2015-11-14, 12:24
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo
Kan deras utrustning ha blivit avsljat i en skerhetskontroll och en vakt fick stta livet till.

De borde vl haft svrt att ta sig in eftersom matchen var i full gng? Nr de upptckte det kanske de beslutade sig fr att ge sig p cafet i nrheten.
Citera
2015-11-14, 12:24
Medlem
likeets avatar
Skulle terroristerna ta sig in p arenan men misslyckades?
Citera
2015-11-14, 12:25
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Det kanske bara r en markering d r det ju skitsamma.
Dom kanske vill visa att dom kan gra vad dom vill.
D hade dom lagt allt krut p att sprnga stadion med 80 000 pers + presidenten, dock var skerheten tydligen fr bra. Synd att Frankrike har s strnga vapenlagar, nu blev det prickskytte av frsvarslsa mnniskor.
Citera
2015-11-14, 12:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
P BBC diskuterar de hur AK47or och sprngmedel kan ha smugglats in i Paris. Ingen hgoddsare att man kan ta med sig allt mjligt nr Europa inte har ngra fungerande grnser.

De kan ju kolla p det dr programmet om en vapenfrsljare i Paris frorter... Han hade typ allt till salu helt ppet och det bsta var att det fanns ingen polis som ens vgade sig en dit fr att kontrollera. Det mesta kom direkt frn balkan och det var automatvapen, sprngmedel m.m. och affrerna gick ganska lysande.
Citera
2015-11-14, 12:26
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo
Kan deras utrustning ha blivit avsljat i en skerhetskontroll och en vakt fick stta livet till.

d knns lite konstigt att matchen genomfrdes.
Citera
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Hur vet vi att ngon dtt, finns inga bevis verhuvudtaget

Med tusentals mobilkameror p plats har vi inte ett enda bevis p ngon som r dd eller skadad

Tycker du inte det r mrkligt?

Frst tycker du det r mrkligt att ngon lyckats filma, sen tycker det r mrkligt att ngon inte filmat ngon som r dd.
Sjlv verkar du vara hjrndd.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
De borde vl haft svrt att ta sig in eftersom matchen var i full gng? Nr de upptckte det kanske de beslutade sig fr att ge sig p cafet i nrheten.

Sprngde det p ett caf? Jag hade uppfattat det som att det var vid en av entrerna.
Citera
2015-11-14, 12:28
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De kan ju kolla p det dr programmet om en vapenfrsljare i Paris frorter... Han hade typ allt till salu helt ppet och det bsta var att det fanns ingen polis som ens vgade sig en dit fr att kontrollera. Det mesta kom direkt frn balkan och det var automatvapen, sprngmedel m.m. och affrerna gick ganska lysande.

Har du en lnk eller ett namn p programmet?
Citera
Medlem
Vem r svensken som befaras dtt i ngon av attackerna ?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
d knns lite konstigt att matchen genomfrdes.

Sant!

D fr vi helt enkelt vara glada fr att de blev frsenade eller bangade ur av ngon anledning. Vore mrkligt om stadion inte var det primra mlet.
Citera
2015-11-14, 12:29
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag skulle tro att de knner likadant nr deras anhriga ddas av bomber som slpps frn vsts flygplan. De mste ha ntt en punkt dr deras liv inte gr ngon skillnad eftersom det r s mnga oskyldiga ddade. Ingen grningsman r mig veterligt i livet... men jag vet inte skert. Jag frstr inte varfr vi vanliga mnniskor inte fr vara bevpnade... d hade frmodligen inte ddssiffrorna varit s hr hga. Det mste vara nst intill omjligt att skydda sig frn dessa dd med vld riktat mot dessa avskum i deras hemlnder... s bomber ver deras tillhll i Syrien kommer bara att skapa mer motiverade terrorister. Det ena landets terrorister r det andra landets frihetskmpar... gr inte att lsa det hr problemet... framfr allt inte med vld.

Jag frstr vad du menar. Men r inte det nd skillnad d de handlingarna r direkt kopplade till ett pgende krig. Denna terroristhandling r en enskilt provocerad handling. ven om deras motiv garanterat r vlmotiverade. Frst mig rtt. Handlingarna r avskyvrda n det grvsta. Men dom kan fortfarande ha ett frsteligt motiv.
Citera
2015-11-14, 12:30
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
S om man ddar 100000 personer s r det lika hemskt som att dda 1? Varfr bombar man d inte hela Syrien och ddar massa oskyldiga fr att bli av med IS?
Det var ett bra svar... det var vldigt lite mnniskor ddade om man tnker p antalet terrorister. Jag skulle tro att de som skulle sl till mot matchen fick stora sklvan nr de nrmade sig mlet. De kanske gjorde ett halvhjrtat frsk... men med den bevpningen borde de ha lyckats ta sig in p arenan och gjort kaoz av dem.

Frmodligen s r de som var med och planerade detta vldigt besvikna p resultatet... men jag tror att det hr har lika bra effekt som trehundra ddade hade haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in