en annan fråga.

Gjorde en sådan nu på morgonen. Var enbart frågor om var man stod politiskt.
Om och när den publiceras ska bli intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in