2015-11-15, 14:22
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
http://www.anony.ws/image/JaLQ Här är en bild på henne, namnet finns i tråden redan.
Tråden har varit väldigt förvirrad kring vem dödsoffret är. Är du SÄKER på detta? Är någon säker?
Citera
2015-11-15, 14:22
Medlem
Kommer man att kunna använda den här lokalen till något annat överhuvudtaget i fortsättningen. Jag tänker på bilden på döda kroppar, kommer nån kunna tänka på något annat än det hemska som hände därinne den 13 november 2015?
Citera
2015-11-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Enligt vittnesmål från vakten, som vill vara anonym ska bombvästen ha upptäckts vid säkerhetskontrollen. Mannen ska sedan ha backat iväg en bra bit och sen detonerade bomben.

Egendomligt att han backade. Hade han velat ställa till skada hade han kunnat utlösa bomben i själva säkerhetskontrollen.

En annan grej; hur fan ska säkerhetsfolket kunna gripa en person med bomväst? Inte helt osannolikt. att han spränger sig själv och poliserna i luften. Eller skjuter polisen dödande skott direkt?
Citera
2015-11-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hkkla
Kommer man att kunna använda den här lokalen till något annat överhuvudtaget i fortsättningen. Jag tänker på bilden på döda kroppar, kommer nån kunna tänka på något annat än det hemska som hände därinne den 13 november 2015?
Kommer någon våga gå på konsert i Paris inom den närmsta tiden?
Citera
2015-11-15, 14:25
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Lust att länka?

(FB) Attacker i Paris, 2015-11-13 Här har du info.
Citera
2015-11-15, 14:25
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Tråden har varit väldigt förvirrad kring vem dödsoffret är. Är du SÄKER på detta? Är någon säker?

Det här är Flashback... Jag skulle utvisa stor försiktighet med "säker på det"... AB och Expressen skall nog släppa namnet ganska snart, sannolikt med motiveringen att det varit utlagt på Flashback redan.
Citera
2015-11-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pex

Jag kan bekräfta.
Citera
2015-11-15, 14:27
Medlem
Titianas avatar
Gällande bilen som hittats. Fattar jag allt fel eller menar de att bilen tagits, rutorna slagits sönder och bilen efter terrordådet lämnats på exakt samma ställe?! Med vapen och fingeravtryck? Jag tycker att rutorna ser hela ut, i vart fall det man ser...
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...22857546253604
Citera
2015-11-15, 14:40
Medlem
Tumskruvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Hur gick det med de fyra poliserna som ryktats blivit dödade av terroristerna inne på teatern? Det var något som sades i media under fredagen men fick det aldrig bekräftat.
Dailymail har det som bekräftat i alla fall.

Citat:
Four policemen died in the raid, and were able to shoot a fourth terrorist before he activated his explosive.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-hostages.html
Citera
2015-11-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Varför se vi inga muslimer demonstrera mot ISIS i Frankrike idag? Borde det inte vara en självklarhet om de nu tycker att ISIS smutsar ned Islam? Borde det inte komma starka reaktioner från "korrekta" muslimer?

Att begära "alla" muslimer att ta avstånd genom olika typer av aktioner är som att begära av alla här inne på flashback att ta avstånd till breivik, eller hagamannen. Eller mannen som nyligen kapade planet och störta den. Eller pastorn i knutby. Eller Niklas Eliasson (Flest våldtäkter i Sveiges historia).

Ja, du fattar hur hycklande ditt påstående blev nu va? Om någon skall demonstrera är det väl förfan du själv, mot IS som inte resulterats ur det tomma intet. Du bör rikta din kritik mot USA i första hand.
Citera
2015-11-15, 14:43
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Fast Libanon ligger inte på andra sidan Jordklotet men jag förstår din poäng. Det va inte hyckleri jag ville påvisa. Bara att man kan känna sig avtrubbad mot alla dessa dåd, det i Paris var egentligen inte värre än något annat.
Jag känner som du... Frankrike ligger för långt bort för att det ska kännas som att det är nära oss. Jag tycker självklart att det är jättetragiskt, men inte mer än alla andra attentat runt om i världen typ Indonesien eller Bangladesh. Jag tror att sådana här attentat kommer att hända även i Norden men fram till dess så känns det som att det ena attentatet är lika illa som det andra.
Citera
2015-11-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Fruktansvärd bild och jag kan förstå att de som var där den kvällen och överlevde inte har nån större lust att återvända dit. Men på Utöya höll de i somras sitt första ungdomsläger sen sommaren 2011 och vi måste låta livet fortsätta, terroristerna ska inte få påverka vår livsstil. Om jag dör i en konsertlokal så vill jag att den fortsätter fyllas med folk som älskar musik och livet.
Skillnad, då man inte kan riva ner en hel ö. Men cafébyggnaden där många unga dödades den revs och ett nytt har byggts upp. Just för att man inte stod ut med tanken på alla som dött därinne.

Jag tror fransoserna kommer att göra ett museum / minnesmärke av konsertlokalen. Fransmän är duktiga på att minnas sina döda, vid trafikolyckor osv fortsätter anhöriga att lägga blommor, foton osv i många år efter dödsolyckan, på själva olycksplatsen alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in