2015-11-14, 11:05
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Herregud vad jag blir trött på vissa personer på Facebook. Jag snackar om de personer som ska dela ALLT dem ser, som måste följa varje jävla trend och skriva #Prayforparis blablabla, ja visst är det sorgligt, det här är något som kommer ha väldigt stora konsekvenser och man lider med alla nära och kära, men inte fan kommer någonting att lösas genom att du sitter och skriver på Facebook i hopp om att få like:s för det är just det Du gör. Du skriver en status för att Du ska känna dig bättre. För att Du vill känna att du har "hjälpt till". Vill du hjälpa till så kan du väl för fan donera pengar eller till och med åka ner dit? Att du sitter och Skriver på Facebook, gör en status på Twitter eller lägger ut en bild på Instagram kommer inte att förändra någonting. Det har ingen som helst betydelse eller inverkan.

Det känns som att alla bryr sig om Paris nyheten medan ingen bryr sig om krigen i Libanon, Irak, Syiren, Palestina, Indien, Pakistan och många Afrikanska länder.

OnT: Har man fått veta något mer intressant sedan igår kväll?

Ack ja... Det paradoxala är att de muslimska eller MENA-vänner jag har på Facebook fördömer och hatar, medan de vita och rågblonda ursäktar sig som om det vore Löfvéns gränskontroller som lett till det här med kilometerlånga statusar som bäst kan liknas vid att de piskar sig på ryggen och mässar "Mea Culpa" om och om igen.
---
Det vi fått veta är väl att det är ISIS som tagit på sig det
Citera
2015-11-14, 11:06
Medlem
Undrar om IS tänker på att dom angriper en kärnvapenmakt i dess hjärta. Är det nu Frankrike dammar av sina atombomber?
Citera
2015-11-14, 11:07
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det är ju ganska vanligt numer när man har möjligheten.

Ett sista: "jag älskar er". Kanske på telefonsvararen. Kanske som SMS.

Jämför med 9/11. Folk har sparat de SMS:en och telefonsvarar-meddelandena sedan dess. För att minnas.

Ja, jag tror nog sannolikheten är högre för att personen kontaktade anhöriga än ringde 112.

Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Fyfan vad hemskt. Kan nästan föreställa mig ångesten folk i Paris måste ha haft när grundläggande medmänsklighet säger åt dem att hjälpa till, men ingen faktiskt vågar gå ut från husen på grund av den uppenbara risken att själv bli nedskjuten.

Det är lätt att sitta här och vara kaxig nu. Men om jag någon gång hamnar i en sådan situation har jag lovat mig själv att göra allt jag kan för att övermanna de som attackerar. Om fler tänker likadant hade de här två kunnat bli stoppade. Ett vapen har oftast bara 30 skott.
Citera
Medlem
napsterspys avatar
En bandmedlem i rockgruppen tydligen struckit med. Källa ria.
Sitter på mobilen kan ej fixa länk.
Citera
Medlem
MoralMorals avatar
Återkommer till detta.

8 Musslor med Automatvapen dödar ca 80 plus skadar ett antal i konserthuset. De spränger sig själva med

Alltså. Hur kan inte flera dött?
Citera
2015-11-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
MORE: Hollande: #Paris Attacks were committed by ISIS; attacks were planned, organised from abroad with help from inside France - @Reuters

Hollande på en presskonferens precis.

Om detta stämmer borde väl Nato kunna agera? Muslimerna kan väl inte komma undan bara för att de bildar celler och "infiltrerar" länder inifrån och dödar europeiska invånare med hjälp ifrån organiserade grupper på "utsidan"? Det här är en ny typ av krigsföring som jag ser det. Istället för att köra med bombplan direkt ifrån angripande land, så söndrar man landet inifrån och Nato kan då inte göra ett skit eftersom "ingen främmande makt i något annat land invaderar"
Citera
Medlem
PlanetCaravans avatar
Nu var det nåt ljushuvud på Tv4 som sa "I detta fall var det ju inte samma hotbild som mot Charlie Hebdo, i detta fall var attacken mot vanliga människor"
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
MORE: Hollande: #Paris Attacks were committed by ISIS; attacks were planned, organised from abroad with help from inside France - @Reuters

Hollande på en presskonferens precis.
Notera att Hollande att terrordådet är "An act of war". Vi får se om Frankrike bokstavligen ser det som en krigsförklaring och av vilket land.
Citera
Medlem
Med alla världens vapen Europa, Ryssland och USA har, varför i helvete går de inte ihop och en gång för alla bomba sönder hela ISIS utan nåd??!!! Ta alla Sunni muslim extremister till fånga i alla förorter!
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Tror ni Frankrike med hjälp av andra länder kommer gå in med marktrupper mot IS?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av rhym
Undrar om IS tänker på att dom angriper en kärnvapenmakt i dess hjärta. Är det nu Frankrike dammar av sina atombomber?

Föga troligt, men förhoppningsvis kan omvärlden enas om hur IS ska bekämpas.
Citera
Medlem
Hollande verkar vara på krigsstigen. Hur tror ni detta kommer fortlöpa, kommer Frankrike och väst gå in hårt militärt efter detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in