2016-05-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja det tycker nog många ur AKBs fanclub. Om Jimpan och co tror att SD-väljarna är kompletta idioter så riskerar de att drabbas av samma förvåning som en gång Nicolae Ceaușescu.

Nu hänger jag inte med. Varför skulle man gilla den kossan för att man tycker att SD inte ska tramsa i en oviktig votering?
2016-05-25, 21:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Han måste bort innan valet, om SD inte ska framstå som valets stora förlorare. Han är inte kapabel för detta.

Nej han är inte kapabel att sköta något, inte varit sedan valet 2014. Det är därför Karlsson och Jomshof kunnat upprätta sin egen diktatur. Men Jimmie är tyvärr oavsettbar innan 2018 (och sedan hamnar han väl i EU-parlamentet är omintetgör politisk gärning där också).
2016-05-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Nu hänger jag inte med. Varför skulle man gilla den kossan för att man tycker att SD inte ska tramsa i en oviktig votering?
Så polariserad är politiken i Sverige, klanten Jimpan om någon borde veta det. Det är en strid på kniven, och återigen gör man fel val och framstår som ointelligent fån. Jag såg just Jimpan få kommentera regeringsombildningen. Han är ju värre än Löfven själv på att säga meningslösheter och blabbrande nonsens.
2016-05-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Visst Åkesson måste bort, men jag upplever Karlsson som det verkliga sänket. Det är han som är den pådrivande kraften i SD. Är han inte typ officiellt "chefsideolog" i partiet? För mig känns det som att det är Karlsson som är den verkliga partiledaren, även om det på pappret står Åkesson. Om man ska lita på Fria Tider, så var det Karlsson som blev upprörd över att Jansson sade att de skulle rösta med Vänsterpartiet, inte Åkesson. Dock har Åkesson i vilket fall förlorat all trovärdighet och respekt. Svaghet och partiledare går verkligen inte ihop.
Visst är det så, Jimpan måste bort, men också MK. Sen kan man ju ta omtag, om det nu finns några kompetenta människor kvar i partiet.
2016-05-25, 22:01
Medlem
Källa på det?....ja jag skojar!

Vi får nog vara nöjda med Jimmie och några andra som Jomshof, möjligen Karlsson. Duktiga politiker växer inte på träd.

Vilka politiker i dom etablerade partierna är bättre? Säg inte Löfvén, då smäller jag av!

Tro inte för ett ögonblick att det kan komma fram politiker som Trump eller Orban. Visst önskar jag det men ingen chans här i Sverige.

Kom ihåg Ian och Bert, det gick ju inte till slut. Vi måste vara realistiska. Vi kan inte förvänta underverk utan för hoppas på att folket kommer att straffa dom etablerade partierna vid valurnorna.

Jimmie är trots allt det bästa vi har.
2016-05-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Källa på det?....ja jag skojar!

Vi får nog vara nöjda med Jimmie och några andra som Jomshof, möjligen Karlsson. Duktiga politiker växer inte på träd.

Vilka politiker i dom etablerade partierna är bättre? Säg inte Löfvén, då smäller jag av!

Tro inte för ett ögonblick att det kan komma fram politiker som Trump eller Orban. Visst önskar jag det men ingen chans här i Sverige.

Kom ihåg Ian och Bert, det gick ju inte till slut. Vi måste vara realistiska. Vi kan inte förvänta underverk utan för hoppas på att folket kommer att straffa dom etablerade partierna vid valurnorna.

Nej varken Jimpan eller MK tillhör de bösta, eller ens kvartsbästa, vi har. Om det är det bästa SD har så förtjänar SD inte ett promille av rösterna. Om SD köper ut dem eller ger dem plats i Bryssel bryr jag mig inte om, de bör inte få representera partiet en dag längre än nödvändigt. Får de hålla på tillräckligt länge kommer Ny demokratis sista stunder anses vara en solskenshistoria i jämförelse.
2016-05-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Även om det skulle vara sant, än sen? Vad har vi för nytta av en "politikertalang" eller politikerbroiler som lika gärna hade passat i Moderaterna? Varför inte försöka rekrytera Fredrik Reinfeldt som ny partiledare för SD om du nu vill ha någon som är skicklig på att ljuga, manipulera eller spotta ur sig nonsens? Det spelar ingen roll hur "bra" politiker Åkesson eller Karlsson är. Om de inte för god politik, är de helt värdelösa. Nu naturligtvis från mitt och många andras perspektiv. Mycket möjligt att Alliansen plus sossarna är överlyckliga över detta.
2016-05-25, 22:31
Medlem
SD:s ideologi är bäst. Sedan saknar Sverige bra politiker. Eller riktigt bra. Jag ser ingen i dom etablerade partierna.
Som Vänster är väl Sjöstedt bra, men ideologin är ju rent åt helv... ...Höll på att säga "källa på det"...

Vi kan önska men det finns INGEN, då kan man ju inte "avsätta" Jimmie...

Ja nu gäller ju tråden SD I opinionsundersökningar men naturligtvis måste i en sådan här tråd kunna framföras vad som är rätt eller fel med nuvarande politiker, det är viktigt.

Källa på det... ...
2016-05-26, 07:09
Medlem
Lost-Souls avatar
Metro har nu släppt Yougov-mätningen. SD finns varken med i text el i staplarna. Hahaha, vad i helvete är det frågan om?

Kan man gissa på största parti?
2016-05-26, 07:17
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Metro har nu släppt Yougov-mätningen. SD finns varken med i text el i staplarna. Hahaha, vad i helvete är det frågan om?

Vadå?!!

Var in o kollade, jag ser stapeln.

http://www.metro.se/nyheter/ny-matning-fran-yougov-mp-rasar-under-riksdagssparren/EVHpey!vpQfTpNU5huw/

Lustigt resultat då alla småpartier väver med en procentenhet. Är det dit Sossar och Moderater går?

Sd lika stort somS och M

"De tre största partierna, S, M och SD är fortsatt ungefär lika stora, med Sverigedemokraterna i toppen."
Senast redigerad av flipflap 2016-05-26 kl. 07:21.
2016-05-26, 07:18
Medlem
Shintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Finns med i pappersupplagan, största parti indeed med 0,3 procentenheters marginal.
2016-05-26, 07:27
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Vadå?!!

Var in o kollade, jag ser stapeln.

http://www.metro.se/nyheter/ny-matning-fran-yougov-mp-rasar-under-riksdagssparren/EVHpey!vpQfTpNU5huw/

Lustigt resultat då alla småpartier väver med en procentenhet. Är det dit Sossar och Moderater går?

Sd lika stort somS och M

"De tre största partierna, S, M och SD är fortsatt ungefär lika stora, med Sverigedemokraterna i toppen."

De har ändrat nu, stapeln fanns inte med då jag kollade innan. Dubbelkollade tre ggr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in