2015-11-14, 12:24
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo
Kan deras utrustning ha blivit avslöjat i en säkerhetskontroll och en vakt fick sätta livet till.

De borde väl haft svårt att ta sig in eftersom matchen var i full gång? När de upptäckte det kanske de beslutade sig för att ge sig på caféet i närheten.
Citera
2015-11-14, 12:24
Medlem
likeets avatar
Skulle terroristerna ta sig in på arenan men misslyckades?
Citera
2015-11-14, 12:25
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Det kanske bara är en markering då är det ju skitsamma.
Dom kanske vill visa att dom kan göra vad dom vill.
Då hade dom lagt allt krut på att spränga stadion med 80 000 pers + presidenten, dock var säkerheten tydligen för bra. Synd att Frankrike har så stränga vapenlagar, nu blev det prickskytte av försvarslösa människor.
Citera
2015-11-14, 12:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
På BBC diskuterar de hur AK47or och sprängmedel kan ha smugglats in i Paris. Ingen högoddsare att man kan ta med sig allt möjligt när Europa inte har några fungerande gränser.

De kan ju kolla på det där programmet om en vapenförsäljare i Paris förorter... Han hade typ allt till salu helt öppet och det bästa var att det fanns ingen polis som ens vågade sig en dit för att kontrollera. Det mesta kom direkt från balkan och det var automatvapen, sprängmedel m.m. och affärerna gick ganska lysande.
Citera
2015-11-14, 12:26
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo
Kan deras utrustning ha blivit avslöjat i en säkerhetskontroll och en vakt fick sätta livet till.

då känns lite konstigt att matchen genomfördes.
Citera
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Hur vet vi att någon dött, finns inga bevis överhuvudtaget

Med tusentals mobilkameror på plats har vi inte ett enda bevis på någon som är död eller skadad

Tycker du inte det är märkligt?

Först tycker du det är märkligt att någon lyckats filma, sen tycker det är märkligt att någon inte filmat någon som är död.
Själv verkar du vara hjärndöd.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
De borde väl haft svårt att ta sig in eftersom matchen var i full gång? När de upptäckte det kanske de beslutade sig för att ge sig på caféet i närheten.

Sprängde det på ett café? Jag hade uppfattat det som att det var vid en av entréerna.
Citera
2015-11-14, 12:28
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De kan ju kolla på det där programmet om en vapenförsäljare i Paris förorter... Han hade typ allt till salu helt öppet och det bästa var att det fanns ingen polis som ens vågade sig en dit för att kontrollera. Det mesta kom direkt från balkan och det var automatvapen, sprängmedel m.m. och affärerna gick ganska lysande.

Har du en länk eller ett namn på programmet?
Citera
Medlem
Vem är svensken som befaras dött i någon av attackerna ?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
då känns lite konstigt att matchen genomfördes.

Sant!

Då får vi helt enkelt vara glada för att de blev försenade eller bangade ur av någon anledning. Vore märkligt om stadion inte var det primära målet.
Citera
2015-11-14, 12:29
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag skulle tro att de känner likadant när deras anhöriga dödas av bomber som släpps från västs flygplan. De måste ha nått en punkt där deras liv inte gör någon skillnad eftersom det är så många oskyldiga dödade. Ingen gärningsman är mig veterligt i livet... men jag vet inte säkert. Jag förstår inte varför vi vanliga människor inte får vara beväpnade... då hade förmodligen inte dödssiffrorna varit så här höga. Det måste vara näst intill omöjligt att skydda sig från dessa dåd med våld riktat mot dessa avskum i deras hemländer... så bomber över deras tillhåll i Syrien kommer bara att skapa mer motiverade terrorister. Det ena landets terrorister är det andra landets frihetskämpar... går inte att lösa det här problemet... framför allt inte med våld.

Jag förstår vad du menar. Men är inte det ändå skillnad då de handlingarna är direkt kopplade till ett pågående krig. Denna terroristhandling är en enskilt provocerad handling. Även om deras motiv garanterat är välmotiverade. Förstå mig rätt. Handlingarna är avskyvärda nå det grövsta. Men dom kan fortfarande ha ett förståeligt motiv.
Citera
2015-11-14, 12:30
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Så om man dödar 100000 personer så är det lika hemskt som att döda 1? Varför bombar man då inte hela Syrien och dödar massa oskyldiga för att bli av med IS?
Det var ett bra svar... det var väldigt lite människor dödade om man tänker på antalet terrorister. Jag skulle tro att de som skulle slå till mot matchen fick stora skälvan när de närmade sig målet. De kanske gjorde ett halvhjärtat försök... men med den beväpningen borde de ha lyckats ta sig in på arenan och gjort kaoz av dem.

Förmodligen så är de som var med och planerade detta väldigt besvikna på resultatet... men jag tror att det här har lika bra effekt som trehundra dödade hade haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in